آموزش صرافی BING X؛ ثبت نام، واریز و برداشت وجه

خانهآموزش هاآموزش صرافی BING...

آنچه می‌خوانید...

صرافی BING X (بینگ ایکس) اولین پلتفرم اجتماعی و معاملاتی ارز دیجیتال است که با ویژگی منحصر به فرد کپی تریدینگ وارد دنیای بلاکچین و کریپتو شده است. این صرافی که در آوریل 2018 تأسیس شد، در ابتدا Bingbon نام داشت.

اما با در نظر گرفتن محبوبیت فزاینده تأمین مالی اجتماعی (SocioFi) و توسعه بازار ارزهای دیجیتال، تصمیم گرفت تا اولین پلتفرم تجارت اجتماعی در جهان باشد. بنابراین در نوامبر 2021 به BING X تغییر نام داد.

مدیریت این صرافی هم در مورد تغییر نام آن گفت: «تغییر جایگاه برند تنها با تغییر نام شرکت میسر می‌شود. همان‌طور که به نظر می‌رسد ما مدت زیادی است که به دنبال این کار بودیم و با این تغییر برند راه‌حل خود را پیش می‌بریم و عملکرد صرافی را افزایش می‌دهیم.» با فکت کوینز همراه باشید تا آموزش صرافی BING X را از جنبه‌های مختلف در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

معرفی صرافی BING X

صرافی کریپتو BING X به هر معامله‌گری اجازه می‌دهد تا به طور مستقل در صرافی معامله کند. اما این پایان کار نیست و BING X امکان کپی کردن روش معامله‌گران دیگر را به سایر کاربران هم می‌دهد. این کار که به کپی تریدینگ معروف است می‌تواند برای کاربران مبتدی بسیار سودمند واقع شود.

کاربران این صرافی می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به یک معامله‌گر و معاملات او را قبل از شروع سرمایه‌گذاری خود مشاهده کنند. البته معامله‌گرانی که روش معاملاتی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، درصدی از سود هر معامله کپی شده را دریافت خواهند کرد.

از آنجایی‌که این صرافی می‌خواهد یک پلتفرم تجاری اجتماعی هم باشد، در نوامبر 2021 رابط برنامه‌نویس اپلیکیشن (API) صرافی بایننس (Binance) را هم یکپارچه کرد. بنابراین هم اکنون می‌توانید معاملات انجام شده در صرافی بایننس را هم کپی کنید. (البته از آنجایی که احراز هویت در صرافی بایننس برای ایرانیان اجباریست و IP کشورمان اجازه فعالیت ندارد، پیشنهاد میکنیم معامله گرانی را انتخاب کنید که در همان صرافی بینگ ایکس فعال هستند )

آموزش صرافی Bing X و نحوه استفاده از آن

مزایای صرافی BING X

یکی از ویژگی‌ها و مزایای مهم صرافی BING X را می‌توان ادغام آن با تریدینگ ویو (TradingView)، یک پلتفرم اساسی برای معامله‌گران دانست. بنابراین شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را مستقیماً در تریدینگ ویو خرید و فروش کنید. در زیر به تمام مزایای آموزش صرافی BING X و استفاده از آن اشاره کرده‌ایم.

  • اولین پلتفرم تجارت اجتماعی در جهان
  • کپی تریدینگ از روی دست معامله‌گران صرافی‌های بینگ ایکس و بایننس
  • امکان به دست آوردن سود اضافی با در اختیار گذاشتن روش کپی تریدینگ
  • معامله‌گر درصدی از سود هر تراکنش کپی شده را دریافت می‌کند
  • امنیت بالا (این صرافی تا امروز به خطر نیفتاده و هک نشده است)
  • امکان تحلیل و نتیجتا خرید و فروش مستقیم از وب‌سایت تریدینگ ویو (TradingView)
  • امکان تجارت در بازار ارزهای دیجیتال، فارکس، کالاها و دسترسی به شاخص‌ها
آموزش صرافی Bing X و مزایای استفاده از آن

آموزش صرافی BING X: صفحه نخست

صفحه اصلی وب‌سایت صرافی بینگ ایکس (BING X) شامل لینک‌های دسترسی سریع به صفحات مختلف، ورود یا ثبت نام، منوی انتخاب زبان و دکمه‌ای برای دانلود اپلیکیشن موبایل است. در ادامه تمامی برگه‌های صفحه نخست و کارایی آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آموزش صرافی Bing X و صفحه اول آن

1. برگه انتخاب مشتقات (Derivatives selection)

این برگه صفحه ابزارهای آتی برای ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها، کالاها و فارکس را باز می‌کند.

2. برگه مبادلات دائمی (Perpetual Swaps)

این برگه صفحه‌ای را باز می‌کند که قرارداد آن‌ها تاریخ انقضا ندارد.

3. برگه خرید ارز دیجیتال (Buy Crypto)

صرافی بینگ ایکس با سیستم‌های پرداختی مانند Coinify، Advcash، Paxful و غیره یکپارچه شده است. شما می‌توانید با استفاده از کارت بانکی بین‌المللی خود ارز دیجیتال خریداری کنید. کوین‌های خریداری شده نیز به حساب شما در صرافی بینگ ایکس واریز خواهند شد.

4. برگه بازار (Market)

در بخش بازار یا مارکت صرافی می‌توانید وضعیت ارزهای دیجیتال را در بازار کریپتو مشاهده و ارزیابی کنید. همچنین معاملات فوری ارز را هم می‌توانید در این بخش انجام دهید.

5. برگه کپی تریدینگ (Copy Trading)

بخش کپی تریدینگ حاوی تمام اطلاعات لازم در مورد معامله‌گرانی است که معاملات آن‌ها قابل کپی کردن خواهد بود. همچنین می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن روش معاملاتی خود در صرافی اعلام آمادگی کنید.

اگر شرایط شما مورد قبول واقع گردد، در صورت کپی تریدینگ دیگران از روی دست شما، درآمد کسب خواهید کرد. همچنین در این بخش می‌توانید معامله‌گران دیگر را هم به وب‌سایت بینگ ایکس معرفی نمایید.

6. برگه بلاگ (Blog)

وبلاگ BING X، جایی است که این صرافی اخبار شرکت را به اشتراک می‌گذارد. در این بخش می‌توانید ویژگی‌های جدید صرافی را پیگیری کنید و از اخبار مهم جهانی درباره صنعت کریپتو مطلع شوید. گزینه‌های بعدی نیز به برگه‌های ثبت نام یا ورود و دانلود اپلیکیشن موبایل اختصاص دارند.

7. منوی انتخاب زبان

این بخش به طور پیش‌فرض روی زبان انگلیسی قرار دارد. البته زبان‌های روسی، چینی، ویتنامی، اسپانیایی، کره‌ای، اندونزیایی، ژاپنی، ترکی و هلندی نیز در صرافی بینگ ایکس ارائه می‌شوند. لیست زبان‌های وب‌سایت صرافی BING X به طور مداوم در حال به‌روزرسانی است.

به گفته خود صرافی، انتظار می‌رود در آینده نزدیک زبان پرتغالی و آلمانی هم به آن اضافه شود. بنابراین برای آموزش صرافی BING X بهتر است به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید.

8. لیست معامله‌گران

در وسط صفحه نخست وب‌سایت صرافی BING X به لیست معامله‌گران با بهترین شاخص‌های سود در 30 روز گذشته برخورد خواهید کرد. این‌ها افرادی هستند که در 30 روز گذشته بالاترین میزان سود را به نام خودشان ثبت کرده‌اند. شما می‌توانید این افراد را به عنوان شاخصی برای انجام سرمایه‌گذاری خود به روش کپی تریدینگ قرار دهید.

آموزش صرافی Bing X و بخش های مختلف آن

9. سایر برگه‌ها

در قسمت پایین صفحه نخست وب‌سایت صرافی BING X نیز ستونی از اخبار و اطلاعیه‌ها، پیوند به دفترچه راهنما، دکمه ثبت نام و نقل‌قول‌ها وجود دارد. این قسمت‌ها برای دستیابی به بخش‌ها و اطلاعات زیر روی وب‌سایت صرافی قرار گرفته‌اند.،

  • فیلد ورود ایمیل جهت ثبت نام از طریق ایمیل
  • ستون اطلاعیه‌های صرافی BING X
  • راهنمای عملکرد تبادل صرافی BING X و پیوندهای مربوط به آن
  • مظنه جفت‌های معامله شده در بورس؛ مظنه‌ها بر اساس انواع ارز مظنه شده برای اوراق مشتق تقسیم شده‌اند. ابزارهای معاملات نقدی نیز در یک ستون جداگانه قرار دارند.
  • دکمه تماس با کارمندان پشتیبانی صرافی BING X نیز در قسمت پایینی قرار دارد.

وب‌سایت صرافی BING X از نقل‌قول‌هایی استفاده می‌کند که در فید پلتفرم غیرمتمرکز چین لینک (Chainlink) موجود است. این سایت دارای پیوندی به فید چین لینک است تا کاربر بتواند صحت نقل‌قول‌ها را در این وب‌سایت بررسی کند.

صرافی بینگ ایکس شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. درحالی‌که برخی از سیستم‌های مشابه گهگاه مظنه‌ها را به نوعی دست‌کاری می‌کنند. اما در صرافی BING X قیمت‌های اصلی ارزهای دیجیتال معیار کار خواهند بود.

آموزش صرافی Bing X و صفحات مختلف آن

آموزش صرافی BING X: ثبت نام

مراحل ثبت نام در این صرافی بسیار ساده است و تنها به سه مرحله کلی نیاز دارد. ثبت نام از طریق ایمیل یا شماره تلفن امکان‌پذیر خواهد بود.

شما می‌توانید دکمه ثبت نام را در بالای صفحه اصلی و گوشه سمت راست آن پیدا کنید. روی این صفحه کلیک کرده و اطلاعات لازم از قبیل آدرس ایمیل، شماره تلفن و رمز عبور را در پنجره بازشو وارد کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه بعدی (Next) فرایند ثبت نام را تایید کنید.

حالا حساب کاربری شما ایجاد شده است و فقط باید آن را تایید کنید. برای انجام این کار به صندوق ورودی آدرس ایمیل استفاده شده در هنگام ثبت نام بروید. در آنجا یک پیام تایید را از BING X پیدا خواهید کرد که باید دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

هنگام ثبت نام از طریق شماره تلفن نیز باید کد تایید پیامک دریافتی را در فیلد ظاهر شده پس از تکمیل فرایند ثبت نام وارد کنید. اگر فرایند ثبت نام کنید و احراز هویت (KYC) را تا 31 ژانویه 2022 تکمیل کنید، 20 USDT پاداش دریافت خواهید کرد که می‌تواند برای تجارت دستی و کپی استفاده شود.

آموزش صرافی Bing X و ثبت نام در آن

آموزش صرافی BING X: واریز وجه

برای واریز وجه، ماوس خود را روی برگه دارایی (Assets) نگه دارید و روی دکمه سپرده (Deposit) کلیک کنید. پس از ورود به پلتفرم، بخش با نام مرکز جوایز (Reward Center) در منوی بالایی وب‌سایت ظاهر خواهد شد. در مرکز جوایز، می‌توانید پاداش‌های دریافتی خود برای ثبت نام، فعالیت در پلتفرم، انجام وظایف و تجارت را مشاهده و دریافت کنید.

برای واریز وجوه و افزایش اعتبار خود باید به برگه سپرده (Deposit) بروید. پس از آن یک منوی انتخاب سکه در سمت راست ظاهر می‌شود. برای مشاهده جزئیات (آدرس و کد QR) کیف پول شخصی خود سکه مناسب و شبکه آن را انتخاب کنید.

شما می‌توانید حساب خود در صرافی BING X را با انتقال ارزهای دیجیتال به یک کیف پول شخصی سازی شده یا با خرید ارز دیجیتال از طریق کارت بانکی پر کنید. برای این کار باید بر روی دکمه خرید کریپتو (Buy Crypto) کلیک کرده و دستورالعمل‌های داده شده را دنبال کنید. راهنماهای دقیق‌تر در برگه آموزش صرافی BING X یعنی (Tutorial) خود وب‌سایت قرار دارند.

آموزش صرافی Bing X و واریز وجوه

آموزش صرافی BING X: برداشت وجوه

وجوه را می‌توان بدون مانع از صرافی بینگ ایکس برداشت کرد، البته مدت‌زمان برداشت‌ها بستگی به بار شبکه دارد. برای اهداف امنیتی، هر برداشت توسط سرویس امنیتی صرافی بررسی می‌شود. بنابراین تایید برداشت حدود یک ساعت و در برخی موارد نادر کمی بیشتر طول خواهد کشید.

وب‌سایت در اولین تلاش شما برای برداشت وجوه، پنجره‌ای را با توصیه‌ای برای فعال کردن احراز هویت اضافی نمایش خواهد داد. توصیه می‌کنیم این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا وجوه شما امن‌تر شده و زمان پردازش درخواست برداشت نیز توسط سرویس امنیتی صرافی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید : استیبل کوین (Stablecoin) چیست؟ با انواع استیبل کوین ها آشنا شوید

وب‌سایت پس از انجام تمام مراحل اضافی احراز هویت، اجازه برداشت وجه از حساب را به شما خواهد داد. چندین نوع حساب در صرافی BING X وجود دارد که حساب مارجین مجزا، حساب قرارداد استاندارد و حساب قرارداد حرفه‌ای نام دارند. تمام وجوه واریز شده توسط شما به حساب مارجین مجزای مورد استفاده برای معامله در بازار نقدی (معاملات اسپات) منتقل می‌شوند. از حساب‌های قرارداد برای معامله در بازار مشتقات (derivatives markets) استفاده کنید.

آموزش صرافی Bing X و برداشت وجوه

آموزش صرافی BING X: صفحه برداشت

صفحه برداشت در وب‌سایت صرافی بینگ ایکس از 7 بخش زیر تشکیل شده است.

  1. کوین: در این منو می‌توانید ارزی را که می‌خواهید از حساب صرافی خود برداشت کنید، انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که تمام ارزهای دیجیتال غیر از ارز دیجیتال تتر (USDT) فقط در حساب مارجین مجزا نگهداری می‌شوند.
  2. شبکه: در این منو، شبکه‌ای که کیف پول در آن ثبت شده است را انتخاب خواهید کرد. شما باید در بخش انتخاب شبکه دقت کافی داشته باشید. زیرا در صورت انتخاب شبکه (بلاکچین) اشتباه احتمال از دست دادن سرمایه وجود دارد.
  3. آدرس: در این قسمت آدرس کیف پولی که می‌خواهید از آن برداشت وجه کنید را وارد نمایید.
  4. مقدار: تعداد یا میزان ارز برداشتی باید در این قسمت وارد شود.
  5. حساب: در مرحله پنجم باید به انتخاب حساب برای برداشت وجه بپردازید.
  6. تایید: برای ارسال درخواست برداشت باید عملیات خود را تایید نهایی کنید.

توصیه می‌کنیم اطلاعات هر تراکنش را به صورت دستی نیز یادداشت کنید. بدین ترتیب نه تنها می‌توانید انتقال وجوه را دنبال کنید، بلکه موجودی حساب را هم پیگیری خواهید کرد. با نوشتن یادداشت، قطعاً فراموش نخواهید کرد که وجه را برای چه کسی و به چه منظوری انتقال داده‌اید.

آموزش صرافی Bing X و صفحه برداشت

آموزش صرافی BING X: بازارها و ابزار

چهار بازار ارزهای دیجیتال، بازار ارز خارجی (فارکس)، کالاها و شاخص‌ها برای تجارت در صرافی BING X وجود دارد. خود بازار ارزهای دیجیتال نیز به دو دسته اسپات و مشتقات تقسیم می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، هر یک از بازارهای موجود در صرافی بینگ ایکس به شرح زیر هستند.

بازار مشتقاتارزهای دیجیتالمعاملات اسپات
53 جفت ارز107 ارز دیجیتال برتر
شاخص‌هاکالاهافارکس
3 جفت ارز7 جفت ارز8 جفت ارز

کوین‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا، پولکادات، شیبا اینو، دوج کوین، سند، آکسی اینفینیتی و سایرین در بازار ارزهای دیجیتال BING X موجود هستند.

فهرست شاخص‌های قابل معامله

فهرست شاخص‌های قابل معامله در صرافی BING X شامل موارد زیر است.

  • FTSE 100 – شاخصی از 100 شرکت بزرگ دارای ارزش بازار که در بورس اوراق بهادار لندن فهرست شده‌اند.
  • DAX – شاخص سهام آلمان. این شاخص شامل سهام شرکت‌های بزرگی مانند بایر، بی ام و، آدیداس، زیمنس، دایملر، ایرباس و غیره است.
  • Hang Seng – شاخصی از 34 شرکت بزرگ دارای ارزش بازار که در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ معامله می‌شوند.
  • Nikkei 225 – شاخصی از 225 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار توکیو. این شاخص شامل سهام شرکت‌هایی مانند بریجستون، فوجیتسو، هوندا، نیکون، میتسوبیشی و غیره است.
  • راسل 2000 – شاخصی از 2000 سهام با سرمایه کوچک در شاخص راسل 3000.
  • S&P 500 – استاندارد اند پورز (S&P) شامل 500 شاخص شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های آمریکا است. این شاخص سهام شرکت‌های بزرگی مانند اپل، آمازون، مایکروسافت، گوگل، متا، تسلا و غیره را ارائه می‌کند.
  • نزدک (NASDAQ) – شاخصی از 100 شرکت بزرگ دارای ارزش بازار که در بورس اوراق بهادار نزدک ایالات‌متحده فهرست شده‌اند. این شاخص شامل سهام شرکت‌های بزرگی مانند اپل، ادوبی، بایدو، متا، تسلا، پپسی، کوالکام و غیره است.
  • DOW – شاخص DOW توسط سردبیر وال استریت ژورنال به نام چارلز داو ایجاد شده است. این شاخص شامل سهام 30 شرکت بزرگ آمریکایی مانند مایکروسافت، کوکاکولا، والت دیزنی، مک‌دونالد، بوئینگ و غیره است.
  • فارکس. این جفت ارزها در صرافی BING X معامله می‌شوند: AUD / USD، EUR / GBP، EUR / JPY، EUR / USD، GBP / USD، USD / CAD، USD / JPY
  • بازار کالاها نیز عبارت‌اند از: طلا، نقره و نفت.

آموزش صرافی BING X: معاملات اسپات

به یاد داشته باشید که برای تغییر به معاملات اسپات، باید بخش اسپات (Spot) را در منوی بازارها انتخاب کنید و پس از آن پلتفرم معاملاتی باز می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌تواند کاربران را شگفت‌زده کند، تقسیم ارزهای دیجیتال به صنایع آن‌هاست.

چنین راه‌حلی نه تنها به یافتن آسان ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، بلکه برای معامله ارزهای ترند نیز مفید است.

آموزش صرافی Bing X و معاملات اسپات

منوی معاملات اسپات

منوی انتخاب ارز دیجیتال صرافی بینگ ایکس در معاملات اسپات به شرح زیر است:

  • جفت ارز فعلی
  • کنسول جستجو : به سرعت ابزار مورد نظر را با تایپ نام یا نماد آن پیدا کنید.
  • جستجوی گروهی : برای یافتن ارزهای پر طرفدار

می‌توانید از حساب‌های خود برای خرید یا فروش ارز استفاده کنید. ارزهای دیجیتال را می‌توان با قیمت فعلی بازار یا با قیمت از پیش تعیین شده با انتخاب یک سفارش محدود خریداری کرد.

در نمودار می‌توانید حرکات قیمت را دنبال کرده و تحلیل تکنیکال خود را بر روی آن انجام دهید. در سمت راست نمودار روی پلتفرم، دفترچه سفارش‌ها وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید حجم سفارشات خرید یا فروش را در سطوح مشخصی پیگیری کنید.

در سمت راست نیز پنل سفارش قرار دارد که می‌توانید تعداد سکه‌ها را وارد کرده و خرید یا فروش کنید. در پایین پنل نیز بخش سفارش (Order) قرار دارد که می‌توانید تمام سفارش‌های باز و بسته را مشاهده کنید و تاریخچه همه سفارش‌ها را مشاهده نمایید.

در چند ماه آینده بیش از 1000 ارز دیجیتال ازجمله سیف مون (Safemoon)، اورکید (Orchid)، کرو دائو (Curve)، استیک (Stake)، یرن (Yearn) و غیره نیز در بخش معاملات اسپات صرافی BING X فهرست خواهند شد.

آموزش صرافی Bing X: معاملات مشتقات

برای شروع معاملات مشتقه، به برگه قرارداد استاندارد (Standard Contract) بروید. سپس ابزار معاملاتی (trading instrument) و حالت معامله مارجین ایزوله یا کراس را انتخاب کنید.

 در پنجره سفارش‌ها (Orders)، حساب کاربری و نوع سفارش خود را انتخاب نمایید. سپس مارجین و اهرم (لوریج) را وارد کرده و سطوح حد سود (تیک پروفیت) و حد ضرر (استاپ لاس) را به‌دلخواه تنظیم کنید. در مرحله آخر بر روی دکمه خرید (طولانی) یا فروش (کوتاه) کلیک کنید.

تمام موقعیت‌های باز در ستون موقعیت (Position) نمایش داده می‌شوند. تریگر (Trigger) سفارش‌های معلقی است که راه‌اندازی آن توسط پارامترهای از پیش تعریف شده تعیین می‌شود. در همین قسمت می‌توانید تاریخچه تمامی تراکنش‌ها را مشاهده کنید.

توجه به این نکته مهم است که صرافی بینگ ایکس برخلاف سایر صرافی‌ها به جای نمودارها از IP تریدینگ ویو (TradingView) استفاده می‌کند. این یعنی که پلتفرم از یک تابع کشیدن و رها کردن برای خود سفارش و برای سفارش‌های حد سود (Take-Profit) و حد ضرر (Stop Loss) بهره می‌برد.

فقط روی حد ضرر (SL)، حد سود (TP) یا سفارش (order) در نمودار کلیک کنید و آن را به موقعیتی که می‌خواهید بکشید تا پارامتر به طور خودکار به‌روز شود. به همین راحتی!

آموزش صرافی Bing X و معاملات مشتقات

آموزش صرافی BING X: کپی تریدینگ

بدون شک کپی تریدینگ یکی از درخشان‌ترین کارکردهای صرافی بینگ اینکس به شمار می‌رود. این قابلیت برای مبتدیان خواهان انجام معامله و یادگیری تجارت کریپتو به طور هم‌زمان بسیار مناسب است. همچنین حرفه‌ای‌ها هم می‌توانند معاملات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این طریق سود اضافی کسب کنند.

برای انجام کپی تریدینگ به تب کپی ترید (Copy Trade) بروید و به پنل کپی دسترسی پیدا کنید. در آنجا فهرست معامله‌گران وجود دارد که به طور خودکار در منوی فرعی بخش کپی تریدینگ باز می‌شود. پارامترهای زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانید یک معامله‌گر را برای انجام کپی تریدینگ انتخاب کنید.

با این حال، قویاً توصیه می‌کنیم که معاملات قبلی هر معامله‌گر را کاملاً تجزیه و تحلیل کنید. زیرا سرمایه‌گذارانی وجود دارند که با استفاده از اهرم بالا و با استراتژی تهاجمی معامله می‌کنند. چنین استراتژی ریسک‌های بزرگی را به همراه دارند، اما همیشه نسبت سود بالاتری هم در پی خواهند داشت.

آموزش صرافی Bing X و کپی تریدینگ

صفحه معامله‌گران کپی تریدینگ

در صفحه معامله‌گران، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها و داده‌های بسیار مهم زیر را پیدا خواهید کرد.

  1. اطلاعات معامله‌گر: گرایش تریدر، تاریخ ثبت نام، کشور محل اقامت و همچنین وضعیت وی (شعار).
  2. اشتراک‌گذاری: دکمه اشتراک‌گذاری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات این معامله‌گر با دوستان خود به عنوان پیوندی به نمایه او.
  3. اطلاعات: داده‌های کپی تریدینگ که حاوی اطلاعاتی در مورد کل درآمد، سود و مانده معامله‌گر است و می‌تواند پنهان باشد.
  4. فید: معامله‌گران در بخش فید یا بازخورد خود به اشتراک‌گذاری سیگنال‌های سرمایه‌گذاری، تجزیه و تحلیل‌ها یا اطلاعات دیگر می‌پردازند. این فیدها از نقطه نظر معامله‌گر برای تصمیم‌گیری هنگام معامله ارزهای دیجیتال مهم هستند.
  5. در بخش اشتراک معاملات، می‌توانید لوگوی صرافی‌های بینگ ایکس (BING X) و بایننس (Binance) را مشاهده کنید. به این معنی که کاربر می‌تواند یک حساب مشترک با قابلیت اشتراک‌گذاری معاملات باز در هر یک از صرافی‌ها داشته باشد.
  6. تاریخچه: این بخش شامل تمام اطلاعات لازم در مورد معاملات و سودآوری مشترکان یک معامله‌گر است. در اینجا ما همچنین برگه تاریخچه سرمایه‌گذاری (Position History) را داریم که برای مشاهده معاملات قبلی معامله‌گر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  7. پارامترها: دکمه کپی تریدینگ پارامترها نیز برای باز کردن کادر محاوره‌ای و وارد کردن پارامترها برای کپی کردن معاملات کاربرد دارد.
آموزش صرافی Bing X و صفحه معامله گران کپی تریدینگ

آموزش صرافی BING X: اتوماسیون کپی تریدینگ

شما می‌توانید در پنجره کپی ترید (Copy Trade) موجودی ارز دیجیتال تتر (USDT) یا دیگر ارزها را برای آزمایش عملکرد سیستم و آزمایش سودآوری معامله‌گر انتخاب کنید. مارجین اختصاص داده شد برای کپی تریدینگ را انتخاب کنید و روی دکمه کپی کردن (Copy Now) کلیک کنید.

همچنین تنظیمات پیشرفته‌ای وجود دارد که در آن می‌توانید حداکثر محدودیت روزانه برای انجام معاملات کپی، حداکثر مقدار سرمایه‌گذاری و نسبت حد ضرر را تعیین کنید. پس از کلیک بر روی دکمه کپی کردن، سیستم هر بار و به طور خودکار معاملات آن معامله‌گر برای شما کپی می‌کند. هر معامله می‌تواند به صورت دستی بسته شود یا می‌توانید منتظر بمانید تا معامله‌گر خودش آن را ببندد.

با استفاده از منوی مدیریت معاملات کپی (Manage copy trades) می‌توان تنظیمات تجارت کپی هر معامله‌گری را مدیریت کرد و همچنین کپی کردن معاملات او را متوقف نمود. برای انجام این کار، به تب مدیریت معاملات کپی رفته و روی دکمه جزییات کلیک کنید.

آموزش صرافی Bing X و اتوماسیون کپی تریدینگ

به اشتراک‌گذاری کپی تریدینگ

خب می‌توان گفت آموزش صرافی BING X تا اینجای کار تکمیل شده و تنها دو بخش ادغامی بایننس و تریدینگ ویو باقیمانده است.

اگر شما یک معامله‌گر با تجربه هستید و می‌خواهید معاملات شما توسط معامله‌گران دیگر کپی شود تا برای شما سود بیشتری به همراه داشته باشد، به تب اشتراک تجارت(Share Trade)  بروید. معاملات سهام را با کلیک بر روی دکمه مربوطه فعال کنید. پنجره‌ای مبنی بر اعلام رضایت شما برای عمومی شدن تراکنش‌های شما ظاهر می‌شود. با این کار به دیگران اجازه می‌دهید تراکنش‌های شما را کپی کنند.

در پنجره حساب‌ها می‌توانید معاملات حساب‌های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کنید. در قسمت سود و فالوئرها نیز می‌توانید کل درآمد حاصل از سود مشترکان و لیست ابزارهای کپی را مشاهده کنید که به صورت دستی قابل تنظیم هستند.

آموزش صرافی Bing X و به اشتراک گذاری کپی تریدینگ

به اشتراک‌گذاری تجارت از طریق بایننس API

در این بخش از آموزش صرافی BING X نحوه اتصال حساب بایننس (Binance) را آموزش خواهیم داد. با اتصال API بایننس، کاربر از نیاز به انتقال وجه از یک صرافی به صرافی دیگر و معامله در چندین صرافی رها می‌شود.

یک معامله‌گر معاملات را در بایننس انجام می‌دهد و کاربران صرافی BING X آن‌ها را به طور خودکار کپی می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که برای کپی کردن معاملات بایننس، باید یک حساب بدهکار (debiting account) انتخاب کنید. صرافی بینگ ایکس با افزایش تقاضا و به‌تدریج به افزودن اتصال بایننس به سایر مبادلات ادامه خواهد داد.

به یاد داشته باشید که هر کپی تریدینگ موفق می‌تواند 8 درصد از سود تجارت کپی شده را برای شما به ارمغان آورد. به عبارت دیگر، هنگامی که یک کاربر مشترک شما می‌شود و معامله شما را کپی می‌کند، 8 درصد از سود هر معامله کپی شده او به شما تعلق خواهد گرفت.

آموزش صرافی Bing X و به اشتراک گذاری تجارت از طریق بایننس

ادغام با تریدینگ ویو

باز کردن معاملات بدون خروج از تریدینگ ویو (TradingView) مورد علاقه اکثر معامله‌گرانی است که تجزیه و تحلیل فنی ارزهای دیجیتال را در این پلتفرم انجام می‌دهند. همچنین برای آن‌هایی که تجزیه و تحلیل‌های معامله‌گران دیگر را دنبال می‌کنند، جذاب است.

از این پس دیگر نیازی به جابجایی از یک پنل به پنل دیگر نیست، زیرا فقط باید وارد حساب صرافی بینگ ایکس خود شوید و در پلتفرم تریدینگ ویو تجارت کنید. برای انجام این کار، پنل معاملاتی را در تریدینگ ویو (TradingView) باز کنید. در لیست کارگزاران به دنبال BING X باشید و روی لوگوی آن کلیک کنید. اطلاعات خود را وارد کنید تا در پنجره پاپ آپ وارد حساب صرافی بینگ ایکس شوید.

آموزش صرافی Bing X و ادغام با تریدینگ ویو

جوایز و پاداش‌های صرافی بینگ ایکس

انواع مختلفی از پاداش‌ها در این صرافی وجود دارد که آن‌ها را می‌توان با انجام کارهای مختلف به دست آورد. در مرکز پاداش می‌توانید برای سپرده‌گذاری و دستیابی به حجم معاملات معین و تا سقف 120 دلار پاداش دریافت کنید.

بزرگ‌ترین جایزه برای دستیابی به حجم معاملات آتی تجمعی به 200.000 دلار تعلق می‌گیرد. هر جایزه محدودیت‌های خاص خود را دارد، به عنوان مثال، پاداش 80 دلاری دارای حداکثر اهرم 20X است، پاداش سپرده دارای حداکثر اهرم 10X است.

در صفحه مرکز جوایز می‌توانید به اطلاعات لازم در مورد جوایز و پاداش‌ها دست پیدا کنید. (جزئیات را در صفحه زیر بیابید).

آموزش صرافی Bing X و جوایز و پاداش آن

وقتی جایزه فعال شد، یک اعلان (زنگ) در خود پلتفرم و یک ایمیل جداگانه دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید با انتخاب نوع حساب در پنجره سفارش پلتفرم معاملاتی از پاداش خود استفاده کنید. برای انتخاب نوع حساب، فلش و سپس جایزه تتر را انتخاب کنید.

پس از انتخاب پاداش ارز دیجیتال USDT، می‌توانید از آن برای باز کردن یک معامله استفاده کنید. برای این کار بر روی دکمه انتخاب پاداش کلیک کرده و در منو پاداش مورد نظر را انتخاب کنید. سپس شرایط فعال‌سازی پاداش‌هایی که در حال حاضر غیرفعال هستند، نشان داده خواهد شد.

همه جوایز و پاداش‌ها را می‌توان در بخش «جوایز من» حساب کاربری مشاهده کرد. شایان ذکر است که برخلاف پاداش‌ها، جوایز دارای تاریخ انقضا هستند. صرافی BING X اغلب انواع مختلفی از تبلیغات را انجام می‌دهد و شما می‌توانید اغلب کوپن دریافت کنید. توصیه می‌کنیم به‌روزرسانی‌های صرافی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نمایید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی صرافی رمز ارز BING X از تنظیمات پلتفرم و سطوح امنیتی مشابهی با 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال بهره می‌برد. اما تفاوت مهم آن در نحوه اجرای عملکردهای اجتماعی، تجارت سهام و تجارت کپی تریدینگ است.

این صرافی با ثبت شدن در وب‌سایت معتبری مانند تریدینگ ویو (TradingView) مشروعیت خود را ثابت می‌کند. امیدواریم آموزش صرافی BING X برای شما کاربران گرامی فکت کوینز مفید واقع شود. تجربه خودتان از فعالیت در این صرافی را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا احراز هویت در صرافی بینگ ایکس اجباریست ؟

خیر در زمان انتشار و آپدیت مقاله آموزشی این صراف(شهریور ماه 1401) احراز هویت در بینگ ایکس اجباری نیست.

تفاوت و مزیت صرافی بینگ ایکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

bingX تنظیمات پلتفرم و سطوح امنیتی مشابهی با 10 صرافی برتر ارزهای دیجیتال دارد. اما تفاوت مهم آن در نحوه اجرای عملکردهای اجتماعی، تجارت سهام و تجارت کپی تریدینگ است.

نرخ کارمزد ها در صرافی bingX چگونه است ؟

نرخ کارمز اعلام شده از طرف صرافی بینگ ایکس 0.075 درصد است که در حال حاضر (شهریور ماه 1401) تخفیفی 0.040 درصدی برای کاربران در نظر گرفته شده است .
کارمزد بازار ساز (MAKER): 0.045% و 0.020% تخفیف
کارمزد گیرنده بازار(TAKER): 0.075% و 0.020% تخفیف

25 نظرات

  1. سلام ممنونم
    ولی یه سوال دارم
    چرا موقع برداشت ایمیل می فرسته ولی پیامک نمیاد
    چطور می تونم پیامک تایید رو حذف کنم که برداشتدفقط با ایمیل و رمز دو مرحله ای گوگل انجام بشه؟

    • سلام دوست عزیز
      لطفا روی گزینه پروفایل کلیک بکنید و پس از باز شدن منو، گزینه Account & Security رو انتخاب کنید. سپس گزینه Link که روبروی Google Verification قرار داره کلیک کنید. کد QR نمایش‌داده‌شده را با Google Authenticator اسکن کنید. سپس داخل ایمیل رمز دومرحله‌ای رو فعال کنید.
      ممنون از همراهیتون.

  2. سلام برابرداشت تترازبینگ ایکس ازم میخوادگذرواژه سرمایه تنظیم کنم .یه گذرواژه 6رقمی میخواد اون رونمیدونم چیه

    • سلام دوست عزیز
      این گزینه برای امنیت بیشتر هست. می توانید از منوی امنیت یا security  تنظیم کنید و مقادیر دلخواه خودتون را وارد کنید.
      ممنون از همراهیتون.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان