آغاز مذاکرات رسمی جایگزینی ارز BRICS با دلار آمریکا

خانهاخبارآغاز مذاکرات رسمی...

آنچه می‌خوانید...

یکی از قانون‌گذاران برتر کشور روسیه به‌تازگی اعلام کرده است که مذاکرات رسمی رهبران جهان و اعضای بریکس برای توافق و ساخت یک ارز جهانی و جایگزینی دلار آمریکا آغاز شده است. بر اساس یافته‌ها، این ارز جدید هیچ استفاده‌ای از دلار آمریکا نمی‌کند و کاملاً مستقل از آن عمل می‌کند. به نظر می‌رسد این واحد معاملاتی جدید ارز BRICS باشد که از نام کشورهایی الهام گرفته شده که قصد دارند دلار آمریکا را کنار بگذارند.

آغاز مذاکرات برای توسعه ارز BRICS

به نقل از دیلی هودل، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته مجلس دوما روز گذشته توضیح داد که بریکس تلاش‌های خود برای ساخت ارز جایگزین دلار آمریکا را آغاز کرد است. بریکس گروه متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. آکساکوف در کنفرانسی روز گذشته عنوان کرد که مذاکرات سران این کشورها اکنون درباره نحوه کارکرد این ارز جدید است و انتظار می‌رود که تا پایان سال توافقات لازم صورت گیرد.

باید اشاره داشت که مکانیسم و جزئیات فنی ارز BRICS هنوز به مرحله پایانی خود نرسیده اما بر اساس گزارش‌های به دست رسیده، این دارایی جدید با پشتوانه طلا و دیگر فلزات و دارایی‌های گران‌بها کار خواهد کرد. رئیس کمیته مجلس دوما در ادامه صحبت‌های خود افزود که تحریم‌های آمریکا بیش از اندازه بوده و با سیاسی کردن دلار، جرقه جنبشی را زده که باعث شده این ارز سلطه خود به‌عنوان ارز جهانی را از دست دهد.

مطلب مفید: توکن XRD چیست؟ آشنایی با شبکه رادیکس (Radix)

از نظر وی، آمریکا با سیاسی کردن اقتصاد و ارز خود، ضربه بزرگی به بنیاد سلطه دلار در بازارهای جهانی زده است. آکساکوف همچنین اطمینان داد که به‌زودی شاهد سقوط پیوسته سهم دلار در معاملات جهانی خواهیم بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به نظر ارز BRICS در آستانه توسعه بزرگ توسط کشورهای عضو این ائتلاف است.

بر اساس گزارش‌ها و به نقل از سفیر آفریقای جنوبی در گروه بریکس، بیش از 19 کشور دیگر نیز خواستار ورود به این گروه هستند و قصد دارند از آمریکا و دلار آن در معاملات بین‌المللی فاصله بگیرند. در همین حین، کشور سوریه اعلام کرده است که کشورهای جهان باید هرچه زودتر دلار آمریکا را کنار گذاشته و از یوان چین به‌عنوان ارز ذخیره جهانی در معاملات خود استفاده کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان