آموزش اسپات صرافی کوینکس

خانهآموزش هاآموزش اسپات صرافی...

آنچه می‌خوانید...

معاملات اسپات صرافی کوینکس به معنی مبادله مستقیم ارزهای دیجیتال در بازار اسپات با قیمت جاری بازار است. معاملات اسپات یا نقطه‌ای را به نام معاملات نقدی نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شناسند. این معاملات به صورتی است که یک ارز با ارز دیگر مبادله می‌شود و به‌اصطلاح عملیات به‌صورت جفت ارز در آن انجام خواهد شد. این بدان معناست که مثلاً اگر شما قصد فروش دوج کوین را دارید؛ در این زمان باید دوج کوین خود را به ارزی دیگر تبدیل کنید که عموماً یک طرف این ارزها، کوین پایه است.

بدین ترتیب با فروش ارز خود آن را به یکی از ارزهای تتر، بیت کوین یا اتریوم تبدیل می‌کنید و ارز به‌دست‌آمده در کیف پول شما قرار می‌گیرد. نهایتاً نیز بدون هیچ مشکلی و با انجام عملیات برداشت، قادرید این ارزها را به کارت اعتباری بین‌المللی یا کیف پول خود در صرافی ایرانی انتقال دهید. در این مطلب از فکت کوینز قصد داریم نحوه انجام معاملات اسپات در کوینکس را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

- Advertisement -

آموزش اسپات صرافی کوینکس

ابتدا بخش‌های این معاملات در تصویر زیر را بررسی می‌کنیم:

  1. نوار جستجو و بازارهای معاملاتی
  2. جفت‌های معاملاتی و اطلاعات پایه بازار
  3. نمودار کندل استیک و نمودار عمق بازار
  4. وضعیت PNL، تنظیمات سفارش، و نرخ کارمزد
  5. ناحیه انتخاب بازار
  6. ناحیه ثبت سفارش
  7. نسبت خریدوفروش
  8. دفتر سفارشات
  9. آخرین سفارش اجراشده
  10. سفارشات فعلی
  11. تاریخچه سفارشات
اسپات صرافی کوینکس

در ابتدا برای انجام معامله اسپات در کوینکس باید یک ارز مرجع را وارد حساب کاربریتان در این صرافی کنید. سپس پس از وارد کردن ارز دلخواه، کافیست جفت ارزی را که می‌خواهیم خریداری کنیم و روی آن ترید انجام دهیم را با ورود به بخش مارکت یا اکسچنج این سایت انتخاب کنیم.

اسپات

با وارد شدن به بخش مارکت، تمامی جفت ارزهایی که داخل صرافی کوینکس وجود دارد و توسط این صرافی پشتیبانی می‌شود را به شما نمایش می‌دهد. در بخش crypto-crypto trading، می‌توانیم مارکت مورد نظر خودمان را با توجه به آن جفت ارز اصلی که وارد صرافی کوینکس کردیم انتخاب کنیم. 

توجه کنید که بهترین انتخاب برای معامله اسپات در کوینکس و سایر معاملات در بین گزینه‌هایی که پیش روی ما است، استفاده از استیبل کوین ها (مانند تتر) یا بیت کوین است. زیرا این جفت ارزها هستند در مارکت کریپتوکارنسی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ همچنین سایر مارکت‌های موجود در صرافی کوینکس به اندازه این دو مارکت والیوم زیادی ندارند و محبوبیت آن‌ها به اندازه این دو نیست. 

پس از انتخاب جفت ارز بر روی گزینه trading کلیک می کنیم. با انتخاب این گزینه وارد بخش اکسچنج می‌شویم. در بخش اکسچنج با اسکرول کردن صفحه در قسمت پایین معاملات اسپات را مشاهده خواهیم کرد. معاملات اسپات خود شامل 3 بخش Limit, Market و Stop Order است. در ادامه با انواع این معاملات آشنا می‌شویم:

معاملات اسپات Limit

نوع معامله اسپات لیمیت برای ایجاد محدودیت در خرید و فروش ارز و شخصی‌سازی است که نهایتاً منجر به رفتن در لیست سفارش‌ها خواهد شد. برای شروع ثبت معامله خود، از گزینه‌های زیرشاخه اسپات تریدینگ، Limit را انتخاب کنید.

معاملات اسپات Market

این بخش امکان خرید یا فروش زودهنگام آخرین سفارش ثبت شده توسط بازار را می‌دهد که بلافاصله نیز به سرانجام می‌رسد. در اینجا برای ثبت معامله خود از بین گزینه‌هایِ زیرشاخه Spot Trading، مارکت را انتخاب کنید.

معاملات اسپات Stop-Limit

تعیین حد ضرر و سود در معاملات Short و کوتاه‌مدت توسط این دستور انجام می‌شود. به طور مثال من می‌خواهم در قیمت 2000 خریدم انجام شود، اما اگر قیمت به 1900 رسید درخواست خرید من کنسل شود. این‌چنین سفارش‌ها برای کسانی که کندل می‌زنند مناسب است.
در این صورت با صعودی شدن بازار وارد پروسه خرید و در غیر این صورت سفارشتان از چرخه خارج می‌شود که بتوانید مجدد کندل‌گذاری و تعیین استراتژی کنید.
قبل از هر چیز باید بدانید که در این بخش از آموزش ترید اسپات در کوینکس، امکان تعیین دو حد ضرر Stop Loss و حد سود Take Profit برای شما بیان شده است. این مرحله که در ادامه انجام آن را به طور کامل در هر دو حد آموزش می‌دهیم، احتمال ضرر شما را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

معاملات اسپات صرافی کوینکس از نوع Stop-Market

تعیین حد ضرر و سود در معاملات Long و بلندمدت توسط این دستور انجام می‌شود. این بخش به شما کمک می‌کند که دستوری برای توقف در خرید یا فروش قرار دهید که اگر در حد مشخص شده از بازار قرار گرفتید، سفارش شما کنسل یا اعمال شود.
در این صورت سیگنال‌هایی که به‌واسطه استراتژی از پیش تعریف شده خود به این نوع از سفارش می‌دهید منجر به اتلاف پول کمتر در بلندمدت خواهد شد.

نحوه معامله اسپات در کوینکس

۱. به وب‌سایت رسمی کوینکس (https://www.coinex.com) بروید، وارد حساب کاربری‌تان شوید، و روی [معامله] در گوشه سمت راست-بالا کلیک کنید.

۲. خرید کریپتو (برای مثال سفارش قیمت دلخواه CET/USDT را در نظر بگیرید)

  • (۱) در نوار جستجو جفت معاملاتی [CET/USDT] را جستجو و انتخاب کنید.
  • (۲) بازار [معاملات اسپات] را انتخاب کنید.
  • (۳) نوع سفارش را [قیمت دلخواه] و نوع اجرا را از قسمت تنظیمات «پیشرفته» انتخاب کنید (نوع اجرای پیش‌فرض AL است).
  • (۴) [قیمت] و [مقدار] موردنظرتان را وارد کنید.
  • (۵) جزئیات سفارش را مجدداً مرور و روی [خرید CET] کلیک کنید.

۳. فروش کریپتو (برای مثال سفارش قیمت دلخواه CET/USDT را در نظر بگیرید)

  • (۱) جفت معاملاتی [CET/USDT] را در نوار جستجو، جستجو و انتخاب کنید.
  • (۲) نوع بازار را [معاملات اسپات] انتخاب کنید.
  • (۳) نوع سفارش را [قیمت دلخواه] و نوع اجرا را در قسمت تنظیمات «پیشرفته» انتخاب کنید (نوع اجرای پیش‌فرض AL است).
  • (۴) [قیمت] و [مقدار] موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • (۵) جزئیات سفارش را تأیید و روی [فروش CET] کلیک کنید تا معامله اسپات صرافی کوینکس انجام شود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان