شرکت اپل برای ساخت متاورس خود به دنبال استخدام افراد متخصص است

خانهاخبارشرکت اپل برای...

آنچه می‌خوانید...

اپل، غول حوزه تکنولوژی در حال کار روی توسعه پروژه متاورس خود یک دنیای سه بعدی با واقعیت ترکیبی است. به نقل از کوین تلگراف، درخواست‌های حق ثبت و آگهی‌های شغلی اپل حاکی از تلاش این شرکت برای ورود و ساخت متاورس خود است. از تاریخ 1 نوامبر حدود 30 آگهی شغلی در صفحه مشاغل اپل در رابطه با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد شده است.

اپل در آستانه ورود به متاورس

به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال ترکیبی از مهندیسن نرم افزاری و سخت افزاری است که در گروه توسعه فناوری (TDG) اپل جای بگیرند. این گروه تیم مخفیانه‌ای در اپل است که ریشه آن به سال 2017 باز می‌گردد. وظیفه این تیم توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. اپل تاکنون وجود چنین تیمی را تایید نکرده اما به نظر در صنعت فناوری تیم سری اپل یک راز آشکار باشد.

در حالی که شرکت برای 150 موقعیت شغلی خود استخدام دارد، یکی از این آگهی‌ها بسیار قابل توجه است. این آگهی که از ماه اوت تاکنون در صفحه مشاغل اپل وجود دارد در رابطه با دنیای سه بعدی با واقعیت ترکیبی است. این آگهی نیازمند مهندس شبکه در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در توضیحات این موقعیت شغلی آمده است:

«در این شغل شما از نزدیک با توسعه دهندگان دیگر کار خواهید کرد و ابزارها و چارچوب‌هایی را برای فعال کردن تجربیات متصل در دنیای سه بعدی واقعیت ترکیبی ایجاد خواهید کرد.»

گزارشی از رسانه دیجیتایمز به نقل از منابعی آگاه در اپل نوشته است که اپل برای متاورس خود هدست‌های واقعیت مجازی را تدارک دیده و تولید آن را شرکت تایوانی پگاترون برعهده خواهد داشت. گفتنی است که در حال حاضر این شرکت برای تولید آفون 14 استفاده می‌شود و انتظار می‌رود در سه ماه ابتدایی سال 2023 تولید انبوه هدست‌ها را صورت دهد.

مطلب مفید: 5 فاکتور کلیدی که در هفته پیش رو برای بیت کوین باید مدنظر قرار دهید (23 آبان)

یکی از سخگوهای این شرکت تایوانی در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت که به دلیل محرمانه بودن نمی‌تواند اطلاعاتی را درباره مشتری یا محصول خاصی ارائه کند. کوین تلگراف با اپل نیز در این رابطه ارتباط برقرار کرد اما پاسخی دریافت نکرد.

در همین راستا، داده‌های ثبت اختراع و حق انحصاری دفتر ثبت اختراع آمریکا در ماه اوت نشان می‌دهد که شرکت اپل دو محصول Reality One و Reality Pro را به عنوان ابزارهای عکاسی و نوری و همچنین هدست و عینک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ثبت کرده است.

این ثبت‌ها تحت یک شرکت پوششی در حوزه راهکارهای سلامت در دلاور آمریکا صورت گرفته است. گفتنی است که این روش یک استراتژی از سمت شرکت‌های بزرگ برای مخفی نگه داشتن محصولات و پروژه‌های آینده است. باید اشاره داشت که حق انحصاری محصولی دیگر با نام RealityOS نیز در دسامبر 2021 توسط همین شرکت پوششی در دفتر ثبت اختراع آمریکا ثبت شده است که بنابر داده‌ها احتمالا سیستم عامل هدست‌ها باشد.

باید اشاره داشت که تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره ایده‌هایش در متاورس صحبت‌هیا زیادی کرده است. در جلسه صورت مالی سه ماه ابتدایی سال جاری و زمانی که از وی درباره فرصت‌های موجود در متاورس سوال شد، کوک پاسخ داد که پتانسیل زیادی در این فضا وجود دارد و شرکت‌های زیادی در آن سرمایه گذاری ممی‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان