شایعه قدیمی دوباره زنده شد؛ ایلان ماسک می‌تواند ساتوشی ناکاموتو باشد

خانهاخبارشایعه قدیمی دوباره...

آنچه می‌خوانید...

هویت خالق مرموز بیت کوین همواره یکی از افسانه‌های اینترنت بوده است و در این سال‌ها بسیاری تلاش کرده‌اند تا ساتوشی ناکاموتو واقعی را پیدا کنند. تعداد کاندیداهایی که ممکن است ساتوشی ناکاموتو واقعی باشند در طول سال‌های اخیر مدام افزایش یافته است اما هنوز هویت واقعی این فرد مشخص نشده است. چند سال پیش، ساهیل گوپتا (Sahil Gupta)، کارآموز سابق شرکت اسپیس ایکس گمانه‌زنی عجیبی مطرح کرد که بسیاری از آن استقبال کردند. به عقیده گوپتا، ایلان ماسک، ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است.

به نقل از بی‌این‌کریپتو، گوپتا به تازگی دوباره موضع خود را تکرار کرده است و متقاعد شده که خالق بیت کوین، احتمالا یکی از بنیانگذاران پی‌پال بوده است.

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ایلان ماسک و ارتباط وی با ساتوشی ناکاموتو و ساخت بیت کوین جدید نیستند، گوپتا در حساب مدیوم خود مقایسه‌ای جالب از شباهت‌های خالق بیت کوین و ثروتمندترین فرد جهان انجام داده است که باعث شده این گمانه‌زنی‌ها بار دیگر جان تازه‌ای به خود بگیرند.

ماسک در گذشته در واکنش به این شایعات در توییتی آنها را تکذیب کرده بود.

شباهت های ایلان ماسک و ساتوشی ناکاموتو

کارآموز سابق شرکت اسپیس ایکس در گفتگویی با بی‌این‌کریپتو در این رابطه گفت:

چند سال پیش، من به این فکر فرو رفتم که آیا ایلان ماسک ممکن است قادر به نوشتن سورس کد بیت کوین بوده باشد یا نه. کمی بعد، متوجه شدم او توانایی انجام این کار را دارد. ماسک شخصا کد دو نرم‌افزار Zip2 و X.com مربوط به اولین‌ شرکت‌های خود را نوشته است؛ دو نرم‌افزاری که در پرداخت‌های همتا به همتا از آن استفاده می‌شد. سورس کد X.com مانند بیت کوین به زبان ++C نوشته شده است.

وی در ادامه به نوشتار ساتوشی ناکاموتو و ماسک پرداخت و با مقایسه پست‌های ناکاموتو در فروم بیت کوین و نوشته‌های مدیرعامل تسلا گفت:

ساتوشی ناکاموتو از دو عبارت bloody hard و order of magnitude استفاده کرده که ایلان بسیار از آنها استفاده می‌کند. علاوه بر این ساتوشی پس از نقطه‌ها دو فاصله می‌گذارد و ایلان ماسک نیز این کار را انجام می‌دهد. علاوه بر این، مقاله‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد آی‌پی (IP) ساتوشی ناکاموتو یک بار در سال 2009 آشکار شده و آن آدرس متعلق به ون نویز لس آنجلس بوده است، به‌اندازه کافی عجیب است که شرکت اسپیس ایکس در حوالی ون نویز قرار دارد و ماسک نیز با استفاده از فرودگاه این منطقه رفت و آمد می‌کند.

شباهت کلمات استفاده شده در صحبت‌های ساتوشی ناکاموتو با ایلان ماسک
شباهت اصطلاحات استفاده شده در پست‌های ساتوشی ناکاموتو با کلمات و اصطلاحاتی که ایلان ماسک استفاده می‌کند

گوپتا معتقد است هیچ مدرک مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد ایلان ماسک، همان ساتوشی ناکاموتو واقعی است، با این حال، مدارک و شواهد غیرمستقیمی مانند موقعیت جغرافیایی، توانایی‌های فنی، سبک نوشتن و فلسفه انگیزشی این ادعا را تقویت می‌کند.

گوپتا در این گفتگو خاطرنشان کرد اول در رابطه با انتشار این گمانه‌زنی‌ها در فضای اینترنت مطمئن نبوده است، با این حال، پس از اینکه ماسک چند بار در توییت‌های خود در رابطه با ساتوشی ناکاموتو شوخی کرده، تصمیم گرفته آنها را منتشر کند. در عین حال، ایلان ماسک فعلا اعتبار خلق بیت کوین را نمی‌پذیرد، مگر آینکه مجموعه شواهد آنقدر زیاد باشد که مردم به این باور برسند.

شواهد جدید

همانطور که گفتیم، گوپتا پیش از این یک دوره کارآموزی را در شرکت اسپیس ایکس گذرانده و به همین خاطر، به ایلان ماسک نزدیک بوده است. به گفته این فرد، زمانی که وی در شرکت اسپیس ایکس بوده تمامی نقاط مبهم را به هم وصل کرده است. گوپتا مدعی است ساتوشی ناکاموتو و ایلان ماسک حتی ویژگی‌های زبانی مشترکی دارند که گمانه‌زنی‌ها را تقویت می‌کند.

وی در این گفتگو در این رابطه گفت:

همچنین اخیرا مشخص شده است که ایمیل x@x.com ایلان ماسک در لیست میل اصلی سایبرپانک در سال 1998 فعال بوده است.

بررسی شواهدی که نشان می‌دهد ایلان ماسک ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد
شواهدی که نشان می‌دهد ایلان ماسک ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد

ماموریت اصلی پی پال

به گفته گوپتا، لوک نوسک (Luke Nosek) یکی از بنیانگذاران پی پال پیش از این گفته بود ماموریت پی پال، ایجاد یک ارز جهانی است.

می‌خواهیم این کار را مستقل از دخالت کارتل‌های فاسد بانک‌ها و دولت‌هایی که با سیاست‌های خود ارزهای خود را نابود می‌کردند انجام دهند. و ما موفق شدیم چیزی را که از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند است بسازیم، مشاغل کوچک بسیار زیادی را به وجود آوردیم و به آن افتخار می‌کنیم، اما هرگز به این ماموریت نرسیدیم.

صحبت‌های نوسک در رابطه با ماموریت پی پال شباهت بسیار زیادی به بیت کوین و ماموریت آن دارد. ساتوشی ناکاموتو نیز در در واکنش به بحران مالی سال 2008 و سیاست‌های اشتباه دولت‌ها بیت کوین را اختراع کرد.

بررسی سایر شواهد؛ انگلیسی بریتانیایی

بررسی نوشته‌های ساتوشی ناکاموتو نشان می‌دهد که وی از نگارش بریتانیایی (بریتیش) استفاده کرده است. با این حال، برخی از نوشته‌های وی نگارشی آمریکایی (امریکن) دارد.

کریگ رایت، یکی از افرادی که مدعی است ساتوشی ناکاموتو واقعی است معتقد است استرالیایی بودن وی به این معناست که وی می‌تواند از نحوه نگارش بریتانیایی نیز استفاده کند و به همین خاطر، او خالق بیت کوین است! البته بارها ادعاهای رایت تکذیب شده و وی هنوز نتوانسته دلیل قانع‌کننده‌ای برای ادعاهای خود بیاورد و بسیاری او را کلاهبردار خطاب می‌کنند.

اما نحوه نگارش بریتانیایی چه ربطی به ایلان ماسک دارد؟ ماسک در آفریقای جنوبی، مستعمره‌ای از انگلستان دوران کودکی خود را گذراند و سپس در 17 سالگی به کانادا نقل مکان کرد. پس از آن به آمریکا رفت و زندگی خود را آنجا ادامه داد. بنابراین، منطقی است که ماسک هر دو سبک نگارش بریتانیایی و آمریکایی را داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا ایلان ماسک، واقعا ساتوشی ناکاموتو است؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

  1. به نظر مه احتمال خیلی زیاد دارد که ایلان ماسک ساتوشی ناکاماتو باشد چون همه شواهد نماینگر این است

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان