74 درصد از نودهای اتریوم آماده مرج و به روزرسانی بلاتریکس هستند

خانهاخبار74 درصد از...

آنچه می‌خوانید...

در پی آماده سازی شبکه اتریوم برای بخش ابتدایی به روزرسانی مرج با نام بلاتریکس (Bellatrix) که قرار است امروز صورت گیرد، 73.5% از نودهای شبکه در آمادگی کامل برای مرج به سر می‌برند. به روزرسانی بلاتریکس یکی از آخرین و ضروری ترین گام هایی است که برای راه اندازی مرج در شبکه اصلی اتریوم باید انجام شود تا بتوانیم در فاصله زمانی 10 تا 20 سپتامبر شاهد انتقال شبکه به مکانیسم اثبات سهام باشیم.

به منظور آنکه نودها آماده مرج شوند، اجراکنندگان نودها باید کاملا مطابق به روزرسانی بلاتریکس عمل کرده و لایه اجماع کلاینت ها را در زنجیره بیکن به روزرسانی کنند. اتفاقی که بنابر داده های بنیاد اتریوم برای بعد از ظهر امروز برنامه ریزی شده است.

آمادگی کلاینت های اتریوم
آمادگی کلاینت های اتریوم

با این حال و به دلیل آن که 26.7% از نودها هنوز برای مرج اتریوم آماده نشده‌اند، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و تیم بیکو، یکی از توسعه دهندگان ارشد این شبکه از توییتر خود استفاده کرده و از اجراکنندگان نودها خواسته‌اند تا هرچه سریع تر کلاینت های خود را به روزرسانی کنند.

توییت تیم بییکو

بنابر داده های بنیاد اتریوم، اجرا کنندگان نودهایی که به روزرسانی را قبل از بلاتریکس انجام ندهند باعث خواهند شد تا کلاینت های اتریوم با بلاک چین قبل از فورک همگام سازی شوند. بنیاد اتریوم در این باره هشدار داده است:

«اجرا کنندگان نودها در یک زنجیره غیرسازگار گیر خواهند افتاد و باید با قوانین قدیمی به کار خود ادامه دهند و بدین ترتیب قادر نخواهند بود که اتریومی ارسال کنند و یا در شبکه پس از مرج اتریوم به اجرا کردن نودها بپردازند.»

مطلب مفید: به بازی والهالا فلوکی اینو (Valhalla) خوش آمدید!

بنابر داده های اترنود (Ethernodes)، بیشتر نودهایی که برای بلاتریکس خود را آماده نکرده‌اند مربوط به کلاینت geth هستند که باید خود را به نسخه 1.10.23 و یا بالاتر ارتقا دهند. دیگر کلاینت های اتریوم که باید این به روزرسانی را پشت سر بگذارند نیز شامل اریگون، بسو و ندرمایند می‌شوند. گفتنی است که نودهای اتریوم باید اعتبار بلاک ها را تایید کنند و می‌توانند توسط نرم افزارهای کلاینت مختلف اتریوم و با زبان های برنامه نویسی متفاوت نیز کار خود را انجام دهند.

پس از به روزرسانی بلاتریکس، آخرین مرحله از مرج اتریوم تحت عنوان رویداد پاریس صورت خواهد گرفت و زمانی شاهد آن خواهیم بود که سختی کل ترمینال (TTD) شبکه به 58750000000000000000000 برسد. باید توجه داشت که بنابر تخمین های زده شده، این اتفاق در تاریخ 15 سپتامبر رخ خواهد داد.

زمانی که لایه اجرایی از این سطح عبور کند، بلاک بعدی توسط اعتبار سنجی در زنجیره بیکن تولید خواهد شد. نهایی سازی این بلاک نیز مراحل انتقال اتریوم به اثبات سهام را تکمیل خواهد کرد. بنابر داده های بنیاد اتریوم، کاربران شبکه نیازی نیست که کار خاصی با دارایی های مبتنی بر این شبکه و یا اتریوم های خود در زمان مرج انجام دهند اما باید مراقب کلاهبرداری های احتمالی که تحت نام این به روزرسانی صورت می‌گیرد، باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان