انجمن بلاکچین در پیامی خواستار آزادی ضیا صدر شد

خانهاخبارانجمن بلاکچین در...

آنچه می‌خوانید...

کانال تلگرام انجمن بلاکچین ایران در پیامی به نقل از امید علوی، رئیس هیئت مدیره این انجمن، خواستار آزادی ضیا صدر، از چهره‌های فعال در فضای ارزهای دیجیتال و بلاکچین کشور شده است.

در این پیام کوتاه که به تازگی در کانال تلگرام این انجمن منتشر شده، چنین آمده است:

بیش از ۳٠ روز است که ضیا امیری صدر، یکی از بنیان‌گذاران انجمن، پژوهشگر و آموزگار بیت کوین، بی‌دلیل و بی‌گناه در بند است. تا به امروز ما تمامی پیگیری‌های قانونی و مرسوم را انجام داده‌ایم و متاسفانه نتیجه‌ای برای آزادی این انسان شریف نگرفته‌ایم. بدون شک وضعیت دردناک ضیا باعث درد تک‌تک اعضا خانواده بلاکچین و رمزارز شده است. بیش از این رنجش ایجاد نکنید.

سید امید علوی، رییس هیئت مدیره انجمن
- Advertisement -

ضیا صدر، ایرانی حامی بیت کوین و آموزش دهنده حوزه بلاک چین، روز 19 سپتامبر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هنوز آزاد نشده است. صدر یک یوتیوبر و آموزش دهنده بیت کوین و حوزه بلاک چین مطرح است که از حامیان این تکنولوژی نیز به شمار می‌آید. وی تاکنون محتوای زیادی را در رابطه با بیت کوین به زبان فارسی ترجمه کرده و روش‌هایی را نیز برای استفاده از بیت کوین در تراکنش‌های خصوصی ارائه کرده است.

گفتنی است در هفته گذشته هم جمعی از فعالان صنعت آی‌تی کشور در پیامی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان این حوزه و رفع محدودیت‌های اینترنتی شده بودند. در این نامه که به امضای ۱۳۹ نفر از کارشناسان و مدیران فعال در حوزه فناوری اطلاعات کشور رسیده بود، چنین اعلام شده بود:

ما فعالان حوزه فناوری اطلاعات همچنان که نسبت به انسداد اینترنت و ابزارهای ارتباطی جامعه معترضیم و آن را نقض حقوق شهروندان می‌دانیم، دستگیری جمعی از فعالان حوزه آی‌تی را نیز در ادامه همین روند اشباه می‌بینیم.

علی‌رغم این اعتراض‌های گروهی مبنی در دستگیری‌ها و نیز محدودیت‌های ایجاد شده برای اینترنت که کار و فعالیت را برای بسیاری از گروه‌ها سخت کرده است، به نظر می‌رسد مسئولان دولتی نظر دیگری دارند و به ویژه محدودیت‌های اینترنت برای مدتی نامعلوم ادامه‌دار باشد.

در همین رابطه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت ابراهیم رییسی در حاشیه جلسه اخیر هیئت دولت درباره بازار داغ فروش نرم‌افزارهای ویژه تغییر آی‌پی و دور زدن محدودیت‌های اینترنتی که ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده برای پلتفرم‌های بین‌المللی و پهنای باند اینترنت بین‌الملل است، از مردم خواست از این بدافزارها استفاده نکنند. وی همچنین از تصمیم برای جرم‌انگاری در زمینه استفاده از فیلترشکن‌ها خبر داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان