استفاده از رمزریال به صورت آزمایشی آغاز شد

خانهاخباراستفاده از رمزریال...

آنچه می‌خوانید...

رییس کل بانک مرکزی ایران از آغاز استفاده از رمزریال به صورت آزمایشی با مبلغ یک میلیارد تومان و در اختیار عده‌ای معدود خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی صالح‌آبادی شب گذشته در برنامه گفت‌گوی ویژه خبری، از آغاز آزمایشی استفاده از رمزارز ریال در کشور خبر داد.

وی با بیان مفهوم حکمرانی ریال گفت:

حکمرانی ریال یعنی اینکه شفافیت در اقتصاد افزایش پیدا کند و سرمایه‌ها و منابع مالی که در اقتصاد ملی ما وجود دارد، به سمت فعالیت‌های مولد هدایت شود و مشوق‌هایی را در نظر بگیریم که این سرمایه‌ها به سمت بخش‌های مولد اقتصادی هدایت شود.

او همچنین در خصوص نقش رمزارزها در پیشبرد حکمرانی ریال توضیح داد:

ما کارهایی را که باید در این حوزه در بانک مرکزی انجام می‌دادیم، انجام دادیم و الان قسمت دیگر کار در حوزه وزارت صمت است که دارد انجام می‌شود. به این معنا که اگر کسی مجوزی را برای استخراج رمزارز دریافت کرده، این فرد بتواند رمزارز استخراجی خودش را در سامانه مشخصی عرضه کند و واردکننده با ثبت سفارشی که از سازمان وزارت صمت دریافت می‌کند، بتواند این رمزارز را در اختیار قرار بگیرد و با آن واردات انجام دهد.

صالح‌آبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رمزارز ریال اشاره کرده و با تاکید بر وعده پیشین خود مبنی بر تعیین تکلیف رمزریال ملی تا پایان شهریورماه امسال، از آغاز استفاده از رمزریال به صورت آزمایشی خبر داد.

وی در این رابطه گفت:

در خصوص رمزریال گفته بودیم که تا پایان شهریورماه راه‌اندازی می‌شود. واقعیت این است که از چند روز گذشته که حالا به صورت عمومی اعلام می‌کنیم، استفاده از رمزریال به صورت آزمایشی شروع شده است.

او در خصوص وضعیت فعلی استفاده از رمزریال در کشور توضیح داد:

این مرحله، مرحله ماقبل آزمایش است که این کار شروع شده است؛ البته با رقم 1 میلیارد تومان و فقط به تعداد محدودی از افراد رمزارز داده شده است. این کار در دو بانک ملی و ملت انجام می‌شود و دو فروشگاه هم برای استفاده از این رمزریال تعیین شده است که این کار را به صورت آزمایشی انجام می‌دهند تا اگر مشکل فنی وجود داشته باشد، مرتفع کنیم و به مرحله رسمی آزمایشی آن برسیم.

صالح‌آبادی تاکید کرد:

امیدوارم تا پایان شهریور بتوانیم مرحله رسمی آزمایش را انجام بدهیم. ولی کاری را که باید شروع می‌کردیم، چون باید می‌رفت و در هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس هم تصویب می‌شد و عملا شروع رسمی آن صورت می‌گرفت، بنابراین با مبلغ 1 میلیارد تومان رسما تصویب و شروع شد. اکنون رمزریال در اختیار تعداد محدودی از افراد است و دو فروشگاه از طریق این دو بانکی که عرض کردم (ملی و ملت) دارند کار را انجام می‌دهند و یک هفته است که مراحل آن شروع شده است.

گفتنی است رمزریال، CBDC یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (Central Bank Digital Currency)، نوعی پول فیات دیجیتال است که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر می‌شود و بنابراین ارزش پول قانونی آن کشور را دارد. CBDC نوعی پول است که می‌تواند به دولت‌ها و ملت‌ها در دستیابی به اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی، ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیک در سراسر جهان کمک کند.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان