هکو چین (HECO Chain) چیست؟ آشنایی با شبکه صرافی هیوبی (Hubio)

آنچه می‌خوانید...

امروزه سیستم مالی غیرمتمرکز که به عنوان دیفای نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در کاربرد و پذیرش فناوری بلاکچین ایفا می‌کند. دیفای به شما این امکان را می‌دهد تا پول خود را در شکل جدیدی از دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده و درآمدزایی کنید. یکی از برنامه‌های دیفای نیز هکو چین یا زنجیره هکو (HECO Chain) از صرافی هیوبی است.

فضای دیفای به سرعت در حال تکامل است و در حال حاضر اکثر کیف پول‌ها و برنامه‌های کاربردی دیفای به عنوان لایه‌های دوم و سوم بر روی زنجیره اتریوم ساخته شده‌اند. با این حال، تقاضای در حال رشد در دیفای موجب شلوغی شبکه یا اوورلود شدن لایه پایه یا لایه 1 اتریوم شده است.

این امر به افزایش کارمزدها برای تایید یک تراکنش که به قیمت گس (GAS) معروف است می‌انجامد. تایید تراکنش‌ها روزهای عادی با میانگین پردازش ۲۰ ثانیه و قیمت 538.01 دلار انجام می‌شوند. افزایش کارمزد گس به نوعی برای جبران افزایش تقاضای مبادلات صورت می‌گیرد.

درنتیجه بسیاری از شرکت‌ها متعهد به بهبود مقیاس‌پذیری بلاکچین‌های عمومی، در عین تضمین عدم تمرکز آن‌ها شده اند. این اقدامات به کاهش هزینه‌ها و افزایش و امنیت شبکه‌هایی مانند سولانا، زنجیره هوشمند بایننس و بلاکچین هکوچین (ECO Chain) از صرافی هیوبی (Huobi) منجر شده‌اند. در این مقاله از فکت کوینز به بلاکچین صرافی هیوبی خواهیم پرداخت .

صرافی هیوبی چیست؟

صرافی ارز دیجیتال هیوبی (Huobi) یک پلتفرم معاملاتی دارایی‌های دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ در کشور چین تاسیس شد. این صرافی در رتبه سوم وب‌سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. هیوبی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال معروف ازجمله بیت کوین، اتریوم، تتر و کوین بومی آن یعنی HT پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال HT در ژانویه ۲۰۱۸ و با هدف حمایت از اکوسیستم هیوبی منتشر شد. دارندگان ارز دیجیتال HT می‌توانند از آن برای دریافت تخفیف در کارمزدهای تراکنش‌ها استفاده کنند و همچنین از خدمات مختلف آن ازجمله سپرده گذاری (استیکینگ) برای رای‌دهی بهره ببرند. با این حال، جالب‌ترین ویژگی و ابزار هیوبی همان زنجیره هکو آن است.

هکو چین چیست؟
هکوچین صرافی هیوبی

زنجیره هکو چین چیست؟

بلاکچین هکو، بر اساس آنچه در وب‌سایت آن گفته شده، یک زنجیره عمومی غیرمتمرکز و مقرون به صرفه است. سازندگان و توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی با آن هماهنگ شوند و قراردادهای هوشمند را به طور یکپارچه و سازگار بر روی آن پیاده سازی کنند. هکو چین یک اکوسیستم دیفای توسعه‌یافته است که با رتبه‌بندی کیف پول، دارایی‌ها و برنامه‌های کاربردی شناخته می‌شود. کاربران به راحتی می‌توانند آخرین برنامه‌های غیرمتمرکز یا دی اپ‌ها را بر روی آن تجربه کنند.

شبکه Heco بر بستر زنجیره اتریوم توسعه داده شده است. این شبکه با قابلیت انتقال بین زنجیره‌ای (Cross-Chain) دارایی‌های مختلف به کاهش هزینه‌ها و بهینه سازی تجربه کاربر کمک می‌کند.

کاربران این شبکه می‌توانند از کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ و انتقال بین زنجیرهای دارایی‌ها بهره ببرند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند قراردادهای هوشمند با سازگاری بالا با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و سایر بلاکچین‌های عمومی را توسعه دهند. این کار به کاهش هزینه‌های توسعه و مهاجرت بین شبکه‌ای خواهد انجامید.

شبکه هکو پشتیبانی مالی و بازاریابی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند بدون نگرانی بر ساخت بهترین برنامه‌های دیفای تمرکز داشته باشند.

پروژه‌های دیفای زنجیره هکو چین

شبکه HECO، نقشه راه خود را تا چهارماهه اول سال ۲۰۲۳ تنظیم کرده است. این زنجیره در حال حاضر در مرحله اول خود با نام تیندر (Tinder) قرار دارد. همان‌طور که توسعه‌دهندگان شبکه HECO در اسناد رسمی خود می‌گویند، تمرکز این مرحله بر بهبود زیرساخت‌های بلاک چین خواهد بود. درواقع هدف اصلی در فاز اول به جذب توسعه‌دهندگان برای توسعه و ارتقای پروژه‌های کاربردی دیفای با هزینه پایین اختصاص خواهد داشت. در اینجا به پروژه‌های اصلی دیفای در اکوسیستم شبکه هکو اشاره خواهیم کرد.

1. پروژه دیفای لندهاب (Lendhub)

پروژه دیفای لندهاب یک پروتکل اعتباری است که قابلیت استخراج اعتبار و بدهی را برای کاربران فراهم می‌کند.

2. پروژه دیفای ام دکس (MDEX)

پروژه دیفای MDEX یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز (DEX) است. این سیستم از معاملات غیرمتمرکزِ بین زنجیره‌ای بین زنجیره هوشمند بایننس، اتریوم و هکو چین پشتیبانی می‌کند. پروژه دیفای MDEX برای ایجاد یک دکس با عملکرد بالا، مزایای گوناگون بلاکچین‌های عمومی مختلف را با هم ترکیب می‌کند.

سازوکار ماینینگ دوگانه در استخراج نقدینگی و تایید تراکنش‌ها می‌تواند بازده بیشتری به فعالان شبکه بدهد. پروژه دیفای ام دی ای ایکس در هر دو زنجیره هکو و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می‌شود.

دیفای هکو چین

3. پروژه دیفای فیلدا (FilDA)

فیلدا یک پروژه وام‌دهی بین زنجیره‌ای در حوزه دیفای و بر بستر زنجیره HECO است که در ۵ ژانویه سال 2021 راه‌اندازی شد. این پروژه دارای خدمات وام‌دهی برای ارزهای دلار آمریکا، بیت کوین، الاستوس، تتر، پولکادات، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، پردیکت، بیت کوین اس وی و ۱۶ دارایی دیگر است. البته تمامی این دارایی‌ها باید با ارز دیجیتال بومی HECO یعنی HT جفت شوند.

استفاده از پروژه فیلدا به تهیه دستگاه‌های ماینینگ و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری مالی اولیه‌ای نیاز ندارد. به‌طور کلی، فیلدا با هدف تبدیل شدن به یک پلتفرم وام‌دهی منتخب برای کاربران هکو ایجاد شده است.

هکوچین فیلدا

4. پروژه دیفای چنلز (Channels)

چنلز یک پلتفرم وام‌دهی کاملا غیرمتمرکز در حوزه دیفای است. این برنامه می‌تواند امنیت دارایی، درآمد استخراج و تجربه کاربری خوبی را ارائه کند. پروژه چنلز بر روی وام‌دهی با واحدهای پولی مانند دلار آمریکا، تتر، اتریوم، بیت کوین و HT تمرکز می‌کند. این پروژه تلاش می‌کند تا همیشه به ارائه محصولات قوی به عنوان پایه و منافع کاربر به عنوان هسته عملکرد خود پایبند بماند.

پروژه دیفای استارلینک یک موتور جستجوی غیرمتمرکز است. هدف اصلی پروژه استارلینک در ایجاد یک موتور جستجوی جهانی برای دو جهان متمرکز و غیرمتمرکز خلاصه می‌شود. در حال حاضر، موتورهای جستجوی اصلی در جهان تنها به محتوای وب‌سایت‌های متمرکز محدود هستند.

6. پروژه دیفای کوین ویند (CoinWind)

کوین ویند یک پلتفرم مالی استخراج هوشمند در اکوسیستم هکو چین است. هدف از این پروژه ساخت یک بانک دارایی دیجیتالی و راه‌اندازی محصولی با بازدهی، ایمنی و قابلیت اطمینان بالا است. از دیگر اهداف این پروژه می‌توان به ادغام ارزهای دیجیتال سپرده شده توسط کاربران به استخرهای نقدینگی مختلف اشاره کرد.

7. پروژه دیفای پیک فایننس (PickFiance)

پروژه دیفای پیک فایننس یک پلتفرم ماینینگ غیرمتمرکز است که با استیکینگ یک کوین از طریق جفت‌سازی هوشمند عمل می‌کند. این قرارداد هوشمند از یک روش پوشش ریسک هوشمند برای کاهش ریسک ضرر ناپایدار ناشی از استخراج نقدینگی بهره می‌برد.

هکوچین پیک فایننس
پیک فایننس هکوچین

جمع‌بندی

زنجیره هکو را باید یک پروژه نسبتا جدید در حوزه دیفای دانست. اما این پروژه نسبتا جدید در حال حاضر میزبان ۱۲۴ دی اپ با حجم سرمایه قفل شده (TVL) 6.42 میلیارد دلار است. این شبکه می‌تواند یک زیرساخت جدید با عملکرد بالا، هزینه‌های پایین گس و تجربه بهتر کاربری را در یک زنجیره متقاطع ارائه کند. با این حال، هکو چین راه درازی برای مبارزه با رقیب خود یعنی زنجیره هوشمند بایننس دارد که به میلیاردها دلار سرمایه خود افتخار می‌کند. با این وجود، Heco همراه با زنجیره هوشمند بایننس و سولانا همچنان به افزایش محبوبیت جهانی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال کمک خواهد کرد.

زنجیره هکو چیست؟

بلاکچین هکو یک زنجیره عمومی غیرمتمرکز است که توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمند را بر روی آن پیاده سازی کنند. هکو چین یک اکوسیستم دیفای توسعه‌یافته است که کاربران به راحتی می‌توانند آخرین برنامه‌های غیرمتمرکز یا دی اپ‌ها را بر روی آن تجربه کنند.

هکو چین چه قابلیت‌هایی دارد؟

این شبکه با قابلیت کراس چین یا انتقال بین زنجیره‌ای (Cross-Chain) به کاهش هزینه‌ها و بهینه سازی تجربه کاربر کمک می‌کند. کاربران این شبکه می‌توانند از کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ و انتقال بین زنجیرهای دارایی‌ها بهره ببرند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند قراردادهای هوشمند با سازگاری بالا با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و سایر بلاکچین‌های عمومی را توسعه دهند

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان