پیش بینی قیمت بیت کوین

خانهاخبارپیش بینی قیمت...

آنچه می‌خوانید...

پیش بینی بیت کوین از همان روزی که بیت کوین متولد شد یک موضوع جذاب بود. اما در هر برهه از زمان و با اوج‌گیری نوسان قیمت بیت کوین، بحث پیش بینی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین هم داغ‌تر می‌شود. پیش بینی قیمت، همیشه و در همه بازارهای مالی ازجمله؛ بورس و بازار سهام وجود داشته اما با توجه به اینکه ظهور بیت کوین غوغایی در کل جهان به راه انداخت و طرفداران زیادی پیدا کرد، اهمیت پیش بینی بیت کوین هم دوچندان شد.

افراد سرشناس و متخصصان زیادی در سراسر دنیا نظریات متفاوتی درباره بیت کوین و آینده این ارز دیجیتال دارند. برخی معتقدند ارزهای دیجیتال جایگزین بازارهای مالی سنتی هستند و بنابراین محکوم به صعودند. شاید شروع رالی صعودی و کف سازی قیمت بیت کوین نیازمند گذر زمان باشد اما به هرحال بیت کوین سقف تاریخی جدیدی می‌سازد.

- Advertisement -

گروه دیگری از تحلیلگران بر این باورند که ارزهای دیجیتال دنیای جدیدی هستند و آینده آنها قابل پیش بینی نیست. در این میان، حتی عده‌ای نابودی و جایگزینی مجدد پول‌های رایج را دور از انتظار نمی‌دانند. گرچه، همه این موارد حدس و گمان هستند اما نکته قابل توجه اینجاست که موضوع پیش بینی قیمت بیت کوین هر روز داغ‌تر می‌شود. با فکت کوینز و مروری بر تاریخچه بیت کوین و نظریات مختلف پیش بینی قیمت بیت کوین در سال‌های آینده همراه باشید.

مطلب مفید: پیش بینی و تحلیل بیت کوین (1 تیر 1401)

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 متولد شد. ارز دیجیتال غیر متمرکزِ بیت کوین با استفاده از فناوری بلاکچین و الگوریتم اثبات کار و با هدف تسهیل معاملات همتا به همتا و بدون دخالت طرف‌های ثالث طراحی شد. در گذر زمان، وسعت استقبال از بیت کوین جهانی شد تا جایی که امروز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای مردم سراسر دنیا است. سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بسیار آسان است و دسترسی به اینترنت تنها ابزار مورد نیاز است.

بیت کوین چیست؟ قیمت بیت کوین چقدر است؟
پیش بینی قیمت بیت کوین چقدر است؟

ابزارهای پیش‌بینی قیمت بیت کوین چیست؟

تحلیل قیمت بیت کوین با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام می‌شود. تحلیل فاندامنتال بیت کوین یا تحلیل بنیادی با توجه به اخبار و اتفاقات روز صورت می‌گیرد. به طور مثال؛ اگر شرکت بزرگی مانند مایکرواستراتژی اقدام به خرید تعداد زیادی بیت کوین کند موج مثبت نوسان قیمت ایجاد می‌شود. یا بالعکس، همانطور که در ماه‌های اخیر دیدیم فروش بیت‌کوین‌های بنیاد لونا با اثر منفی بر بازار همراه شد. تحلیل احساسات یا Sentiment Analaysis هم رویکردی شبیه به تحلیل فاندامنتال دارد و با استفاده از آنالیز احساسات افراد و کاربران پلتفرم، روند آتی و قیمت را پیش‌بینی می‌کند.

روش دیگر پیش‌بینی قیمت بیت کوین، تحلیل تکنیکال است. در این تحلیل با استفاده از تاریخچه قیمت بیت کوین، شاخص‌ها و اندیکاتورهای مختلف، روند قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌شود. به طور مثال؛ در تحلیل پرایس اکشن تشخیص روند حرکت، کف‌ها و قله‌ها و سطوح حمایت و مقاومت نکات مهمی در پیش بینی قیمت بیت کوین هستند.

در تحلیل آنچین بیت کوین هم با استفاده از داده‌های آنچین و اطلاعات درون زنجیره‌ای از قبیل؛ مقدار ورود و خروج بیت کوین به کیف پول سرمایه‌گذاران و صرافی‌ها، تخمین سود و زیان تحقق یافته هولدرهای بلندمدت و کوتاه مدت و … روند حرکتی و قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌شود. البته در تمام تحلیل‌های پیش بینی قیمت بیت کوین، ده‌ها و شاید صدها فاکتور و ابزار مورد بررسی قرار می‌گیرد که پرداختن به هر کدام از آنها فرصت جداگانه‌ای را می‌طلبد.  

مطلب مفید: تحلیل آنچین بیت کوین هفته بیست و پنجم (31 خرداد 1401) سقوط بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2026

طرفداران ارزهای دیجیتال و بیت کوین با اعتقاد به ارزشمندی این طلای دیجیتال، به ویژه بعد از همه‌گیری کووید و اثرات منفی بر نقدینگی و کسری بودجه دولت‌ها، سرمایه‌گذاری بلندمدت بیت کوین را پیشنهاد کردند. اما به هر حال، بازارهای مالی حرکت یکنواختی ندارند و با فراز و نشیب همراه هستند. در ماه‌های اخیر کندل‌های قرمز بیت کوین بحث پیش بینی قیمت را داغ‌تر کردند.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

آینده بیت کوین چیست؟ این سوالی است که ذهن همه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار رمزارزها را درگیر می‌کند. در اوایل سال 2022 بسیاری از تحلیلگران بیت کوین با اشاره به شرط ثابت ماندن عوامل موثر بر بیت کوین، سطح 25 هزار دلاری را برای 2022 پیش‌بینی کردند. البته یادآورشدند که ممکن است که ترس از دست دادن (FOMO) هم بر احساسات و سنتیمنت سرمایه‌گذاران و کاهش بیشترِ قیمت بیت کوین اثر بگذارد.

از نگاه مثبت تحلیلگران، تثبیت سطح 28 هزار دلاری و افزایش قیمت هم دور از انتظار نیست. چراکه ایجاد فناوری جدید به نام تپ روت بیت کوین (Taproot) و دومین به روزرسانی مهم شبکه بیت کوین بعد از سگویت (Segwit)، راه را برای ارتقا ویژگی‌های حریم خصوصی، کاهش کارمزد تراکنش‌ها، قراردادهای هوشمند و شبکه لایتنینگ بیت کوین (Lightning) هموار می‌کند.

پیش بینی بیت کوین در سال 2023

طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت بیت کوین در سال 2023 از مرز 32 هزار دلار عبور می‌کند و در این محدوده تثبیت می‌شود. در سال 2023، پایین‌ترین کف بیت کوین حدود 28500 دلار و بالاترین قیمت، محدوده 34 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی بیتکوین در سال 2024

براساس تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها، بیت کوین سال 2024 را با میانگین قیمت 28 هزار دلار شروع می‌کند و تا پایان سال 2024 با حداکثر قیمت 35000 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی بیت کوین در سال 2025

به نظر می‌رسد سال 2025، سال صعود بیت کوین باشد و در بالاترین سطح 40000 تا 45000 دلار معامله شود. احتمال دوبرابر شدن قیمت بیت کوین نسبت به قیمت فعلی (محدوده 20 هزار دلار) بسیار زیاد است و البته سطح 50 هزار دلاری هم دور ازانتظار نیست. پیش از ریزش و نزولی شدن بازار رمزارزها، سرمایه‌گذاران می‌توانستند به راحتی و حتی با سرمایه اندک 100 دلاری از بیت کوین کسب درآمد داشته باشند اما بعد از حمام خون اخیر اکثر سرمایه‌گذاران با خروج دارایی‌ از بازار فرار کردند.

تحلیل قیمت بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2026

احتمال رشد فوق‌العاده بیت کوین در سال 2026 بسیار زیاد است چراکه در بلندمدت پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای افزایش ارزش بازار (Market Cap) و قیمت دارد. با توجه به تحلیل‌ها به نظر می‌رسد چرخه صعودی بیت کوین در سال 2026 تا بالای 52 هزار دلار ادامه پیدا کند. بر اساس روندهای فعلی، احتمال سرمایه‌گذاری نهادها و کسب‌وکارهای بزرگ روی بیت کوین قوت گرفته است. به علاوه، پذیرش بیت کوین توسط فناوری‌های نوین روز به روز بیشتر می‌شود. این عوامل نقش مهمی در رشد و افزایش قیمت بیتکوین دارند. طبق داده‌های تحلیلی، قیمت بیت کوین تا 5 سال آینده سقف 55 هزار دلاری را می‌بیند و کف قیمت هم به 42000 دلار می‌رسد.

پیش بینی سقف صدهزار دلاری بیت کوین در سال 2030

انتظار می‌رود بیت کوین در سال 2030 با حداقل قیمت 776060.47 دلار و حداکثر  937274.64 دلار معامله شود. از این رو، سقف 100000 دلاری بیت کوین در سال 2030 دور از انتظار نیست.

قیمت بیت کوین تا سال 2030

آیا قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار می‌رسد؟

با توجه به این واقعیت که تاریخ تکرار می‌شود و تاکنون چندین بار قیمت بیت کوین سقف‌های جدیدی زده است، بنابراین سقف 100 هزار دلاری هم محتمل است. اما برای رسیدن به سطح 100000 دلار باید پذیرش وسیع و رالی صعودی قیمت اتفاق بیفتد.

آیا قیمت بیت کوین به 10هزار دلار می‌رسد؟

در پاسخ باید گفت، بله احتمال رسیدن قیمت به 10 هزار دلار هم وجود دارد چراکه با همه اوصاف و پیش بینی‌های بالا، بازار ارزهای دیجیتال به شدت نوسانی هستند و قانون نانوشته رمزارزها حس عدم قطعیت آنها را بیشتر می‌کند. خوب یا بد بودن سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به تصمیم و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار وابسته است.

پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از تاریخچه قیمت بیتکوین
تاریخچه قیمت بیت کوین

آیا سرمایه‌گذاری بیت کوین در بلندمدت خوب است؟

بیت کوین در مقایسه با سایر رمزارها گزینه ایمن‌تری برای سرمایه‌گذاری است. اما به هر حال، بیت کوین جزء دارایی‌های پرریسک است و هنوز به عنوان ذخیره ارزش در بلند مدت قابل اعتماد نیست.

زمان مناسب خرید بیت کوین چه موقع است؟

تاریخ نشان می‌دهد که هیچ وقت برای خرید بیت کوین دیر نیست. با توجه به اینکه قیمت بیت کوین نسبت به سقف تاریخی بسیار پایین‌تر است، بسیاری از فعالان بازار معتقدند که بیت کوین بالاخره به سقف تاریخی‌اش برمی‌گردد. به هر حال هر فردی با مسئولیت و استراتژی‌های شخصی برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کند.

پیش بینی آینده بیت کوین

با توجه به مسائل کلان جهانی و موضوع عدم اطمینان به امور مالی متمرکز، نیاز به ارزهای قابل اعتماد و امور مالی غیرمتمرکز بیش از پیش احساس می‌شود. بیت کوین توانست در این سال‌ها مورد توجه قراربگیرد و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند. نکته مهم‌تر اینجاست که فرهنگ فرصت برابر و بدون تبعیض را ترویج داد.

بیت کوین یک طلای دیجیتال است و طرفدارنش معتقد هستند از آنجا که در عصر جدید تکنولوژی و مدرنیته جایگزین امور سنتی می‌شود، بنابراین پذیرش فناوری بلاکچین، ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین افزایش می‌یابد. نکته اینجاست که سرمایه‌گذاری بیت کوین نیازمند پیش‌بینی بیت کوین است تا سرمایه‌گذار نقاط بهتری را برای ورود انتخاب کند.

توجه داشته باشید پیش‌بینی بیت کوین که در بالا به آنها اشاره شد پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نیستند و صرفا برداشتی از تحلیل‌های موجود قیمت بیت کوین بودند. در نهایت، هر سرمایه‌گذار با توجه به استراتژی شخصی و استفاده از ابزارهای تحلیلی بیت کوین می‌تواند اقدام به سرمایه‌گذاری کند.  

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان