آیا صرافی کوین لوکالی (Coinlocally) برای کاربران ایرانی مناسب است؟

خانهمقالاتآیا صرافی کوین...

آنچه می‌خوانید...

کوین لوکالی جزء معدود صرافی‌هایی است که در حال حاضر و در حالت پایه‌ای، خدمات خود را بدون نیاز به احراز هویت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال کوین لوکالی (Coinlocally)  در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و ازلحاظ امکاناتی که به کاربران خود ارائه می‌دهد، از بسیاری از جهات شبیه به صرافی بایننس است. از طرفی، جهت استفاده از امکانات ارائه‌شده در کوین لوکالی، به‌هیچ‌عنوان نیازی به طی کردن فرایند احراز هویت نخواهد بود که این موضوع با توجه به اجباری بودن احراز هویت در صرافی متمرکزی همچون بایننس، یک مزیت بزرگ برای کاربران ایرانی به‌حساب می‌آید.

- Advertisement -

در حقیقت در حال حاضر کوین لوکالی را می‌توان به‌عنوان یک گزینه ایده آل برای تریدرهای ایرانی که علاقه‌مند سرمایه گزاری در بازار رمز ارزها هستند به‌حساب آورد. این نکته زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم که Coinlocally از کلیه رمز ارزهایی که در بایننس ارائه‌شده‌اند، پشتیبانی کرده، قیمت‌هایی که در کوین لوکالی ارائه می‌شوند مشابه با بایننس است و حتی این صرافی از اهرم‌ها یا لوریج هایی مشابه با بایننس برخوردار است.

ازاین‌رو، در این مطلب از وب‌سایت فکت کوینز، قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی مناسب است یا خیر.

نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

صرافی ارز دیجیتال کوین لوکالی جزء معدود صرافی‌هایی است که در حال حاضر و در حالت پایه‌ای، خدمات خود را بدون نیاز به احراز هویت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت همین موضوع باعث شده تا عده زیادی از تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی، نسبت به استفاده از این صرافی ارز دیجیتال مشتاق باشند. درواقع طبق قوانین بین‌المللی و با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده بر کشور ما، کوین لوکالی اساساً مجاز به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیست؛ ولی با توجه بررسی‌هایی که ما در فکت کوینز انجام داده‌ایم، این پلتفرم هم‌اکنون هیچ‌گونه محدودیتی را برای فعالیت کاربران ایرانی در نظر نگرفته است.

صرافی کوین لوکالی

جدا از این، لازم است اشاره داشته باشیم که بر اساس داده‌های موجود در وب‌سایت سیمیلار وب (Similarweb) که ارائه‌دهنده اطلاعات مربوط به وب‌سایت‌ها و ترافیک روزانه آن‌ها است، در حال حاضر چیزی در حدود هفتاد درصد از کاربران این صرافی را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند.

از طرفی با توجه به داده‌های مربوط به ترافیک ورودی از سایر کشورها و همچنین با در نظر گرفتن ضرورت استفاده از نرم افزارهای تحریم گذر همچون VPN و VPS جهت مخفی کردن IP ها، این سؤال مطرح می‌شود که چرا کماکان کفه ترازو به سمت کاربران ایرانی سنگین‌تر است؟ این در حالی است که درواقع بایستی در صورت استفاده از نرم‌افزارهای فوق، ترافیک کشورهای دیگر بیشتر از ایران باشد. در خلال این مطلب به خوبی به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

جدا از این موارد، چیزی که می‌توان برداشت کرد این است که ظاهراً کوین لوکالی از حالا در مسیر صرافی‌های غیرمتمرکز در حال حرکت است. البته تا این لحظه هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص تیم گردانندگان و سازندگان Coinlocally در دسترس کاربران قرار نگرفته است ولی در خصوص دیگر پروژه‌های غیرمتمرکز فعال در حوزه رمز ارزها، عموماً شاهد این هستیم که اعضای آن نه بانام اصلی، ولی با نام‌های مستعار در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که این موضوع تا الان در خصوص کوین لوکالی مشاهده نشده است.

Coinlocally

خدمات قابل‌ارائه در کوین لوکالی

در حالیکه طبق گفته بسیاری از سایت های ایرانی صرافی Coinlocally جدا از انگلیسی، از زبان‌هایی همچون ترکی، عربی، و فارسی پشتیبانی می‌کند و این موضوع به‌خودی‌خود ویژگی بارزی برای کاربران ایرانی به‌حساب می‌آید، طبق بررسی های انجام شده و گفته ساپورت صرافی کوین لوکالی این پلتفرم در حال حاضر تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند. اما از لحاظ قانونی، این صرافی نبایست تا به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهد. چرا که ما جزء دسته کشورهای تحریم شده قرار داریم.

صرافی کوین لوکالی

بااین‌حال، ازجمله دیگر خدماتی که در کوین لوکالی ارائه می‌شود می‌توانیم به بازار معاملات اسپات (Spot)، معاملات فیوچرز (Futures) ،سهام گذاری یا استیک کردن رمز ارزها (Staking) و …آن اشاره کرد که در حال حاضر فعال است و به زودی هم قرار است از مارجین تریدینگ (Margin Trading) پشتیبانی کند.

از طرفی همان‌طور که اشاره کردیم، کوین لوکالی بر پایه زیرساخت‌های صرافی بایننس ایجادشده و برای تعدادی از پوزیشن های بخصوص، اهرام‌هایی تا صد و بیست برابر را نیز ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید تا از سرویس معاملات فیوچرز کوین لوکالی و البته مارجین تریدینگ این صرافی استفاده کنید، حتماً بایستی از طریق اپلیکیشن گوشی‌های موبایل Coinlocally این کار را انجام دهید.

سطح امنیتی ارائه‌شده در Coinlocally

اولین نکته مهمی که در خصوص سطح امنیتی کوین لوکالی بایستی به آن اشاره داشته باشیم این است که این صرافی نه در وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) و نه در کوین گکو (CoinGeco)، به‌عنوان یک صرافی ارز دیجیتال فهرست نشده است.

سطح ایمنی

همچنین ما در فکت کوینز در بررسی که از کوین لوکالی داشتیم متوجه این موضوع شدیم که تیم سازندگان این صرافی جهت حفظ ایمنی حساب کاربری کاربران خود، پیشنهاد می‌کنند که کاربران از کد احراز هویت دوعاملی، ثبت شماره تلفن همراه و ایمیل و همچنین فعال‌سازی قابلیت ضد فیشینگ استفاده کنند.

مقررات و شرایط استفاده کاربران ایرانی از کوین لوکالی

در بخش مربوط به سیاست‌های مبارزه با پول‌شویی (AML) و تأمین مالی تروریسم که در Coinlocally وجود دارد، این صرافی اعلام داشته که تمامی تلاش‌های خود را به‌کار گرفته تا بر اساس این سیاست‌ها جلو رفته و کاملاً به اصول FATF و چهل بندی که در این تفاهم‌نامه موجود است پایبند است. درواقع ازاین‌جهت است که کوین لوکالی از قابلیتی همچون احراز هویت (KYC) استفاده می‌کند.

البته با در نظر گرفتن این اطلاعیه در کوین لوکالی و البته عدم تصویب مقررات مرتبط با FATF در ایران تاکنون، نبایست استفاده از خدمات این صرافی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر باشد. ولی در قسمت مقررات و شرایط استفاده از کوین لوکالی (Term of use) و همچنین زیر عنوان حوزه‌های قضایی مجاز (Allowed Jurisdictions) اولاً نامی از ایران در کشورهای ممنوعه آورده نشده است؛ ثانیاً تیم توسعه‌دهندگان این صرافی اعلام داشته‌اند که استفاده از خدمات این صرافی در ایالت‌های واشنگتن و نیویورک ایالات‌متحده و کشورهایی همچون جمهوری فدرال آلمان، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

البته با پیگیری‌ها و پیام‌هایی که از طریق چت آنلاین با تیم پشتیبانی این صرافی انجام دادیم، متوجه شدیم که تیم Coinlocally خدمات خود را به کلیه کشورهای جهان ارائه می‌دهد که خب این کار به‌وضوح برخلاف قوانین بین‌المللی مصوب است. همچنین تیم پشتیبانی این صرافی اعلام داشت که به کاربران ساکن در حوزه‌های قضایی ممنوع (مثل موارد بالا) هستند نیز پیشنهاد می‌کند که جهت استفاده از خدمات Coinlocally، همواره IP خود را تغییر دهند که خب چنین پیشنهادی از سوی یک صرافی ارز دیجیتال کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در انتها، Coinlocally  به سؤال ما مبنی بر بلوکه کردن حساب کاربران ایرانی و اجازه یا عدم اجازه برای برداشت دارایی‌شان این‌گونه پاسخ داده است که این صرافی هیچ‌گاه حساب افراد را بلوکه یا فریز نخواهد کرد. نکته دیگری که علامت سؤال دیگر را در ذهنمان ایجاد می‌کند، وجود پیش‌شماره ایران (۹۸+) در میان لیست کشورهایی است که کاربران می‌توانند از آن مناطق در سایت فعالیت کنند.

به‌ بیان دیگر، وقتی که شما بخواهید که در این صرافی ثبت‌نام کنید، 2 روش استفاده از ایمیل و تلفن همراه پیش روی شما قرار دارد. وقتی که گزینه دوم را انتخاب کنید، به‌صورت پیش‌فرض اسامی کشورها و پیش‌شماره تلفن آنها در یک فهرست به شما نمایش داده می‌شود. در این فهرست نام ایران نیز موجود است؛ درصورتی‌که با توجه به قوانین پول‌شویی و تبعیت کوین لوکالی از FATF، نبایست نام ایران در این فهرست قرار داشته باشد.

ضمناً بد نیست اشاره‌کنیم که ما به‌صورت امتحانی اقدام به ایجاد حساب کاربری بانام ایران و واردکردن شماره تلفن همراه ایران کردیم که به‌راحتی پیامک کد تأییدیه نیز برای ما ارسال شد و موفق شدیم تا بدون هیچ‌گونه محدودیتی اقدام به ایجاد حساب کاربری در کوین لوکالی کنیم.

فرایند احراز هویت

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، با توجه به قوانین مالی بین‌المللی، کوین لوکالی از KYC پشتیبانی می‌کند. البته دقت داشته باشید که جهت افتتاح حساب کاربری در این صرافی، نیازی به طی فرایند احراز هویت نبوده و شما قادر هستید تا بدون انجام این فرایند هم از برخی خدمات Coinlocally استفاده کنید.

به‌طورکلی ۳ سطح گوناگون از حساب‌های کاربری در کوین لوکالی وجود دارد که نخستین سطح آن که هیچ‌گونه نیازی به احراز هویت ندارد، به شما این قابلیت را خواهد داد به‌صورت نامحدود اقدام به واریز رمز ارزها به‌حساب خود کنید؛ البته این سطح کاربری با محدودیت برداشت روزانه با سقف ۰.۳ بیت کوین روبرو است.

کوین لوکالی

همچنین در سطح کاربری دوم که اصطلاحاً سطح ساده نامیده می‌شود، شما می‌توانید به‌طور روزانه، تا سقف بیست هزار دلار، اقدام به واریز و برداشت وجوه خود کنید. از طرفی در این طرح کاربری، سقف برداشت رمز ارزها نیز به‌طور روزانه تا پنج بیت کوین افزایش‌یافته است. دقت کنید که جهت انجام احراز هویت این سطح، نیاز به مدارکی همچون گذرنامه، گواهی‌نامه رانندگی یا دیگر مدارک شناسایی معتبر خواهد بود.

علاوه بر این، اگر تمایل داشته باشید تا از سقف واریز و برداشت بیشتری برخوردار باشید، می‌توانید سطح پیشرفته را انتخاب کنید که در آن، امکان واریز و برداشت روزانه ارزهای فیات تا سقف پنجاه‌هزار دلار وجود دارد. همچنین سقف برداشت رمز ارزها در این سطح کاربری نیز به‌طور روزانه حداکثر ده بیت کوین است.

Coinlocally

البته بایستی این موضوع را به شما هشدار دهیم که چنین شرایطی تاکنون برقرار بوده و قطعاً دائمی نخواهد بود. درواقع این امکان وجود دارد که درست مثل فرایندی که بایننس پیاده کرد، کوین لوکالی نیز پس از مدتی که توانست جامعه کاربری خود را ایجاد کند، اقدام به اجباری کردن فرایند احراز هویت کند.

آیا صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی مناسب است؟

دقت داشته باشید که با توجه به عدم شفافیتی که در خصوص تیم بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان کوین لوکالی وجود دارد، وجود تناقضاتی که در ظاهر و عمل (مبنی بر تبعیت از مقررات  FATF و ارائه خدمات به کاربران ایرانی) قابل تأمل است و همچنین عدم فهرست شدن این صرافی در وب‌سایت‌های مرجعی همچون کوین مارکت کپ و کوین گکو، می‌توان این‌طور برداشت کرد که جهت استفاده از خدمات این صرافی، بایستی تمامی جوانب اطمینان را رعایت کرده و به‌هیچ‌عنوان مبالغ زیادی را به حساب کاربری خود در Coinlocally انتقال ندهیم.

سخن پایانی از نقد و بررسی صرافی کوین لوکالی

در این مطلب سعی داشتیم تا ضمن معرفی اجمالی صرافی کوین لوکالی، با بررسی مواردی همچون خدمات قابل‌ارائه در Coinlocally و سطح امنیتی آن، به این پرسش پاسخ دهیم که آیا صرافی کوین لوکالی برای کاربران ایرانی مناسب است یا خیر.

بازهم تأکید می‌کنیم که با توجه به تناقضاتی که در برخی از بخش‌های مهم کوین لوکالی وجود دارد، پیشنهاد ما در فکت کوینز این است که حتماً در استفاده از خدمات Coinlocally ، جوانب احتیاط را رعایت کرده و از واریز مبالغ زیاد به حساب کاربری خود در Coinlocally، پرهیز کنید.

نهایتاً اینکه هدف اصلی مجموعه فکت کوینز این است که ریسک‌ها و خطرات موجود در بازار رمز ارزها را به اطلاع کاربران برساند و از کاربران درخواست دارد که بادانش و آگاهی کامل وارد بازار رمز ارزها شوند. ازاین‌رو، تیم فکت کوینز هیچ‌گونه مسئولیتی بابت توصیه‌ها و پیشنهادات فوق نداشته و هرگونه ریسک و خطرات احتمالی ناشی از این فعالیت‌ها و از دست رفتن دارایی‌های کاربران، مستقیماً بر عهده خود اشخاص بوده و فکت کوینز هیچ‌گونه مسئولیتی در این قبال نخواهد داشت.

آیا صرافی بایننس صرافی شریک تجاری صرافی کوین لوکالی است؟

تا کنون صرافی بایننس به وضوح در این رابطه اطلاعیه ای انتشار نداده است، اما صرافی کوین لوکالی و سایت خبری کریپتو پوتیتو این اخبار را منتشر کردند.

آیا کاربران برای فعالیت در صرافی کوین لوکالی مجبور به احراز هویت هستند ؟

خیر این صرافی هیچ اجباری به انجام فرآیند kyc ندارد.

آیا برای فعالیت در صرافی کوین لوکالی مجبور به استفاده از نرم افزارهای رفع تحریم هستیم ؟

بله . تمام شرایط استفاده از صرافی کوین لوکالی شبیه به صرافی بایننس است.

12 نظرات

  1. سلام اگر با گواهینامه اهراز هویت کنبم ایا میتونیم از طریق لپ تاب فیوچرز کار کنیم یا حتما باید با گوشی باشه

  2. سلام وقت بخیر
    من میخام وارد برنامه بشم میگه آی پی آدرس شما در منطقه ممنوعه است،چکار کنم؟ با فیلترشکن هم وصل میشم،، ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سلام وقت بخیر
    وقتی میخام وارد کوین لوکالی بشم میگه آی پی شما در منطقه ممنوعه است،چکار کنم؟بافیلترشکن هم وارد میشم،ممنون میشم راهنمایی کنید.

  4. سلام وقت بخیر
    وقتی میخام وارد کوین لوکالی بشم میگه آی پی شما در منطقه ممنوعه است،چکار کنم؟بافیلترشکن هم وارد میشم،ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام وقت بخیر
    وقتی میخام وارد کوین لوکالی بشم میگه آی پی شما در منطقه ممنوعه است،چکار کنم؟بافیلترشکن هم وارد میشم،ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      اپلیکیشن رفع تحریم شما متعلق به کشوری است که کوین لوکالی به آن خدمات ارائه نمی کند. لطفا با یک اپلیکیشن رفع تحریم دیگه تست کنید.
      ممنون از همراهیتون.

  6. سلام ببخشید یه سوال
    من اگه سرمایم رو از کویین لوکالی یا از هر صرافی خارجی دیگ بخوام خارج کنم مستقیم بزنم به کیف پولم یا باید قبلش بجاهای دیگ بزنم تا برسه به کیف پولم؟؟

  7. اوایل سال ۲۰۲۲ مقدار قابل توجهی بیتکوین در این صرافی و در بخش سپرده گذاری گذاشتم که بعد از آپدیت بالانس من صفر شد و سپس حساب کاربری ام مسدود شد . از کشور آلمان اقدام به پیگیری قضایی کردم که این سایت ناگهان اعلام کرد در آلمان فعالیت نمیکند.
    بنیانگذار این سایت آقای علی بهمنی ست که یک سال پس از راه اندازی این سایت آن را به سعید بهمن پور فروخت و بهمن پور هم آن را به نام شرکت لامورادا در دبی منتقل کرد. شرکت ثبت شده این سایت که در ارمنستان و شهر ایروان ثبت شده به نام آرمان بنیادیان ( پسر شهردار سابق ایروان ) است که در حال حاضر منحل شده، نشانی شرکت در ایروان یک واحد آپارتمان است و خود بنیادیان از موضوع بی خبر است .
    آگهی های استخدام سایت کوین لوکالی را میتوانید در وبسایت های استخدام ایران مشاهده کنید.
    این سایت سراسر دروغ ، پر از حفره های امنیتی ست. ادرس های کاربران بصورت NC است یعنی تمامی کلید های خصوصی کیف پول کاربران در دسترس مدیر سایت هست و هر زمانی که بخواهد به موجودی حساب کاربران دسترسی دارد .
    از طریق سایت intelx.io از بخش tools زیر گروه domain جستجو کنید تا اطلاعات این سایت را پیدا کنید.
    مدیران سایت حتی انقدر سواد نداشتند که در ایمیل ثبت شده در دامنه نام domain را درست بنویسند:
    coinlocally.domine@gmail.com

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان