top banner adv

مدیرعامل ریپل: کشورهای زیادی در صنعت کریپتو از آمریکا سبقت گرفته‌اند

مدیرعامل ریپل: کشورهای زیادی در صنعت کریپتو از آمریکا سبقت گرفته‌اند
0
بازدید : 7448

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل به‌تازگی و در اظهارنظری اشاره داشت که از نظرش آمریکا در زمینه پذیرش کریپتو و با توجه به عدم شفافیت و قطعیت در قانون‌گذاری رمز ارزها از دیگر کشورها عقب افتاده است. وی در ادامه بدون اشاره به معیاری خاص، تکنولوژی بلاک چین را با اینترنت و پذیرش آن در دهه 1990 توسط آمریکا مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید : سقوط بیت کوین به زیر 30000 دلار؛ هدف بعدی چه سطح قیمتی است؟

آمریکا به دنبال دیگر کشورها در پذیرش کریپتو

به گزارش کریپتوپوتیتو، گارلینگهاوس روز گذشته و در مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ گفت که کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، سنگاپور، بریتانیا و سوئیس در حال حاضر قوانین مشخصی را برای حوزه ارزهای دیجیتال تعیین کرده‌اند و این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بیشتری به این حوزه ورود کنند. وی افزود که برخلاف آمریکا، کشورهای زیادی از زمان و فرصت‌های خود برای ساخت و تعیین قوانین مشخص استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه به دولت آمریکا و مخصوصاً کمیسیون بورس آمریکا توصیه کرد که اقدامی مشابه انجام دهند و مانع از خروج استعدادهای این حوزه به خارج از کشور شوند. گارلینگهاوس شرایط را با روزهای ابتدایی اینترنت مقایسه کرد و اشاره داشت که در اوایل دهه 1990، آمریکا به سرعت دست به کار شد و قوانین مناسبی را برای اینترنت تعیین کرد تا این کشور به مرکز تکنولوژی در حال حاضر تبدیل شود. آمریکا اکنون با وجود گوگل و آمازون مزد قانون‌گذاری مناسب خود در سال‌های اخیر را دریافت می‌کند.

از نظر مدیرعامل ریپل، بهترین چارچوب قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال باید متمرکز بر حفاظت از مصرف‌کنندگان باشد. در همین حین، نهادهایی مانند کمسیون بورس نیز باید رفتار خصمانه خود را کنار گذاشته و تمام دارایی‌ها را اوراق بهادار در نظر نگیرند تا شاهد پذیرش ارزهای دیجیتال و فرصت‌های منصوب به آن در آمریکا باشیم.

بیشتر بخوانید : ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری خواهد کرد

مطلب مفید: بیمه ارز دیجیتال چیست؟ آیا باید ارزهای دیجیتال خود را بیمه کنم؟

بیشتر بخوانید : کلاهبرداران پروژه اسکویید گیم (بازی مرکب) ردیابی شدند

گفتنی است که این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا اخیراً تاکید کرده بود که به جز بیت کوین تمامی ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند. در همین راستا، وی پافشاری کرد که تمامی تراکنش‌های رمز ارزی به جز بیت کوین باید تحت نظارت این نهاد صورت گیرند.

نتیجه دادگاه ریپل و SEC بر تمام رمز ارزها تأثیر دارد

کمیسیون بورس آمریکا در سال 2020 از ریپل شکایت کرد و مدعی شد که توکن‌های XRP فروخته شده توسط این پلتفرم اوراق بهادار ثبت نشده هستند. در حالی که پس از سه سال، هنوز نتیجه پرونده مشخص نشده است، مدیرعامل ریپل معتقد است که نتیجه برای صنعت ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاری در این حوزه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مکس کیزر :SEC بعد از رپیل بدنبال شکایت از سایر آلتکوین های بی ارزش است.

وی در پایان نیز اشاره داشت که رویکرد قانونی کمیسیون بورس نسبت به این حوزه و اعمال زور اشتباه است. در عوض SEC باید به تکنولوژی اجازه شکوفایی دهد و تنها اطمینان حاصل کند که با پذیرش صنعت کریپتو از سرمایه‌گذاران این فضا به‌درستی حفاظت می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : فروش سهام صرافی کوین بیس توسط شرکت آرک اینوست

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x