وین ریت (WinRate) چیست؟آموزش کامل سایت Winrate.io

آنچه می‌خوانید...

در بازارهای مالی، درصد موفقیت، نرخ برد یا وین ریت (WinRate) معیاری است که نشان می‌دهد استراتژی یک معامله‌گر چقدر می‌تواند سودآور باشد. نرخ برد که معمولاً در معاملات روزانه استفاده می‌شود، به روشی مهم برای معامله‌گران برای ارزیابی استراتژی معاملاتی خود تبدیل شده است. این نرخ اساساً تعداد معاملات برنده را نسبت به تمام معاملاتی که یک فرد در یک دوره معین انجام می‌دهد، تشخیص می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر فردی در مجموع 10 بار معامله کند و 7 مورد از آن معاملات را برنده شده باشد، نرخ برد او 70٪ است (۱۰/۷). فرمول نرخ برد همیشه تعداد معاملات برنده تقسیم بر تعداد کل معاملات است. پس از محاسبه وین ریت، معامله‌گران می‌توانند تعیین کنند که آیا استراتژی آنها کار می‌کند یا خیر.

در این مطلب از فکت کوینز، قصد داریم با نحوه کار سایت Winrate.io آشنا شویم. با استفاده از این سایت می‌توان به روشی بسیار آسان نرخ برد در معاملات را محاسبه کردو بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد.

وین ریت یا درصد موفقیت (Win Rate) چیست؟

هر معامله‌گر باید قبل از باز کردن هر پوزیشنی، یک استراتژی معاملاتی داشته باشد. در این مقاله به استراتژی‌های معاملاتی نمی‌پردازیم، بلکه به عملکرد یک استراتژی می‌پردازیم. هر استراتژی معاملاتی گاهی سودآور است و گاهی بدون سود! معامله‌گران از نرخ برد برای تعیین سود یا زیان هر استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند.

نرخ برد یعنی محاسبه درصدی از معاملات شما که با سود بسته می‌شود. به عنوان مثال، اگر نرخ برد استراتژی معاملاتی ۸۰ درصد باشد، یعنی از 100 معامله‌ای که با این روش انجام می‌دهیم، ۸۰ معامله از آنها با سود خارج می‌شود و ۲۰ معامله با ضرر بسته می‌شود. البته بحث فقط سود نیست. ممکن است از یک معامله با یک درصد سود خارج شویم و معامله دیگری را با سود 1000 درصدی پس بگیریم. در حقیقت نرخ برد فقط به میزان موفقیت معاملات اشاره دارد، نه میزان سود.

معامله‌گران روزانه باید کیفیت برد و باخت خود را ارزیابی کنند. کیفیت در معاملات روزانه به این معنی است که نسبت برد / باخت معامله‌گر، نسبت ریسک به بازده، ضررهای قابل قبول و ریسک‌های قابل قبول، همه در هنگام ایجاد باز کردن و بستن یک پوزیشن در نظر گرفته می‌شوند.

وین ریت چیست
وین ریت چیست

با پرداختن به همه این عناصر، تعادلی بین نرخ برد و نسبت ریسک به ریوارد ایجاد می‌کنید که برای موفقیت به عنوان یک معامله‌گر روزانه بسیار مهم است. شما باید برای دستیابی به وین ریت بین 50 تا 70 درصد تلاش کنید و سعی کنید با نسبت ریسک به ریوارد 1.0 به سطح بالای نرخ برد (60 تا 70 درصد) و سطح حداقلی نرخ برد (40٪ تا 50٪) برسید.

بیشتر بخوانید:  بهترین استراتژی ترید را انتخاب کنید

مقایسه نرخ برد (WinRate) با نسبت برد به باخت (Win/Loss Ratio)

معامله‌گران علاوه بر Winrate، از نسبت برد به باخت نیز برای بررسی عملکرد خود استفاده می‌کنند. برخلاف نرخ برد، نسبت برد به باخت تعداد بردها را نسبت به تعداد باخت‌ها در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال، در مجموع 20 معامله، 12 برنده و 8 بازنده می‌شوید. نسبت برد به باخت شما 1.5 (12/8) خواهد بود. با این حال، نرخ برد شما 60٪ (12/20 x 100) خواهد بود. همچنین بر اساس مثال قبلی ما، داشتن نسبت برد به باخت بیشتر از 1.0 موفقیت را تضمین نمی‌کند.

محدودیت معیار وین ریت (WinRate)

شایان ذکر است که نرخ برد بالا همیشه به معنای موفقیت و سودآور بودن معاملات نیست. سودآوری به عوامل دیگری بستگی دارد که یکی از آنها می‌تواند نسبت ریسک به سود (Risk/Riward) باشد. حتی اگر درصد برد بالایی نیز داشته باشید، در حالتی که استاپ لاس شما خیلی زیاد باشد، باز هم ممکن است در نهایت استراتژی سودآوری نداشته باشید. این استاپ لاس بالا، در واقع، بسیاری از بردهای کوچکتر را خنثی می‌کند. حالت برعکس نیز ممکن است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصطلاحات سرمایه‌گذاری

موارد استفاده از وین ریت

معامله‌گران اغلب می‌توانند نرخ برد خود را از فعالیت‌های قبلی تشخیص دهند. به این معنی که می‌توان به راحتی نسبت ریسک به ریوارد مناسب را برای معاملات آینده آنها تشخیص داد. برای معامله‌گرانی که نرخ برد بالایی دارند، نسبت ریسک به ریوارد آنها می‌تواند پایین‌تر باشد. برای معامله‌گرانی که نرخ برد پایینی دارند، نسبت ریسک به ریوارد آنها باید بالاتر باشد تا به حد نصاب برسد.

اگر دوست دارید Winrate بالایی داشته باشید، ریسک به ریوارد خود را کاهش دهید. این بدان معناست که ممکن است بخواهید در فعالیت‌های کم‌ریسک‌تر مانند سرمایه‌گذاری در طلا نیز شرکت کنید.

متعادل کردن نرخ برد و ریسک/ریوارد در معاملات روزانه

معامله‌گران روزانه باید بین نرخ برد و ریسک به پاداش تعادل برقرار کنند. اگر نسبت ریسک به ریوارد بسیار بالا باشد، نرخ برد بالا معنایی ندارد و اگر نرخ برد بسیار پایین باشد، یک R/R عالی ممکن است هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد. یکی از استراتژی‌های زیر را در نظر بگیرید:

نرخ برد بالاتر به این معنی است که ریسک‌به‌ریوارد شما می‌تواند بالاتر باشد. معاملات شما همچنان می‌تواند با نرخ برد 60% و ریسک/ریوارد 1.0 سودآور باشد. اما با نرخ برد 60% و ریسک‌به‌ریوارد زیر 1.0 سود بیشتری خواهید داشت.
در نرخ برد یا Winrate پایین (50٪ یا کمتر)، اگر ریسک‌به‌ریوارد زیر 0.6 باشد (به استثنای کمیسیون) همچنان می‌توانید با نرخ برد 40 درصد سودآور باشید.
در حالت ایده‌آل، اگر وین ریت شما زیر 50 درصد است، برای ریسک‌به‌ریوارد زیر 0.65 تلاش کنید. اما اگر دفعات بیشتری ببازید، وقتی برنده می‌شوید باید بردهای بزرگتری داشته باشید تا سودآور بمانید.

نسبت ریسک به ریوارد
نسبت ریسک به ریوارد

بیشتر بخوانید: معاملات مشتقه چیست؟ بررسی مفهوم Derivatives

بهترین وین ریت و نسبت ریسک‌ به‌ ریوارد در معاملات روزانه

از آنجایی که معامله‌گران روزانه هر روز در انواع شرایط معامله می‌کنند، بیشتر باید به دنبال استراتژی باشند که به آنها اجازه دهد بین 50 تا 70 درصد مواقع برنده شوند. برنده شدن با درصدی بیش از این، بسیار دشوارتر و در عین حال دارای بازده اندکی بیشتر خواهد بود.

نرخ برد یا موفقیت متعادل، امکان انعطاف پذیری در نسبت ریسک به ریوارد را نیز فراهم می‌کند. در حالت ایده‌آل، بردها باید حدود 1.5 برابر بیشتر از ریسک باشد. اگر ریسک 0.10 دلاری دارید سعی کنید حداقل 0.15 دلار به دست آورید. این حاصل نسبت ریسک به ریوارد 0.67 است.

نسبت ریسک به ریوارد خود را زیر 1.0 نگه دارید. به این ترتیب، حتی اگر یک روز تعطیل داشته باشید و تنها 40 درصد از معاملات خود را برنده شوید، احتمالاً همچنان می‌توانید سود روزانه داشته باشید.

ترکیب ایده آل شما به سبک معاملاتی شما بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت به نرخ برد بسیار بالا یا نسبت ریسک به ریوارد بسیار پایین نیاز ندارید. تعادل را ایجاد کنید و برای ثبات آن تلاش کنید.

آموزش کار با سایت وین‌ریت (Winrate.io)

حالا که با مفهوم نرخ برد و اهمیت آن آشنا شدیم، موقعیت مناسبی است تا با وب‌سایت Winrate.io و نحوه کار آن در محاسبه این معیار بیشتر آشنا شویم.

سایت وین ریت (Winrate.io) چیست؟

سایت Winrate.io، یک ابزار کمکی برای بررسی استراتژی و میزان بازدهی آن ایجاد کرده است. همان طور که گفتیم، بررسی دقیق نرخ برد در معاملات به تنظیم درست روند کلی معاملات کمک می‌کند. در سایت Winrate.io، یک ابزار شبیه‌ساز معاملات طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توان وین ریت و نرخ سود و ضرر معاملات را پیش از انجام آنها با دقت بالا محاسبه کرد.

این سایت که در سوئد راه‌اندازی شده، روزانه در حدود ۱۰۰۰۰ بازدید دارد و یکی از ابزارهای کارآمد در معاملات محسوب می‌شود.

ماشین‌حساب وین ریت سایت Winrate.io

برای شروع، سایت Winrate.io را باز کنید. صفحه‌ای مانند صفحه زیر برای شما باز می‌شود. رابط کاربری سایت بسیار ساده است. به همین دلیل معامله‌گران مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از امکانات سایت استفاده کنند.

آموزش سایت winrate.io
آموزش winrate.io

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، باید کادرهای خالی را با اطلاعات مناسب پر کنید تا این ابزار با شبیه‌سازی معاملات بر اساس نرخ برد، کارمزد، اهرم و غیره، درآمد و ضرر شما را از معاملات تخمین بزند.

ابتدا در کادر Starting Balance، میزان مبلغ موردنظر خود برای شروع معاملات را وارد کنید. در بخش Win Rate درصدی که برای برد خود در معاملات انتظار دارید را وارد کنید. قسمت حد ضرر (StopLoss) و برداشت سود (Take Profit) نیز اطلاعاتی است که وارد کردن آن ضروریست. با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد، یک حد ضرر و سود معقول برای معاملات خود تعیین کنید.

در کادر Number of Trade نیز تعداد معاملاتی که در طول روز قصد انجام آن را دارید وارد کنید. در کادر Leverage نیز اهرم معاملات را مشخص کنید و در کادر Exchange صرافی که قصد انجام معاملات در آن را دارید وارد کنید. سایت Winrate.io، بر اساس نام صرافی شما، کارمزد معاملاتی را در محاسبات در نظر می‌گیرد تا بتواند محاسبه دقیق‌تری داشته باشد. در پایان، سایت می‌تواند درصد سود و زیان شما بر اساس اطلاعاتی که وارد کردید را به شما ارائه دهد.

با استفاده از آماری که این سایت با دقت بالایی از معاملات شما ارائه می‌دهد، می‌توانید پیش‌بینی بهتری از وضعیت سود و زیان خود داشته باشید.

شاخص نوسانات بیت کوین (BVIN) در Winrate.io

شاخص نوسانات بیت کوین میزان نوسان قیمت بیت کوین در یک روز خاص (بر اساس قیمت آن) را اندازه‌گیری می‌کند. هر چه نوسانات بیشتر باشد، سرمایه‌گذاری ریسک بیشتری دارد و پیش‌بینی اینکه قیمت چه تغییری خواهد کرد دشوار است.

آموزش کار با سایت winrate.io

بیت کوین هنوز یک دارایی بسیار ناپایدار محسوب می‌شود، به این معنی که تغییرات قیمت 5 تا 10 درصد در یک روز برای معامله‌گران این بازار غیرمعمول نیست. نوسانات بالای بیت کوین پذیرش آن را برای کسب و کارها به عنوان پرداخت دشوار می‌کند و همچنین باعث می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران عصبی شوند.

از طرف دیگر، نوسانات بالا به این معنی است که معامله‌گران با تجربه می‌توانند سود خوبی از بیت کوین به دست آورند. سایت وین ریت، یک بخش را به نشان دادن نوسانات روزانه بیت کوین اختصاص داده است. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این سایت نوسانات ساعت به ساعت بیت کوین در یک جدول مشخص شده است. هر چه رنگ یک کادر در جدول تیره‌تر باشد، نوسانات نیز در آن ساعت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای موثر بر قیمت ارز دیجیتال

سوالات متداول

سایت وین ریت (Winrate.io) چیست؟

سایت Winrate.io، یک ابزار کمکی برای بررسی استراتژی و میزان بازدهی آن ایجاد کرده است. بررسی دقیق نرخ برد در معاملات به تنظیم درست روند کلی معاملات کمک می‌کند.

درصد موفقیت (Winrate) در معاملات چیست؟

این نرخ اساساً تعداد معاملات برنده را نسبت به تمام معاملاتی که یک فرد در یک دوره معین انجام می‌دهد، تشخیص می‌دهد. Winrate معیاری است که نشان می‌دهد استراتژی یک معامله‌گر چقدر می‌تواند سودآور باشد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان