top banner adv

آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
0
بازدید : 11062

چرا کیف پول‌های کریپتویی در دنیای رمزارزها اهمیت دارند؟ چرا در میان انبوهی از نرم افزارهای کیف پول دیجیتال، بسیاری معتقدند کیف پول تراست ولت یکی از بهترین گزینه‌ها است؟ آیا استفاده از آن سخت است و آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یک پیش‌نیاز محسوب می‌شود؟ برای آگاهی از پاسخ این سوالات با فکت کوینز و آموزش کیف پول تراست ولت همراه باشید.

ورود کیف پول‌های دیجیتال به دنیای کریپتوکارنسی‌ها

هر چه زمان جلوتر می‌رود نوآوری‌های جدید و جذاب دنیای کریپتوکارنسی‌ها بیشتر و بیشتر در مرزهای خدمات مالیِ مرسوم و سنتی رخنه می‌کنند. حالا دیگر از دورانی که اکثر مردم به اعتبارِ ارزهای دیجیتال شک داشتند، گذشته‌ایم و پذیرش ارزهای دیجیتال به یکی از اولویت‌های امور مالی در همه جای دنیا تبدیل شده است. از این رو، توسعه دهندگان هم به دنبال سهولت استفاده و تجربه کاربری آسان امور مرتبط با ارزهای دیجیتال هستند.

قطعاً استفاده از کیف پول‌هایی که کاربرپسند هستند، دسترسی آسانی دارند و مدیریت دارایی‌های دیجیتال در آنها روش ساده‌ای دارد موجب پذیرش بیشتر کریپتوکارنسی‌ها در سراسر دنیا می‌شود. بسیاری از فعالان بازار رمزارزها معتقدند کیف پول کریپتویی تراست ولت یکی از کاربردی‌ترین و آسانترین کیف‌ پول‌های آنلاین برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال است. به هر حال، آموزش اولین گام برای هر کاری است و بنابراین اگر قصد ورد به دنیای کریپتوکارنسی‌ها را دارید آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) راه شما را آسانتر می‌کند.

اموزش دانلود و نصب کیف پول تراست والت
آموزش کیف پول تراست والت

رشد مداوم ارزهای دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز امور مالی (dApps) ضرورت استفاده از کیف پول‌های جهانی را بیشتر کرده است. مطمئناً، همین حالا کیف پول‌های متعددی در بازار رمزارزها وجود دارد اما هر کدام از آنها محدودیت‌هایی دارند. به نظر بسیاری از کاربران، کیف پول تراست ولت بهترین راه حل برای مدیریت دارایی‌های رمزنگاری است. در ادامه علاوه بر آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) ویژگی‌های کلی و متمایز آن نسبت به سایر کیف‌پول‌ها ارائه می‌شود. همچنین، آموزش راه اندازی کیف پول تراست ولت و روش استفاده از آن هم به طور مختصر بیان می‌شود.

مطلب مفید: آموزش گام به گام اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

تراست ولت (Trust Wallet) چیست؟

ویژگی متمایز کیف پول تراست ولت، نحوه عملکرد آن نسبت به سایر کیف‌پول‌های موجود است. به عبارت ساده باید گفت که کیف پول تراست ولت یک نرم‌افزار کیف پول موبایلی است که با هدف استفاده آسان و ساده کاربران طراحی شده است. تراست ولت، مبتنی بر جامعه و با منبع باز است و مجموعه گسترده‌ای از رمزارزها و توکن‌ها را پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های تراست ولت:

  • پلتفرم آسان و راحت برای مدیریت دارایی‌های رمزنگاری
  • امکان کنترل کامل کلیدهای خصوصی توسط کاربر
  • دسترسی کاربر در هر زمان و بدون مداخله نهادهای متمرکز به دارایی‌های دیجیتال
  • پشتیبانی تراست ولت از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)

بیشتر بخوانید : رئیس جدید صرافی Binance US مشخص شد

امکانات کیف پول تراست ولت:

بیشتر بخوانید : تفاوت صرافی های متمرکز و غیر متمرکز

کیف پول تراست ولت علاوه بر ارسال، دریافت و ذخیره توکن‌های رمزنگاری شده، قابلیت‌های گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی قابلیت‌های تراست ولت عبارتند از:

خرید آسان رمزارزها در کیف پول Trust Wallet

کاربران تراست ولت می‌توانند به راحتی و بدون نگرانی خرید ارزهای دیجیتال را در کیف پول تراست ولت انجام دهند. به دلیل همکاری تراست والت با شبکه‌های پرداخت متعدد و استفاده از سرویس‌های یکپارچه، کاربران می‌توانند برای خرید ارز دیجیتال در تراست ولت از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها استفاده کنند.

کیف پول تراست ولت
خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری در تراست ولت

مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در Trust Wallet

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب، نمودار قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در کیف پول تراست ولت است. کاربر می‌تواند تغییرات قیمت لحظه‌ای توکن‌های مختلف مانند بیت کوین، اتر و سایر ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین مشاهده کند. به علاوه، حجم معاملات، ارزش بازار و جدول زمانی قیمت ارزهای دیجیتال قابل مشاهده است.

خرید و مبادله آسان ارزهای دیجیتال در تراست ولت

سواپ رمزارزها در Trust Wallet

یکی از ویژگی‌های جذاب برای افراد مبتدی، سواپ یا مبادله (Swap) آسان ارزهای دیجیتال است. در کیف پول تراست ولت، کاربران می‌توانند راحت و سریع ارزهای مورد نظرشان را سواپ کنند. نکته جالب اینجاست که برای سواپ در تراست ولت، نیازی نیست کاربرمراحل تأیید هویت (KYC) را انجام دهد یا فرم‌های مربوطه را تکمیل کند. نکات تکمیلی را در آموزش تبدیل ارز در تراست ولت بخوانید.

استیک ارزهای دیجیتال در کیف پول Trust Wallet

بیشتر بخوانید : لایت پیپر (Litepaper)؛ منبعی برای کاربران کنجکاو

نکته مهم بعدی، قابلیت استیک ارز دیجیتال (Crypto staking) در تراست ولت است. کاربر می‌تواند به جای هولد، دارایی‌های دیجیتال را استیک کند و از طریق استیک ارزهای دیجیتال، درآمد غیرفعال داشته باشد. کسب درآمد از طریق استیک رمزارزها بیشتر شبیه به دریافت سود از سپرده‌های حساب پس‌انداز بانکی است. اما توجه داشته باشید که تراست ولت از استیک همه ارزها پشتیبانی نمی‌کند و فقط شامل رمزارزهایی می‌شود که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof-of-stake) استفاده می‌کنند.

استفاده از مرورگرهای وب 3 برای تعامل با نرم افزارهای غیر متمرکز در تراست ولت
مرورگرها برای دپ ها در تراست ولت

استفاده از مرورگر غیرمتمرکز در Trust Wallet

وقتی صحبت از ویژگی‌های یک مرورگر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) می‌شود، قطعاً تراست ولت زیرسوال نمی‌رود. چراکه استفاده از مرورگر وب 3 (web3) ویژگی منحصر به فرد کیف پول تراست ولت به حساب می‌آید. در حقیقت، از طریق مرورگر وب 3 تعامل کیف پول با برنامه‌های غیرمتمرکز به صورت مستقیم و امن امکان‌پذیر شده است.

مطلب مفید: Dapp Browser در تراست ولت ؛ آموزش فرایند فعال‌سازی

آیا تراست والت قابل اعتماد است؟

گرچه عملکردهای متنوع تراست ولت، سهم زیادی در محبوبیت آن داشته اما «امنیت» مهم‌ترین ویژگی به شمار می‌رود. معمولاً استفاده از کیف پول‌های موبایلی راحت‌ترین و سریعترین راه برای دسترسی به ارزهای دیجیتال هستند اما کاربر نباید صرفاً به دلیل سهولت و سرعت دارایی‌های ارزشمند دیجیتال خود را به یک کیف پول بسپارد. قطعاً امنیت و ذخیره‌سازی قابل اعتماد، نکات مهمتری برای انتخاب یک کیف پول دیجیتال معتبر هستند. شاید پاسخ این سؤال که «آیا می‌توان به کیف پول تراست ولت اعتماد کرد؟» را در نکات و ویژگی‌های امنیتی کیف پول تراست ولت بهتر پیدا کنیم.

امنیت کیف پول تراست والت
آیا تراست ولت ایمن و قابل اعتماد است

مدیریت کلید خصوصی در Trust Wallet

اولین ویژگی امنیتی کیف پول تراست ولت، قابلیت مدیریت کلید خصوصی است. کیف پول تراست ولت، کلیدهای خصوصی و اطلاعات مربوط به آن را در دستگاه کاربر ذخیره می‌کند. بنابراین، کاربر می‌تواند کنترل کاملی بر مدیریت کلیدهای خصوصی داشته باشد.

استفاده از رمزعبور امنیتی در Trust Wallet

تراست ولت برای محافظت از سرمایه دیجیتال کاربر در برابر هرگونه دسترسی غیر مجاز، یک رمزعبور طراحی کرده است. کاربر می‌تواند در تنظیمات برنامه، رمزعبور را فعال کند. پس از فعال شدن رمز عبور تراست ولت، کاربر هر بار برای ورود به کیف پول و دسترسی به دارایی‌هایش باید رمز عبور را وارد کند.

استفاده Trust Wallet از منبع باز و امکان حسابرسی عمومی

از انجا که نرم افزار تراست ولت از یک کد منبع باز استفاده کرده امکان حسابرسی امنیتی آن برای همگان وجود دارد. هر کسی می‌تواند کد کیف پول را بررسی کند و پیشنهاداتش را برای بهبود و توسعه برنامه به جامعه تراست ولت ارائه دهد.

استفاده از عبارات بازیابی در تراست ولت

یکی دیگر از مزیت‌های مهم تراست ولت برای ذخیره ایمن دارایی‌های کاربر، استفاده از راه حل بک آپ گیری است. درواقع، در زمان ایجاد کیف پول یک عبارت بازیابی برای پشتیبان‌گیری از همه کوین‌ها و توکن‌های موجود در کیف پول کاربر ارائه می‌شود. در صورت بروز اتفاقات ناگوار مانند؛ گم کردن یا سرقت دستگاهی که کیف پول روی آن نصب شده یا فراموش کردن رمز عبور استفاده از عبارت بازیابی تنها راه نجات سرمایه موجود در کیف پول است. نکات تکمیلی را در آموزش ریکاوری کیف پول تراست بخوانید.

ناشناس ماندن معاملات و تراکنش‌ها در Trust Wallet

آخرین نکته برای پاسخ به سؤال ایمن بودن تراست ولت، ویژگی ناشناس ماندن کاربر در معاملات است. کاربر می‌تواند بدون ارائه هیچ گونه اطلاعات شخصی، تراست ولت را دانلود، نصب و راه اندازی کند. به علاوه، نیازی به ارائه اطلاعات احراز هویت نیست و صرافی داخلی تراست ولت، داده‌های خصوصی کاربران از قبیل؛ اطلاعات کارت یا اطلاعات تماس را ثبت نمی‌کند.

مطلب مفید: ویدئو معرفی اپلیکیشن کیف پول Trust Wallet

آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت

اکنون که ویژگی‌ها و امکانات متمایز تراست ولت بیان شد، شاید شما هم مشتاق باشید نحوه نصب و راه اندازی تراست ولت را بدانید. جای نگرانی نیست و با آموزش تراست ولت شما هم به راحتی می‌توانید این فرایند ساده را اجرا کنید.

  تراست ولت یک نرم افزار موبایلی و قابل دانلود برای دستگاه‌های اندرویدی و IOS است و البته نسخه دسکتاپ ندارد. بنابراین، توجه داشته باشید که برنامه‌هایی که به عنوان نسخه دسکتاپ تراست ولت ارائه می‌شوند، سایت‌های فیشینگ جعلی هستند.

آموزش گام به گام دانلود و راه اندازی کیف پول Trust Wallet

لازم به تاکید مجدد است که تراست ولت ورژن دسکتاپ ندارد و فقط باید دنبال منابع معتبر برای دانلود نرم افزار موبایلی تراست ولت باشید. منابع قابل اعتماد دانلود کیف پول رمزنگاری تراست ولت سه گزینه هستند؛

  • وب سایت رسمی تراست ولت
  • اپل پلی استور (Apple Play store)
  • گوگل پلی استور (Google Play store)

برای دانلود تراست ولت لازم به اجرای مراحل پیچیده نیست. فقط کافی است مراحل دانلود و نصب والت تراست ولت را به ترتیب زیر اجرا کنید:

وارد سایت رسمی تراست ولت به نشانی www.trustwallet.com شوید و با توجه به گوشی هوشمندی که دارید برنامه دانلود را انتخاب کنید.

دانلود تراست والت از سایت تراست ولت دات کام
دانلود کیف پول تراست ولت

پس از دانلود نرم افزار تراست ولت و تکمیل مراحل نصب با اجرای برنامه دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی گزینه Create a new wallet برای «ایجاد یک کیف پول جدید» و دیگری گزینه I already have a wallet برای «بازیابی کیف پولی که قبلاً ایجاد کرده‌اید».

ایجاد کیف پول جدید در تراست ولت
نصب کیف پول تراست والت

بعد از کلیک روی «Create a new wallet» سیاست‌های امنیتی و شرایط و قوانین استفاده از نرم‌افزار نمایش داده می‌شوند. پس از مطالعه کامل قوانین و پذیرش آنها روی گزینه  «Continue» برای ادامه مراحل کلیک کنید.

چگونه تراست ولت نصب کنیم؟
نصب Trust Wallet

در صفحه بعدی از شما برای پشتیبان گیری یا بک اپ والت اجازه می‌گیرد. با کلیک روی «Continue» ضمن اعلام موافقت با پشتیبان گیری به مرحله بعد هدایت می‌شوید.

نصب و راه اندازی trust wallet
راهنمای تصویری نصب کیف پول تراست ولت

در این مرحله یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای برای شما صادر می‌شود. مسئولیت ذخیره و نگهداری عبارت بازیابی بر عهده کاربر است. درواقع، تنها راه نجات و بازیابی سرمایه موجود در کیف پول در حوادث ناگوار احتمالی مانند؛ گم شدن یا سرقت ولت استفاده از همین عبارات بازیابی است. کاربر می‌تواند عبارات بازیابی را کپی و در جای امنی ذخیره کند.

در گام بعدی کاربر باید عبارتهای بازیابی والت را تأیید کند. فقط کافی است تا به همان ترتیبی که کلمات در صفحه قبل نمایش داده شدند روی آنها کلیک کنید و در انتها برای تکمیل پروسه، روی گزینه «Done» کلیک کنید.

پس از انجام این مراحل، نرم افزار به طور خودکار کاربر را به صفحه اصلی هدایت می‌کند. تراست ولت یک والت از پیش آماده است و امکان اضافه کردن و مدیریت ارزهای دیجیتال را بدون دردسر و دغدغه برای کاربر فراهم کرده است.

اموزش راه اندازی کیف پول تراست والت
آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت

آموزش استفاده از کیف پول Trust Wallet

گرچه استفاده از تراست ولت به همان راحتی نصب و راه‌اندازی است اما به هر حال، آموزش استفاده از تراست ولت کار شما را آسانتر می‌کند. با استفاده از آیکون چرخ دنده (Setting) در گوشه سمت راست پایین می‌توانید تنظیمات مربوط به نرم افزار را انجام دهید. در همان ابتدای صفحه تنظیمات و در گزینه «Wallets» کاربر می‌تواند چندین حساب ایجاد کند، از کیف پول‌های ایجاد شده بک آپ بگیرد و حتی آنها را بازیابی کند.

همچنین امکان دسترسی و تنظیم رمز عبور و حفظ امنیت بیشتر در این بخش وجود دارد. در بخش تنظیمات تراست ولت، ویژگی‌های دیگر مانند؛ تنظیم حالت صفحه نمایش، فعال کردن رمز عبور برای هر بار ورود به کیف پول، تنظیم اعلانات، تنظیم پیش فرض‌ ارزها و مرورگرهای دپِ مورد علاقه کاربر، تنظیم هشدار قیمت و استفاده از ولت کانکت وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند در بخش تنظیمات به جامعه تراست ولت در توییتر، تلگرام، فیسبوک، ردیت و یوتیوب متصل شود.

کیف پول دیجیتال تراست والت
استفاده از کیف پول تراست والت

کلام پایانی:

تراست ولت یک راه حل ساده است که فارغ از اصطلاحات فنی و پیچیده و مراحل دشوار، راه را برای مبتدیان ارزهای دیجیتال هموار می‌کند و موجب می‌شود تا افراد بیشتری در کوتاه‌ترین زمان به سمت دنیای دیجیتال و صنعت کریپتو سوق پیدا کنند.

تراست ولت تمام موانع موجود در دسترسی، ذخیره و مدیریت دارایی‌های کریپتویی را از میان برداشته است. همه کاربران می‌توانند به سادگیِ سایر نرم‌افزارهای موبایلی از تراست ولت استفاده کنند. علاوه بر ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های سفارشی سازی برای کاربران، امنیت دارایی‌های موجود در تراست ولت تضمین شده است. با وجود تمام مزایایی که به آنها اشاره شد، قطعاً آموزش اولین مرحله برای ورود به بازارهای مالی است و در این مطلب سعی شد هر چند مختصر با آموزش کیف پول تراست ولت با شما همراه باشیم. فکت کوینز مسیر ورود شما به دنیای کریپتو را هموارتر می‌کند.  

بیشتر بخوانید : راهنمای گام به گام ساخت NFT در Solsea بلاک چین سولانا

آیا کیف پول تراست ولت را میتوان بر روی دسکتاپ نصب کرد؟

  تراست ولت یک نرم افزار موبایلی و قابل دانلود برای دستگاه‌های اندرویدی و IOS است و البته نسخه دسکتاپ ندارد.

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت امکانپذیر است؟

بله، نه تنها از قسمت سواپ میتوان به مبادله رمزارزها پرداخت بلکه از طریق این کیف پول میتوانید به انواع Dappها متصل شوید.

آیا تراست ولت برای هولد بلند مدت امن است؟

بله، از آنجاییکه تراست ولت از طرف صرافی بزرگ ارز دیجیتال یعنی بایننس حمایت میشود، میتوان گفت جزء بهترین و امنترین کیف پول های نرم افزاریست.

تراست ولت از چه شبکه هایی پشتیبانی می‌کند؟

خوشبختانه کیف پول تراست ولت مالتی چین است.

کارمزد انتقال در تراست ولت با چه ارزی پرداخت میشود؟

در این کیف پول هم مانند اکثر ولت های موجود کارمزد ها را باید بر اساس شبکه انتخابی پرداخت کرد.

آیا میتوان مابقی کیف ول ها را بر روی تراست ولت اجرا کرد؟

بله، تنها کافیست عبارات ورودی کیف پولتان را در این کیف وارد کنید

14
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x