top banner adv

آیا بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۳ اوج قیمتی جدیدی را ثبت کند؟

آیا بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۳ اوج قیمتی جدیدی را ثبت کند؟
0
بازدید : 7560

در یک هفته اخیر قیمت بیت کوین با رشد 10 درصدی همراه بوده و عملکرد خوب خود در ماه ژانویه را ادامه داده است. حرکات قیمتی این ارز می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد اما در رابطه با عملکرد آینده و پتانسیل‌های بیت کوین، چندین فاکتور وجود دارند که در نظر گرفتن آنها کمک زیادی به درک مسیر حرکتی این ارز دیجیتال خواهد کرد.

به نقل از کریپتونیوز، روز گذشته بیت کوین کار خود را در محدوده 23067 دلار آغاز کرد و سپس با رشد اندک خود به محدوده فعلی 23200 دلاری رسید. همان‌طور که اشاره شد در یک هفته اخیر روند قیمتی این ارز صعودی بوده و بیشتر در محدوده 22941 دلاری تا 23181 دلاری در حال معامله بوده است.

گفتنی است که با توجه به رشد اخیر قیمتی و همچنین فاکتورهای مختلف مانند لایحه جدید سناتور آمریکایی و نمودار بیت کوین، برخی از کارشناسان انتظار دارند رشد قیمتی بیت کوین در سال جاری ادامه‌دار باشد.

لایحه سناتور آمریکایی برای قانونی شدن بیت کوین

بیشتر بخوانید : جاستین سان: هکر صرافی پولونیکس شناسایی شد

بیشتر بخوانید : سرمایه گذار میلیونر لونا انتظار 500 دلاری شدن قیمت این رمز ارز را دارد

وندی راجرز، یک سناتور آمریکایی اهل ایالت آریزونا روز 25 ژانویه در یک پست توییتری درباره لایحه ارز دیجیتالی جدید خود صحبت کرد. وی به داده‌های بانک گلدمن ساکس درباره عملکرد بیت کوین به‌عنوان بهترین دارایی سال 2023 اشاره کرد و قوانین جدیدی را در این لایحه معرفی کرد که بیت کوین را تبدیل به ارز قانونی برای امور پرداختی در آریزونا می‌کند و علاوه بر آن به آژانس‌های ایالتی نیز اجازه می‌دهد تا این ارز را بپذیرند.

بیشتر بخوانید : توسعه دهنگان کاردانو توکن جدیدی را معرفی می کنند، NFTA چیست؟

توییت وندی راجرز

گفتنی است که لایحه SB 1235 ارائه‌شده توسط راجرز تنها کی از چندین طرح پیشنهادی برای این ایالت است که به تجارت‌ها اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به‌عنوان ابزار پرداختی برای اجاره، مالیات و جریمه‌ها بپذیرند.

در حقیقت لایحه اشاره شده مردم را قادر می‌سازد تا از بیت کوین برای تمامی تراکنش‌های مبتنی بر دلار استفاده کنند. اگر این طرح تصویب شود، آریزونا اولین ایالت آمریکا در این زمینه خواهد بود و مسیر برای دیگر ایالت‌ها هموار خواهد شد و چنین چیزی خبر بسیار خوبی برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. اتفاقی که می‌تواند بر رشد قیمت آن تاثیرگذار باشد.

قوانین جدید کمیسیون بورس آمریکا

روز 20 ژانویه، هستر پیرس، یکی از مقامات کمیسیون بورس آمریکا در کنفرانس Digital Assets درباره قانون‌گذاری‌های حوزه ارزهای دیجیتال صحبت کرد. وی تاکید کرد که قانون‌گذار اوراق بهادار تاکنون نقض قوانین اوراق بهادار در حوزه کریپتو را به‌صورت تصادفی پیگیری و دنبال کرده است.

توییت فرانک

بنا بر گزارش‌های مختلف، کمیسیون بورس با مشاوران سرمایه‌گذاری که سرمایه کاربران را در صرافی‌هایی مانند FTX نگه‌داری می‌کرده‌اند نیز مصاحبه کرده است. این نهاد ماه‌ها زمان را صرف بررسی این موضوع کرده است که گونه مشاوران مالی حضانت دارایی‌های دیجیتال کاربران را مدیریت می‌کنند. گفتنی است که با فروپاشی FTX و به وجود آمدن میلیون‌ها طلبکار در پی آن، کمیسیون بورس نیز تحقیقات خود را بیشتر کرده است.

مطلب مفید: تحلیل تاثیر اقتصاد کلان بر ارز دیجیتال در سال 2023

بیشتر بخوانید : نقش حیاتی انتخابات آمریکا در تایید ETFهای بیت کوین

این آژانس دولتی درنهایت تحقیقات خود را به این موضوع رساند که آیا مشاوران سرمایه‌گذاری قوانین را نقض کرده‌اند یا خیر. بر اساس اطلاعات به دست رسیده از کمیسیون بورس، این مشاوران درصورتی‌که برخی از قوانین مشخص کمیسیون را دنبال نکنند، اجازه نخواهند داشت که حضانت سرمایه و دارایی کاربران را بر عهده بگیرند. علاوه بر آن، هنگام حضانت نیز باید این سرمایه را در جای مطمئنی نگه‌داری کنند.

بیشتر بخوانید : مدیرعامل سیرکل: پذیرش ETFهای بیت کوین در آمریکا بسیار محتمل است

کمیسیون بورس تلاش خود برای قانون‌گذاری این حوزه را بیشتر کرده است. باید اشاره داشت که در چند وقت اخیر و به‌خصوص پس از فروپاشی FTX این نهاد تحت‌فشار بوده است. درصورتی‌که تحقیقات کمیسیون بورس نتیجه‌بخش باشد و قوانین اشاره شده تصویب شوند، احتمال افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران سازمانی به وجود خواهد آمد. اتفاقی که می‌تواند برای قیمت بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال خبر خوبی باشد.

جلسه بعدی فدرال رزرو

اخبار مثبت اقتصادی، نرخ پایین بیکاری و کاهش نرخ تورم ازجمله دلایلی هستند که می‌توان برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و درنتیجه افزایش قیمت بیت کوین به آنها اشاره کرد. با توجه به داده‌های اقتصادی، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که نرخ بهره کاهش داشته باشد. گفتنی است که جلسه فدرال رزرو برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع روز 1 فوریه خواهد بود.

تریدرها در حال حاضر توجه خود را معطوف به این جلسه کرده‌اند چراکه بسیاری معتقدند نتیجه این جلسه در تعیین جهت حرکتی بازار نقش زیادی دارد. همچنین باید اشاره داشت که برخی از کارشناسان با توجه به داده‌های اقتصادی انتظار دارند که نرخ بهره در ماه فوریه به‌جای 0.5% تنها افزایش 0.25 درصدی داشته باشد. قابل‌توجه است که جلسه بعدی این نهاد تأثیر بسیار زیادی بر بازار و قیمت بیت کوین خواهد داشت.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در محدوده 23200 دلاری قرارگرفته و حجم معاملات آن نیز در شبانه‌روز اخیر به 17 میلیارد دلار رسیده است. باید اشاره داشت که در محدوده 23250 دلاری قیمت با مقاومت مهمی مواجه است و در صورت عبور از آن می‌توان انتظار رشد بیت کوین تا سطح 23900 دلاری و سپس 25150 دلاری را در کوتاه‌مدت داشت.

نمودار بیت کوین

در مسیر نزولی نیز اگر شاهد واکنش منفی قیمت به مقاومت مذکور باشیم، سطح 22325 دلاری اولین محدوده حمایتی خواهد بود که شکست آنم تواند باعث افزایش فشار فروش در بازار و حرکت نزولی به سمت 21500 دلار و حتی 20450 دلار شود.

گفتنی است که با توجه به فاکتورهای اشاره شده در این مطلب، کارشناسان زیادی انتظار دارند که سال 2023 برای بیت کوین صعودی و حتی همراه با ثبت اوج قیمتی جدید باشد. بااین‌حال قیمت این ارز عملکرد غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و باید دید که در روزها و هفته‌های آتی نسبت به اخبار اقتصادی چه واکنشی نشان خواهد داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x