آشنایی با مفاهیم بلاکچین و تراکنش ها در سایت txstreet

خانهویدئوهاآموزشیآشنایی با مفاهیم...

آنچه می‌خوانید...

سایت txstreet یک محیط بصری سازی از تراکنش های بلاکچین و mempool است.هر شخص نماینده یک تراکنش  واحد است که در زمان واقعی اتفاق می افتد.هر خانه نماینده نوعی تراکنش است. برای اطلاعات بیشتر روی خانه ها کلیک کنید. هر اتوبوس یک بلوک آینده را نشان می دهد.اولین اتوبوس با پیدا شدن یک بلوک حرکت می کند .

نحوه نمایش تایید تراکنش و تشکیل بلاک در سایت txstreet

TxStreet.com یک بصری سازی از تراکنش های ارز رمزنگاری شده زنده است که شامل بیت کوین ، اتریوم و بیت کوین کش است. هنگامی که یک تراکنش جدید از طریق ارز رمزپایه پخش می شود ، شخصی ظاهر می شود و سعی می کند سوار اتوبوس شود. اگر تراکنش ها هزینه کافی داشته باشد ، آنها سوار اولین اتوبوس می شوند و آماده قرار گرفتن در بلوک استخراج شده بعدی هستند.

سایت txstreet

اگر تراکنش های زیادی برای گنجاندن در بلوک بعدی وجود داشته باشد و تراکنش هزینه کافی بالایی را پرداخت نکرده باشد ، فرد یا در صف منتظر می ماند یا سوار اتوبوس دیگری می شود. اتوبوس های پی در پی هنگامی ظاهر می شوند که تراکنش کافی برای پر کردن آنها وجود داشته باشد.

سرعت حرکت یک شخص نشان دهنده میزان بالایی از هزینه ای است که او در مقایسه با متوسط هزینه فعلی پرداخت کرده است.اندازه یک شخص اندازه تراکنش را نشان می دهد (بایت برای BTC / BCH ، گاز برای ETH).

هنگامی که یک تراکنش جدید به شبکه BCH یا BTC پخش می شود . شخصی ظاهر می شود و سعی می کند سوار اتوبوس شود. اگر اندازه ممپول از حد بلوک کمتر باشد ، آنها سوار اتوبوس می شوند. و منتظر می مانند بلوک بعدی پیدا شود. اگر حافظه بزرگتر از حد مجاز بلوک بزرگتر باشد ، آنها باید قبل از سوار شدن به اتوبوس در صف منتظر بمانند.

نمایش بلاک چین در سایت txstreet

در TxStreet.com ، بلاکچین جایی است که پس از ایجاد بلوک ، تمام اتوبوس ها برای تخلیه مسافران (تراکنش ها) می روند. وقتی یک بلوک ایجاد می شود ، چراغ راهنمایی سبز می شود و اتوبوس با نوشتن بلاکچین به سمت آن حرکت می کند.

تراکنش های Segwit سوار اتوبوس segwit می شوند . امضای داده ها از تراکنش ها جدا شده و سپس سوار اتوبوس BTC می شوند.

BCH در حال حاضر 32 اتوبوس دارد که نشان دهنده محدودیت اندازه بلوک 32 مگابایت است. BTC دارای دو اتوبوس است که نشان دهنده محدودیت اندازه بلوک 1 مگابایت و وزن بلوک 4 مگابایت (segwit) است.

نمایش سگویت

وقتی یک بلوک پیدا شد ، هر دو اتوبوس BTC به سمت زنجیره بلوک حرکت می کنند. برای BCH ، فقط تعداد مورد نیاز اتوبوس حرکت می کند. برای مثال ، اگر یک بلوک 1.7 مگابایتی پیدا شود ، فقط 2 اتوبوس BCH به زنجیره بلوک می روند. اگر یک بلوک 31.5 مگابایتی پیدا شود ، همه 32 اتوبوس BCH حرکت می کنند.

Segwit در سال 2017 به عنوان یک “فورک نرم” با سازگاری به عقب به پروتکل Bitcoin (BTC) اضافه شد. عملکرد اصلی segwit حذف داده های امضا (شاهد) از معاملات و ذخیره سازی آنها در یک منطقه جداگانه از بلوک است. Segwit همچنین محدودیت اندازه بلوک 1mb (1،000،000 بایت) را حذف کرده و “محدودیت وزن” (4000،000 واحد وزن) را جایگزین آن می کند. [irp posts=”7276″ name=”BIP:پیشنهاداتی برای بهبود پروتکل بیت کوین”]

از آنجا که segwit یک فورک نرم بود ، گره های قدیمی و گره های segwit می توانند در همان شبکه به کار خود ادامه دهند. هم تراکنش های قدیمی و هم تراکنش های segwit توسط همه گره ها قابل انتقال هستند. با این حال ، معاملات segwit توسط گره های قدیمی قابل تأیید نیستند . زیرا آنها به داده های امضا دسترسی ندارند و باید فرض کنند که تراکنش های معتبری هستند.

در TxStreet.com ، segwit توسط یک اتوبوس در پشت اتوبوس قدیمی تجسم می یابد. مسافران چمدان های خود را وارد کرده و بار می کنند (داده های امضا) . و سپس باقیمانده داده های تراکنش های خود را به اتوبوس قدیمی می رسانند.

نمایش mempool

mempool “استخر” تراکنش های فعلی است که منتظر تأیید در شبکه بیت کوین هستند. این تراکنش ها در حافظه هر گره ذخیره می شوند. تا زمانی که در بلوک زنجیره بلوک تأیید و ذخیره شوند. هر گره وظیفه نگهداری از ممپول خود را دارد و این بدان معناست که برخی از گره ها ممکن است دارای لیست تراکنش های کمی متفاوت از سایر گره ها باشند.

با این حال ، لیست در شبکه کم و بیش یکسان است. هنگامی که یک بلاک توسط یک ماینر پیدا می شود ، آنها تراکنش ها را از mempool انتخاب می کنند تا در بلاک قرار دهند. آنها می توانند هر تعداد تراکنش را انتخاب کنند. به شرطی که اندازه کل معاملات شامل کمتر از حد اندازه بلوک باشد (یا وزن کلی کمتر از حد وزن در BTC باشد). استخراج کنندگان برای انتخاب تراکنش ها با بالاترین کارمزد متصل تشویق می شوند . زیرا آنها می توانند این هزینه ها را همراه با پاداش بلوک مطالبه کنند.

در TxStreet.com ، محدودیت اندازه بلوک با تعداد اتوبوس ها تجسم می یابد. هر گذرگاه نشان دهنده 1 مگابایت فضای ذخیره سازی بالقوه در بلوک بعدی است. لازم نیست از هر اتوبوس در هر بلوک استفاده شود ، فقط در صورت نیاز استفاده می شود.

نمایش استخر استخراج

در TxStreet.com ، استخراج توسط چراغ های راهنمایی نمایش داده می شود. که هر زمان که ماینر بلاکی پیدا می کند ، سبز می شوند . و در غیر این صورت هنگام کار ماینرها ، قرمز باقی می مانند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان