نشانه‌های نزولی در نمودار پولکادات؛ آیا روند کاهشی DOT ادامه خواهد داشت؟

خانهاخبارنشانه‌های نزولی در...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در هفته‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال در روند نزولی شدیدی قرار داشته و پولکادات هم اوضاع مشابهی را تجربه کرده است. گرچه DOT سعی می‌کند در روند بازیابی قرار بگیرد اما همچنان در محدوده نزولی و نزدیک به سطح حمایت در 8.04 دلار معامله می‌شود، سطحی که آخرین بار در ژوئیه 2021 دیده شده است.

پولکادات در چهار ماه گذشته در محدوده ثابت 24 دلار تا 16 دلار معامله شده است. گرچه دات (DOT) در این مدت برای بازیابی تلاش کرده اما کماکان روند نزولی پولکادات ادامه دارد و هنوز نمی‌توان شروع روند صعودی را قطعی دانست.

- Advertisement -

نمودار روزانه و تحلیل روند نزولی پولکادات

پولکادات در زمان نگارش، با قیمت 10.64 دلار معامله می‌شود. ارزش DOT در 24 ساعت گذشته بیش از 12% و در هفته گذشته بالغ بر 30% کاهش یافته است. گرچه پولکادات تلاش کرده از مقاومت 10.80 دلاری عبور کند اما خط روند نزولی نشان می‌دهد که احتمالا این روند به قوت خود باقی می‌ماند. در صورتی که این ارز بتواند از مقاومت 10.80 دلاری عبور کند، هدف بعدی 13.22 دلار خواهد بود و برای خاتمه دادن به روند نزولی باید قیمت آن به بیش از 14 دلار برسد.

نمودار روزانه دات
نمودار تحلیل پولکادات

در تایم فریم روزانه، مجموعه‌ای از الگوهای کندلی پوشای نزولی (فلش سبز) مشاهده می‌شود که حاکی از ادامه‌دار بودن روند نزولی است. در صورت بازگشت قیمت به روند صعودی و رسیدن به 13.22 دلار، مقاومت 16.06 و 17.46 دلاری را پیش‌رو خواهد داشت. حجم معاملات دات که با ستون‌های سبز مشخص شده احتمال تغییر روند قیمت را تقویت می‌کند.  

مطلب مفید: شبکه Astar Network چیست؟ راهی برای پشتیبانی قراردادهای هوشمند در پولکادات

تحلیل تکنیکال پولکادات

با وجود افزایش فشار فروش در چند روز گذشته، پولکادات با افزایش خرید مواجه شد. در چارت روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان‌دهنده شروع روند صعودی است. همزمان با ورود خریداران به بازار، اندیکاتور RSI بالاتر از منطقه اشباع فروش قرار گرفت.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دات
تحلیل تکنیکال پولکادات

با این حال به دلیل بیشتر بودن فشار فروش، هنوز فشار خرید پایدار و قدرتمندی شکل نگرفته است. شاخص حرکت جهت دار (DMI) نشان‌دهنده مومنتوم قیمت در بازار است و بالاتر بودن نمودار DI- از DI+ شکل‌گیری قیمت نزولی را نشان‌می‌دهد.

اندیکاتور Chaikin Money Follow جریان ورودی و خروجی سرمایه را نشان می‌دهد. با توجه به این شاخص، در چارت روزانه پولکادات افزایش جریان ورودی سرمایه نسبت به خروج سرمایه دیده می‌شود. شاخص Oscillator هم نشان دهنده مومنتوم قیمت در بازار و قرمز بودن آن به معنای حرکت قیمت در جهت منفی است.

تحلیل جریان ورودی و خروجی سرمایه به پولکادات
جریان ورودی و خروجی سرمایه به پولکادات

در 24 ساعت گذشته بیت کوین به 28 هزار دلار رسید و 7% ضرر کرد. همه آلتکوین‌های بازار نیز روند مشابهی داشتند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان