استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

خانهآموزش هااستراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛...

آنچه می‌خوانید...

سال ۲۰۲۲ سال سختی برای بازار ارز دیجیتال بوده و با عدم قطعیت بسیاری در خصوص قیمت دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین و قابل‌اعتماد بودن صرافی‌ها همراه بوده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران با این وضعیت وفق پیدا کرده‌اند و همواره در حال بررسی استراتژی‌هایی هستند که از سرمایه آنها در برابر کاهش قیمت در این بازار نزولی محافظت کند. در حال حاضر، یکی از سودآورترین استراتژی‌ها که ریسکی نزدیک به صفر دارد، استراتژی‌ آربیتراژ (Arbitrage) اس

بیشتر بخوانید: بازار خرسی (bear market) و بهترین استراتژی‌های موفقیت در آن

مزایا و معایب استراتژی آربیتراژ

در این بخش ابتدا معایب و سپس مزایای استفاده از آربیتراژ را در معاملات ارز دیجیتال مرور می‌کنیم.

معایب استراتژی آربیتراژ

مشکلی که بسیاری از سرمایه‌گذاران با استراتژی آربیتراژ دارند این است که هنگام استفاده از یک سیستم سرمایه‌گذاری اتوماتیک، کنترل مالی خود را به طور کامل به یک ربات برنامه‌نویسی می‌دهید زیرا پس از واریز وجوه، الگوریتم کنترل را در دست می‌گیرد.

همچنین، در بسیاری از پروژه‌های آربیتراژ، برای کسب سود ثابت، نیاز به قفل کردن سرمایه خود برای مدت زمانی از پیش تعیین‌شده دارید تا سالانه یک درصد سود ثابت دریافت کنید و این امر باعث می‌شود در طول مدت قرارداد، امکان برداشت پول وجود نداشته باشد. این بدان معنی است که اگر فرصت بالقوه سودآورتری پیش بیاید، تا زمان انقضای قرارداد نمی توانید پول خود را بیرون بکشید تا آن را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی فیوچرز؛ 7 نکته مهم که هر تریدر موفق معاملات آتی باید بداند

استراتژی آربیتراژ چیست
Arbitrage

آربیتراژ اتوماتیک سیستمی سریع و کارآمد است و همچنین ریسک کاهش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد. چه بازار در حال صعود باشد چه نزول، درصد سود شما ثابت باقی می‌ماند و خطرات ناشی از نوسانات بازار از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال جام جهانی قطر ۲۰۲۲

ربات معاملاتی آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

ربات‌های آربیتراژ ارز دیجیتال برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به طور خودکار رمزارز را طبق یک الگوریتم از پیش تنظیم شده خرید و فروش می‌کنند. ربات‌های معامله‌گر از طریق API با حساب‌های صرافی کاربران پیوند می‌خورند و هنگامی که نوسانات قیمت را تشخیص می‌دهند، معاملات خودکار را انجام می‌دهند.

در حالی که مردم می‌توانند از ربات‌های معاملاتی برای بسیاری از پوزیشن‌های معاملاتی استفاده کنند، آنها در بین معامله‌گران آربیتراژ رایج‌تر هستند. از آنجایی که آربیتراژ مستلزم آن است که معامله‌گران حرکات سریعی بین چندین پلتفرم انجام دهند، یک ربات معاملاتی خودکار ممکن است سرعت مورد نیاز معامله‌گران را برای موفقیت فراهم کند.

با این حال، ربات‌های معاملاتی کریپتو هرگز نمی‌توانند سود را تضمین کنند. این برنامه‌های نرم‌افزاری در حد الگوریتم‌های معاملاتی هستند که معامله‌گران استفاده می‌کند. همچنین، از آنجایی که ربات‌های معاملاتی نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالاتری دارند، از هر سودی که یک معامله‌گر آربیتراژ (Arbitrage) به دست می‌آورد، کارمزد دریافت می‌کنند. علی‌رغم شهرت فزاینده ربات‌های آربیتراژ در ارزهای دیجیتال، معامله‌گران باید مزایا و معایب این فناوری را قبل از امتحان آن بسنجید.

بیشتر بخوانید: چگونه ربات معاملاتی انتخاب کنیم ؟ بهترین معیارهای یک ربات معاملاتی خوب چیست؟

تمام پلتفرم‌های آربیتراژ قانونی یک استراتژی سرمایه‌گذاری با ریسک کم را به کاربران خود ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد بدون توجه به روند بازار از سرمایه خودتان استفاده کنید و با استفاده از ارزهای دیجیتال خود سود کسب کنید.

با‌ این‌ حال، همانطور که پروتکل‌های امنیتی متفاوت است، درصد سود سالانه شما نیز در پلتفرم‌های گوناگون متفاوت است. همچنین تفاوت‌های دیگری در میزان آزادی شما در خصوص ارزهایی که می توانید با استفاده از آنها معامله کنید وجود دارد و البته مدت زمانی که وجوه شما در یک طرح سرمایه‌گذاری قفل می‌شوند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام انتخاب یک سیستم استراتژی آربیتراژ در نظر بگیرید، پروژه پشت آن است. آیا این پروژه پتانسیل رشد دارد؟ آیا مزایای مالی دیگری نیز به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود؟ آیا یک توکن بومی وجود دارد، و اگر چنین است، چقدر قوی است و چه تاثیری بر سود سالانه شما خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید: صرافی BingX ربات Infinity Grid را برای آربیتراژ خودکار کریپتو در بازار اسپات با کارمزد صفر معرفی کرد

بیتس‌گپ یکی دیگر از ابزارهای معاملاتی آربیتراژ است که به شما امکان می‌دهد از طریق معامله آربیتراژ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها سود کسب کنید. ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از:

  • Bitsgap معاملات آربیتراژ را هم در ارزهای دیجیتال و هم ارزهای فیات فراهم می‌کند.
  • هزینه‌های آربیتراژ از سود برداشت می‌شود.
  • از اکثر ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کند.
  • بر اساس هوش مصنوعی و کاملاً خودکار است تا معاملات را تسهیل کند.
  • می‌توانید حساب خود را با ارزهای فیات مانند USD و EUR یا ارزهای دیجیتال ایجاد کنید.
  • API هوشمند از وجوه شما محافظت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا یک سبد هوشمند در پلتفرم معاملاتی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: آیا سولانا سرنوشتی مشابه لونا خواهد داشت؟ بررسی علل سقوط سولانا

گیمر یکی دیگر از ربات‌های معاملاتی آربیتراژ (Arbitrage) در بازار معاملات کریپتو است. GMR توکن رسمی این پلتفرم است و در پلتفرم‌های صرافی موجود است و از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی گیمر آورده شده است:

  • تمام صرافی‌های اصلی از این ربات پشتیبانی می‌کنند.
  • کاربران به صورت رایگان به سطح اولیه ربات معاملاتی خودکار دسترسی دارند.
  • گیمر در حین سرمایه‌گذاری در صرافی‌ها به کاربر اطلاع می دهد که خطراتی وجود دارد.
  • یک ابزار رایگان تست پشتیبان که به شما امکان می‌دهد استراتژی معاملاتی خود را برای درک مزایا و معایب آن قبل از اجرای آن در بازار آزمایش کنید.
  • همچنین می‌توانید با اجاره ربات خودکار خود به دیگر معامله‌گران ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال کسب کنید.
  • چندین پروتکل ایمنی برای محافظت از پولی که به دست آورده‌اید.
  • اگر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری بیشتر هستید، می توانید ربات های تجاری خود را انتخاب کنید.

ربات آربیتراژ MultiTrader.io

MultiTrader یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال است که از ربات‌های معاملاتی آربیتراژ استفاده می‌کند و معاملات را خودکار و آسان می‌کند. در حال حاضر، MultiTrader با 21 صرافی ارز دیجیتال کار می‌کند و دائماً به دنبال فرصت‌های معاملاتی است. ویژگی های کلیدی پلتفرم MultiTrader عبارتند از:

  • یک رابط کاربر پسند که معامله‌گران می‌توانند پیشرفت را تجزیه و تحلیل کنند.
  • از محاسبات آماری و تطبیق دفترچه سفارش برای جستجوی فرصت‌های بالقوه در معاملات آربیتراژ استفاده می‌کند.
  • راه حل‌های مبتنی بر ابر ارائه می‌دهد.
  • می‌توانید معاملات را با کمک ربات‌ها بررسی کنید.
  • کاربران می‌توانند گزارش‌های دوره‌ای را در مورد معاملات خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: معامله بر اساس اخبار چطور انجام می‌شود؟ آیا این معامله سودآور خواهد بود؟

پلتفرم آربی‌اسمارت (ArbiSmart)

این پلتفرم هم‌اکنون بستر مورد‌علاقه سرمایه‌گذارانی است که از استراتژی آربیتراژ استفاده می‌کنند. این پلتفرم که از سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده و اکنون یک اکوسیستم خدمات مالی ثبت شده و مجاز در اتحادیه اروپا است.

مقدار دقیق سودی که از سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید بر اساس سطح حساب شما تعیین می‌شود و و این سطح با توجه به میزان مالکیت RBIS، توکن بومی این پلتفرم مشخص میگردد. برای اینکه واجد شرایط کسب درآمد از بیت‌کوین، یورو یا هر ارز دیگری باشید، باید سطح حساب شما حداقل مبتدی باشد که به داشتن حداقل ۱۰۰۰ توکن RBIS نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: استارک نت (StarkNet)؛ از تعریف تا کاربرد!

ربات آربیتراژ آربی اسمارت
ArbiSmart

شما می‌توانید سرمایه خود را به مدت زمان‌های کوتاه ۱ یا ۳ ماهه یا دوره‌های طولانی‌تر 1.5، ۲، ۳ یا ۵ ساله قفل کنید. هرچه دوره سرمایه‌گذاری شما طولانی‌تر باشد، سودی که دریافت می‌کنید نیز بیشتر خواهد بود. شما می‌توانید سرمایه خود را در قالب هر یک از ۲۵ رمزارز یا ارز فیات پشتیبانی شده در آربی‌اسمارت (ArbiSmart) نگهداری کنید اما اگر وجوه شما در قالب توکن RBIS نگهداری شوند، درصد سود سالانه شما بالاتر خواهد بود.

سود حاصل از آربیتراژ، روزانه به صورت خودکار پرداخت می‌شود. سودها را می‌توان در یک حساب جدا از حسابی که سرمایه‌تان در آن قرار دارد دریافت کرد. همچنین می‌توانید در طول مدت این طرح سرمایه‌گذاری به سود خود دست نزنید تا در کنار میزان پول قفل‌شده شما باقی بماند تا در نهایت سود بیشتری بدست آورید.

اگر سرمایه‌تان در قالب توکن RBIS باشد و تا زمان انقضای طرح به سود خود دست نزنید، سود نهایی حتی بیشتر خواهد بود. علاوه بر سود حاصل از طرح‌های سرمایه‌گذاری آربیتراژ، کاربران آربی‌اسمارت (ArbiSmart) از سود سرمایه حاصل از افزایش ارزش توکن بومی این پلتفرم نیز درآمد کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

جمع‌بندی

با گسترش محبوبیت ارز دیجیتال، بسیاری از خدمات و محصولات متنوع پدیدار شده‌اند. کاربران برای کسب سود بهتر در نوسانات بازار، شروع به استفاده از ربات‌های معاملاتی خودکار کردند. آربیتراژ بیت کوین فرآیندی پیچیده است و ممکن است خطراتی را در بر داشته باشد.

اکنون با ورود افراد بیشتری به بازار، آربیتراژ بسیار سودآور شده است. ربات‌های آربیتراژ مبتنی بر API این فرآیند را ساده کرده اند و در زمان و انرژی سرمایه‌گذاران صرفه‌جویی کرده‌اند. اگرچه ربات‌های آربیتراژ ارزهای دیجیتال معاملات خودکار را انجام می‌دهند، همچنان به کاربران توصیه می‌شود که استراتژی آربیتراژ را دستی انجام دهند زیرا این کار خطرات معاملات را به حداقل می‌رساند.

سوالات متداول

استراتژی آربیتراژ چیست؟

آربیتراژ یک استراتژی سرمایه‌گذاری است که از اختلاف قیمت یک ارز یا سهام در دو بازار مختلف سود می‌برد. این اتفاق در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه رخ می‌دهد که در آن یک ارز دیجیتال به طور موقت در دو یا چند صرافی با قیمت‌های مختلفی به طور همزمان خرید و فروش می‌شود.

ربات معاملاتی آربیتراژ چیست؟

ربات‌های آربیتراژ ارز دیجیتال برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به طور خودکار رمزارز را طبق یک الگوریتم از پیش تنظیم شده خرید و فروش می‌کنند. ربات‌های معامله‌گر از طریق API با حساب‌های صرافی کاربران پیوند می‌خورند و هنگامی که نوسانات قیمت را تشخیص می‌دهند، معاملات خودکار را انجام می‌دهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان