top banner adv

فلوکی اینو (Floki Inu) چیست؟ هر آنچه که باید درباره این میم کوین پرطرفدار بدانید

فلوکی اینو (Floki Inu) چیست؟ هر آنچه که باید درباره این میم کوین پرطرفدار بدانید
0
بازدید : 10654

فلوکی اینو (FLOKI) یک ارز دیجیتال دیگر با مضمون میم و الهام گرفته شده از سگ‌های نژاد شیبا اینو است. این میم کوین به طور دقیق بعد از تصمیم ایلان ماسک برای نام‌گذاری سگش به اسم فلوکی پدیدار شد.

دوج کوین در سال 2021 به یکی از عجیب‌ترین و در عین حال هیجان انگیزترین کوین های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد. افزایش قیمت سرسام‌آور این ارز دیجیتال الهام گرفته شده از میم، توسعه‌دهندگان دیگر را بر آن داشت تا کوین های زیادی با مضمون سگ شیبا اینو بسازند. به این امید که داستان موفقیت سلف خود یعنی دوج کوین را به اشتراک بگذارند.

البته بسیاری از این پروژه‌های میم کوین در کانون توجه قرار نمی‌گیرند اما برخی از آن‌ها مانند ارز شیبا اینو بازار را تحت تأثیر قرار دادند. این ارز حتی در فهرست 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار توانست عملکرد بهتری را از خود دوج کوین به ثبت برساند.

با این حال، سال گذشته ، یک ارز دیجیتال دیگر با مضمون سگ به نام فلوکی اینو (Floki Inu) ظهور کرد که امیدوار بود هم شیبا اینو (SHIB) و هم دوج کوین (DOGE) را از جایگاهشان به زیر کشیده و جایگاه محبوب‌ترین میم کوین موجود در بازار را به خود اختصاص دهد.

فلوکی از زمان راه‌اندازی خود توانسته موجی را ایجاد کند و سرمایه‌گذاران تلاش دارند تا هر چه زودتر وارد بازار آن شوند. به همین منظور، فکت کوینز راهنمایی جامع درباره همه مواردی که باید در مورد این ارز دیجیتال بدانید را گردآوری کرده است.

میم کوین فلوکی اینو چیست؟

ارز دیجیتال فلوکی اخیراً به یکی از محبوب‌ترین میم کوین های الهام گرفته شده از سگ نژاد شیبا اینو در بازار کریپتو بدل شده است. این پروژه در عین حال یکی دیگر از الهامات ثروتمندترین مرد جهان یعنی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است. این میم کوین توسط یک گروه از توسعه‌دهندگان ناشناس و طرفدار شیبا اینو وارد بازار کریپتو شد.

این میم کوین نیز بر روی زنجیره‌های هوشمند اتریوم (ETH) و بایننس (BSC) اجرا و عرضه می‌شود. میم کوین فلوکی بلندپروازی‌های زیادی دارد و می‌خواهد با کمک و حمایت جامعه طرفداران بسیار خود یعنی «فلوکی وایکینگ‌ها» به آن‌ها دست یابد. درواقع، یک جامعه قوی و متشکل از کاربران علاقه‌مند می‌تواند مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی یک پروژه موفق باشد.

فلوکی در حال حاضر بر اساس ارزش بازار در جایگاه 2807 ارز دیجیتال رتبه‌بندی شده و قیمت آن هم‌اکنون (شهرریور ماه 1401) به 0.000009455 دلار رسیده است. حداکثر عرضه فلوکی 10.000.000.000 واحد است که 45.07 درصد از این عرضه در حال حاضر در گردش قرار دارد. فلوکی با حجم معاملات 24 ساعته 2,500,378 دلار در 16 صرافی برتر جهان معامله می‌شود.

اما بیایید کمی به عقب‌تر برگردیم تا ببینیم این بلندپروازی چگونه و از کجا شروع شد؟.

میم کوین فلوکی اینو

تاریخچه Floki Inu

ایده راه‌اندازی میم کوین فلوکی اینو در 25 ژوئن 2021 شکل گرفت. ایلان ماسک در آن تاریخ توییت زد که به‌زودی سرپرستی یک توله‌سگ نژاد شیبا اینو را قبول خواهد کرد و می‌خواهد نام فلوکی را برای آن برگزیند. در آن زمان کسی تصور نمی‌کرد که این توییت ماسک منجر به عرضه یک ارز دیجیتال جدید با همان نام انتخابی ثروتمندترین فرد جهان برای توله‌سگ جدیدش شود.

اما گروه توسعه‌دهنده میم کوین فلوکی به‌سرعت دست به کار شدند و از تأثیر توییت‌های ماسک در حرکت صعودی قیمت‌های کریپتو برای ساخت یک ارز جدید بهره‌برداری کردند. زمانی که ایلان ماسک در 12 سپتامبر از ورود این توله جدید به خانواده‌اش خبر داد، فلوکی داشت در بازار کریپتو دست به دست می‌شد.

این میم کوین ظرف چند ماه نخست عرضه خود توانست به افزایش قیمت قابل توجهی دست پیدا کند. فلوکی در ابتدای شروع به کار خود با قیمت یک میلیونوم دلار به فهرست صرافی‌ها وارد شد. با این حال، قیمت آن در ماه سپتامبر با افزایش بیش از 250,000 درصدی روبرو شد و توانست به بالاترین حد قیمتی خود برسد.

توییت ایلان ماسک و شروع کار فلوکی اینو

بیشتر بخوانید : همکاری Adobe و Rarible برای تایید اعتبار NFT ها

تفاوت فلوکی اینو با دوج و شیبا

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال سروم (SRM) چیست؟ تفاوت سروم با دیگر رمزارزها در چیست؟

میم کوین فلوکی با ادعاهای بسیار زیادی پا به عرصه رقابت در فضای کریپتو گذاشته است. این پروژه کریپتو نسبتاً جدید محسوب می‌شود اما ادعا دارد که قاتل میم کوین‌های دوج و شیبا اینو خواهد بود. این کوین رؤیای ورود به باشگاه 10 پروژه برتر ارز دیجیتال و آغاز یک انقلاب در فضای کریپتو را در سر می‌پروراند.

شرکت عرضه کننده فلوکی می‌خواهد از کلیشه‌های میم کوین‌ها فاصله گرفته و به یک ارز دیجیتال برتر تبدیل شود. مثلاً با راه‌اندازی بازار بومی خود به نام FlokiPlace قصد دارد پایگاه کاربران رو به رشد خود را با ابزارهای پروژه در ارتباط قرار دهد.

میم کوین فلوکی می‌خواهد با ایجاد ابزارهای کاربردی و یک پلتفرم مفید به سازمان‌دهی یک جامعه کاربری بپردازد که برای حفظ کوین های خود پاداش دریافت می‌کنند. این پروژه در حال حاضر بر روی سه ابزار شاخص کار می‌کند: یک بازی متاورس مبتنی بر NFT، یک بازار خرید و فروش NFT و یک پلتفرم آموزشی که هدف آن افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کاربردهای Floki Inu

هر واحد هنگام عرضه اولیه (ICO) خود سعی می‌کند تا پیشنهادهای جدید ارائه کند و به ایجاد تمایز با دیگر ارزها بپردازد. فلوکی نیز هنگام عرضه اولیه خود سه پیشنهاد جدید را روی میز قرار داد. بیایید با همدیگر نگاه دقیق‌تری به این سه پیشنهاد جدید میم کوین فلوکی بیندازیم.

1. بازی متاورس NFT والهالا (Valhalla)

فلوکی در حال طراحی یک بازی متاورس مبتنی بر توکن‌های غیر مثلی یا NFT به نام والهالا (Valhalla) است. این پلتفرم متاورس از یک مدل بازی برای کسب درآمد (Play to Earn)، تعاملات بازی‌های بلاکچینی و NFT های قابل ارتقا بهره می‌برد. این بازی هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. فلوکی در تاریخ 28 فوریه تست نت این بازی را راه اندازی کرد.

پروژه والهالا (Valhalla) توانسته انتظارات قابل توجه علاقه مندان به بازی‌های کریپتویی و NFT را به سمت و سوی میم کوین فلوکی و اکوسیستم آن جلب کند. احتمالاً این بازی نیز مشابه اکسی اینفینیتی از ارز دیجیتال بومی خود یعنی فلوکی برای پاداش به گیمرها استفاده خواهد کرد.

2. بازار NFT و کالای فلوکی پلیس (FlokiPlace)

سازندگان میم کوین فلوکی اعلام می‌کنند که در حال توسعه یک پلتفرم تجاری ارز دیجیتال کاملاً کاربردی نیز هستند. این پلتفرم آنلاین کریپتو به کاربران اجازه خواهد داد تا با استفاده از ارز دیجیتال فلوکی به خرید و فروش کالاهای مختلف، کلکسیون‌ها و NFT ها بپردازند. انتظار می‌رود که راه‌اندازی این بازار دیجیتال قبل از پایان سال 2022  به طور رسمی آغاز شود.

3. بستر آموزش محتوای فلوکی اینورسیتی (Floki Inuversity)

گروه پرکار فلوکی اینو هم‌زمان در حال تلاش برای ساخت یک پلتفرم آنلاین برای افرادی است که به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در حوزه ارزهای دیجیتال باشند. آن‌ها قصد دارند پلتفرم فلوکی اینورسیتی (Floki Inuversity) را به بزرگ‌ترین پایگاه داده محتوای کریپتو تبدیل نمایند. بنابراین همه افراد می‌توانند از ارز دیجیتال فلوکی به عنوان وسیله پرداخت برای دسترسی به این پایگاه استفاده کنند.

تیم سازنده Floki در فضای تبلیغات و بازاریابی جهانی نیز به طرز گسترده‌ای فعال است. این گروه تبلیغات گسترده‌ای را در مکان‌های پر رفت و آمد کشورهای مختلف جهان آغاز کرده است. به عنوان مثال، تبلیغات این ارز روی 300 اتوبوس و متروی لندن با مضمون «دوج را از دست دادید؟ پس فلوکی بخرید» نقش بسته‌اند.

تبلیغات و بازاریابی جهانی فلوکی اینو

نحوه خرید فلوکی اینو

در حال حاضر صرافی‌های غیرمتمرکز یونی سواپ (Unisawp)، پنکیک سواپ (PancakeSwap) و صرافی‌های متمرکز گیت دات آیو (Gate.io) و مکسی گلوبال (MEXC Global) از نظر حجم معاملات فلوکی پیشرو هستند.

توجه داشته باشید که هم اکنون چندین ارز دیجیتال با نام و نشانی شبیه به فلوکی (FLOKI) در بازار وجود دارند. بنابراین مراقب باشید که حتماً در حال خرید نسخه اصلی این میم کوین باشید. برای این کار همیشه باید از صرافی های ئوو پلتفرم های فروش مجاز استفاده کنید تا مطمئن شوید که روی توکن مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کرده باشید.

بیشتر بخوانید : بررسی کامل پلتفرم سلسیوس (Celsius)؛ خدمات عالی وام‌دهی و سپرده‌گذاری

خرید فلوکی اینو

بیشتر بخوانید : توکن dYdX؛ بررسی صرافی غیرمتمرکز dYdX و توکن آن

جمع‌بندی Floki Inu

با همه این تفاسیر، فلوکی هنوز راه بسیار درازی جهت تبدیل شدن به رقیبی سرسخت برای برخی از میم کوین‌های پیشرو مانند دوج کوین و شیبا اینو در پیش دارد. همچنین دور از ذهن نیست که روند کلی صعود میم کوین‌ها نیز با توقف روبرو شود. این امر مطمئناً بر Floki نیز تأثیر مخرب بسیار زیادی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، مخصوصاً از نوع میم کوین‌ها با ریسک بسیار بالایی همراه خواهد بود. چراکه بسیاری از میم کوین‌ها نتوانسته‌اند انتظارات و وعده‌های داده شده خود را عملی کنند.

میم کوین فلوکی اینو تاکنون ثابت کرده است که تیم توسعه دهنده و تیم بازاریابی خبره و با تجربه‌ای دارد. با این حال، باید مراقب باشید و هرگز از سرمایه‌های حیاتی و غیر قابل ریسک خود برای سرمایه‌گذاری در این میم کوین استفاده نکنید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x