فردی به دنبال افشای اطلاعات سری پروژه‌های کریپتویی در توییتر است؛ آیا وی کلاهبردار است؟

خانهاخبارفردی به دنبال...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در این هفته توجه اعضای جامعه ارزهای دیجیتال معطوف شخصی شد که در حساب توییتری خود ادعا کرد تمام سوء عمل های پروژه های کریپتویی مطرح و افراد برجسته حوزه رمز ارزها را افشا خواهد کرد. این شخص که با نام Adyingnobody در توییتر فعالیت می‌کند، مدعی است با استفاده از آسیب‌پذیری در برنامه تلگرام، به بیش از 100 گیگابایت اطلاعات خصوصی دست یافته است و قصد دارد تمام جامعه را با انتشار پیام های تلگرامی مبنی بر فعالیت های غیرقانونی پروژه ها مانند کلاهبرداری ها، قتل ، دزدی و آزارهای جنسی در شوک فرو برد.

با این ادعاها حساب کاربری وی از 0 دنبال کننده به 36 هزار دنبال کننده در یک شب رسید. همچنین کیف پول اتریوم افشا کننده پروژه های کریپتویی که آدرسش را در صفحه خود گذاشته نیز تاکنون 43 تراکنش داشته است که به نظر رشوه از سمت کسانی است که قصد داشتند سریعا به برنامه افشا اطلاعات وی دست پیدا کنند.

علیرغم ادعاها، اعضای نگران جامعه کریپتو در توییتر از کاربران خواستند تا مراقب این فرد شورشی و افشا کننده پروژه های کریپتویی باشند. بنابر صحبت های یکی از کاربران، جدا از بخش ادعاهای Adyingnobody، لینک ارسالی وی به دانلود یک فایل زیپ و امضای قرارداد ختم می‌شود. وی گفته است که امکان دارد این لینک یک کلاهبرداری و حمله هکری باشد و از کاربران خواسته است تا روی هیچ لینکی کلیک نکرده و چیزی را دانلود نکنند.

مطلب مفید: آموزش صرافی بایننس (Binance) و برجسته‌ترین نکات آن برای تازه‌کارها

حساب کاربری Cryptonator1337 نیز در توییتر گفت در حالی که امکان دارد این ادعاها درست باشد اما باید مراقب فایل هایی که از سمت یک فرد ناشناس برای شما ارسال می‌شوند نیز باشید.

توییت CR1337

یکی دیگر از کاربران نیز گفته است که چنین آسیب پذیری که از طریق آن Adyingnobody بتواند به اطلاعات گروه های تلگرامی دست پیدا کند و آنها را به اشتراک بگذارد وجود ندارد و این ادعاها صرفا به قصد کلاهبرداری است. گفتنی است که حساب رسمی تلگرام نیز در اعلامیه ای گفت که چنین آسیب پذیری وجود ندارد و احتمالا اقدامات این شخص برای کلاهبرداری و فریب کاربران است.

گفتنی است که فضای مجازی تنها در سال 2021 مسئول 1 میلیارد دلار کلاهبرداری های رمز ارزی بوده است. تقریبا نیمی از این کلاهبرداری ها با تبلیغات و پست و پیام هایی در پلتفرم های فضای مجازی از جمله تلگرام، واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام آغاز شده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان