top banner adv

آموزش فیوچرز صرافی کوینکس در موبایل

آموزش فیوچرز صرافی کوینکس در موبایل
0
بازدید : 13167

کوینکس (CoinEx) یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها است. این صرافی اطلاعات هویتی ایرانی‌ها را نیز قبول می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد بدون دردسر وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. فیوچرز کوینکس در موبایل یکی از پرطرفدارترین ابزارهای معاملاتی این روزهاست.

البته مزیت‌های کوینکس به اینجا ختم نمی‌شود. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف، امکانات و ویژگی‌های صرافی‌های بزرگ و نهایتاً سرعت بالای دسترسی، این صرافی را به یکی از بهترین صرافی‌های بازار تبدیل کرده است. با توجه به وسعت این صرافی، مقاله امروز فکت کوینز را به آموزش فیوچرز کوینکس در موبایل اختصاص دادیم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

فیوچرز کوینکس در موبایل

اگر روی لپ تاپ یا سیستم خود از کوینکس استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که این صرافی برنامه‌ای مخصوص موبایل نیز دارد. این برنامه زمانی به داد ما می‌رسد که از سیستم اصلی خود دور باشیم و بخواهیم بازار را رصد کنیم یا به معامله بپردازیم. امکانات و ویژگی‌های صرافی کوینکس در موبایل تفاوت آنچنانی با چیزهایی که در سایت می‌بینید ندارد؛ با این حال یادگیری نکات مربوط به این نرم افزار می‌تواند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:  آموزش صفر تاصد کسب درآمد از AMM صرافی کوینکس

فیوچرز کوینکس نسخه اندروید و IOS

اندرویدی‌ها مشکلی برای نصب برنامه کوینکس روی گوشی هوشمند خود ندارند. کمی قبل‌تر دوستانی که از گوشی‌های اپل استفاده می‌کردند نیز مشکلی برای نصب این برنامه نداشتند. با این حال ارائه خدمات به ایرانیان و زیر بار قوانین آمریکا نرفتن باعث شد تا این برنامه از AppStore شرکت اپل حذف شود. البته آن دسته از افراد که قبل از حذف برنامه آن را نصب کرده‌ بودند می‌توانند به استفاده از این برنامه ادامه دهند.

بعد از صرافی بایننس پیشنهاد ما صرافی کوینکس است. به دلیل اینکه امکانات خیلی خوبی دارد. حجم معاملاتی در آن زیاد است. ریپورت گرفتن در آن آسان است. دسترسی‌ها در این صرافی راحت است. و به نظر می‌رسد برای ایرانی‌ها بعد از بایننس این صرافی گزینه خیلی خوبی است.

آموزش کار با اپلیکیشن کوینکس

برای شروع اپلیکیشن کوینکس را اجرا می کنیم.

اپلیکیشن صرافی کوینکس
اپلیکیشن صرافی کوینکس

از صفحه home مستقیماً وارد گزینه فیوچرز میشویم، در ابتدا ما ۲  گزینه داریم:

گزینه Linear و گزینه Inverse

نسخه موبایل صرافی کوینکس
نسخه موبایل کوینکس

در گزینه Linear جفت ارزهایی که می‌توانیم داشته باشیم با USDT مچ میشود. اما در Inverse ما دو گزینه داریم: بیت کوین با دلار و اتریوم با دلار.

آموزش فیوچرز کوینکس

ما اینجا طبیعتا گزینه Linear انتخاب میکنیم و بعد از آن جفت ارز خود را انتخاب می‌کنیم. می توانیم جفت ارز مورد نظر را سرچ و انتخاب کنیم. بعد از آن گزینه کندل استیک را در بالای صفحه داریم. که اگر روی آن کلیلک کنیم نمودار لحظه‌ای جفت ارز مورد نظر را برا اساس تنظیماتی که دارد به ما نمایش می‌دهد.

گزینه لاینر کوینکس
گزینه لاینر کوینکس

بیشتر بخوانید : Olympus، استیبل کوین با پشتوانه ارز دیجیتال!!

برای تنظیمات داخلی برنامه، روی گزینه index کلیک کنیم می‌توانیم انتخاب کنیم که از چه اندیکارتورهایی می‌خواهیم استفاده کنیم. همین طور می‌توانیم تنظیمات اندیکاتورها را ببینیم. در واقع اگر با تریدینگ ویو کار کرده باشید تقریبا همان تنظیمات تریدینگ ویو را به صورت جزیی‌تر در اینجا می‌توانیم ببینیم.

در این مرحله گزینه به اشتراک گذاشتن این صفحه با دیگران را هم داریم که با کلیک روی این گزینه می‌توانیم به راحتی این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذاریم. به صفحه قبل باز میگردیم. در کنار گزینه کندل استیک یک منوی سه نقطه می‌بیند که گزینه‌های مفیدی در آن قرار دارد.

آموزش صرافی کوینکس
آموزش صرافی کوینکس

با گزینه add to selected می‌توانیم این صفحه را به صفحات مورد علاقه خود اضافه کنیم. از گزینه transfer برای انتقال ارز دیجیتال مثلا از صرافی اسپات به صرافی فیوچرز استفاده می‌کنیم.

با گزینه calculator میتوانیم برا اساس نوع پوزیشن حساب کنیم که این پوزشین می‌تواند برای ما سود یا ضرر داشته باشد. این گزینه در کل محاسبات مربوط به آن پوزیشن را نمایش می‌دهد. در قسمت بالای این صفحه سه گزینه revenue (درآمد)، Target price و liquid Price (بر اساس پوزیشنی که باز میکنیم درآمد را محاسبه میکند) مشاهده می‌کنید.

گزینه contact info  یک قرارداد بین کوینکس و کاربر هست که به شما توضیح می‌دهد با توجه به پوزیشن‌هایی که انتخاب کردید شرایط به چه شکل است. گزینه market info  که چند گزینه مختلف دارد از جمله funding rate ،index price  ،liquidated orders ،lang-short ratio ،Insurance fund این گزینه‌ها در مورد مارجینی (Margin) که داریم از آن استفاده می‌کنیم اطلاعاتی را به ما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: درآمد 1200 دلاری در ماه با تبدیل شدن به سفیر کوینکس

مارجین ایزوله (Isolated) و کراس (Cross) در فیوچرز کوینکس

بعد از اینکه جفت ارز را انتخاب کردیم، باید مشخص کنیم که می‌خواهیم در حالت isolated  کار کنیم یا cross. اگر حالت cross را انتخاب کنیم به این معنی است که ما بعد از بازکردن پوزیشنمان قیمت لیکوئیدی نداریم و عملا صرافی بعد از اینکه تشخیص دهد که روند را اشتباه تشخیص داده‌ایم و پوزیشن برعکس روند مارکت حرکت می‌کند به صورت اتوماتیک انقدر از موجودی کم می‌کند تا اینکه موجودی صفر شود و عملا لیکوئید شویم و خب این اصلا خوب نیست!

اما اگر حالت isolated را انتخاب کنیم به این معناست که از مارجین وارد شده توسط تریدر تنها برای مارجین پوزیشن فعلی استفاده شده و مارجین‌ها در صورت نیاز به‌طور خودکار از کیف پول تریدر اضافه نمیشوند و بایستی به‌صورت دستی و به‌سرعت اضافه شوند تا از لیکویید شدن اجباری جلوگیری شود.

برای مثال ما انتخاب کردیم که در حالت isolated  کار کنیم و leverage  را روی ۱۰ گذاشتیم باید دقت کنید leverageهای بالا ریسک خیلی زیادی دارد.

لوریج کوینکس
لوریج کوینکس

لیمیت (Limit) کوینکس در موبایل

limit به این معنا است که ما یک قیمت مشخصی را به صرافی می‌دهیم و با آن قیمت در اوردر بوک قرار می‌گیریم اگر به آن قیمت رسید، خرید یا فروش را انجام می‌دهیم، در غیر این صورت در اوردربوک می‌ماند تا یا خودمان کنسل کنیم یا با توجه به آپشن‌هایی که وجود دارد به صورت خودکار کنسل شود.

در پایین گزینه limit  یک باکس قرار دارد که در آن چهار آپشن در اختیار ما قرار می‌دهد.

لیمیت کوینکس
لیمیت کوینکس

گزینه Always Valid به این معناست که پوزیشن بعد از اینکه در حالت لیمیت، مبلغ آن جفت ارز به مبلغ پوزیشن رسید انقدر در اوردر بوک باقی می‌ماند تا پوزیشن بسته شود. گزینه IOC به این معناست که زمانی که قیمت به مبلغ لیمیت ما رسید ممکن است یک بخشی از آن پر (Fill) شود این گزینه به سرعت آن بخشی که پر شده را نگه می‌دارد و باقی ماندش را اگر که پر نشد کنسل می‌کند.

گزینه‌ی FOK این گزینه برخلاف IOC صبر نمی‌کند که یک بخشی از آن انجام شود و اگر دید زمان می‌برد بقیه آن را کنسل کند، یا باید در آن لحظه کل سفارش ما پر شود یا در غیر این صورت کنسل می‌شود.

گزینه post only شما را در صف اوردر بو‌ک‌ها (Orderbook) قرار می‌دهد. در واقع شما یک بازار ساز هستید، عملا پوزیشنی برای شما باز نمی‌کند، در صورتی که روند بازار با قیمت چیزی که شما تعیین کردید یکسان باشد، به شما یک کمیسیون بازار سازی یا Maker می‌دهد.

مارکت (Market) کوینکس

بعد از limit گزینه Market را داریم که زمانی که مارکت را انتخاب می‌کنیم، بر اساس قیمت لحظه‌ای مارکت برای ما خرید و فروش را انجام می‌دهد. هیچ گزینه‌ی اضافه ی دیگری را هم در اختیار ما قرار نمی‌دهد. معمولاً برای زمانی که شما در لحظه می‌خواهید وارد یک پوزیشن شوید از گزینه‌ی مارکت می‌توانید استفاده کنید.

استاپ لیمیت (Stop Limit) کوینکس

در گزینه stop limit یک قیمت را به سیستم معرفی می‌کنیم تا زمانی که به این قیمت رسید ما را در اوردر بوک قرار دهد و با قیمتی که در حالت limit برای آن تعیین می‌کنیم، درخواست می‌کنیم که خرید و فروش را در این حالت انجام دهد.

ابتدا چارت را بررسی می‌کنیم که اگر در حالت خرید هستیم و اگر مارکت به قیمت ۱۶۲۰ رسید آن مقاومت شکسته شده و وارد یک کانال دیگر شده و حالا می‌خواهد افزایش قیمت داشته باشد بنابراین می‌گوییم اگر قیمت به ۱۶۲۰ رسید برای ما روی قیمت ۱۶۲۸ خرید را انجام دهد. مطمئن می‌شویم روند صعودی را شروع کرده سپس قیمت استاپ و در نهایت قیمت لیمیت را وارد می‌کنیم تا خرید و فروش برای ما انجام شود.

اما برای قیمت استاپ و برای قیمت لیمیت ما گزینه‌های دیگری نیز داریم. در قسمت استاپ اولین گزینه latest price  است. این گزینه یعنی هر قیمتی که به عنوان لیمیت تعیین کردیم، بر اساس آخرین قیمتی که نزدیک به قیمت لیمیت ما و در اوردر بوک ثبت شده و یک پوزیشن با آن اعمال شده است، روی همان قیمت برای ما پوزیشن را اجرا می‌کند.

گزینه index price یک مکانیزم است که می‌تواند از ضررهایی که ممکن است درنوسان‌های خیلی شدید متحمل شوید جلوگیری می‌کند. عملکرد این گزینه این است که خود صرافی کوینکس بین قیمت صرافی‌های مختلف میانگین می‌گیرد و قیمت لیمیت شما را با همان میانگین حساب می‌کند. این روش یک روش معقول است برای اینکه شما زمانی که احساس می‌کنید قرار است نوسانات شدیدی رخ بدهد، ریسکتان را پایین بیاورید.

گزینه آخر Mark price است. Mark price از مجموع کاربردی که برای آن مارکت است، به علاوه index price  یک قیمت محاسبه می‌شود که آن قیمت لیمیت شما را با قیمت جدید محاسبه می‌کند. این هم یک روش معقول و منطقی است که از نوسانات شدید بازار نگران نشوید.

نکته مهم در مورد stop limit  این هست که زمانی که ما اوردر Buy می‌گیریم، (مثلا لیمیت را در نقطه a گذاشتیم و استاپ را در نقطه B)، وظیفه‌ی صرافی این هست که بین فاصله این دو قیمت اوردر را برای ما پر بکند و پوزیشن برای ما انجام شود.

زمانی که بازار نوسانات شدید داشته باشد، اگر ۳ گزینه‌ی Mark price یا index price یا latest price را درست انتخاب نکنیم، ممکن است صرافی از روی قیمت ما بپرد. یعنی اینکه اگر در یک پوزیشن لانگ باشیم ممکن است یک افت قیمت پیش بیاید و تمام معادلات را بر هم بزند. بنابراین ما با انتخاب درست این گزینه‌ها می‌توانیم از ضررهای احتمالی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید : کامل‌ترین تحلیل بیت کوین (اسفند ماه ۱۴۰۲)

استاپ مارکت (Stop Market) کوینکس در موبایل

گزینه stop market به این معنا است که ما مثلا اگر در پوزیشن Buy باشیم یک قیمت را به عنوان stop  به آن معرفی می‌کنیم، خود صرافی با توجه به قیمت استاپ ما و قیمت مارکتی که الان وجود دارد بهترین قیمت را پیدا می‌کند و پوزیشن ما باز می‌شود. صبر می‌کند تا مارکت رشد کند، قیمت بالاتر برود و ما سودمان را دریافت کنیم و بعد از معامله خارج شویم. اینجا اگر ما گزینه‌ی stop market را انتخاب کنیم گزینه‌های اولیه را به ما نمی‌دهد. ولی در عوض می‌تواند برای مارکتمان انتخاب کند که  Mark price یا index price یا latest price  باشد.

بیشتر بخوانید: صرافی ارز دیجیتال؛ مقایسه صرافی coinex و kucoin

تفاوت استاپ لیمیت و استاپ مارکت

عمده تفاوت‌های Stop Limit و Stop Market در برنامه کوینکس در موبایل این است که زمانی که ما استاپ مارکت انتخاب می‌کنیم، مطمئن هستیم که کل مارجینمان انجام خواهد شد. در واقع از بازار جا نمی‌مانیم. اگر زمانی که استاپ لیمیت انتخاب می‌کنیم این ریسک وجود دارد که ممکن است بازه استاپ و لیمیت نوسانات خیلی زیاد باشد و کل سفارش پر نشود و از بازار جا بمانیم. پس ممکن است دچار ضرر شویم. اگر چه با آپشن‌های که برایتان توضیح دادیم ما می‌توانیم تا حدودی کنترلش کنیم ولی به هر حال یک گزینه اجتناب‌ناپذیر است.

تفاوت دیگر این دو گزینه در این است که شما در حالت استاپ لیمیت کمیسیون کمتری پرداخت می‌کنید. در صرافی در ولی با توجه به اینکه استاپ مارکت ریسک کمتری دارد ما فکر می‌کنیم اگر کارمزد بیشتر را پرداخت کنید ارزش داشته باشد. ما گزینه‌های موجود را بررسی کردیم و اگر موافق باشید یک پوزیشن باز کنیم ببینیم که زمانی که پوزیشن را باز کردیم استاپ لاس را چگونه می‌توانیم مشخص کنیم.

مثلاً اگر احساس کنیم زمان خوبی است برای باز کردن یک پوزشن شورت، پوزیشن شورت را باز می‌کنیم، حد ضرر را مشخص می‌کنیم و صبر می‌کنیم ببینیم مارکت به چه شکل پیش می‌رود. پوزیشن را در قسمت current position می‌توانیم ببینم. یک قسمت  current Orders داریم که اگر اوردری (سفارش) گذاشته باشیم که هنوز انجام نشده باشد اینجا قابل مشاهده است. یک گزینه current history هم داریم که می‌توانیم تاریخچه‌ی اوردر را در آن ببینم.

در قسمت Current position نشان می‌دهد که در حال حاضر مثلا با جفت ارز اتریوم کار میکنید، پوزیشن شورت دارید و… ما در این صفحه سه گزینه داریم.

۱- گزینه Close All:  اگر این گزینه را انتخاب کنید تمام پوزیشن های که دارید بسته می‌شود.

2- گزینه close Position: با انتخاب این گزینه همین پوزشن فعلی که داخلش هستیم را فقط میبندد.

بیشتر بخوانید : بریکس پی (BRICS Pay) چیست؟ بررسی کاربرد‌ها و چالش‌های پیش رو

3- گزینه‌ی TP/SL: با انتخاب این گزینه می‌توانیم حد سود و ضرر را تعیین کنیم .

گاهی اوقات ممکن است ببینید با توجه به روندی که در لحظه وضعیت پوزیشنتان خوب است همانجا سود خود را بگیرید و درکل اگر چند پوزیشن با سود منطقی داشته باشید بهتر از یک پوزیشن باز با مدت طولانی است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم فیوچرز کوینکس در موبایل را به زبان ساده توضیح دهیم. توصیه می‌شود پیش از شروع این معاملات، ویدیو آموزشی را به‌طور کامل مشاهده کنید. عدم تجربه و آموزش کافی می‌تواند منجر به پرر و زیان‌های متعدد در این بازار شود.

بیشتر بخوانید : وام دهی در dydx؛ آموزش قدم به قدم کار با صرافی dydx (بخش اول)

بیشتر بخوانید : الگوریتم Proof of Coverage چیست؟ چه تفاوتی با الگویتم های دیگر دارد؟

سوالات متداول

چگونه SL و TP کوینکس در موبایل را تنظیم کنم؟

روی [TP/SL] در موقعیت فعلی کلیک کنید.
قیمت توقف را در محدوده مورد نیاز تنظیم کنید.
برای مشاهده سفارشات TP/SL از پیش تعیین شده خود، روی [TP/SL] کلیک کنید.
پس از شروع یا لغو سفارش TP/SL، می‌توانید این سفارش‌ها را در [تاریخچه سفارش] مشاهده کنید.

آیا کوینکس برای معاملات ارزهای دیجیتال مناسب است؟

CoinEx یک صرافی ارز دیجیتال عالی برای افرادی است که به دنبال بازار اسپات با امکان انتخاب معاملات فیوچرز و مارجین، برای سرمایه‌گذاران با تجربه‌تر هستند.

3
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x