بلومبرگ: اتحادیه اروپا در آستانه تصویب لایحه میکا (MiCA) برای نظارت بر ارزهای دیجیتال است

خانهاخباربلومبرگ: اتحادیه اروپا...

آنچه می‌خوانید...

قانون‌گذاری و نظارت بر حوزه ارز دیجیتال در یکی دو سال اخیر رنگ و بویی جدی به خود گرفته و کشورهای مختلف به دنبال وضع قوانینی بر این حوزه هستند. همین چند وقت پیش، اسنادی در توییتر منتشر شد که گفته می‌شود پیش‌نویس قانون ارزهای دیجیتال آمریکا بوده است. در همین راستا، بلومبرگ در گزارشی روز گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اتحادیه اروپا در آستانه تصویب لایحه نظارت بر ارزهای دیجیتال موسوم به میکا (MiCA) است.

با تصویب چارچوب جامع نظارتی ارزهای دیجیتال که میکا (MiCA) نامیده می‌شود، قوانین مشترکی برای حوزه رمزارز میان 27 کشور وضع خواهد شد.

- Advertisement -

ظاهرا فرانسه، رئیس فعلی اتحادیه اروپا و پارلمان این اتحادیه نسبت به تصویب چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال قبل از پایان ماه جاری خوش‌بین هستند.

به گفته بلومبرگ، توافق بر سر لایحه میکا، اتحادیه اروپا و اقتصاد 17 تریلیون دلاری آن را در آستانه وضع قوانین بر حوزه ارز دیجیتال قرار خواهد داد. مسائل مرتبط با حفاظت از سرمایه‌گذاران و ثبات مالی پس از سقوط استیبل کوین ترا در ماه گذشته، به اولویت بالایی برای قانون‌گذاران تبدیل شده است.

البته هنوز برخی از موضوعات حل و فصل نشده و باید در رابطه با آنها توافقاتی صورت گیرد. قانون‌گذاری NFTها و محدود کردن استفاده از استیبل کوین‌ها به عنوان روش پرداختی، به ویژه برای تراکنش‌های غیریورویی از جمله این موضوعات است.

علاوه بر این بحث در رابطه با اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین نیز یکی از مباحث مهمی است که در اتحادیه اروپا مطرح شده است. پیش‌تر از این در یکی از پیش‌نویس‌های لایحه میکا، فعالیت ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار مانند بیت کوین ممنوع اعلام شده بود. با این حال، به دلیل اعتراضات، این بند از پیش‌نویس این لایحه حذف شد.

نظر شما در رابطه با طرح نظارت بر ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا موسوم به میکا (MiCA) چیست؟ قانون‌گذاری‌ها چه تاثیری بر این حوزه خواهد گذاشت؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

  1. به نظر من از آنجایی که حوزه ارزهای دیجیتال نوپا هست، واقعا به قانونگذاری احتیاج داره،البته این نا متمرکز بودنش هم زیر سوال میره ،امااااااا ملت جنبه غیرمتمرکز بودن رو‌ندارن هیچ جای دنیا

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان