استراتژی سرمایه‌گذاری ؛ لازمه کسب سود از ارزهای دیجیتال

خانهآموزش هااستراتژی سرمایه‌گذاری ؛...

آنچه می‌خوانید...

بدون تعیین یک استراتژی سرمایه‌گذاری وارد بازار ارز دیجیتال نشوید. برای کسب درآمد مداوم در بازار ارزهای دیجیتال به یک استراتژی اثبات شده نیاز دارید. داشتن یک استراتژی به شما این امکان را می‌دهد که در میان هیاهوی اخبار و رویدادهای بازار که می‌توانند در تحلیل شما اختلال ایجاد کنند، تمرکز خود را حفظ کنید.

بنابراین باید بدانید که استراتژی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال چیست و کدام استراتژی معاملاتی برای شما بهترین است؟

- Advertisement -

چرا باید در بازار ارز دیجیتال استراتژی داشته باشیم؟

اشتباه است که اتفاقات بازار رمزارز را تصادفی در‌نظر بگیرید و صرفا بر اساس شهود خود معامله کنید. معاملات احساسی واقعا می‌توانند منجر به سود زیادی شوند. با این حال، چنین سودی صرفا شانسی است، شما نمی‌توانید مطمئن باشید که هر معامله ای منجر به چنین سودهایی می‌شود.

معامله‌گران خبره برای موفقیت بر روش‌های منطقی و از پیش تعیین شده تکیه می‌کنند. آنها می‌دانند که اگرچه قیمت ارزهای دیجیتال همیشه در حال نوسان است، اما همچنان از الگوهای قابل پیش‌بینی پیروی می‌کنند. در نتیجه، داشتن یک رویکرد استراتژیک در دنیای ارزهای دیجیتال ضروری است. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا راجع‌به استراتژی‌های معاملاتی مختلف که برای نتایج مثبت به آنها نیاز دارید، اطلاعات کسب کنید.

استراتژی‌های معاملاتی بسیاری وجود دارد، اما ما به محبوب‌ترین آنها خواهیم پرداخت. بیشتر استراتژی‌های معاملاتی که به آنها اشاره خواهیم کرد در بازارهای مالی مانند فارکس، بازار سهام، ای تی اف (ETF) و غیره نیز کاربردی هستند. با این حال، تمرکز این مقاله بر روی ارزهای دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

استراتژی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

استراتژی معامله ارزهای دیجیتال یک روش ثابت برای برنامه‌ریزی و انجام معاملات است که شما از آن پیروی می‌کنید. استراتژی‌های معاملاتی معمولاً مشخص می‌کنند که چه معاملاتی را باید انجام دهید، چه زمانی باید معامله کنید، چه زمانی باید از آن‌ معاملات خارج شوید و چه میزان سرمایه به هر یک از این معاملات اختصاص دهید.

استراتژی سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شما یک برنامه ثابت است که به منظور کسب سود هنگام خرید و فروش در بازار رمز ارز آن را تدوین می‌کنید. این برنامه شامل روش‌های تحلیلی مختلفی برای شناسایی شرایط از پیش تعیین شده بازار و سطوح قیمت، از جمله نواحی مقاومت و حمایت مهم است.

۵ استراتژی معاملاتی برتر ارزهای دیجیتال

استراتژی معاملاتی ارزهای دیجیتال

پنج مورد از محبوب‌ترین روش‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال عبارتند از نوسان‌گیری یا اسکالپینگ (scalping)، معامله روزانه یا دی تریدینگ (day trading)، سو‍‍ئینگ تریدینگ (swing trading)، خرید و نگهداری یا بای اند هولد (buy and hold) و آربیتراژ (arbitrage). درحالیکه ما به معنای این استراتژی های معاملاتی و نحوه عملکرد آنها میپردازیم، توصیه خاصی در مورد نحوه استفاده از آنها به شما ارائه نمی‌دهیم. بنابراین به یاد داشته باشید، همیشه قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال، با دقت تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت بهترین و سودآورترین برنامه سرمایه گذاری

۱. اسکالپ (Scalping)

اسکالپ یک استراتژی سرمایه‌گذاری محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است. این استراتژی به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از نوسانات کوچک قیمت در فواصل زمانی کوتاه سود کسب کنند. هدف این است که هر روز سودهای کوچکی کسب کنید تا با گذشت زمان روی هم جمع شوند و در نهایت به مبلغ قابل‌توجه تبدیل شوند.

اسکالپرها اغلب از لوریج (Leverage) و حد ضررهای کوچک و محدود برای مدیریت ریسک استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از تایم فریم‌های ۱ دقیقه‌ای، ۱۵ دقیقه‌ای و ۳۰ دقیقه‌ای معامله می‌کنند. معاملات آنها معمولاً چند ثانیه یا چند دقیقه طول می‌کشد، بطور کلی کمتر از یک ساعت.

۲. معامله روزانه یا دی تریدینگ (Day Trading)

معامله روزانه شامل ورود و خروج از معاملات در همان روز است. لذا معامله‌گران روزانه از حرکات یک روزه قیمت سود کسب کنند. معامله‌گران روزانه با استفاده از بازه‌های زمانی بالاتری نسبت به نوسان‌گیرها معامله می‌کنند، اما همچنان معاملات خود را ظرف یک روز می‌بندند. هدف از معامله روزانه ارزهای دیجیتال، سود بردن از تحرکات کوچک بازار و فعالیت‌های نوسانی بازارهای خرسی(نزولی) و گاوی(صعودی) است.

استراتژی سرمایه‌گذاری روزانه از تحلیل تکنیکال بهره می‌برد. با این وجود، مانند اسکالپینگ، معامله روزانه یک استراتژی زمان‌بر و پرخطر است که فقط مناسب معامله‌گران باتجربه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی برای نوسانگیری ارز دیجیتال کدام است؟

۳. سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)

معاملاتی که با استفاده از این استراتژی انجام می‌شوند معمولاً بیش از یک روز طول می‌کشند و نهایتا چند هفته یا چند ماه. در نتیجه، برخی افراد از آن به عنوان یک استراتژی معاملاتی میان مدت یاد می‌کنن، زیرا بین استراتژی‌های معاملاتی دی‌تریدینگ و پوزیشن‌تریدینگ (معامله بر اساس خط روند) قرار می‌گیرد و به معامله‌گران زمان بیشتری برای بررسی تصمیمات خود می‌دهد.

در این روش معاملاتی، شما مانند استراتژی‌های کوتاه‌مدت تصمیمات ناگهانی نخواهید گرفت و قادر خواهید بود کمتر با احساسات و بیشتر با عقل خود تصمیم بگیرید، به همین دلیل است که این سبک معاملاتی معمولاً به معامله‌گران تازه‌کار توصیه می‌شود.

۴. خرید و هولد (Buy and Hold)

خرید و نگهداری

در روش خرید و هولد یا پوزیشن‌ تریدینگ (position trading)، معامله گران پوزیشن‌های معاملاتی خود را برای مدتی طولانی نگه می‌دارند. این امر ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول بینجامد. معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند معمولاً نوسان‌های کوتاه‌مدت قیمت را نادیده گرفته و بیشتر روی روندهای بلندمدت تمرکز می‌کنند. به این منظور، معامله‌گران معمولاً از بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه استفاده میکنند.

این افراد از تحلیل بنیادی برای بررسی روندهای بالقوه قیمت بازار بهره میبرند و سایر عوامل مانند روندهای کلی بازار و الگوهای تاریخی را نیز در نظر میگیرند.

بیشتر بخوانید: 76 درصد عرضه بیت کوین غیر نقد است و هولد می‌شود

۵. آربیتراژ تریدینگ (Arbitrage Trading)

عمل خرید ارزهای دیجیتال از یک بازار و فروش آنها در بازاری دیگر برای کسب سود از اختلاف قیمت را آربیتراژ تریدینگ می‌نامند. معامله‌گر با بهره‌ بردن از اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال در دو یا چند صرافی، سود کسب می‌کند.

به عنوان مثال، اگر قیمت بیت‌کوین در صرافی بایننس ۴۳,۰۰۰ دلار است اما در کوین‌بیس ۴۳,۴۰۰ دلار، می توانید بیت‌کوین را در بایننس خریداری کنید و به کوین‌بیس انتقال دهید تا آن را با قیمت بالاتری بفروشید.

فرصت‌های آربیتراژ تریدینگ ارزهای دیجیتال عملاً نامحدود هستند زیرا صدها صرافی در بازار وجود دارد. در نتیجه، معامله‌گران به دنبال راه‌های کارآمدتری برای شناسایی و خرید و فروش با استفاده از تفاوت‌های قیمتی در صرافی‌های متعدد هستند و انتظار می‌رود این روند ادامه یابد.

بهترین استراتژی سرمایه گذاری کدام است ؟

شخصیت شما و چارچوب زمانی که برای معامله انتخاب می‌کنید، سبک معاملاتی شما را تعیین می‌کند.

اگر مشکلی ندارید که تمام روز را جلوی نمودارهای معاملاتی بگذرانید و در فواصل زمانی کوتاه، مدام درحال خرید و فروش باشید، ممکن است اسکالپینگ گزینه خوبی برای شما باشد. از سوی دیگر، اگر قصد دارید که به صورت پاره‌وقت مشغول معامله باشید و همزمان به کارهای دیگری نیز بپردازید، ممکن است یک استراتژی معاملاتی طولانی‌تر مانند سوئینگ‌ تریدینگ یا استراتژی میان مدت برای شما بهتر باشد.

هنگام ایجاد یک استراتژی معاملاتی، مقدار زمانی که قصد دارید به معامله‌کردن اختصاص دهید، نکته‌ای بسیار مهم است که باید آن را در نظر بگیرید. اسکالپرها تنها از افزایش‌های چند صدم یا چند دهم درصدی قیمت در هر معامله به دنبال سود هستند. آنها هر روز با حجم بالا معامله می‌کنند و بارها وارد بازار شده و از آن خارج می‌شوند. از سوی دیگر، سوئینگ‌ تریدرها (Swing Traders) معاملات خود را به مدت چند روز تا چند هفته یا حتی چند ماه نگه میدارند.

استراتژی وجود ندارد که برای تمامی افراد «بهترین» تلقی شود زیرا این مسئله بشدت به هر معامله‌گر بخصوص بستگی دارد. در عوض، «بهترین» سبک معاملاتی آن است که برای موقعیت و شخص شما از همه مناسب‌تر است.

جمع بندی

ایجاد یک استراتژی معاملاتی که هم در راستای اهداف مالی شما باشد و هم مطابق شخصیت شما کار آسانی نیست. پس از بررسی برخی از محبوب‌ترین تکنیک‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، امیدواریم هم‌اکنون قادر به تعیین این مسئله باشید که کدام یک از آنها مناسب شما است‌.

دفترچه‌ای داشته باشید تا نتایج معاملات خود را در آن ثبت کرده و به راحتی متوجه شوید که کدام یک از استراتژی‌ها برای شما موفقیت بیشتری به عمل آورده است. حواستان به هر یک از تکنیک‌های معاملاتی که به کار می گیرید باشد و به آنها توجه کنید. مراقب باشید که از قوانین از پیش تعریف‌شده‌ای که برای خود تعیین می‌کنید تخطی نکنید تا براحتی بتوانید مشخص کنید کدام روش‌ها نتایج دلخواه شما را به بار می‌آورند.

استراتژی سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی سرمایه‌ گذاری ارزهای دیجیتال یک روش ثابت برای برنامه‌ریزی و انجام معاملات است که از آن پیروی می‌کنید. استراتژی‌های معاملاتی معمولاً مشخص می‌کنند که چه معاملاتی را باید انجام دهید، چه زمانی باید معامله کنید، چه زمانی باید از آن‌ خارج شوید و چه میزان سرمایه به هر یک از معاملات خود اختصاص دهید.

استراتژی اسکالپ چیست؟

در استراتژی اسکالپ اغلب از اهرم (لوریج) و حد ضررهای کوچک و محدود برای مدیریت ریسک استفاده می‌شود. تریدرهای اسکالپ با استفاده از تایم فریم‌های ۱ دقیقه‌ای، ۱۵ دقیقه‌ای و ۳۰ دقیقه‌ای معامله می‌کنند. معاملات اسکالپ معمولاً چند ثانیه یا چند دقیقه (بطور کلی کمتر از یک ساعت) طول می‌کشد.

سوینگ تریدینگ چیست؟

سوینگ تریدینگ استراتژی معاملاتی میان مدت است که معمولاً بیش از یک روز طول و نهایتا چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان