یک کارشناس امنیتی: به روزرسانی مرج شبکه اتریوم را در برابر حملات آسیب پذیر می‌کند

خانهاخباریک کارشناس امنیتی:...

آنچه می‌خوانید...

علیرغم آنکه بسیاری به روزرسانی مرج را یکی از مهم ترین و بزرگ ترین ارتقاهای شبکه اتریوم می‌دانند، از نظر تئوری انتقال شبکه به مدل اثبات سهام آن را در برابر حملات هکری آسیب پذیر تر می‌کند. یک کارشناس امنیتی به تازگی و در مصاحبه ای با کوین تلگراف توضیح داد که برخلاف سیستم های اثبات کار، سیستم های اثبات سهام از قبل به اعتبارسنج ها اطلاع می‌دهند که چه بلاکی قرار است تایید شود و بدین ترتیب آنها مقدمات حمله در شبکه را نیز برنامه ریزی کنند.

این فرد که خواست تا نامش فاش نشود، در حقیقت یک توسعه دهنده بلاک چین و کارشناس امنیتی است که روی یک شبکه لایه 2 اثبات سهام مشغول کار کردن است. وی در صحبت های خود اشاره داشت که پس از مرج و در صورتی که اعتبارسنج های اتریوم دو بلاک پشت سر هم را تایید و پردازش کنند، این حمله ممکن است رخ دهد. او در این باره افزود:

«اگر دو بلاک پشت سر هم را کنترل کنید، می‌توانید یک حمله و آسب پذیری را در اولی آغاز و در دومی به پایان برسانید بدون آنکه هیچ رباتی بیاید و قیمت دستکاری شده توسط شما را درست کند. از دید امنیت اقتصادی، چنین آسیب پذیری باعث می‌شود تا حملات اشاره شده آسان تر صورت گیرند.»

- Advertisement -

مطلب مفید: آموزش جامع استیک در بایننس (staking) برای مبتدیان

این کارشناس در ادامه گفت که ماینرهای شبکه های اثبات کار نیز ممکن است دو بلاک پشت سر هم را تایید کنند بحث آنجاست که این اتفاق کاملا به صورت شانسی رخ می‌دهد و آنها زمانی برای برنامه ریزی و حمله به شبکه را نخواهند داشت. به همین دلیل این کارشناس امنیتی معتقد است که با تکمیل مرج، شبکه اتریوم بخشی از توانایی امنیتی خود را از دست خواهد داد. وی افزود:

«در جاییگاه فعلی و با نگاهی به اتریوم اثبات کار و اثبات سهام درمی‌یابیم که از نظر امنیتی و همچنین تضمین اقتصادی مدل اثبات کار این شبکه قدرت بیشتری در اختیار دارد. با این حال باید گفت که مدل اثبات سهام نیز از امنیت خوبی برخوردار است و خیلی مهم نیست که از نظر تئوری در سطح اثبات کار نیست. این مدل همچنان یک سیستم بسیار ایمن است.»

این کارشناس در پایان صحبت های خود نیز گفت که شبکه اتریوم در تلاش است تا مشکل بلاک های پشت سر هم را رفع کند. این یک مشکل سخت است اما اگر حل شود، امنیت اثبات سهام نیز بیشتر شده و شبکه در برابر حملات ذکر شده مقاومت بهتری از خود نشان خواهد داد.

اعتبارسنج های اتریوم در مدل اثبات سهام ممکن است با از دست دادن دارایی های خود نیز مواجه شوند. چرا که این لایه اجماعی طراحی شده تا از نظر اقتصادی انگیزه ای برای اعتبارسنج ها باشد بلکه آنها به درستی تراکنش ها و بلاک ها را تایید کنند و اگر اتفاقی غیر از این رخ دهد و عمل نامشروعی از آنها سر بزند، اتریوم های استیک شده آنها کاهش خواهد یافت.

گفتنی است که بر اساس داده ها، به روزرسانی مورد انتظار شبکه اتریوم روز 15 سپتامبر و در ساعت 7 صبح قرار است که صورت گیرد. به واسطه مرج و انتقال به مدل اثبات سهام، انتظار می‌رود که شاهد شبکه ای مقیاس پذیرتر و همچنین با مصرف انرژی کمتری باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان