آیا ساخت nft رایگان امکان دارد؟ چگونه می‌توان nft رایگان ساخت؟

خانهآموزش هاآیا ساخت nft...

آنچه می‌خوانید...

ساخت nft رایگان از دغدغه‌های امروزی فعالان حوزه اینترنت و به خصوص هنرمندانیست که قصد دارند آثار هنریشان را دیجیتالی کنند. در دنیای دیجیتال، همه چیز نسبت به گذشته تغییر کرده است. با ورود بلاکچین این تغییرات گسترش بیشتری پیدا کرده و اصطلاحات و همچنین مشاغل و راهکارهای درآمدزایی جدیدی نیز به وجود آمده است. یکی از این روش‌های درآمدزایی، nft ها هستند. در این مطلب از فکت کوینز نگاهی به این موضوع و روش ساخت آن خواهیم کرد.

nft چیست؟

به صورت تخصصی باید گفت که ان اف تی یا Non-Fungible Token در حقیقت یک توکن غیر قابل معاوضه است. در نتیجه از آنها می‌توان به عنوان سند مالکیت یک دارایی دیجیتال استفاده کرد. گفته می‌شود که ان اف تی، گواهی مالکیت دیجیتال است که امکان تکرار ندارد. این قراردادهای هوشمند را می‌توان توسط پلتفرم‌های اپن سورس که برای همه قابل دسترسی است ساخت. پس از نوشتن این قرارداد دیجیتال، در بیشتر مواقع آن را به یک رمز تبدیل می‌کنند و در محیط‌های شبکه بلاکچینی قرار می‌دهند. معروف‌ترین این شبکه‌ها را می‌توان اتریوم دانست.

- Advertisement -
ساخت nft رایگان
بلاک چین اتریوم مناسبترین شبکه برای NFTها

ساخت nft رایگان چه کاربردی دارد؟

ساخت nft برای انواع دارایی‌ ها کاربرد دارد. مثلا می‌توانید عکس‌ها یا فیلم‌های خود را به این روش احراز مالکیت کنید. اگر پیگیر اخبار حوزه NFT ها باشید حتما خبر ساخت ان اف تی از توییت ثروتمندان و سلبریتی های جهان را هم شنیده اید. برخی از توئیت‌های مهم و ارزشمند را نیز میتوان به این روش، بر روی بلاک چین به نام خود شخص ثبت کرد. باید گفت که با استفاده از این روش، مشخص می‌شود که فقط یک نسخه از یک دارایی وجود دارد و موارد مشابه جعلی هستند.

هرچند که Non-Fungible Token با ارز دیجیتال در روش تولید مشابهت زیادی دارد، اما یک تفاوت اصلی در بین آنها وجود دارد. ارزهای دیجیتال این خاصیت را دارند که بتوانید آنها را با یکدیگر تعویض کنید. منظور از تعویض این است که به عنوان مثال، یک بیت کوین با یک بیت کوین دیگر تفاوتی ندارد و می‌توانید آن را مثلا در صورت نیاز با یکدیگر جابجا کنید.

این مورد در زمان خرید و فروش آنها معنی پیدا می‌کند. اما هر ان اف تی ویژگی خاص خودش را دارد، یعنی شما نمی‌توانید یک ان اف تی را با ان اف تی دیگری جابجا و تعویض کنید. در واقع باید گفت که ارزش ان اف تی‌ها با یکدیگر متفاوت است. همین موضوع باعث می‌شود که ان اف تی منحصر به فرد و مشخص کننده یک دارایی دیجیتالی خاص باشد.

تفاوت دیگری که بین ان اف تی و توکن‌های با قابلیت تعویض وجود دارد، امکان تقسیم است. به عنوان مثال شما می‌توانید یک بیت کوین را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و آنها را خرید و فروش کنید. اما اگر تصمیم به ساخت nft رایگان از اثر یا دارایی خود گرفتید و یا اگر خواستید ان اف تی خریداری کنید، این قابلیت را ندارد و هر توکن غیر قابل تعویض، قابل تقسیم نخواهد بود.

چرا NFT خرید و فروش می‌شود و چگونه ارزشمند می‌شود؟

همانطور که گفته شد، ان اف تی به تنهایی ارزش خاصی ندارد. با یک مثال می‌توان این مطلب بهتر متوجه شد. یک سند مالکیت، به خودی خود ارزش ندارد و در واقع ارزش این سند وابسته به دارایی است. ارزش یک ان اف تی به دارایی خاصی است که در داخل آن ثبت شده است.در دنیای دیجیتال نیز ان اف تی‌ها همین حالت را دارند.در دنیای واقعی، ممکن است یک تابلوی نقاشی با قیمت خیلی زیادی خرید و فروش بشود.

یا ممکن است یک تمبر خاص و یا کفش‌های متعلق به یک فرد مشهور به قیمت‌های زیادی خرید و فروش بشوند. بیشتر مواقع ارزش این دارایی‌ها از لحاظ هنری و یا کلکسیونی مشخص می‌شود. در مورد ان اف تی نیز همینطور بوده و کلکسیونرهای دیجیتالی و یا علاقه‌مندان به آثار هنری دیجیتال، خریداران این توکن‌ها هستند. به عنوان مثال اولین توئیتی که در دنیا منتشر شده است، ارزش کلکسیونی دارد. یا مثلا یک نقاشی دیجیتال، ارزش هنری خاص خود را دارد.

البته در همه این موارد، مسائل تجاری نیز اهمیت فراوانی دارد و بسیاری از خرید و فروش ان اف تی‌ها به کسب درآمد، معرفی بهتر کسب و کار خود و یا برندینگ می‌پردازند.

ساخت nft رایگان چگونه پشتیبانی و حمایت می‌شود؟

اسناد مالکیت در دنیای واقعی توسط دولت‌ها و سازمان‌های خاصی تایید و پشتیبانی می‌شوند. اما در دنیای بلاکچین کنترل امور به دست شخص خاصی نیست. یعنی سازمان مشخصی مدیریت و یا نظارت بر این اسناد دیجیتال را برعهده ندارد. در مقابل، هر سرور یا سیستم عاملی این احراز هویت را بررسی و حمایت می‌کند. بنابراین بسته به مارکت پلیسی که برای مینت یا خرید و فروش ان اف تی خود انتخاب میکنید، قوانین احراز و ساخت nft متفاوت خواهد بود.

بازار معاملات ان اف تی کجاست؟

چندین بازار برای معاملات این دارایی‌های لوکس و یکتای دیجیتال وجود دارد. 4 بازار اصلی و معروف این خرید و فروش‌ها که شامل Rarible، superrare ، Nifty Gateway و Opensea با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم کار می‌کنند. این بازارها در واقع حراجی‌های آثار لوکس دیجیتال هستند. در برخی از همین بازارها شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را با ان اف تی‌ها احراز مالکیت کرده و آنها را مستند کنید.

آیا ساخت nft رایگان امکان پذیر است؟

باید گفت که در نهایت شما باید هزینه‌ای برای ان اف تی خود بپردازید. اما ممکن است این مبلغ را در ابتدا پرداخت کنید و یا اینکه درصدی از خرید و فروش معاملات خود را بعدا به عنوان هزینه پرداخت کنید. اصطلاحا در مواردی که هزینه به صورت درصدی از معاملات و یا به عنوان کارمزد استفاده از شبکه پرداخت می‌شود، به آن ساخت nft رایگان می‌گوییم.

البته به یاد داشته باشید این درصد که در بیشتر مواقع 2.5 درصد است، می‌تواند برای دارایی‌های ارزشمند اعداد بزرگی باشد. در نتیجه برای استفاده از ان اف تی رایگان و یا ان اف تی پولی، قبل از اقدام، کمی بیشتر فکر کنید.

ساخت nft رایگان در rarible

ساخت nft رایگان
فضای بازار Rarible

مارکت پلیس Rarible از بهترین بازارهای ساخت nft رایگان است. دسترسی به امکانات این سایت راحت بوده و می‌توانید با کمترین اطلاعات فنی و دیجیتال، nft خود را بسازید.

برای این کار، ابتدا وارد سایت شوید و آیکون create  را فشار دهید. چون در حال حاضر نمی‌خواهید مبلغ ساخت ان اف تی را پرداخت کنید، نیاز ندارید که کیف پول خود را شارژ کنید. اما یکی از شبکه‌های Flow و یا Ethereum را باید انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود از اتریوم استفاده کنید، این شبکه در محیط‌های بیشتری قابلیت استفاده داشته و می‌توان گفت که کاربردی‌تر است.

در مرحله بعد، کیف پول اتریوم خود را انتخاب کنید و آن را بر روی گوشی هوشمند و یا رایانه خود نصب کنید. کیف پول متامسک از موارد پراستفاده است و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر از کروم استفاده کنید، این کیف پول به صورت یک افزونه نصب و از شما رمز عبور و تاییدیه درخواست خواهد کرد. حالا می‌توانید به سایت rarible برگردید و به کیف پول متصل شوید. در مراحل بعدی می‌توانید نوع قیمت گذاری محصول خود را تعیین کنید واینگونه کار ساخت nft رایگان تمام خواهد شد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان