top banner adv

آموزش کار با صرافی کوکوین (Kucoin)؛ ثبت نام، احراز هویت و فعال کردن 2FA

آموزش کار با صرافی کوکوین (Kucoin)؛ ثبت نام، احراز هویت و فعال کردن 2FA
1
بازدید : 12646

صنعت کریپتو از زمان تولد پیوسته در حال رشد است. گرچه نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد اما به هر حال اکثر فعالان بازار رمزارزها آینده روشنی را پیش بینی می‌کنند. همه ما دوست داریم سهمی در این اقتصاد شکوفا داشته باشیم و قطعاً اولین گام، سرمایه‌گذاری ارزهای موردعلاقه و منتخب در یک صرافی ارز دیجیتال است. در میان صرافی‌های فعال در بازار کریپتو، صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) یکی از گزینه‌ها است.

اما سؤال اینجاست که آیا مراحل افتتاح حساب در صرافی کوکوین پیچیده است یا افراد مبتدی هم می‌توانند به سادگی در کوکوین ثبت نام کنند؟ در پاسخ باید گفت که ثبت نام، احراز هویت و فعال کردن 2FA کوکوین چندان سخت نیست و افراد تازه کار هم می‌توانند با آموزش کار با صرافی کوکوین، مراحل افتتاح حساب را انجام دهند. این نکته هم قابل ذکر است که گرچه در ابتدای کار نیازی به احراز هویت دوعاملی نیست اما محدودیت‌های در برداشت و سایر قابلیت‌ها اعمال می‌شود. به طور مثال بدون تکمیل مراحل تایید هویت (KYC) کاربر نمی‌تواند روزانه بیش از 5 واحد بیت کوین از حسابش برداشت کند.

با فکت کوینز و آموزش کار با صرافی کوکوین همراه باشید تا در این قسمت ابتدا مراحل ثبت نام، فعال کردن 2FA و تایید هویت را بررسی کنیم و در قسمت دوم آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال KuCoin به نحوه ترید و خرید و فروش در کوکوین بپردازیم.

معرفی صرافی ارز دیجیتال کوکوین

کوکوین یک پلتفرم بین المللی صرافی ارز دیجیتال است که محبوبیت زیادی در بین سرمایه گذاران کریپتویی و تریدرها دارد. تاریخ تأسیس و شکل گیری صرافی کوکوین به سال 2017 برمی‌گردد. کوکوین علاوه بر ارائه یک پلتفرم استاندارد و رابط کاربری ساده، فرصت معاملات مارجین، فیوچرز و همتا به همتا را برای کاربران ایجاد کرده است. بیش از صدها ارز دیجیتال در این صرافی لیست شدند و نسبت به سایر صرافی‌های پیشرو، کارمزد کمتری از کاربر دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید : سازو کار بنیاد اومیسگو(OMG)؛ با راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم بیشتر آشنا شوید.

مطلب مفید: ترید ارز دیجیتال در صرافی کوکوین (Kucoin)

چگونه در صرافی کوکوین، ارز دیجیتال بخریم؟

خوشبختانه طراحی پلتفرم کوکوین چه در نرم‌افزارهای موبایلی و چه در نسخه دسکتاپ کاربرپسند و ساده است. کاربر می‌تواند به راحتی با استفاده از یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن معتبر در صرافی کوکوین ثبت نام کند. توجه داشته باشید که با افتتاح حساب در کوکوین بدون احراز هویت دوعاملی (2FA) به ویژگی‌های محدودی دسترسی دارید و برای رفع محدودیت‌ها باید اطلاعات مربوط به تایید هویت را تکمیل کنید. در ادامه، آموزش کار با صرافی کوکوین به صورت گام به گام ارائه می‌شود.

آموزش کار با صرافی کوکوین

ثبت نام و افتتاح حساب در صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin)

بیشتر بخوانید : فاست چیست؟ آیا از طریق فاست (Faucet) میتوان بیت کوین مجانی کسب کرد؟

سرمایه گذارانی که قصد ترید و خرید و فروش در صرافی KuCoin دارند پیش از هرکاری باید برای ثبت نام و عضویت در صرافی اقدام کنند.

  • وارد سایت رسمی کوکوین به نشانی www. Kucoin.com شوید. در گوشه سمت راست بالا روی گزینه Sign up کلیک کنید.
آموزش کار با صرافی کوکوین
آموزش کار با صرافی کوکوین
  • در صفحه جدید دو گزینه برای ثبت نام دارید؛ یکی از طریق ایمیل و دیگری با یک شماره تماس معتبر. توجه داشته باشید که اگر گزینه Phone را انتخاب کردید حتماً یک شماره تماس معتبر و قابل دسترس ارائه دهید. زیرا باید کد ارسالی به تلفن همراه‌تان را در کادر ثبت نام وارد کنید. با انتخاب گزینه Email هم پروسه مشابهی را باید انجام دهید.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع کیف پول های ارز دیجیتال ؛ همه چیز در مورد ولت های رمز ارز

مراحل افتتاح حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال کوکوین
ثبت نام در صرافی کوکوین
  • بعد از وارد کردن ایمیل در کادر اول، روی گزینه Send code بزنید تا کد تأیید برای شما ارسال شود.
  • ابتدا تیک پاپ آپ I am not a robot را بزنید، کپچا را حل کنید و روی گزینه Next بزنید.
  • درصورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، کد تاییدی به شماره همراه یا آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. سپس کوکوین از شما می‌خواهد دستگاه تلفن یا ایمیل‌تان را بررسی کنید.
  •  وارد ایمیل‌تان شوید و اگر کدی را از طرف کوکوین در اینباکس پیدا نکردید چند لحظه دیگر منتظر بمانید و سپس فولدر اسپم را بررسی کنید. بعد از دریافت کد، آن را در کادر دوم (Email verification code) وارد کنید.
  • در کادر بعدی، رمز عبوری را برای اکانت خود انتخاب کنید. این رمز باید 8 تا 10 کاراکتر، ترکیبی از حروف و عدد و حداقل دارای یک حرف بزرگ باشد.  
  • پس از تکمیل کادرها، در انتهای صفحه روی گزینه سبزرنگ Sign Up کلیک کنید.
  • به همین سادگی حساب صرافی کوکوین شما ساخته شد.

مطلب مفید: مقایسه صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی

فعال کردن احراز هویت دوعاملی (2FA) در صرافی ارز دیجیتال کوکوین

در قسمت قبلِ آموزش کار با صرافی کوکوین، مراحل افتتاح حساب کاربری و ثبت نام را با هم یاد گرفتیم. اکنون قصد داریم به موضوع فعال کردن احراز هویت دوعاملی بپردازیم. 2FA، مخفف عبارت 2 Factor Authentication و نوعی احراز هویت چندعاملی است که یک لایه امنیتی بیشتر را برای حساب کاربران ایجاد می‌کند. برای احراز هویت دومرحله‌ای کوکوین مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • به محض ورود به حساب کاربری کوکوین، یک پاپ آپ به نشانه یادآوری فعال کردن 2FA نمایش داده می‌شود. برای فعال کردن احراز هویت دوعاملی وارد پروفایل خود شوید و گزینه «Account Security» را انتخاب کنید. سپس در بخش «Google Verification» روی گزینه « Configure» کلیک کنید.
فعال کردن 2FA در صرافی کوکوین
مراحل فعال کردن احراز هویت دوعاملی در صرافی ارز دیجیتال Kucoin

بیشتر بخوانید : کرو دائو (Curve DAO) چیست و چگونه کار می‌کند؟

  • در صورتی که برنامه گوگل آتنتیکیتور (Goggle Authenticator) را روی گوشی همراه‌تان ندارید، این برنامه را نصب کنید. سپس بارکد روی صفحه را اسکن و کد تأیید ارسالی را در کادر دوم وارد کنید. حالا روی گزینه «Activate» بزنید.
  • تبریک! حساب کاربری شما با فعال کردن احراز هویت دوعاملی ایمن‌تر شد.

مطلب مفید: صرافی ارز دیجیتال؛ مقایسه صرافی coinex و kucoin

مراحل تأیید هویت در صرافی ارز دیجیتال KuCoin

KYC مخفف عبارت «Know your customer» و به معنای احراز هویت مشتری است. کاربر می‌تواند با تکمیل اطلاعات شخصی بیشتر، امنیت حساب کاربری خود را تقویت کند. گرچه همه کاربران می‌توانند بدون تأیید هویت از حساب کاربری کوکوین استفاده کنند اما به هرحال تا زمانی که تأیید هویت مشتری انجام نشود یک سری محدودیت‌ها برای برداشت اعمال می‌شود.

مراحل KYC صرافی کوکوین را به ترتیب زیر انجام دهید:

  • از پروفایل خود وارد بخش «KYC Verification» شوید و در صفحه جدید روی گزینه «Start Verification» بزنید.
  • در کادر اول، کشور یا منطقه خود را انتخاب کنید. در کادرهای بعدی نام و نام خانوادگی را وارد کنید. در کادر بعدی نیز ابتدا گزینه‌ای برای ارائه ID کارت‌ مانند؛ پاسپورت یا گواهینامه رانندگی انتخاب و سپس شماره ID را وارد کنید. در انتها روی گزینه «submit» بزنید.
تکمیل اطلاعات تایید هویت در صرافی ارز دیجیتال کوکوین
فعال کردن احراز هویت دوعاملی در صرافی کوکوین
  • کوکوین اطلاعات شما را بررسی می‌کند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد یک کد برای شما ارسال می‌کند. اکنون حساب کاربری شما کامل است و هیچ محدودیتی برای واریز و برداشت، ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین ندارید.

کلام پایانی:

در بخش اول آموزش کار با صرافی کوکوین (Kucoin) مراحل ثبت نام، احراز هویت دوعاملی و تایید هویت در صرافی ارز دیجیتال کوکوین را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد بدون تکمیل مراحل 2FA و KYC کاربر با یک سری محدودیت‌ها در برداشت و سایر ویژگی‌ها مواجه است. در بخش دوم آموزش کار با صرافی KuCoin نحوه ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با هم بررسی می‌کنیم.

3
1
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محمد علی
    2 سال ago

    ممنون از آموزش تون

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    1
    0
    نظر خود را بنویسید !x