آموزش خرید و فروش بیت کوین به ساده‌ترین روش!

خانهآموزش هاآموزش خرید و...

آنچه می‌خوانید...

در حقیقت به نظر نمی‌رسد بیت کوین با گذشت بیش از یک دهه فعال ماندن موفق و حتی فراتر از انتظار، هیچوقت از بین برود. همه ما می‌دانیم که اوج‌ها و فرودهای این ارز دیجیتال، طی سال‌های اخیر سر و صداهای زیادی به پا کرده است. اما علی‌رغم شهرت بیت کوین به نوسانات متعدد، همچنان افق روشنی برای بازگشت بازار به روند صعودی ارائه می‌دهد. این امید، سرمایه‌گذاران جدید را برای خرید و فروش بیت کوین جذب می‌کند.

احتمالاً شما هم جزو آن دسته افراد باهوشی هستید که قصد دارید از این نوسانات بیشترین بهره را ببرید و خود را برای یک صعود قدرتمند آماده کنید. در آموزش خرید و فروش بیت کوین، قصد داریم هر آنچه باید در مورد نحوه خرید و فروش بیت کوین بدانید را در ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چگونه بیت کوین بخرم؟

طی چند سال گذشته، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی بسیار محبوب شده‌اند. اما همچنان فرآیند خرید بیت کوین می‌تواند برای کسی که قبلاً هیچ ارز دیجیتالی خریداری نکرده است، پیچیده و ترسناک باشد. خوشبختانه، با مطالعه مطالب آموزش خرید و فروش بیت کوین و ورود به این فرآیند متوجه می‌شوید که موضوعی برای ترسیدن وجود ندارد. مراحل خاصی وجود دارد که می‌توانید به منظور خرید بیت کوین در چند گام ساده و امن دنبال کنید.

آموزش خرید بیت کوین

 در این بخش مراحل خرید بیت کوین و در ادامه آن آموزش خرید و فروش بیت کوین را باهم مرور می‌کنیم. اگر قصد خرید بیت کوین در ایران یا فروش بیت کوین در ایران را دارید، سعی کنید مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید:

مرحله ۱: یک صرافی معاملات ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

صرافی ارز دیجیتال یک بازار آنلاین است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را خریداری کنند و بفروشند. صرافی‌های ارز دیجیتال همچنین به کاربران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال خود را در پلتفرم‌های آنلاین ذخیره کنند. البته به یاد داشته باشید که نگهداری ارز دیجیتال در صرافی به دلیل مشکلات امنیتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

برای اکثر مردم، بهترین مکان برای خرید بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌ها، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که معمولاً با ارائه جفت‌های معاملاتی (مانند دلار به بیت‌کوین) و معمولاً با تطبیق خریداران با فروشندگان، به تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند.  در ابعاد جهانی، صرافی ارز دیجیتال پیشرو از نظر حجم و مشتری، بایننس و کوین بیس است. با این اوصاف، سایر صرافی‌های معتبر و تحت نظارت شامل کراکن (Kraken)، جمینی (Gemini)، ایتورو  (eToro) و کوکوین (Kucoin) هستند.

صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به‌صورت ناشناس از آنها خریداری کنید. با این حال، اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال از شما می‌خواهند که اطلاعات اولیه KYC (احراز هویت) را برای ایجاد یک حساب کاربری ارسال کنید.

نکته مهم: سرمایه‌گذاران جدید باید کارمزدها و هزینه‌های صرافی‌ها را بررسی کنند. ممکن است این هزینه‌ها سرسام‌آور باشد و نسبت به معامله صرفه مالی نداشته باشد. همچنین باید حداقل موجودی حساب مورد نیاز پلتفرم انتخابی خود را بررسی کنند. زیرا صرافی‌های خاصی هستند که یک مبلغ اولیه بالا را به کاربران خود تحمیل می‌کنند.

مرحله ۲: حساب صرافی ارز دیجیتال را احراز هویت کنید.

 هنگامی که یک صرافی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کردید، مرحله بعدی ثبت حساب خود در صرافی ارز دیجیتال است. تمام اطلاعات مورد نیاز احراز هویت مانند نام، عکس‌ها، کارت شناسایی، مدرک شناسایی و غیره را ارسال کنید و حساب خود را راه اندازی کنید. هنگامی که حساب شما با موفقیت راه‌اندازی شد، می‌توانید وارد شوید و حساب خود را شارژ کنید.

اگر از صرافی‌های داخلی استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ریال به‌راحتی خرید بیت را انجام دهید. اگر قصد دارید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید، باید ابتدا در یک صرافی ایرانی اقدام به خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری کنید. سپس در صرافی خارجی آن را به ارز مورد نظر خود تبدیل کنید.

علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که صرافی ارزهای دیجیتال درصد بسیار کمی را به عنوان کارمزد تراکنش هنگام خرید یا فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری از شما دریافت می‌کند.

مرحله ۳. سفارش خرید بیت کوین را ثبت کنید.

پس از تایید و واریز وجه نقد به حساب خود، می‌توانید خرید بیت کوین را آغاز کنید. این فرآیند براساس صرافی که استفاده می‌کنید متفاوت است. برخی از صرافی‌ها فرآیندی را ارائه می‌دهند که به سادگی شامل کلیک کردن روی دکمه خرید یا فروش و سپس تعیین مقدار بیت کوینی است که می‌خواهید بخرید (یا بفروشید).

به طور کلی، اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال حداقل سه نوع سفارش اصلی را ارائه می‌دهند:

سفارش بازار (Market Order): اگر می خواهید بیت کوین را با قیمت فعلی آن بخرید، این گزینه را انتخاب کنید. این نوع سفارش معمولاً بلافاصله یا در عرض چند ثانیه تکمیل می‌شود.

استاپ اوردر (Stop order): سفارش خود را در آن قیمتی که قصد دارید بیت کوین را بخرید یا بفروشید مشخص می‌کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بیت کوین را قبل از سقوط شدید آن می‌فروشید، این گزینه خوبی است. این نوع سفارش براساس سرعت حرکت بازار ممکن است مدتی طول بکشد تا اجرا شود.

سفارش محدود (Limit Order): این سفارشبه صرافی دستور می‌دهد تا سفارش خرید یا فروش را با قیمتی خاص یا بهتر اجرا کند. برخلاف سفارش‌های توقف یا همان استاپ اوردرها، سفارش‌های محدود برای بازار کمی تاخیر دارند و ممکن است تکمیل آن بیشتر طول بکشد.

اجرای هر یک از این گزینه‌ها معمولاً شامل کلیک کردن روی دکمه خرید، معامله یا سفارش جدید در صفحه اصلی صرافی است. سپس می‌توانید قبل از کلیک بر روی دکمه ارسال یا چیزی معادل آن، از بین سه گزینه بالا (و پیشرفته تر) یکی را انتخاب کنید. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین با توجه به تقاضا و عرضه ارز دیجیتال در سراسر جهان در طول زمان تغییر می‌کند. بنابراین مقدار بیت کوینی را که می‌خواهید بخرید انتخاب کنید و با پرداخت از طریق روش‌های پرداخت انتخابی خود، خرید خود را ادامه دهید. هنگامی که صرافی ارز دیجیتال پرداخت شما را تأیید کرد، بیت کوین به حساب صرافی شما واریز می‌شود.

نکته مهم: همه صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند کسری از بیت کوین (BTC) را خریداری کنید. بنابراین، اگرچه ممکن است قیمت ۱ بیت کوین در حال حاضر بسیار گران به نظر برسد، اما شما می‌توانید ۰.۱ بیت کوین، ۰.۰۱ بیت کوین یا هر مقدار دیگری را که در صفحه صرافی تایپ می‌کنید، برای خرید بیت کوین انتخاب کنید.

مرحله ۴: انتقال بیت کوین به کیف پول

حالا باید بیت کوین خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهید. نگهداری بیت کوین شما در صرافی رمزنگاری تا حدی ایمن است. اما در گذشته مواردی وجود داشته است که صرافی‌های ارز دیجیتال ورشکسته یا مسدود شده‌اند. سپس سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند ارزهای دیجیتال خریداری شده خود را خارج کنند.

در بدترین حالت، سرمایه‌گذاران دیگر نمی‌توانستند به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشند و سرمایه‌گذاری خود را برای همیشه از دست دادند. در حالی که صرافی‌های بزرگتر در حال ایمن‌تر شدن هستند، هک‌ها و کلاهبرداری همچنان یک مشکل بزرگ برای صنعت هستند. به همین دلیل است که به سرمایه‌گذارانی که مبالغ قابل توجهی در بیت کوین دارند توصیه می‌شود که خودشان ارز دیجیتال خود را ذخیره کنند.

معامله‌گران باتجربه‌ای که در امنیت سایبری بسیار خوب هستند ممکن است ترجیح دهند که کیف پول خود را داشته باشند، زیرا این به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که بخواهید ارزهای دیجیتال خود را جابه‌جا کنید. به‌طور کلی ۲ مدل کیف پول ارز دیجیتال داریم:

کیف پول سرد (Cold Wallet): این کیف پول همچنین به‌عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می‌شود. این مدل کیف پول، دستگاه‌های کوچکی هستند که کلید خصوصی آدرس بیت کوین شما را ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نمی‌شوند. بنابراین امن‌تر از جایگزین‌های آنلاین و مبتنی بر نرم افزار در نظر گرفته می‌شوند.

کیف پول گرم  (Hot Wallet): کیف پول‌های گرمهمچنین به عنوان کیف پول نرم‌افزاری نیز شناخته می‌شوند. اینها برنامه‌هایی هستند که می‌توانند از طریق تلفن، رایانه رومیزی یا مرورگر وب شما استفاده شوند. آنها همچنین کلید خصوصی آدرس بیت کوین شما را ذخیره می‌کنند. اما به دلیل اینکه به اینترنت متصل می‌شوند، به اندازه کیف پول‌های سخت افزاری/سرد، امن نیستند.

کیف پول های نرم افزاری به اندازه کیف پول‌های سخت افزاری ایمن نیستند، اما انواع پیشرو آن، همچنان طیف وسیعی از ویژگی‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری را ارائه می‌دهند.

چگونه بیت کوین را بفروشم؟

بسیاری از معامله‌گران به امید به‌دست آوردن سریع پول‌های کلان به خرید بیت کوین روی می‌آورند. اما تقریباً هر تحلیل‌گری از یک استراتژی بلندمدت برای خرید و نگهداری بیت کوین حمایت می‌کند. این عمدتاً به این دلیل است که نگهداری برای مدت زمان طولانی‌تر به میانگین سود و زیان منجر می‌شود و احتمال بازده مثبت قابل توجهی را تا زمانی که بیت‌کوین خود را می‌فروشید فراهم می‌کند.

به گفته نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیل‌گر:

به نظر من، بهتر است بیت کوین بخرید و نگهداری کنید، شاید بخش کوچکی از سبد خود را با تمرکز بر روی ارزهایی که معمولاً در اختیار سرمایه گذاران نهادی هستند، مانند بیت کوین و اتریوم به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید.

با این حال، مویا هشدار می‌دهد که حتی با یک استراتژی نگهداری طولانی مدت، به معامله‌گران جدید به‌طور کلی توصیه می‌شود که با این ذهنیت وارد دنیای سرمایه‌گذاری بیت کوین شوند که ممکن است بیشتر پول خود را از دست بدهند. یک سرمایه‌گذار جدید فقط باید درصد بسیار پایین و تک رقمی از سبد معاملاتی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. علی‌رغم اوج‌های بیت‌کوین یا اتریوم، سقوط‌های عظیم در عرض چند دقیقه اتفاق افتاده است.

آموزش فروش بیت کوین

فروش بیت کوین نیز بسیار آسان است و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. کافیست مانند مرحله خرید بیت کوین عمل کنید با این تفاوت که در قسمت گزینه‌ها، گزینه فروش (Sell) را انتخاب کنید. مقدار بیت کوینی که قصد فروش آن را دارید انتخاب کنید و سپس سفارش را ثبت کنید.

پس از ثبت و اجرا شدن سفارش، مبلغ حاصل از فروش بیت کوین به حساب صرافی شما اضافه می‌شود. بر اساس نوع صرافی که استفاده می‌کنید،‌ می‌توانید برای برداشت مبلغ از حساب خود اقدام کنید.

جمع‌بندی

بیت‌کوین یک نوآوری جالب و هیجان‌انگیز است که شکلی از پول الکترونیکی غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. این پول الکترونیکی برای فعالیت به یک مرجع مرکزی (مانند فدرال رزرو) نیاز ندارد. از منظر سرمایه‌گذاری نیز هیجان‌انگیز است، با بازده سالانه بالای آن (در اکثر سال‌ها) آن را به یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در دهه گذشته تبدیل کرده است. حتی اگر نوسانات آن به این معنی باشد که بیش از چند سقوط چشمگیر را متحمل شده است، باز هم از جذابیت آن نمی‌کاهد.

در آموزش خرید و فروش بیت کوین دیدیم که در حالی که سرمایه‌گذاری در بیت کوین ممکن است پیچیده به نظر برسد، شروع کار به سادگی انتخاب یک صرافی معتبر و راه‌اندازی یک حساب کاربری است. هنگامی که هویت خود را تأیید کردید و مقداری پول واریز کردید، می‌توانید شروع به کار کنید، اکثر صرافی‌ها طیفی متنوع از انواع سفارش‌ها را علاوه بر توانایی خرید ساده بیت‌کوین ارائه می‌دهند.

هنگامی که مقدار قابل توجهی بیت کوین را در صرافی ذخیره کرده‌اید، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند آن را به کیف پول سرد (یعنی سخت افزاری) خود منتقل کنید. ما سعی کردیم نکات اولیه و مهم خرید و فروش بیت کوین را در مطلب آموزش خرید و فروش بیت کوین بگنجانیم. لطفاً پاسخ سوالات خود در این خصوص را از کارشناسان ما بخواهید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان