کاردانو ابزاری برای ساخت زنجیره‌های جانبی سفارشی راه‌اندازی می‌کند

خانهاخبارکاردانو ابزاری برای...

آنچه می‌خوانید...

اینپوت اوتپوت، شرکت توسعه‌دهنده شبکه کاردانو به‌تازگی مجموعه ابزاری را توسعه داده است تا بتواند زنجیره‌های جانبی بسازد. گفتنی است که این شبکه اولین زنجیره جانبی خود را نیز بر بستر شبکه آزمایشی عمومی ساخته است. روز 12 ژانویه، این شرکت اعلام کرد که تیم کاردانو یک زنجیره جانبی سازگار با ماشین مجازی اتریوم را به‌عنوان گواه مفهوم ساخته است. کاردانو معتقد است که زنجیره‌های جانبی شبکه را بدون آسیب به امنیت یا ثبات زنجیره اصلی قابل توسعه و مقیاس‌پذیرتر می‌کنند.

توییت کاردانو

کاردانو به توسعه خود ادامه می‌دهد

به نقل از کریپتوپوتیتو، با استفاده از ابزار جدید، هرکسی می‌تواند با بهره بردن از زیرساخت شبکه کاردانو زنجیره جانبی خود را بسازد. ازنظر ماهیت، زنجیره‌های جانبی این شبکه رفتار کاملاً مشابهی با عملیات‌ها و کارکرد زنجیره‌های جانبی پولکادات دارد. این ابزار به زنجیره‌های جانبی اجازه می‌دهند تا الگوریتم اجماع و قابلیت‌های خاص خود را داشته باشند. همچنین زنجیره‌ها از طریق یک پل به شبکه اصلی متصل خواهند شد که اجازه انتقال میان زنجیره‌ای و همچنین تولید و نهایی کردن بلاک‌ها را می‌دهد.

مطلب مفید: معرفی موقعیت‌های شغلی حوزه فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی

ابزار جدید کاردانو از سه مؤلفه اصلی برخوردار است. این سه اسکریپت‌های زنجیره اصلی پلوتوس برایی زبان برنامه‌نویسی شبکه، یک دنبال کننده زنجیره برای داده‌های شبکه اصلی و رویدادهای حاکمیتی زنجیره جانبی و همچنین ماژول جانبی هستند که داده‌های زنجیره اولیه را تفسیر می‌کند و انطباق‌های لازم دفتر کل را اجرا می‌کند. کاردانو اشاره داشته است که این نرم‌افزار همچنان در حال بازبینی است و در ماه ژانویه برایی شبکه آزمایشی در دسترس خواهد بود.

شرکت اینپوت اوتپوت در ادامه افزود که توسعه‌دهندگان می‌توانند با اجرای چند برنامه Solidity آن را امتحان کنند تا پتانسیل آن را درک کنند. چارلز هاسکینسون، هم‌بنیانگذار شبکه کاردانو در ماه دسامبر و از طریق یک ویدیو یوتیوبی دیدگاه خود درباره زنجیره‌های جانبی در این شبکه را توضیح داد. وی در صحبت‌های خود اشاره داشت که سولانا می‌تواند زنجیره جانبی بسیار بهتری برای این پروتکل باشد. هاسکینسون افزود:

«می‌توان از سولانا استفاده کرد و الگوریتم اجماع آن را تغییر داد تا 25 برابر سریع‌تر شود و با خاموشی و مشکل همیشگی نیز مواجه نشود. پس از آن سولانا را زنجیره جانبی کاردانو کرد سپس سولانا برای نگهداری شبکه به هولدرهای ADA پرداخت می‌شود.»

چشم‌انداز قیمت ADA

قیمت کاردانو روز گذشته با افزایش 2.3 درصدی همراه شد و به محدوده 0.329 دلاری رسید. باید اشاره داشت که قیمت این ارز در روزهای اخیر همواره با رشد همراه بوده و در یک هفته اخیر افزایش 22.5 درصدی را تجربه کرده است. با این وجود، قیمت ADA نسبت به اوج 3 دلاری خود همچنان فاصله 83 درصدی دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان