آموزش ساخت NFT به زبان ساده

خانهآموزش هاآموزش ساخت NFT...

آنچه می‌خوانید...

در این مقاله قصد داریم درباره آموزش ساخت NFT در بلاکچین اتریوم صحبت کنیم. تبدیل فایل‌های دیجیتال به دارایی‌های مبتنی بر بلاکچین که قابل مبادله هستند، نیازی به مهارت‌های کدنویسی ندارد. در ادامه نحوه شروع کار در ارتباط با استخراج NFT در اتریوم آورده شده است.

مقدمه ای بر توکن‌ های غیر قابل تعویض یا NFT

توکن‌ غیر قابل تعویض (NFT) دارایی‌های دیجیتالی منحصر به ‌فردی هستند که می‌توان از آنها برای نمایش اقلام محسوس و ناملموس استفاده کرد. در حقیقت، NFTها یا توکن‌های غیر قابل تعویض، توکن‌های مبتنی بر بلاکچین هستند که مالکیت و منشأ اقلام دیجیتالی مانند تصاویر، فایل‌های ویدیویی و حتی دارایی‌های فیزیکی را اثبات می‌کنند.

- Advertisement -

در سال گذشته افراد زیادی با فروش چند میلیون دلاری آثار هنری NFT که سرفصل‌ها را به خود اختصاص داده بودند، به شهرت رسیدند، در حالی که توییتر توسط آواتارهای NFT مانند کلوب قایقرانی میمون‌های خسته، کریپتوپانک‌ها و پنگوئن‌های پودگی تسخیر شد. حتی برندهای بزرگ و سلبریتی‌ها نیز از NFT استفاده کرده‌اند. اما سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم یک توکن غیر قابل تعویض بسازیم؟

آموزش ساخت NFT

در این راهنما، ما بر روی اتریوم، محبوب‌ترین بلاک چین برای NFTها، و OpenSea، محبوب‌ترین بازار NFT تمرکز خواهیم کرد. پس مراحل زیر را دنبال کنید تا یک nft بسازید.

یک حساب صرافی رمزنگاری دریافت کنید

اولین گام در ایجاد NFT یا انجام هر کاری در ارزهای دیجیتال، ساخت یک حساب صرافی مانند کوین بیس یا کراکن است. صرافی‌های کریپتو جایی هستند که می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را بخرید و یا بفروشید. پس شما به یک حساب صرافی کریپتو نیاز دارید. زیرا برای پرداخت هزینه ساختNFTها باید اتریوم بخرید. ممکن است بخواهید درآمد خود را نقد کرده و یا به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید، یا کارهای دیگری را که یک صرافی ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهد، انجام دهید.

گام دوم خرید اتریوم

اتریوم بلاکچینی است که اکثر NFTها بر روی آن ساخته شده‌اند. اتریوم یا ETH نیز نام ارز اصلی آن شبکه است. بنابراین هنگام خرید و فروش NFT، به احتمال زیاد از اتریوم استفاده می‌کنید. اتریوم در تمام صرافی‌های رمزنگاری لیست شده زیرا دومین ارز دیجیتال مشهور این حوزه است و برای خرید آن مشکلی نخواهید داشت. در این مرحله از آموزش ساخت NFT باید بگوییم که برای خرید و فروش NFT، معمولاً از یک بازار NFT استفاده می‌شود که تاکنون بزرگترین آنها اوپن‌سی (OpenSea) بوده است. این بازار، 97.8 درصد از کل معاملات NFT اتریوم را تا اکتبر 2021 به خود اختصاص داده است.

ثبت نام در اوپن سی (OpenSea)

برای ثبت نام در اوپن‌سی باید مقداری اتر برای هزینه ای به نام «initialization» پرداخت کنید. در حقیقت، هزینه‌ای است که برای ثبت ‌نام در پلتفرم اتریوم پرداخت می‌شود. این همان مقدار گس است که به عنوان واحد کارمزد تراکنش اتریوم نامیده می‌شود. بنابراین، بسته به شرایط شبکه که چقدر شلوغ است، باید چیزی بین 30 دلار تا 300 دلار پرداخت کنید.

آموزش ساخت NFT
کیف پول متامسک

یک کیف پول ارز دیجیتال دریافت کنید

بازارهای NFT اعم از اوپن‌سی با کیف پول‌های ارز دیجیتال کار می‌کنند. کیف پول های اتریوم زیادی وجود دارد. اما محبوب‌ترین آنها متامسک است. متامسک یک پلاگین مرورگر است و بهترین عملکرد را با گوگل کروم یا بریو دارد و پس از نصب، به شما این امکان را می‌دهد تا توکنها و NFTهای اتریوم را در آن ذخیره‌سازی کنید. پس بهتر است متامسک را از طریق وب‌سایت اصلی آن، دانلود و نصب کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع و کامل کیف پول متامسک (Metamask)

هنگامی که نشان روباه کوچک در مرورگر شما ظاهر شد، روی آن کلیک کنید. متامسک به شما یک عبارت 12 کلمه‌ای اختصاص می‌دهد که کیف پول شما را می‌سازد و باید آن را در جای امنی ذخیره کنید. زیرا هر کسی که عبارات سید شما را داشته باشد، می‌تواند به کیف پول شما و وجوه موجود در آن دسترسی داشته باشد، همچنین گزینه‌ای برای خرید مستقیم اتریوم در متامسک شما وجود دارد که به دلیل کارمزدهای بالاتر از صرافی‌ها، آن را توصیه نمی‌کنیم. با ما در مراحل بعدی آموزش ساخت NFT همراه باشید.

بیشتر بخوانید: عبارت بازیابی یا Seed Phrase در کیف پول

اتریوم را به کیف پول ارز دیجیتال خود بفرستید

اکنون که اتریوم را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری و متامسک خود را راه اندازی کرده‌اید، وقت آن است که کیف پول ارز دیجیتال خود را با مقداری اتریوم شارژ کنید. برای ارسال اتریوم از صرافی، به صفحه «ارسال» یا «برداشت» صرافی بروید تا بتوانید وجوه را به کیف پول خود منتقل کنید. مقدار اتریومی که می‌خواهید ارسال کنید، را مشخص کنید.

زمانی که متامسک را راه‌اندازی می کنید، به طور خودکار یک آدرس عمومی اتریوم برای شما ایجاد می‌کند. این آدرس، در بالای پنجره متامسک شما نمایش داده شده و با 0X شروع می‌شود. آدرس اتریوم خود را به عنوان شماره حساب بانکی خود در بلاک چین در نظر بگیرید.

مراحل ثبت نام در اوپن سی

با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال خود در اوپن‌سی ثبت نام کنید. ابتدا روی لوگوی روباه کوچک در مرورگر خود کلیک و رمز عبور خود را وارد کنید تا قفل متامسک باز شود. سپس به سایت opensea.io بروید. پس از ورود به وب‌سایت، روی پروفایل در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. از شما درخواست می‌شود که کیف پول ارز دیجیتال خود را به پلتفرم متصل کنید، پس باید، کیف پول خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت NFT
مراحل ثبت نام در اوپن سی

در این مرحله از آموزش ساخت NFT یک پروفایل بی‌نام ایجاد می‌شود. برای تأیید حساب خود باید یک نام کاربری و یک آدرس ایمیل وارد کنید. اگر از ایمیل تأیید استفاده کرده‌اید، پس پروفایل شما باید آماده باشد. اکنون زمان ساخت NFT است.

آموزش ساخت NFT
اتصال کیف پول

NFT خود را ایجاد کنید

آموزش ساخت NFT
موافقت با شرایط پلتفرم

برای خلق NFT در اوپن‌سی، در کنار تصویر پروفایل خود، در گوشه سمت راست بالا بر روی «ایجاد» کلیک کنید. اگر می‌خواهید چندین NFT را به عنوان بخشی از یک مجموعه ایجاد دهید، روی «مجموعه های من» در زیر عکس پروفایل خود کلیک کنید.

آموزش ساخت NFT
کلکسیون ان اف تی

می توانید یک فایل پشتیبانی شده را از رایانه خود به عنوان NFT آپلود کنید. شما باید برای NFT خود اسم انتخاب کنید، اما جزئیات دیگری لازم نیست.

آموزش ساخت NFT
ساخت NFT

نوشتن یک توضیح مختصر ایده خوبی است. برای اولین تست ، می‌توانید اجازه دهید بقیه گزینه‌ها در حالت پیش فرض قرار بگیرند. پس از آپلود فایل و نام‌گذاری NFT خود، فقط به پایین اسکرول کنید و روی «creat» کلیک کنید.

آموزش ساخت NFT
تکمیل پروفایل
آموزش ساخت NFT
ساخت NFT

لیست کردن NFT برای فروش

بفرمایید، اینجاست که NFT شما در اوپن‌سی ظاهر می‌شود. اما هنوز برای فروش لیست نشده است. برای لیست‌کردن NFT خود به منظور فروش، روی «فروش» در بالا و سمت راست کلیک کنید تا صفحه زیر ظاهر شود.

آموزش ساخت NFT
لیست کردن NFT برای فروش

می‌توانید NFT خود را به قیمت ثابت بفروشید و یا می‌توانید آن را به حراج بگذارید. اگر آن را برای یک قیمت ثابت فهرست کنید، هزینه گاز را پرداخت نخواهید کرد. در عوض، خریدار بار گاز را به دوش می‌کشد. برای حراج، فروشندگان، گاز را می‌پردازند. هنگامی که NFT شما را فروش رود، اوپن‌سی 2.5 درصد کارمزد کمیسیون دریافت می‌کند.

آموزش ساخت NFT
لیست کردن NFT برای فروش

در این مرحله از آموزش ساخت NFT زمانی که آماده شدید، روی «فهرست کامل» کلیک کنید. پیش از این‌که nft برای فروش فهرست شود، اوپن‌سی از شما می‌خواهد که چند چیز را از طریق کیف پول متامسک خود امضا کنید.

شارژ اولیه کیف پول

از آنجایی که اولین بار است که ان اف تی خود را در اوپن‌سی می‌فروشید، باید کیف پول خود را کمی شارژ اولیه کنید. این جایی است که می‌توانید اتریومی را که خریداری و به کیف پول خود منتقل کرده‌اید خرج کنید! متاسک برای مقداردهی اولیه کیف پول، هزینه گاز را برای شما محاسبه می‌کند. اگر بودجه کافی وجود دارد، کافی است روی «تأیید» کلیک کنید تا ظرف چند دقیقه مقداردهی اولیه ‌شود!

آموزش ساخت NFT

اوپن‌‌سی از شما می‌خواهد که کالا و قیمتی را که می‌خواهید آن را در لیست قرار دهید تأیید کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط آنها را از طریق متامسک امضا کنید. تبریک می‌گوییم اولین NFT خود را ایجاد کرده‌اید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان