آسیب پذیری در شبکه لایتنینگ بیت کوین که می‌تواند منجر به سرقت 750 واحد BTC شود

خانهاخبارآسیب پذیری در...

آنچه می‌خوانید...

محققان در دانشگاه ایلینویز آمریکا به تازگی آسیب پذیری هایی را در شبکه لایتنینگ بیت کوین پیدا کرده‌اند که می‌تواند منجر به سرقت و از دست رفتن 750 بیت کوین یا به عبارتی 18 میلیون دلار شود. کازیمو اسگوانچی و آناستاسیوس سیدروپولوس، دو محقق این دانشگاه مقاله ای را منتشر کردند و در آن با یک مثال فرضی توضیح دادند که چگونه آسیب پذیری شبکه لایتنینگ می‌تواند منجر به یک حمله هکری شود. در این مقاله آمده است که:

«ائتلاف و به هم پیوستگی تنها 30 نود می‌تواند 31 % از سرمایه های کانال ها را به مدت 2 ماه از طریق حمله زامبی قفل کند و چنین چیزی منجر به سرقت 750 بیت کوین از طریق یک حمله بزرگ دوبار خرج کردن خواهد شد.»

حمله زامبی

بر اساس این مقاله، حمله زامبی یک نوع خرابکاری است که به واسطه آن شبکه با ازدحام رو به رو می‌شود و در واقع شبکه لایتنینگ غیرقابل استفاده می‌شود. حمله زامب سناریویی است که در آن برخی از نودها بی پاسخ هستند و در نتجیه سرمایه های مربوط به این نودها قفل می‌شود. در این مقاله اشاره شده که تنها راه مقابله با چنین حملاتی آن است که نودهای صادق کانال های خود را بسته و به شبکه لایه 1 بیت کوین بازگردند اما چنین چیزی هزینه کارمزد زیادی در بر خواهد داشت.

حمله دوبار خرج کردن به شبکه بیت کوین

یک نوع حمله دیگر که توسط این محققان در پی آسیب پذیری شبکه لایتنینگ کشف شد، حمله دوبار خرج کردن بود. این حمله نیازمند همکاری چندین نود مخرب است تا شبکه لایه 1 بیت کوین را با تراکنش های مخرب و آلوده پر کنند. اگر مهاجمان بتوانند کارمزدهای بالایی که در نتیجه ازدحام شبکه ایجاد شده است را پرداخت کنند، خواهند توانست از صف ایجاد شده صرف نظر کرده و حمله به بیت کوین را کامل کنند. با این حال باید توجه داشت که چنین حمله ای تنها زمانی صورت پذیر است که نقصی در پیکربندی یکی از برج های دیده بانی شبکه لایتنینگ بیت کوین وجود داشته باشد.

مطلب مفید: Merge اتریوم و قمار معامله‌گران! تحلیل آنچین هفته سی و دوم (20 مرداد)

نقش برج های دیده بانی

برج های دیده بانی وضعیت شبکه لایتنینگ را دنبال و تمام داده های استفاده شده برای تراکنش های معمولی را ذخیره می‌کنند. نودهای صادق باید به منظور مقابله با درخواست های جعلی و مخرب، تراکنش های معمولی را ثبت کنند. بنابراین اگر همه برج های دیده بانی به طور موثر کار کنند، به راحتی می‌توان درخواست های جعلی مبنی بر بستن کانال را مشخص کرد. با این حال یک برج با عملکرد ضعیف می‌تواند نقطه ورودی عالی برای آغاز حمله دوبار خرج کردن باشد.

حمله دوبار خرج کردن برای شبکه لایتنینگ بیت کوین فاجعه آمیز خواهد بود

محققان دانشگاه ایلینویز در مقاله خود نوشتند که حمله دوبار خرج کردن از طریق آسیب پذیری شبکه لایتنینگ می‌تواند یک فاجعه برای این بلاک چین به بار بیاورد. بر اساس صحبت های این دو محقق، شدت و سختی شبکه تنها از طریق ادامه دار بودن توسعه شبکه افزایش می‌یابد که نتیجه آن نیز مقابله با آسیب پذیری ها و حملات هکری خواهد بود.

در نهایت توصیه آنها پیکربندی مناسب و با دقت برج های دیده بانی شبکه بود و افزودند که به صورت ایده آل، توسعه دهندگان باید ازدحام در شبکه لایه 1 و همچنین پاسخ دهی در صورت چنین اتفاقی را زیر نظر داشته باشند. در ادامه این مقاله نیز به لیستی از آسیب پذیری های شبکه لایتنینگ مانند حملات گریفینگ، سیل و غارت، حمله گسترش زمانی و حمله پینینگ اشاره شد. باید گفت که علیرغم وجود این آسیب پذیری ها، هنوز هکرها و مهاجمان سایبری موفق به سوء استفاده و سرقت از شبکه لایتنینگ بیت کوین نشده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان