آموزش کامل استخراج هلیوم (Helium)؛ هرآنچه که باید بدانید!

خانهآموزش هاآموزش کامل استخراج...

آنچه می‌خوانید...

احتمالاً نام هلیوم یا ماینرهای هلیوم را شنیده‌اید؛ یا شاید حتی وسوسه شده باشید به سراغ این توکن و بلاک چین آن بروید. آیا از خود پرسیده‌اید که آیا سرمایه‌گذاری در این حوزه سودآور است یا خیر؟ اصلا می‌توانیم در ایران به سراغ استخراج هلیوم برویم و درآمدی کسب کنیم؟ امروز این سوالات بررسی می‌کنیم و به ترتیب به آنها جواب خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه فکت‌کوینز باشید!

شبکه هلیوم (Helium Network) چیست؟

دنیای ما با سرعتی باورنکردنی به سمت تجهیزات بی‌سیم حرکت می‌کند. همه ما از شبکه‌‌های بی‌سیم موبایل و وای‌فای (WiFi) استفاده می‌کنیم. هلیوم با به کارگیری همین فناوری‌ها شبکه‌ای را طراحی کرده است که به صورت بی‌سیم و غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. در واقع هلیوم قصد دارد با ایجاد یک شبکه مبتنی بر RF، شبکه‌ای ایمن و کاربردی ایجاد کند که می‌تواند خدمات مختلفی را به کاربرانش ارائه دهد.

- Advertisement -
شبکه هلیوم را بشناسید

مزیت دیگر شبکه هلیوم، سازگاری آن با طبیعت است. در واقع بی‌سیم بودن شبکه باعث می‌شود مصرف برق کاهش پیدا کند. به علاوه، سرعت فعالیت شبکه نیز افزایش پیدا می‌‌کند و بهره‌وری به شدت بالا می‌رود. نودهای شبکه هلیوم به آنتن‌هایشان متکی هستند و بدون ارتباط بی‌سیم با شبکه کارایی آنچنانی ندارند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماینر هات اسپات هلیوم (HNT) برای خرید چیست؟

ارز دیجیتال هلیوم (HNT) چیست؟

ارز دیجیتال HNT

توکن‌های هلیوم یا ‌HNT در شبکه بلاک‌چین غیر متمرکز و بی‌سیمی کار می‌کنند که با هات‌اسپات‌های مختلف در سراسر جهان کنترل می‌شود. این رمز ارز در سال 2019 وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. هات اسپات‌ها یا همان نودهای فعال شبکه هلیوم با تامین امنیت داده‌های شبکه و تایید تراکنش‌ها، توکن HNT دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا استخراج ارز هلیوم در سال 2022 سودآوری دارد؟

ماینر هات اسپات هلیوم

ماینر هات اسپات هلیوم

هات اسپات‌های هلیوم دستگاه‌های خاصی هستند که در شبکه هلیوم فعالیت می‌کنند. این هات اسپات‌ها از پروتکل Helium LongFi استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد در فواصل دور به یکدیگر متصل شوند. هات اسپات‌ها می‌توانند هر جایی قرار بگیرند؛ روی پشت بام، درون خانه یا حتی روی ماشین! تا وقتی هات اسپات شما بتواند به شبکه متصل شود، محل قرارگیری آن مهم نخواهد بود. البته توصیه می‌شود ماینر هلیوم خود را نزدیک پنجره یا بیرون از خانه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: هلیوم بلاک چین خود را به شبکه سولانا انتقال خواهد داد

نقشه هلیوم یا هلیوم مپ (Helium Map)

هلیوم یکی از منحصر به فردترین رمزارزهای جهان است. این رمز ارز به جای استفاده از گواهی سپرده (POS) یا گواهی کار (POW) از گواهی پوشش یا POC بهره می‌برد. در مکانیزم گواهی پوشش، هر نود (هات اسپات) وظیفه پوشش بخشی از شبکه و منطقه را بر عهده می‌گیرند. شبکه با بررسی فعال بودن و قرارگیری نود در مکان مشخص، وجود این نودها را تایید می‌کند و به آنها پاداش می‌دهد.

نقشه هلیوم یا هلیوم مپ

علاوه بر این زمانی سودآوری استخراج هلیوم به حداکثر می‌رسد که ماینر هلیوم شما بخش جدیدی را به مناطق تحت پوشش هلیوم اضافه کنید. در نتیجه اطلاع از فعالیت دیگر ماینرها در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد. هلیوم برای حل این مشکل نیز راه‌حلی مناسب در نظر گرفته است. شما می‌توانید با ورود به هلیوم اکسپلور (Helium Explorer)، نقشه منطقه، تعداد هات اسپات‌های فعال و میزان درآمد هر کدام را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: سقوط آزاد توکن HNT؛ آیا هلیوم به پایان راه خود رسیده است؟

انواع ماینرهای هلیوم

انواع ماینرهای HNT

منحصر به فرد بودن هلیوم باعث شده ماینرهای زیادی برای شبکه این ارز دیجیتال عجیب و غریب تولید شوند. البته از نقطه‌ای به بعد این مزیت تبدیل به مشکلی بزرگ برای کاربران شبکه هلیوم شد. در واقع وجود ماینرهای مختلف و رنگارنگ باعث سردرگمی افراد تازه وارد شد. در ادامه به سراغ بهترین ماینرهای هلیوم خواهیم رفت و مزایا و معایب آنها را بررسی می‌کنیم.

ماینر هلیوم باب کت (Bobcat)

می‌توان با اطمینان کامل گفت که هات اسپات ماینرهای بابکت (Bobcat) یکی از بهترین ماینرهای هلیوم هستند. این ماینرها علاوه بر ظاهر زیبا و امکانات ویژه‌ای که با خود به ارمغان می‌آورند، به صورت دوره‌ای بروزرسانی می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این بروزرسانی‌های مداوم می‌توانند برای زمان کوتاهی دستگاه‌های شما را در شبکه بلاک چین هلیوم آفلاین کنند.

ماینر هلیوم SyncroB.it

یکی دیگر از ماینرهای با کیفیت و سودآور بازار، ماینر SyncroB.it است. جذابیت این مادربرد به آسانی استفاده و تعمیر آن است. عیب‌یابی از راه دور، تعویض آسان بردها و کاربری آسان همگی از مزایای این ماینر هستند که کار را برای شما آسان می‌کنند.

ماینر هلیوم نبرا (Nebra)

نبرا سومین ماینر کارآمد و محبوب هلیوم در لیست ما است. مصرف برق این ماینر هلیوم به شدت پایین است و با ایجاد پوشش گسترده برای شبکه هلیوم، HNT استخراج می‌کند. قیمت این ماینر جذاب نیز نسبت به دو گزینه قبلی پایین‌تر است و می‎‌تواند انتخاب خوبی برای شروع کار باشد.

بیشتر بخوانید: آخرین قوانین استخراج ارزهای دیجیتال در ایران!

میزان درآمد استخراج هلیوم چقدر است؟

میزان درآمد استخراج HNT چقدر است؟

میزان درآمد شما از استخراج هلیوم به تعداد هات اسپات‌های فعال و موقعیت آنها بستگی دارد. در واقع هر چه هات اسپات بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. به این نکته هم دقت کنید که باید در مناطقی فعالیت کرد که تعداد هات اسپات‌ها در آن نه بسیار زیاد باشد نه بسیار کم…

در حقیقت اگر جزو اولین افرادی باشید که هات اسپات خود را در یک منطقه فعال می‌کنید نسبت به افرادی که ماینر هلیوم خود را در یک منطقه شلوغ فعال می‌کنند درآمد بیشتری خواهید داشت. این نکته را نیز در نظر بگیرید که درآمد و سود نهایی شما به قیمت HNT بستگی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل استفاده از وب‌سایت راهنمای استخراج Whattomine.com

آیا کسب درآمد از استخراج هلیوم پرریسک است؟

کسب درآمد از استخراج هلیوم ریسکی است؟

مانند تمام چیزها در دنیای ارزهای دیجیتال، استخراج HNT با کمک ماینر‌های هلیوم نیز بدون ریسک نیست. همین مسئله که تمام پاداش‌های دریافتی شما با توجه به قیمت هلیوم ارزش پیدا می‌کنند نقطه ضعفی برای این شبکه است. برای مثال ممکن است قیمت HNT به زیر یک دلار برسد؛ در این حالت ارزش پاداش شما نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، وجود تعداد زیادی ماینر در بازار برای استخراج هلیوم ریسک خرید اشتباه را افزایش می‌دهد. در واقع ممکن است مبلغ زیادی برای یک ماینر خرج کنید اما هیچ بازدهی نداشته باشید.

سوالات متداول

هات اسپات‌ هلیوم چیست؟

هات اسپات‌های هلیوم دستگاه‌های خاصی هستند که در شبکه هلیوم فعالیت می‌کنند. این هات اسپات‌ها از پروتکل Helium LongFi استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد در فواصل دور به یکدیگر متصل شوند.

میزان درآمد استخراج هلیوم به چه چیزی بستگی دارد؟

درآمد شما از استخراج هلیوم به تعداد هات اسپات‌های فعال شما و موقعیت آنها بستگی دارد. همچنین برای درآمد بیشتر باید در مناطقی فعالیت کرد که تعداد هات اسپات‌ها در آن نه خیلی زیاد باشد نه خیلی کم…

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان