بهترین بازی‌های بلاک چین در سال ۲۰۲۲

خانهآموزش هابهترین بازی‌های بلاک...

آنچه می‌خوانید...

این روزها صنعت بازی سریع‌تر از همیشه در حال رشد است. این صنعت در حال حاضر 173 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که با ظهور بازی‌های بلاک چین و بازی برای کسب درآمد (P2E) در پنج سال آینده از مرز 300 میلیارد دلار عبور خواهد کرد. پشت این رونق، افزایش چشمگیر تعداد بازیکنان جدید، به‌ویژه در پلتفرم‌های موبایل، وجود دارد که بازی را به تجربه‌ای کاربردی‌تر و آسان‌تر برای 2.6 میلیارد گیمر در سراسر جهان تبدیل کرده است.

اما برای بسیاری، بازی کردن صرفاً برای سرگرمی دیگر جذابیتی ندارد. در حقیقت، مشوق اصلی پول است و بازیکنان متوجه شده‌اند که بازی بدون کسب درآمد، سرمایه‌گذاری خوبی روی وقت آنها نخواهد بود. بر همین اساس، گیمرها نیز شروع به جستجوی راه‌هایی برای کسب درآمد از سرگرمی خود کرده‌اند. در عین حال، تا پیش از راه‌اندازی بازی‌های بلاکچینی، فرصت‌های زیادی برای بازیکنان معمولی وجود نداشته تا از تلاشی که برای بازی کردن انجام می‌دهند، درآمد کسب کنند.

ظهور بازی‌های بلاک چین با تبدیل کردن بازیکنان و نه توسعه‌دهندگان به تصمیم‌گیرندگان اصلی، صنعت بازی را تغییر داده است. بازی‌های بلاکچینی برای کسب درآمد (P2E) صنعت مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. اما قبل از پرداختن به جزئیات بازی‌های بلاک چینی، بیایید نگاهی به مفهوم و نحوه کارکرد این بازی‌ها داشته باشیم.

بازی‌های بلاک چین چیست؟

به طور معمول، بیشتر بازی‌ها دارای بازارهایی هستند که در آن کاربران می‌توانند آیتم‌هایی مانند اسلحه، آواتار و لوت‌باکس را خریداری و مبادله کنند. اما کاربران معمولاً حتی اگر پول واقعی برای آن پرداخت کنند نیز مالک هیچ یک از آنها نیستند. در حقیقت از آنجایی که همه موجودیت‌های بازی متعلق به یک نهاد است، بازیکنان مالکیت واقعی حساب‌ها و آیتم های خود را ندارند. همچنین محدودیت‌های دیگری در ارتباط با این مدل؛ از جمله عدم شفافیت و پتانسیل برای دستکاری ساختار بازی نیز وجود دارد.

بلاک چین برای اولین بار بازارهای مجازی غیرمتمرکزی را معرفی کرد که در آن بازیکنان نیز حرفی برای گفتن دارند. در این مدل از بازی‌ها، شرکت‌های بازی دیگر کنترل کاملی بر کل تجربه بازی ندارند. در حقیقت پتانسیل بلاک چین در بازی، فراتر از قدرت بخشیدن به اقتصادهای مجازی است. این پتانسیل‌ها عبارتند از:

  • مالکیت واقعی: بازی‌های مبتنی بر بلاکچین به بازیکنان این امکان را می‌دهد که مالکیت واقعی و کنترل کاملی بر دارایی‌های درون بازی خود داشته باشند. دارایی‌ها معمولاً توسط توکن‌های غیرمثلی منحصربه‌فرد (NFT) نشان داده می‌شوند.
  • قابلیت همکاری: با پیوند دادن توکن‌های بلاک چین به دارایی‌های درون بازی، بازیکنان می‌توانند آن‌ها را در بازارهای مختلف بازی که روی بلاک چین میزبانی می‌شوند، معامله کنند.
  • تجربه عضویت منصفانه: بلاک چین امکان ایجاد اکوسیستم‌های باز، توزیع‌شده و شفاف را فراهم می‌کند. بازیکنان و نه شرکت‌های بازی‌ساز، مسئول پویایی بازی هستند و گیمرها می‌توانند به تغییرات رای دهند. این همچنین از دستکاری و خرابکاری متقلبان جلوگیری می‌کند.
  • خلاقیت نامحدود: هنگامی که یک بازی روی یک سرور متمرکز اجرا می‌شود، توسعه‌دهندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که آن را در هر زمانی غیرفعال کنند. با بلاک چین، بازیکنان می‌توانند حتی اگر توسعه‌دهندگان دیگر درگیر آن نباشند، به بازی ادامه دهند و بازی‌ها را با روایت‌ها و دارایی‌های جدید توسعه دهند.

در سال 2017، بازی کریپتوکیتیز (Cryptokitties) با راه‌اندازی امکان خرید، فروش و ایجاد انواع مختلف بچه گربه‌های مجازی در قالب NFT  یا توکن‌های غیرمثلی، که هر بچه گربه مجازی را به یک مجموعه منحصر به فرد و کلکسیونی تبدیل می‌کند، به محرک اصلی این انقلاب تبدیل شد. هرچه دارایی دیجیتال یک بچه گربه کمیاب‌تر باشد، ارزش آن بالاتر است (گران قیمت ترین بچه گربه به قیمت 172000 دلار فروخته شد).

بازی‌های بلاک چینی یک بازار مجازی پر رونق را آغاز کردند که از آن زمان به بسیاری از عناوین دیگر گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید:  توکن غیرمثلی (Non-Fungible Token) چیست؟

آیا می‌توان از بازی‌های بلاک چین درآمد کسب کرد؟

همان طور که گفته شد، دو ویژگی وجود دارد که بازی‌های بلاک چین را منحصر به فرد می‌کند: یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال که برای پرداخت‌های درون پلتفرمی استفاده می‌شوند و استفاده از NFT.

استفاده از توکن‌های غیرمثلی در بازی‌ها یک گام مهم رو به جلو هستند. زیرا به کاربران اجازه می‌دهند دارایی‌های منحصر به فردی داشته باشند و ب‌توانند با بازیکنان دیگر در همان بازی معامله کنند یا بین پلتفرم‌ها انتقال دهند. خبر خوب این است که دقیقاً مانند اقتصاد واقعی، می‌توانید از بازارهای داخل بازی‌های بلاکچین درآمد کسب کنید.

بازیکنان می‌توانند جوایز واقعی را برای خلاقیت خود کسب کنند، همچنین می‌توانند از تمایلات هنری خود اقلام کلکسیونی را طراحی کنند و بفروشند. پتانسیل این صنعت بسیار زیاد است و توسعه‌دهندگان بازی تازه شروع کرده‌اند. برخی فقط برای سرمایه‌گذار شدن وارد دنیای بازی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر آن را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرده‌اند.

چند گام برای ورود به دنیای بازی‌های بلاک چین

اگر با مطالبی که تاکنون خوانده‌اید متقاعد شده‌اید، وقت آن رسیده است که آستین‌ها را بالا بزنید و شروع به بازی و کسب درآمد کنید. بیایید مراحل آن را مرور کنیم:

ابتدا به یک رایانه یا دستگاه تلفن همراه نیاز دارید. خب این مرحله که به اندازه کافی آسان است، درست است؟ سپس باید یک صرافی ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید تا پول خود را به کریپتوکارنسی تبدیل کنید. صرافی‌های زیادی وجود دارد، اما نکته مهم این است که یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

مثلاً ممکن است بخواهید برای شروع اتر بخرید، زیرا اکثر بازی‌های بلاک چین مبتنی بر شبکه اتریوم هستند. خوب، حالا که مقداری اتر دارید، با آن چه خواهید کرد؟ همان کاری که با پول فیزیکی انجام می‌دهید. مکانی برای ذخیره آن پیدا کنید و آن را ایمن نگه دارید. اینجاست که باید یک کیف پول دیجیتال بسازید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. از اینجا به بعد تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بازی را انتخاب کنید و شروع به بازی کنید.

برترین بازی‌های بلاک چین سال ۲۰۲۲

در مقایسه با صنعت بازی‌های سنتی، بازی‌های بلاکچین هنوز بخش کوچکی از این صنعت هستند. اما این بدان معنا نیست که بتوان اهمیت آن را انکار کرد. اکنون صدها بازی بلاکچینی وجود دارد که به آرامی میلیون‌ها بازیکن (و پول زیادی) را جذب می‌کنند. بنابراین در اینجا نگاهی گذرا به برترین بازی‌های بلاک چینی با امکان کسب درآمد داریم:

۱.اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

پادشاه بلامنازع همه بازی‌های کریپتو اکسی اینفینیتی؛ NFTها را به سطح استراتوسفر رسانده است. این بازی که توسط برخی شبیه به پوکمون توصیف می‌شود، پر از اکسی‌ها (یا موجودات دیجیتالی) است که هر کدام یک NFT هستند. بازیکنان می توانند اکسی‌ها (Axies) را بخرند، مبادله کنند و پرورش دهند و همچنین از آنها برای مبارزه با سایر بازیکنان یا تیم‌ها در مسابقات فصلی استفاده کنند.

بازی بلاک چین اکسی اینفینیتی
بازی بلاک چین اکسی اینفینیتی

اکسی‌های کمیاب می‌تواند هزاران دلار ارزش داشته باشد و یک قطعه زمین مجازی اخیراً به قیمت 1.5 میلیون دلار فروخته شده است. چیزی که Axie Infinity را از دیگر پلتفرم‌های بازی متمایز می‌کند، اقتصاد مجازی پررونق آن است، جایی که توکن‌های درون‌بازی؛ یعنی Smooth Love Potion (SLP) و Axie Infinity Shard (AXS) رشد بی‌سابقه (تا 5700٪ تا کنون) را تجربه کرده‌اند. در نهایت، AXS را می توان به اتر یا فیات تبدیل کرد. این بازی در برخی کشورها، به ویژه در فیلیپین، محبوبیت خاصی داشته است، جایی که بازیکنان آن را از یک بازی جانبی به یک شغل تمام وقت تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: نیمی از کیف پول‌های منحصر به فرد، بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را انجام می‌دهند!

۲. بازی بلاک چین آپلند (Upland)

بازی آپلند
بازی آپلند

این بازی مبتنی بر بلاک چین، به کاربران امکان خرید، فروش و تجارت زمین‌های مجازی را که به دنیای واقعی متصل شده است می‌دهد. صاحبان مجازی این زمین‌ها می‌توانند ملک بسازند و توکن‌های UPX را به‌عنوان پاداش کسب کنند. این پروژه شهرهای سانفرانسیسکو و نیویورک را ترسیم کرده است و به شما امکان می‌دهد املاک مجازی را برای فروش مرتبط با آدرس‌های واقعی در این شهرها خریداری کنید. اخیراً، این بازی یک برنامه بتای Property-to-USD را اجرا کرده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا املاک را در ازای بنجامین‌های واقعی بفروشند.

۳.موباکس (Mobox)

این بازی رایگان، بازی را با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ترکیب می‌کند و روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌کند. توسعه‌دهندگان موباکس گفته‌اند که این رویکرد بازی را به گیمفای (GameFi) به عنوان یک پلتفرم نزدیک می‌کند که در آن بازیکنان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از بلاک چین‌های مختلف در یک مکان واحد به بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

بازی بلاک چین موباکس
بازی بلاک چین موباکس

هدف اصلی بازی این است که به بازیکنان اجازه دهد آزادانه در بازی های NFT شرکت کنند و از طریق بازی کسب درآمد کنند. توکن‌ MBOX برای پردازش تراکنش، سهام‌داری و حاکمیت به منظور تأثیرگذاری بر توسعه و تخصیص منابع در اکوسیستم موباکس استفاده می‌شود. در حال حاضر، سه بازی بر روی این پلتفرم موجود است که انتظار می‌رود دو بازی دیگر نیز به زودی معرفی شوند.

۴.لایت نایت (Light Nite)

لایت‌نایت که توسط همان تیم بازی‌های ساتوشی گیمز آرکید بیت‌کوین ساخته شده است، به عنوان یک بازی بتل رویال شبیه فورتنایت طراحی شده است. این بازی چند نفره آنلاین به بازیکنان بابت تیراندازی به بازیکنان دیگر با بیت کوین پاداش می‌دهد و ریزتراکنش‌ها کاملاً توسط شبکه لایتنینگ انجام می‌شود.

بازی بلاکچین لایت نایت
بازی بلاکچین لایت نایت

 بازیکنانی که در بازی تسلط دارند و به بازیکنان بیشتری شلیک می‌کنند، شانس بیشتری برای کسب بیت کوین دارند. از سوی دیگر، بازیکنانی که شلیک می‌شوند جریمه می‌شوند و بیت‌کوین را از دست می‌دهند. در لایتنایت تمام دارایی‌های درون بازی را می‌توان از طریق یک بازار NFT؛ پلتفرم الیکسیر (Elixir Marketplace) توکن‌سازی و مبادله کرد.

۵.گادز آنچیند (Gods Unchained)

به عنوان یکی از بازی‌های متعدد الهام گرفته شده از بازی مجیک، این بازی کارتی و داستان جنگنده، بسیار شبیه به هارت استون (Hearthstone) است. کاربران برای مبارزه و شکست دادن حریفان عرشه می‌سازند و با کارت بازی می‌کنند. به عنوان یک بازی مبتنی بر بلاک چین، بازیکنان می‌توانند کارت‌هایی را که برنده می‌شوند، به‌طور کامل در اختیار داشته باشند و آن‌ها را به میل خود بفروشند یا معامله کنند.

بازی آنچیند گادز
بازی آنچیند گادز

مانند بازی‌های کارتی کلکسیونی فیزیکی، برخی از کارت‌ها بسیار کمیاب هستند و می‌توان آنها را صدها هزار دلار ارزش‌گذاری کرد. برای بازیکنان مبتدی‌ترکه آماده سرمایه‌گذاری در این بازی نیستند، یک گزینه رایگان برای بازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آیا War Riders می‌تواند موفقیت اکسی اینفینیتی را تکرار کند؟

۶.کریپتوکیتیز (CryptoKittie)

شاید کریپتوکیتیز یکی از اولین بازی‌هایی باشد که توجه را به پتانسیل بازی‌های بلاک چین جلب کرد و درها را به بازار کلکسیون‌های رمزارزی باز کرد. CryptoKitties مانند همیشه محبوب است. کاربران می‌توانند گربه‌های کارتونی‌مانند شایان ستایش را بخرند، پرورش دهند و با قیمت‌های متفاوت معامله کنند.

بازی بلاک چین کریپتوکیتیز
بازی بلاک چین کریپتوکیتیز

مانند سایر بازی‌های بلاک چین، شما صاحب گربه‌ها هستید و می‌توانید آنها را آزادانه بفروشید. کریپتوکیتیز یک بازی بسیار ساده اما اعتیادآور است. با این حال، خرید و پرورش بچه گربه‌های جدید تا حدودی هزینه‌های اتر بالایی دارد که می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد.

۷.اسپلینترلندز (Splinterlands)

بازی دیگری که یادآور پوکیمون، مجیک و یوگی است، اسپلینترلندز (Splinterlands)، یک نمونه موفق از تجربه جنگنده با کارت با اقتصاد بازیکن محور است. همه کارت‌ها و بسته‌ها ارزش واقعی دارند. همچنین می‌توان آنها را آزادانه معامله کرد و بازی ساده و آسانی برای یادگیری است.

بازی اسپلینترلندز
بازی اسپلینترلندز

بازیکنان می‌توانند کارت‌های جدید را از طریق فروشگاه رسمی درون بازی یا در بازار خریداری کنند. این بازی توسعه‌ و به‌روزرسانی‌های مکرری دارد که تعداد بازیکنان زیادی را در طول مسیر جذب می‌کند. کارت‌های کمیاب در طول به‌روزرسانی‌های اخیر منتشر شده‌اند که بازی را برای بازیکنان جذاب‌تر کرده است.

۸.سندباکس (Sandbox)

بازیکنان در دنیای مجازی سندباکس می‌توانند زمین بخرند، بسازند، بازی کنند و در تجربیات مجازی شرکت کنند. با داشتن یک قطعه زمین مجازی، می‌توانید از تجربیاتی که در متاورس ایجاد می‌کنید درآمد کسب کنید. این می‌تواند برای هنرمندان یا توسعه‌دهندگان کوچکی که با سایر سیستم‌های بازی راحت نیستند، فعالیت جالبی باشد.

سندباکس
سندباکس

همه ویژگی‌های سندباکس را می‌توان با استفاده از توکن SAND خریداری کرد و فروخت. در نهایت بازیکنان در گسترش دائمی این متاورس مشارکت می‌کنند. بیشتر از خرید و فروش زمین مجازی، بازیکنان می‌توانند NFTهایی را معامله کنند که می‌توان از آنها برای شخصی‌سازی ظاهر آواتار خود استفاده کرد. سندباکس به اندازه ماین کرفت و روبلوکس محبوب شده است و تمرکز زیادی بر توسعه یک جامعه پررونق از کاربران دارد که بتوانند برای ایجاد نوآوری‌های بیشتر در سراسر پلتفرم تعامل داشته باشند و ایده‌ها را به اشتراک بگذارند.

۹.کریپتوپاپ (Cryptopop)

این بازی برای بسیاری از بازیکنان، ممکن است آشنا به نظر برسد. در واقع، کریپتوپاپ از بازی بسیار محبوب کندی کراش (Candy Crush) الهام گرفته شده است. بازیکنان می‌توانند با تطبیق نمادهای ارزهای دیجیتال همانطور که روی صفحه ظاهر می‌شوند، امتیاز کسب کنند. هر چه تعداد مسابقات بیشتر باشد، میزان امتیازهای جمع آوری شده بیشتر می‌شود و اهداف با توجه به سطوح باز شده تغییر می‌کنند.

بازی بلاک چین کریپتوپاپ
کریپتوپاپ

بازیکنان همچنین می‌توانند هنگام شرکت در بازار درون‌بازی، پول بیشتری کسب کنند، ای بازار همان جایی است که می‌توانند آشکارا با سایر بازیکنان معامله کنند. کریپتوپاپ از اتر و پاپ کورن به عنوان ارزهای بومی خود استفاده می‌کند.

۱۰. ایلوویوم (Illuvium)

این بازی هنوز از نظر فنی منتشر نشده است، ایلوویوم با این وعده که اولین بازی AAA در اتریوم خواهد بود، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. اما یک چیز واضح است: ایلوویوم همه دلایل قانوع‌کننده برای ایجاد جذابیت گسترده را دارد. این بازی نبرد فانتزی، بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و موجوداتی به نام ایلوویالز (Illuvials) در آن زندگی می‌کنند که هر کدام دارای توانایی‌ها، کلاس‌ها و دسته‌بندی‌های متفاوتی هستند.

ایلوویوم
ایلوویوم

بازیکنان می‌توانند ویژگی‌های متنوعی داشته باشند و با دیگر ایلوویال‌ها مبارزه کنند. یا به سادگی می‌توانند موجودات خود را در ازای توکن های ILV بفروشند. برخلاف بسیاری از بازی‌های بلاک چین دیگر، 100% سود درون بازی به بازیکنان و سهامداران باز می‌گردد و بازیکنان از طریق دائو (Illuvian DAO) حق رای در تصمیم‌گیری‌های مربوط به محصول را دارند.

سوالات متداول

آیا بازی‌های بلاکچین، برای کسب درآمد مناسب هستند؟

در این بازی‌ها نه تنها می‌توانید در اقتصادهای مجازی شفاف و منصفانه کسب درآمد کنید، بلکه مالکیت واقعی دارایی‌های بازی را نیز خواهید داشت. همچنین با مشارکت در یک اکوسیستم مبتنی بر جامعه (DAO) و عضویت در بازی‌ها، به طور موثر یکی از سهامداران هستید.

بازی برای کسب درآمد (P2E) چیست؟

در بازی‌های P2E مبتنی بر NFT که به سادگی به عنوان «بازی‌های کریپتو» نیز شناخته می‌شوند، بازیکنان این فرصت را دارند که مالکیت واقعی دارایی‌های درون بازی خود را به دست آورند. این مالکیت‌ها به‌عنوان NFT در بلاک چین شناخته می‌شوند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان