آیا قیمت بیت کوین با وجود حمایت مهم آن کاهش می یابد؟ تحلیل تکنیکال BTC (۷ بهمن ۱۴۰۱)

آنچه می‌خوانید...

در هفته گذشته، بیت کوین نتوانست خود را به بالای محدوده ۲۳,۵۰۰ دلار برساند و قیمت این ارز دیجیتال کمی کاهش یافت. با وجود این، بیت کوین هم‌اکنون در پایین میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خود قرار دارد و اگر بتواند از مقاومت ۲۳,۰۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است تا قیمت ۲۵,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

به گزارش نیوز‌بی‌‌تی‌سی، بیت کوین به‌آرامی در حال فاصله گرفتن از مقاومت ۲۳,۵۰۰ دلاری خود است. قیمت این ارز دیجیتال هم‌اکنون در نزدیکی مقاومت ۲۳,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته آن قرار دارد. در نزدیکی مقاومت مذکور یک مثلث انقباضی نیز در حال شکل‌گیری است.

مقاومت بعدی بیت کوین کجا است؟

بیت کوین در چند روز گذشته تمام تلاش خود را کرد تا از محدوده مقاومتی ۲۳,۵۰۰ دلار عبور کند. با این حال، این ارز دیجیتال در محدوده ۲۳,۸۰۰ دلار با مشکلاتی مواجه شد و پس از رسیدن به اوج قیمتی سالانه ۲۳,۸۲۹ دلار روند اصلاحی و نزولی خود را آغاز کرد.

بیت کوین سپس محدوده‌های حمایتی ۲۳,۲۰۰ و ۲۳,۰۰۰ دلاری خود را از دست داد و پس از عبور از محدوده ۲۲,۵۰۰ دلار به کف ۲۲,۴۹۲ دلار رسید. با این حال، این ارز دیجیتال پس از مدتی توانست روند صعودی خود را آغاز کند و کمی افزایش یابد.

قیمت بیت کوین هم‌اکنون در اطراف محدوده ۲۳,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته آن قرار دارد. در نمودار روزانه این ارز دیجیتال و در نزدیکی این محدوده یک مثلث انقباضی نیز در حال شکل‌گیری است.

بیت کوین هم‌اکنون به آرامی در حال عبور از سطح ۲۳.۶ فیبوناچی اصلاحی در روند نزولی اخیر خود (از اوج ۲۳,۸۲۹ دلار تا کف ۲۲,۴۹۲ دلار) است. مقاومت بعدی این ارز دیجیتال در نزدیکی سطح ۲۳,۰۰۰ دلار قرار دارد. شایان ذکر است که این مقاومت، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته بیت کوین و خط روند مثلث موجود در نمودار آن همگی در یک ناحیه قرار دارند.

قیمت بیت کوین
شکل ۱: نمودار قیمت بیت کوین به دلار

مقاومت اصلی بعدی بیت کوین در نزدیکی منطقه ۲۳,۱۵۰ دلار یا سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی روند نزولی مذکور قرار دارد. بالاتر از این محدوده، بیت کوین ممکن است روند صعودی خود را آغار کند و به قیمت ۲۳,۸۰۰ دلار برسد. مقاومت بعدی این ارز دیجیتال می‌تواند سطح ۲۴,۲۰۰ دلار باشد و در صورت تداوم روند نزولی آن، قیمت بیت کوین ممکن است به ۲۵,۰۰۰ دلار برسد.

آیا قیمت بیت کوین ممکن است کاهش یابد؟

اگر بیت کوین نتواند از مقاومت ۲۳,۰۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است به روند نزولی خود ادامه دهد. در این صورت، حمایت بعدی آن در نزدیکی منطقه ۲۲,۵۰۰ دلار و خط پایین مثلث مذکور قرار دارد.

حمایت اصلی بعدی بیت کوین منطقه ۲۲,۴۰۰ دلار است و در صورت عبور از آن قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به ۲۲,۰۰۰ دلار برسد. در صورت تداوم روند نزولی مذکور، قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه‌مدت تا محدوده ۲۱,۲۵۰ دلار کاهش یابد.

شاخص های تکنیکال:

مکدی ساعتی (MACD): شیب شاخص مکدی در ناحیه صعودی در حال حاضر کمی کاهش یافته است.

شاخص قدرت نسبی ساعتی (RSI): RSI بیت کوین در پایین محدوده ۵۰ قرار دارد.

مهم‌ترین حمایت‌ها: ۲۲,۵۰۰ و ۲۲,۴۰۰ دلار
مهم‌ترین مقاومت‌ها: ۲۳,۰۰۰ و ۲۳,۱۵۰ و ۲۳,۵۰۰ دلار

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان