مسدود سازی شبکه و توکن ها پس از حمله هکری به آکالا باعث ایجاد نگرانی در میان اعضای جامعه شد

خانهاخبارمسدود سازی شبکه...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و همانطور که پوشش دادیم، شبکه آکالا، اکوسیستم غیرمتمرکز پولکادات مورد حمله هکرها قرار گرفت و استیبل کوین aUSD بر بستر این شبکه 99 % از ارزش خود را از دست داد و به لیست استیبل کوین هایی پیوست که در چند وقت اخیر دچار بی ثباتی شده‌اند. با این حال نگرانی اصلی اعضای جامعه زمانی ایجاد شد که تیم آکالا با توقف و مسدود سازی کیف پول هکر سوالاتی را درباره غیرمتمرکز بودن این شبکه به وجود آورد.

روز گذشته هکرها با سوء استفاده از باگی در استخر نقدینگی iBTC/aUSD حدود 1.2 میلیارد استیبل کوین را بدون هیچ وثیقه ای مینت کردند. نتیجه این اتفاق بی ثباتی و سقوط قیمت aUSD بود. در پاسخ به این اتفاق، تیم آکالا با قرار دادن شبکه در وضعیت تعمیر و نگهداری توکن های مینت شده را مسدود کرد. گفتنی است که این اقدام، دیگر قابلیت های شبکه مانند مبادلات، ارتباطات میان زنجیره ای در پولکادات و اوراکل های قیمتی را نیز تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

توییت آکالا

در حالی که هدف از قرار دادن شبکه در حالت تعمیر و نگه داری و همچنین مسدود سازی سرمایه ها در کیف پول هکرها حفاظت از کاربران بود اما این تصمیمات منجر به ایجاد سوالاتی درباره ذات غیرمتمرکز بودن آکالا شد. آکالا یک شبکه میان زنجیره ای دیفای است که بر بستر بلاک چین پولکادات استیبل کوین aUSD می‌سازد که بنابر ادعای آکالا توکنی مقاوم در برابر سانسور است.

مطلب مفید: کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست ؟ آیا ریسک زیادی دارد ؟

با این حال اقدامات اخیر تیم آکالا باعث شده است تا اعضای جامعه به این موضوع واکنش نشان دهند و با توجه به مسدود سازی بسیار آسان سرمایه ها، مقاوم بودن این توکن در برابر سانسور را زیر سوال ببرند. یکی از کاربران توییتری در این باره گفت که اگر شبکه غیرمتمرکز بود چنین تصمیمی باید از طریق رای گیری حاکمیتی تصویب می‌شد. وی در ادامه نیز افزود که اگر آکالا به صورت مرکزی چنین تصمیمی را کنترل می‌کند آیا واقعا یک شبکه دیفای است؟

در زمان نگارش این مطلب شبکه آکالا همچنان در حالت تعمیر و نگه داری به سر می‌برد تا تمامی انتقالات توکن ها را مسدود کند. با این حال اعضای تیم توسعه شبکه گفته‌اند که باگ موجود را پیدا و رفع کرده‌اند. همچنین کیف پولی که توکن های به اشتباه مینت شده را دریافت کرده بود شناسایی شده است و 99 % این توکن ها همچنان در شبکه آکالا قرار دارد که در صورت رای گیری و موافقت اعضای جامعه دوباره به شبکه بازخواهد گشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان