آکروپولیس (Akropolis) چیست ؟ آشنایی با توکن AKRO

خانهآموزش هاآلت کوین هاآکروپولیس (Akropolis) چیست...

آنچه می‌خوانید...

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، دیفای روز به روز اهمیت بیشتری در زندگی مردم پیدا می‌کند. پروژه آکروپولیس به عنوان یکی از پروژه‌های پیشرو در این حوزه شناخته می‌شود. این برنامه  یک نرم افزار مبتنی بر بلاک چین است که یک اکوسیستم مناسب را برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهد

به این ترتیب، آکروپولیس به عنوان پایگاهی برای ابزارهای DeFi و با ایده تسهیل امنیت مالی، باثبات و مستقل عمل می‌کند. این برنامه اجازه دسترسی به چارچوب AkropolisOS  را برای کمک به توسعه دهندگان خود صادر می‌کند. همچنین برخی از برنامه‌های پس انداز و وام را نیز میزبانی می‌کند.

- Advertisement -

در این مقاله به بررسی کامل این پروژه و توکن اصلی آن یعنی AKRO خواهیم پرداخت. با فکت کوینز همراه باشید.

آکروپولیس (Akropolis) چیست؟

ایده پشت این پروژه حذف نیاز به یک مرجع متمرکز و کمک به توسعه دهندگان برای بازیابی کنترل کامل بر روی Dappها است. برای اجرای این مدل از عملیات و اجازه دادن به کاربران شبکه برای ادغام یکپارچه پلتفرم‌های DeFi و شبکه‌های dApp، آکروپولیس به پلتفرم‌هایی مانند اتریوم (Ethereum)، آوه (Aave)، کامپوند (Compound) و میکر (Maker) متصل است. توسعه دهندگان می‌توانند این پروتکل‌ها را در هر سرویسی که می‌خواهند ادغام کنند.

Akropolis به لطف تعداد زیادی از ویژگی‌ها، ابزارها و برنامه‌های مبتنی بر DeFi مانند Sparta و Delphi که برخی از آنها توسط تیم توسعه دهنده خود این پروژه ساخته شده‌اند، شانس بزرگی را برای تبدیل شدن به یکی از یکپارچه‌ترین پروژه‌ها در حوزه دیفای دارد.

آکروپولیس چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی پروژه آکروپولیس ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که در آن توسعه دهندگان بتوانند پروتکل‌هایی را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله مدیریت دارایی بسازند. این پروژه به کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از dApp های میزبانی شده در شبکه و مدیریت DAO که نماینده توسعه دهندگان است، دارایی‌های خود را برای رشد و سود دهی بیشتر مدیریت کنند.

Akropolis یک مدل کاملاً غیرمتمرکز عملیات را از طریق استفاده از سازمان‌های مالی مستقل تسهیل می‌کند. بنابراین نیاز به مدیریت متمرکز و اشخاص ثالث در حاکمیت شبکه را از بین می‌برد. AFO ها (Autonomous Finance Organizations) یا سازمان‌های مالی مستقل بر اساس هوش مصنوعی و اتوماسیون کار می‌کنند. هدف از وجود آن‌ها ارائه خدمات مالی، مانند dApp های میزبانی شده در آکروپولیس است. AFO ها توسط اعضایی که به عنوان یک شرکت در این مدل عمل می‌کنند، بدون ساختار سلسله مراتبی مدیریت می‌شوند.

سنگ بنای این شبکه، چارچوب AkropolisOS است. AkropolisOS یک کیت توسعه نرم افزار است و توسط تیم توسعه Akropolis نگهداری و به روزرسانی می‌شود. توسعه دهندگان از این چارچوب برای ساخت dApp ها با مجموعه‌ای از ماژول‎های قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند. AkropolisOS برای ادغام پروتکل‌ها نیز استفاده می‌شود. ماژول‌های قرارداد هوشمند به توسعه دهندگان اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌های خود را شخصی‌سازی کنند و آن‌ها را برای خدمات مالی مختلف تطبیق دهند.

این پروژه جدا از اینکه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را راه اندازی و مدیریت کنند، میزبان دو برنامه کاربردی مالی نیز هست :

  • دلفی (Delphi) :دلفی ابزاری است که فرصت‌های بهره وری مناسب از فضای دیفای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • اسپارتا (Sparta) : اسپارتا صندوقی متعلق به جامعه کاربران است که وام‌هایی با وثیقه کم را ارائه می‌دهد.

تاریخچه ظهور آکروپولیس

Akropolis در سال 2017 تاسیس شد. اما عرضه اولیه توکن AKRO در سال 2019 سازماندهی شد. تیم این پروژه حدود 2.4 میلیون دلار از طریق ICO جمع آوری کرد. بنیانگذاران آکروپولیس آنا آدریانووا (Ana Adrianova) و کیت کوربانووا (Kate Kurbanova) هستند.

این پروژه قصد دارد به عنوان یک پلتفرم برای dApp ها در بخش دیفای عمل کند. هدف آن این است که به کاربران امکان میزبانی و مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز مالی را بدهد. کاربران می‌توانند برای این منظور از ابزارها و ویژگی‌های مالی در دسترس برای مدیریت دارایی، وام‌ها و موارد دیگر استفاده کنند.

آکروپولیس از زمان آغاز به کار با تعداد زیادی پروژه مشابه که در بخش دیفای فعالیت می‌کنند، مشارکت داشته است. از جمله این همکاری‌ها می‌توان به پروتکل‌های پولکادات (Polkadot)، بنکور (Bancor)، میکر (Maker) وچین لینک (Chainlink) اشاره کرد.

چه چیزی آکروپولیس را منحصر به فرد می‌کند؟

اکروپولیس در درجه اول از طریق استفاده از AFO ها منحصر به فرد است که به شبکه اجازه می‌دهد بدون نیاز به یک مرجع متمرکز کار کند. به این ترتیب AFO ها معماری پروژه  Akropolis را تشکیل می‌دهند.

اکروپولیس همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا با دیگر پلتفرم‌های دیفای و قراردادهای هوشمند مانند اتریوم یا پولکادات ادغام شوند. چارچوب AkropolisOS یکپارچگی با دیگر پلتفرم‌های دیفای را امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند به عنوان مثال، به Polkahub که یک پلتفرم برای نودهای لایه‌های دیگر بلاک چین است، دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توانند با استفاده از پورتال استیکینگ از طریق رابط کاربری، از شبکه پولکادات استفاده کنند.

علاوه بر این‌ها، کاربران می‌توانند با خدمات وام دهی و بر اساس کارمزد بهره، استیبل کوین‌های مد نظرشان را به دست آورند.

چه چیزی Akropolis را ارزشمند می‌کند؟

ارزش آکروپولیس از طریق فناوری، ظرفیت فنی، موارد استفاده و پذیرش آن تعیین می‌شود. ارزش ذاتی پروژه تا حد زیادی به این عناصر بستگی دارد. در نتیجه ارزش AKRO تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل مختلف است که شامل ارتقاءها و به‌روزرسانی‌ها، فعالیت تیم توسعه‌دهنده، پیشرفت‌های نقشه راه، روندهای بازار و تغییر روند، احساسات، مشارکت‌ها و سایر رویدادها و اخبار است. در اکثر مواقع ارزش توکن AKRO با ارزش ذاتی آن مطابقت نداشته است.

چند توکن آکروپولیس (AKRO) در گردش است؟

در حال حاضر 100.000.000 AKRO از مجموع 5.000.000.000 AKRO در گردش است. آکروپولیس، مانند تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال دیگر، عرضه کلی ثابتی دارد. عرضه کل ثابت به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می‌کند و به این معنی است که AKRO می‌تواند ذخیره خوبی از ارزش را در بلندمدت فراهم کند.

تعداد توکن‌های در گردش ضرب در قیمت فعلی AKRO برابر با ارزش بازار آکروپولیس است. ارزش بازار توکن AKRO را در بین همتایان خود رتبه بندی می‌کند و همچنین سهم آن را از بازار تعیین می‌کند.

سایر اطلاعات مربوط به این پروژه

آکروپولیس پیشرفت نقشه راه خود را هر دو هفته یکبار به روز می‌کند. بر این اساس کاربران می‌توانند به طور مرتب در وب سایت رسمی از به روز رسانی‌ها، پیشنهادات و ارتقاء‍‌ها مطلع شوند. تمام به روز رسانی‌های این پروژه روی شبکه اتریوم انجام می‌شود.

AKRO یک توکن ERC-20 است و در حاکمیت و مدیریت شبکه نقش دارد. این توکن همچنین روش پرداخت اصلی در این پروژه است. دارندگان AKRO می‌توانند تغییراتی در پروتکل پیشنهاد دهند و به پیشنهادات دیگران رای دهند. اعنبار سنج‌ها نیز به صورت توکن AKRO و با استفاده از هزینه‌های تراکنش‌ها پاداش دریافت می‌کنند. اعتبار سنج همچنین می‌تواند در مورد تغییرات شبکه رای دهد و در اجماع شبکه شرکت کنند. در این شبکه تنها 30 نود اعتبارسنج را می‌توان به طور همزمان داشت.

برای تبدیل شدن به یک نود ولیدیتور، دارنده باید حداقل 1 میلیون توکن AKRO را به اشتراک بگذارد. کاربران همچنین می‌توانند دارایی‌های خود را در یک استخر بریزند تا به عنوان یک اعتبارسنج عمل کند. پاداش‌ها نیز بر اساس مبلغ استیک شده به ازای هر مشارکت کننده در استخر تقسیم می‌شوند.

امنیت شبکه آکروپولیس چگونه است؟

توکن AKRO با کاربردی که در حاکمیت شبکه دارد، ایمنی آکروپولیس را تامین می‌کند. اعتبارسنج‌ها روی تایید اعتبار بلاک‌های تازه تولید شده کار می‌کنند. Akropolis CertiK نیز که یک شرکت پیشرو در تامین امنیت بلاک چین است روی تست امنیت پروتکل کار می‌کند.

تا این لحظه چندین تلاش برای هک قراردادهای هوشمند شبکه Akropolis صورت گرفته است. اما هیچکدام به نتیجه نرسیدند. برای افزودن یک لایه امنیتی دیگر به پروژه، تمام توکن‌های AKRO با حداکثر امنیت به کیف‌پول‌های دیجیتالی با درجه امنیت بالا منتقل شدند.

نحوه استفاده از Akropolis

شما می‌توانید از Akropolis به عنوان یک توسعه دهنده برای میزبانی و راه اندازی dApp های مد نظر خود استفاده کنید. توسعه دهندگان می‌توانند بر اساس وجوهی که توسط کاربران برای استفاده از برنامه غیرمتمرکز پرداخت می‌شود، سود کسب کنند. به عنوان یک کاربر ، می‌توانید به برنامه‌های متعددی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال، ایجاد صندوق‌های بازنشستگی، وام‌دهی و سایر ابزارهای دیفای از جمله وام‌دهی استیبل کوین دسترسی داشته باشید.

کاربران همچنین می‌توانند بر اساس مشارکت در حاکمیت شبکه به عنوان اعتبار سنج، توکن AKRO را دریافت کنند. دارندگان AKRO می‌توانند موجودی خود را برای پیشنهاد و رای دادن در مورد تغییرات شبکه به اشتراک بگذارند. AKRO می‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال نیز معامله شود.

نحوه انتخاب کیف پول آکروپولیس

AKRO را می‌توان در هر کیف پولی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند ذخیره کرد. کیف پول انتخابی شما احتمالاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از آن چه استفاده‌ای کنید و چقدر توکن را در آن ذخیره کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. با این حال، آنها به دانش بیشتری در این زمینه نیاز دارند و انتخاب گران‌تری هستند.

کیف پول‌های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می‌توانند حضانتی یا غیر‌حضانتی باشند. اگرچه استفاده از این کیف پول‌ها راحت‌تر است، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند. این کیف پول‌ها برای مقادیر کمتر دارایی یا افرادی با تجربه کمتر در این بازار مناسب هستند.

کیف پول‌های آنلاین نیز رایگان بوده و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال امنیت کمتری را نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری تامین می‌کنند.

در هر حال برای انتخاب کیف پول خود همیشه تحقیق کنید و دقت نظر داشته باشید.

استیکینگ AKRO

توکن AKRO را می‌توان برای پیشنهاد و رای دادن به تغییرات از طریق حاکمیت شبکه در نظر گرفت. در حالی که اعتبارسنج‌ها باید حداقل 1 میلیون AKRO برای اعتبارسنجی بلاک‌ها داشته باشند.

در آینده، طبق نقشه راه، Akropolis از مکانیزم اجماع Delegated Proof of Stake برای AkroChain استفاده خواهد کرد.

کلام آخر

Akropolis یک پروژه برجسته در بخش دیفای است که به لطف استفاده هوشمندانه از سازمان‌های مالی مستقل و چارچوب AkroplisOS ، توسعه دهندگان آن می‌توانند برنامه‌های دیفای محور را میزبانی و راه اندازی کنند. با افزایش تعداد dApp ها، تعداد توسعه دهندگان و کاربران نیز در نتیجه افزایش می‌یابد. این پاسخی به افزایش محبوبیت مالی غیرمتمرکز است.

با فناوری امیدوارکننده و موارد استفاده از DeFi از طریق dApp های متعدد در شبکه، آکروپولیس برای سرمایه گذارانی که به پتانسیل مالی غیرمتمرکز اعتقاد دارند جالب توجه شده است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان