بلاک چین آپتوس (Aptos) ؛ مقیاس پذیرترین و سریعترین بلاک چین لایه 1

خانهآموزش هاآلت کوین هابلاک چین آپتوس...

آنچه می‌خوانید...

اگر برای سرمایه‌گذاری به دنبال پروژه‌های ارز دیجیتال جدید هستید، آپتوس (Aptos) مطمئنا یک گزینه امیدوارکننده خواهد بود که اخیرا هم سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. بلاک چین آپتوس با پشتوانه سرمایه خطرپذیر هنوز در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد. اما ویژگی‌های پیشنهادی آن در حال حاضر جایگاه خود را در بین جامعه ارزهای دیجیتال به دست آورده است.

آپتوس درنهایت قصد دارد مقیاس‌پذیری خود را افزایش دهد و در عین حال برخی از گزینه‌های امنیتی و قابلیت استفاده منحصر به فرد را هم ارائه کند. اگر می‌خواهید یکی از اولین پیشگامان در پروژه آپتوس باشید، این مقاله فکت کوینز را دنبال کنید تا این اکوسیستم را کامل مورد بررسی قرار دهیم.

- Advertisement -

بلاک چین آپتوس چیست؟

آپتوس (Aptos) یک بلاکچین لایه 1 پیشنهادی است که از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال به کاربرانش وعده داده تا جزء کارآمدترین ، امن ترین و مقیاس پذیرترین ارزها باشد. آپتوس هنوز در مراحل اولیه برنامه‌ریزی قرار دارد و هنوز هیچ‌گونه کوین یا وایت پیپر رسمی منتشر نکرده است.

با این حال، این روزها بحث در مورد بلاک چین آپتوس در بین کارشناسان بسیار داغ است. پروژه‌ای که میلیون‌ها دلار نیز از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده است. آپتوس یک بلاکچین لایه 1 خواهد بود که با زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر Rust به نام Move ساخته شده است. ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده این بلاکچین شامل موتور اجرای موازی، ویژگی‌های امنیتی سطح بالا و هزینه‌های پایین تراکنش خواهد بود.

بلاکچین آپتوس چیست؟

بنیاد آپتوس Labs چیست؟

گروه توسعه دهنده پروژه آپتوس، بنیاد آپتوس نام دارند. آن‌ها در حال حاضر گروهی متشکل از توسعه‌دهندگان، مهندسان و استراتژیست‌ها هستند که توسط موسسانی با نام‌های مو شیخ (Mo Shaikh) و آوری چینگ (Avery Ching) رهبری می‌شوند.

شیخ و چینگ از زمان پروژه بلاکچین Diem در متا با هم آشنا شدند. شیخ در مقیاس‌بندی محصولات تخصص داشته و در بازارهای سهام خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر تجربه دارد. در همین حال، چینگ یکی از مهندسین اصلی نرم‌افزار در متا بود و در گذشته پروژه‌های توسعه هیجان‌انگیز و خلاقانه زیادی را رهبری کرده است. هنگامی که متا تصمیم گرفت پروژه Diem را متوقف کند، شیخ و چینگ تصمیم گرفتند برای ایجاد آپتوس Lab به یکدیگر بپیوندند.

شعار آپتوس Lab ساخت یک بلاکچین لایه 1 برای همگان است که به ایجاد امن‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین شبکه ممکن منتهی شود. اگرچه آن‌ها مدت کوتاهی است که در بازار حضور داشته‌اند، اما ماموریت آن‌ها توانسته حمایت زیادی را به دست آورد. بلاکچین آپتوس در دو دور مالی توانسته است بیش از 350 میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند. همچنین شبکه آزمایشی توسعه دهنده خود را راه‌اندازی کرده و میلیون‌ها تراکنش و هزاران گره را با موفقیت مدیریت کند.

بلاکچین آپتوس و بنیاد آپتوس Lab

شبکه آپتوس

اگرچه شبکه آپتوس هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، اما در حال حاضر به اهداف چشمگیری دست یافته است. این بلاکچین در حال حاضر می‌تواند 130.000 تراکنش در ثانیه (TPS) را با حفظ امنیت و قابلیت اطمینان بالا پردازش کند. بنابراین چند مفهوم تحول‌آفرین پشت عملکرد چشمگیر آپتوس در حال کار هستند.

شبکه آپتوس به دلیل گذشته جذاب خود، این همه هیاهو ایجاد کرده است. این بلاکچین بر اساس ابتکار بلاکچین Diem از متا (Meta) ساخته شده است که اخیرا کنار گذاشته شد. ارز دیجیتال آپتوس نیز توسط توسعه دهندگان Diem ساخته شده است و از زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده برای Diem بهره می‌برد. همچنین آپتوس بر اهداف اصلی Diem در ایجاد یک بلاکچین سریع و مقیاس‌پذیر تمرکز خواهد کرد. علاوه بر این، آپتوس امیدوار است تا با ارائه ویژگی‌های اضافی کریپتو برای کاربران عادی نیز در دسترس‌تر باشد.

اهداف بلاکچین آپتوس

فناوری Block-STM

فناوری Block-STM موتوری را ایجاد کرده است که قراردادهای هوشمند را به طور موثر مدیریت می‌کند. موتور شبکه آپتوس برای انجام چندین تراکنش به طور هم‌زمان به اجرای موازی متکی است. این امر می‌تواند کار پردازش را بسیار سریع‌تر کند. زیرا یک تراکنش ناموفق نخواهد توانست تا عملکرد کل زنجیره را متوقف سازد. در عوض، تراکنش‌ها را می‌توان هم‌زمان پردازش کرد و همه آن‌ها پس از اجرا تایید خواهند شد.

بلاکچین آپتوس برای بهبود بیشتر کارایی خود، اولویت‌بندی برخی تراکنش‌های خاص و مدیریت کارآمد اعتبارسنجی‌های ضروری به یک زمان‌بندی مشترک التزام دارد. بنابراین می‌تواند حداکثر 160.000 تراکنش ممکن را به طور هم‌زمان پردازش نماید.

فناوری بلاکچین آپتوس

زبان برنامه‌نویسی Move

یکی از مواردی که آپتوس را بسیار جذاب می‌کند، زبان برنامه‌نویسی Move است. یک زبان برنامه‌نویسی سفارشی که برای اولین بار برای بلاکچین Diem طراحی شد. زبان برنامه‌نویسی Move نوعی زبان بایت با کد اجرایی است. این زبان به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا نیازهای منحصر به فرد توسعه دهندگان آپتوس را برآورده کند. همچنین ذخیره‌سازی جهانی آن از زبان‌های برنامه‌نویسی متوسط ​​ایمن‌تر خواهد بود.

زبان برنامه‌نویسی Move به کاربران این امکان را می‌دهد تا منابع سفارشی را تعریف کنند که قابل کپی یا کنار گذاشتن نیستند. همچنین کنترل زنجیره بلوکی آپتوس را برای بازیگران مخرب بسیار دشوارتر خواهد کرد.

پروتکل اجماع BFT

آپتوس به جای استفاده از یک پروتکل اجماع که باید از ترتیب تراکنش‌ها پیروی کند، دو فرآیند را جدا می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد که به موازات یکدیگر اجرا شوند. این کار باعث کاهش تاخیر (زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش‌های شبکه) و در عین حال افزایش سرعت خواهد شد. آپتوس برای اطمینان از دقت، یک موتور بیزانسی مقاوم به خطا (BFT) ایجاد کرده است که وضعیت‌های جداگانه را در زنجیره تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس در صورت نیاز اعتبارسنجی‌ها را به‌طور خودکار به‌روزرسانی خواهد نمود.

چه چیزی بلاکچین آپتوس را متفاوت می‌کند؟

اگر زمان زیادی را صرف بررسی اخبار کریپتو کرده‌اید، ممکن است رمزگذاری آپتوس تا حدودی آشنا به نظر برسد. بسیاری از بلاکچین‌های جدید ادعا می‌کنند که لایه‌های هیجان‌انگیزی هستند و تمام مشکلات مقیاس‌پذیری را حل می‌کنند. بنابراین نزدیک شدن بااحتیاط به اکوسیستم آپتوس کاملا قابل درک است، اما درواقع برخی تبلیغات آن کاملا قابل توجیه هستند.

داشتن یک جامعه بسیار فعال، سرمایه‌گذاران فراوان، دسترسی به موتورها و زبان‌های برنامه‌نویسی منحصر به فرد همگی به بلاکچین آپتوس کمک زیادی خواهند کرد. بنابراین اگر آپتوس به وعده‌های خود عمل کند، درواقع با زنجیره‌های لایه 1 موجود بسیار متفاوت خواهد بود.

وجه تمایز بلاکچین آپتوس

آپتوس در مقابل سولانا

سولانا یکی از رقبای اصلی شبکه آپتوس خواهد بود که در حال حاضر ترندترین لایه 1 با کارایی بالا محسوب می‌شود. هم آپتوس و هم سولانا دارای سطوح سرعت مشابهی هستند، زیرا هر دو به موتورهایی اتکا دارند که می‌توانند محاسبات را به صورت موازی انجام دهند. با این حال، هنگام مقایسه بلاکچین سولانا و آپتوس، به نظر می‌رسد آپتوس قابل‌اعتمادتر باشد. زیرا سولانا نسبتا مستعد شکست بوده است و قطعی و کاهش سرعت قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: قطعی های پایان ناپذیر سولانا؛ روز گذشته شبکه به مدت 3 ساعت آفلاین شد

زنجیره هوشمند آپتوس افزونگی‌هایی را به شبکه خود اضافه می‌کند که آن را کمتر مستعد شکست خواهد کرد. یعنی هر بلوک در آپتوس با گره‌های رهبر و گره‌های نزدیک همگام‌سازی خواهد شد. بنابراین و در صورتی که گره رهبر شکست بخورد، یکی از گره‌های دیگر می‌تواند کنترل را به دست گیرد. این امر منجر به نیازهای محاسباتی کمی بیشتر می‌شود. بنابراین نیازهای سخت‌افزاری آپتوس کمی بیشتر از سولانا خواهد بود. درنهایت، آپتوس در ازای نیازهای سخت‌افزاری کمی بالاتر، قابلیت اطمینان بیشتری را نسبت به سولانا ارائه می‌کند.

آپتوس در مقابل سولانا

آپتوس در مقابل آوالانچ

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که شبکه آپتوس در شرایط آزمایشی بهینه عملکرد بهتری از آوالانچ دارد. بلاکچین آوالانچ می‌تواند یک تراکنش را حدود 0.7 ثانیه سریع‌تر از آپتوس نهایی کند. با این حال، در شرایط دنیای واقعی، زمان آوالانچ تا نهایی شدن معمولا حدود 0.3 ثانیه کندتر از آپتوس است. وقتی صحبت از TPS یا تعداد پردازش تراکنش در ثانیه می‌شود، آپتوس مچ آوالانچ را می‌خواباند. چراکه آوالانچ حدود 4500 تراکنش را در هر زیرمجموعه شبکه مدیریت می‌کند. در حالی که بلاکچین آپتوس می‌تواند رکوردی بین 130.000 تا 160.000 را به دست آورد.

هر دو Avalanche و آپتوس عملکرد بسیار چشمگیری دارند، اما شبکه آپتوس در قابلیت استفاده بهتر عمل می‌کند. آوالانچ معمولا هزینه‌های گس بسیار بالایی دارد، به خصوص زمانی که بازی‌های NFT باعث افزایش مبالغ تراکنش می‌شوند. از سوی دیگر، آپتوس تعیین هزینه‌های پایین برای کاربران را در اولویت کار خود قرار داده است. روش منحصر به فرد ذخیره‌سازی در آپتوس مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی Move است. پس به کاربران امکان می‌دهد تراکنش‌ها را با هم گروه‌بندی کنند و هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

آپتوس در مقابل آوالانچ

آپتوس در مقابل اتریوم

بلاک چین آپتوس در حال حاضر توانسته است تا از نظر سرعت بهتر از اتریوم عمل کند. زمان نهایی شدن تراکنش در زنجیره اتریوم بیش از یک دقیقه است. اما آپتوس به دلیل تفاوت‌های سخت‌افزاری و طراحی خود می‌تواند تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه نیز نهایی کند. اتریوم فقط یک هسته CPU دارد، در حالی که آپتوس روی 16 هسته کار می‌کند.

بیشتز بخوانید : اتریوم 2.0 (Ethereum 2.0) چیست و چرا اهمیت دارد؟

با این حال، قابلیت اطمینان‌بخشی اتریوم به طور غیرقابل انکاری برتر از آپتوس است. در حالی که آپتوس مشکلات زیادی با قطعی‌ها ندارد، هرگز نمی‌تواند با ثبات اتریوم مقایسه شود. چراکه اختلال در عملکرد اتریوم تقریبا غیرممکن است. تا زمانی که کاربران با پرداخت هزینه‌های بیشتر و انتظار طولانی‌تر مشکلی نداشته باشند، اتریوم همچنان انتخاب محبوب‌تری باقی خواهد ماند.

آپتوس در مقابل اتریوم

شبکه آزمایشی مشوق آپتوس

شبکه آپتوس تاکنون و به طور رسمی هیچ‌گونه وایت پیپری را منتشر نکرده است. همچنین هیچ رمز ارزی را در اختیار عموم قرار نداده است. بنابراین احتمالا تعجب می‌کنید که چرا بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می‌کنند. شبکه آزمایشی مشوق آپتوس دلیلی است که مردم اطلاعات زیادی را در مورد قابلیت‌های آپتوس Labs در اختیار دارند.

یک شبکه آزمایشی مشوق اساسا راهی برای آماده‌سازی توسعه رمزنگاری محسوب می‌شود. شرکت‌کنندگان در این شبکه آزمایشی می‌توانند چالش‌های مختلفی را تکمیل کرده و در ازای آن پاداش‌هایی دریافت کنند. این شبکه آزمایشی می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای آزمایش عملکرد بلاکچین به بنیاد آپتوس بدهد. آن‌ها از طریق شبکه آزمایشی مشوق آپتوس می‌توانند امنیت، رابط‌های کاربری و اعتبار سنجی تراکنش‌ها را بررسی کنند.

هدف نهایی از راه‌اندازی این شبکه آزمایشی را می‌توان یافتن باگ‌های مشکل‌ساز و جستجوی راه‌هایی برای بهبود بلاک چین آپتوس دانست. البته شرکت‌کنندگان هنگام کار بر روی این شبکه آزمایشی به توکن‌هایی برای تبادل نیاز دارند. با این حال، این شرکت هنوز ارز دیجیتال رسمی آپتوس را منتشر نکرده است. در عوض، آن‌ها هم اکنون در حال آزمایش شبکه با نسخه‌های ساختگی از کوین آپتوس هستند.

شبکه آزمایشی بلاکچین آپتوس

شبکه تست 4 مرحله‌ای

آپتوس شبکه آزمایشی خود را در چهار مرحله مجزا اجرا می‌کند که مرحله اول آن بین ماه‌های مه و ژوئن 2022 راه‌اندازی شد. در ابتدا 30 هزار نفر برای آزمایش این شبکه درخواست دادند و 100 نفر برای شرکت در آن انتخاب شدند. مرحله بعدی تست شبکه آزمایشی در حال حاضر با بین 100 تا 500 اعتبارسنج شروع به کار کرده است. پس از تکمیل این مرحله نیز یک شبکه آزمایشی محدود دیگر با 1000 شرکت‌کننده راه‌اندازی خواهد شد. بنیاد آپتوس قصد دارد قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی خود، آخرین مرحله آزمایشی را هم با دسترسی همه شرکت‌کنندگان اجرا کند.

پیوستن به testnet آپتوس با برخی از پاداش‌های منحصر به فرد همراه خواهد بود. هر شرکت کننده در این طرح می‌تواند 500 کوین رایگان را پس از انتشار ارز دیجیتال آپتوس دریافت کند. شرکت‌کنندگان با رتبه‌های برتر حتی تا 5000 ارز دیجیتال آپتوس نیز پاداش دریافت می‌کنند. اگر علاقه‌مند به شرکت و کسب درآمد از رمز ارز آپتوس هستید باید الزامات پیوستن به شبکه آزمایشی آن را داشته باشید. مثلا باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و رایانه شما نیز قادر به استقرار گره آپتوس باشد. آپتوس می‌خواهد بلاکچین خود را با کاربران در مکان‌های مختلف آزمایش کند. بنابراین کسانی که از نقاط کمتر متداول درخواست می‌دهند، شانس بیشتری برای ورود به آن خواهند داشت.

توکن غیر مثلی بلاکچین آپتوس

توکن‌های غیر مثلی بلاک چین آپتوس

یکی از حوزه‌هایی که شبکه آپتوس امیدوار است تا بتواند در لایه 1 فعلی بهبود دهد، توانایی در پشتیبانی از استخراج NFT ها محسوب می‌شود. اگرچه پشتیبانی NFT اولویت اصلی آپتوس نیست، اما مهندسان آپتوس دریافته‌اند که شبکه آن‌ها به طور غیرعادی در مدیریت NFT موثر است. این امر ممکن است در کنار ارز دیجیتال آپتوس، یک روش اضافی برای سرمایه‌گذاری ارائه دهد.

دلیل اصلی اینکه بلاکچین آپتوس عملکرد خوبی با NFT ها دارد، موتور اجرای موازی آن است. این موتور می‌تواند سرعت و توانایی‌های کاربران را در جهت تامین مالی حساب‌های جدید و برش NFT افزایش دهد. ابزارهای رابط در شبکه آپتوس نیز می‌تواند آزمایش قراردادهای محلی را قبل از استقرار آن‌ها در شبکه آسان کند. علاوه بر این، آپتوس به کاربران امکان می‌دهد به راحتی اسکریپت‌هایی را برای ضرب NFT بنویسند.

ترکیب همه این ویژگی‌ها به یک کاربر اجازه می‌دهد تا هم‌زمان چندین NFT را در چندین پلتفرم ایجاد کند. کاربران می‌توانند به جای استفاده از منابع گسترده برای ایجاد NFT ها در یک زمان، چندین نمونه را به طور هم‌زمان مستقر کرده و یک حلقه تکرارشونده از تراکنش‌ها را ایجاد کنند. آپتوس قادر است میلیون‌ها NFT را در کمتر از یک ساعت ضرب کند. بنابراین توسعه دهندگان امیدوارند از این ویژگی‌ها در جهت ایجاد نسل ساده‌تر و سریع‌تر NFT ها بهره ببرند. همچنین آپتوس برنامه‌هایی برای انتشار NFT های مخصوص به خود هم دارد.

دلیل توجه سرمایه گذاران به بلاکچین آپتوس

دلیل توجه سرمایه‌گذاران خطرپذیر به بلاک چین آپتوس

شبکه آپتوس به تازگی معرفی شده است، اما در حال حاضر بودجه قابل توجهی به آن تزریق می‌شود. آپتوس اولین مجموعه بزرگ سرمایه‌گذاران خود را در مارس 2022 پذیرفت. چندین گروه بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر از جمله مولتی کوین کاپیتال (Multicoin Capital)، تایگر گلوبال (Tiger Global) و تری اروز کاپیتال (Three Arrows Capital) درمجموع 200 میلیون دلار به پروژه کمک کردند. آپتوس سپس 150 میلیون دلار دیگر را در ماه ژوئن از اف تی ایکس ونتورز (FTX Ventures) و جامپ کریپتو (Jump Crypto) دریافت کرد. سرمایه‌گذاران دیگری نیز تاکنون در چندین دور تامین مالی آپتوس مشارکت داشته‌اند.

کنجکاو هستید که چرا آپتوس این همه حمایت مداوم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر دریافت می‌کند؟. عوامل متعدد زیر در توانایی چشمگیر آپتوس برای دریافت بودجه نقش دارند.

1. بنیان‌گذاران باتجربه و معتبر

یکی از عوامل اصلی موفقیت بلاکچین آپتوس در جذب سرمایه به بنیان‌گذاران آن برمی‌گردد. بنیان‌گذاران بنیاد آپتوس از سال‌ها تجربه در تولید آثار چشمگیر کریپتو برخوردار هستند. این افراد در ایجاد ارزهای دیجیتال و پروژه‌های دیگر کریپتو شهرت بسیار خوبی دارند. در عین حال، در سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز پیشینه‌ای جمعی دارند که به آن‌ها در برقراری ارتباط مثبت با سرمایه‌گذاران یاری می‌رساند.

2. معماری منحصر به فرد

سرمایه‌گذاران خطرپذیر معمولا به دنبال کسب و کارهای جدید و اصلی هستند. این حوزه‌ای است که بلاکچین آپتوس واقعا در آن می‌درخشد. این بلاکچین با ترکیبی از فناوری Block-STM، برنامه‌نویسی Move و اجماع BFT از سایر بلاکچین‌های لایه 1 و خواهان تامین مالی متمایز می‌شود.

3. عملکرد چشمگیر

آپتوس واقعا پس از راه‌اندازی شبکه‌های آزمایشی خود شروع به جذب کاربران زیادی کرد. کاربران شروع به گزارش تعداد تراکنش‌های در ثانیه (TPS) و زمان نهایی شدن تراکنش‌ها در شبکه آپتوس کردند. این نرخ‌های عالی در آپتوس موجب به چالش کشیدن جایگاه سایر ارزهای دیجیتال شده است. آپتوس با توانایی پردازش تا 160.000 تراکنش در ثانیه و نهایی کردن تراکنش‌ها در کمتر از یک ثانیه، این پتانسیل را دارد که به سرعت از رقبای خود پیشی بگیرد.

4. پیشینه مرتبط با فیس‌بوک

ارتباط بلاک چین آپتوس با Diem دلیل دیگری است که توجه سرمایه‌گذاران را به آپتوس جلب کرده است و احساس می‌کنند که یک سرمایه‌گذاری محکم خواهد بود. آپتوس اساسا ادامه پروژه‌ای است که متا یا فیس‌بوک قبل از متمرکز شدن بر روی متاورس راه‌اندازی کرد. ریشه‌های آپتوس باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران نسبت به آنچه شرکت ارائه می‌دهد، اطمینان خاطر داشته باشند.

مناسب بودن بلاکچین آپتوس برای سرمایه گذاری

آیا بلاک چین آپتوس سرمایه‌گذاری خوبی است؟

آیا باید در اسرع وقت به تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بپیوندید و در بلاکچین آن سرمایه‌گذاری کنید؟. درواقع به نظر می‌رسد که آپتوس یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال در سال 2022 باشد. البته، هیچ پروژه‌ای کاملا بی‌خطر نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند آپتوس را تا زمان راه‌اندازی رسمی آن به طور کامل تجزیه و تحلیل کند. با این حال، همه مسائلی که مردم تاکنون در مورد آپتوس یاد گرفته‌اند، آن را به مثابه یک سرمایه‌گذاری قوی معرفی می‌کند.

چندین عامل موجب می‌شوند تا شبکه آپتوس یک فرصت عالی سرمایه‌گذاری به نظر برسد. اول از همه، این سرمایه‌گذاری ادامه پروژه متا است که پیش از لغو شدن، نقدهای مثبتی دریافت می‌کرد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگانی که روی آن کار می‌کنند، افرادی باتجربه و بسیار آموزش‌دیده هستند که در گذشته روی پروژه‌های هیجان‌انگیز کار کرده‌اند. گروه حرفه‌ای بلاک چین آپتوس در دوره آزمایشی این شبکه ثابت کرد می‌تواند از پس ادعاهای خود درباره نرخ تراکنش در ثانیه (TPS) برآید.

آپتوس به لطف معماری منحصربه‌فردش اجماع را از اجرا جدا می‌کند. همچنین استفاده از Move به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی برای امنیت بیشتر، مطمئناً از بین پروژه‌های لایه 1 متمایز است. آینده آپتوس با تجهیز به این شتاب دهنده‌ها، علاقه روزافزون به VC و داشتن یک گروه باتجربه در پروژه سابق Diem قطعا روشن خواهد بود. آپتوس به دنبال اجرای کامل برنامه‌های راه اندازی خود و پذیرش در جریان اصلی فضای کریپتو به عنوان سریع‌ترین و امن‌ترین پروژه لایه 1 است.

راه اندازی رسمی بلاکچین آپتوس

راه‌اندازی رسمی بلاک چین آپتوس

شبکه رسمی آپتوس در سپتامبر 2022 راه‌اندازی می‌شود. بنابراین به‌زودی فرصت زیادی برای خرید ارز دیجیتال آپتوس خواهید داشت. اگر هم نمی‌خواهید در استخراج کوین‌های آپتوس سرمایه‌گذاری کنید، نقشه راه آپتوس شامل فرصت‌های مختلفی برای کسب این ارز دیجیتال خواهد بود. چراکه چندین مرحله جدید از شبکه آزمایشی مشوق آپتوس در ماه‌های آتی به وجود خواهد آمد.

شما همچنین می‌توانید در برنامه‌های باگ بونتی و هکاتون نیز شرکت کنید. آپتوس با صدور اجازه دسترسی تمام کاربران به شبکه آزمایشی خود امیدوار است که تا زمان انتشار شبکه اصلی، از یکپارچه کار کردن آن اطمینان حاصل کند. برخی از ویژگی‌های بسیاری که آپتوس قصد دارد قبل از انتشار شبکه اصلی نهایی کند به شرح زیر هستند.

  • کاهش DDOS اضافی برای جلوگیری از حملات مخرب
  • یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند شامل پشتیبانی از استیکینگ و رای دادن
  • کاهش نیاز به فضای ذخیره‌سازی برای حساب‌های تکی
  • همگام‌سازی تراکنش‌ها و افزایش سرعت شبکه
  • پشتیبانی بهبودیافته برای انجام تراکنش‌های موازی در یک حساب
  • برنامه‌های گس قابل تنظیم که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • توانایی بهتر بازیابی و چاپ اطلاعات گره
  • چارچوب ارتقا یافته برای حاکمیت بلاکچین

بیشتر بخوانید : حمله دیداس (DDoS) چیست؟

جمع‌بندی

پروژه آپتوس وعده افزایش مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان بلاکچین را می‌دهد. بلاک چین آپتوس تاکنون توجه سرمایه‌گذاران و صنعت زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین شبکه‌های آزمایشی آن‌ها همین حالا هم موفق شده‌اند که بر بسیاری از ادعاهای تبلیغاتی آن‌ها مهر تایید بزنند. البته فقط زمان نشان خواهد داد که آیا آپتوس اصلی نیز به همان اندازه که ادعا می‌کند تحول‌آفرین هست یا نه. اما زمان تراکنش‌های سریع و گروه توسعه دهنده باتجربه آپتوس باعث شده است که به مثابه یک سرمایه‌گذاری قوی به نظر برسد.

بلاک چین آپتوس چیست ؟

آپتوس (Aptos) یک بلاکچین لایه 1 پیشنهادی است که از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند.

هدف بلاک چین آپتوس چیست ؟

 هدف از ساخت بلاک چین آپتوس تبدیل شدن به شبکه‌ای مقیاس پذیرتر، امنتر، ارزانتر است تا بتواند زیرساختی برای ساخت dAppهای مختلف به‌منظور پذیرش گسترده و استفاده عموم مردم از بلاکچین‌ها فراهم کند.

آیا بلاک چین Aptos راه اندازی شده است؟

طبق تاریخ اعلام شده قرار بود آپتوس در سپتامبر 2022 راه اندازی شود و طبق آنچه در سایت Aptos اعلام شده تا تاریخ 19 سپتامبر 3 تست نت این شبکه با موفقیت راه اندازی شده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان