top banner adv

قیمت اتریوم در صرافی یونی سواپ برای مدت کوتاهی به زیر 950 دلار رسید؛ علت چه بود؟

قیمت اتریوم در صرافی یونی سواپ برای مدت کوتاهی به زیر 950 دلار رسید؛ علت چه بود؟
0
بازدید : 9826

قیمت اتریوم حدود 20% از ارزش خود را طی 24 ساعت گذشته از دست داده و در حوالی 1200 دلار در نوسان است. این باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از کاهش قیمت شدیدتر و سقوط به محدوده قیمتی سه رقمی صحبت کنند. البته این اتفاق شب گذشته به صورت موقتی برای اتریوم در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ اتفاق افتاد و قیمت اتر، به زیر 950 دلار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید : روز سبزپوش بازار رمزارزها به رهبری اتریوم و بیت کوین؛ 250 میلیون دلار لیکوئید شد

علت سقوط قیمت اتریوم به زیر 950 دلار در یونی سواپ چه بود؟

سقوط قیمت اتریوم در صرافی یونی سواپ پس از آن رخ داد که یک نهنگ بیش از 65000 واحد اتریوم را به فروش رساند و تعداد زیادی استیبل کوین تتر، USDC و DAI دریافت کرد.

بیشتر بخوانید : به روزرسانی Ithaca 2 تزوس با موفقیت انجام شد

بیشتر بخوانید : CFTC: تمامی دارایی‌های دیجیتال در طبقه کالا و کامودیتی قرار می‌گیرند

نمودار قیمت اتریوم در یونی سواپ
نمودار قیمت اتریوم در یونی سواپ

این فروش بزرگ در شریطی که اتریوم طی هفت روز گذشته به شدت کاهش یافته و در مسیر آزمایش حمایت 1000 دلاری خود قرار دارد، تاثیر قابل توجهی بر قیمت لحظه‌ای در صرافی یونی سواپ داشت.

بیشتر بخوانید : حکومت نظامی کره جنوبی برای تریدرها

شواهد نشان می‌دهد که این نهنگ اترهای خود را برای تسویه بدهی بیش از 73 میلیون دلاری خود در پلتفرم وام‌دهی دیفای Oasis.app به فروش رسانده است. در طول این فروش، قیمت اتریوم از 1200 دلار به حوالی 875 دلار کاهش یافت. البته این افت به صورت مقطعی رخ داد و بلافاصله قیمت به حالت عادی بازگشت.

اما چرا این فروش گسترده بر قیمت اتریوم تاثیر گذاشت؟ چنین حجم فروشی در شرایط نامطلوب بازار، به ویژه در طول روندهای نزولی قوی به قیمت یک دارایی آسیب می‌رساند. بنابراین، هولدرها باید در هنگام فروش دارایی خود در صرافی‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز احتیاط کنند.

اندیکاتورهای تکنیکال اتریوم مانند شاخص قدرت نسبی به خوبی در محدوده اشباع فروش قرار دارند و علیرغم رشد جزئی، بازار نزولی به طور کامل حاکم شده است و این نشان می‌دهد احتمالا اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، برای مدتی به کاهش ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید : نقدینگی توکن USD پروتکل لینیر فایننس به صفر رسید

اما نکته قابل توجه این بود که قیمت اتر، پس از کاهش به 950 دلار در صرافی یونی سواپ، به سرعت بازگشت. این نشان می‌دهد تقاضای کافی برای اتریوم در آن سطوح وجود دارد و در صورت کاهش احتمالا خریداران وارد عمل خواهند شد. در همین حال، پیتر برنت، معامله‌گر کهنه‌کار بازار پیش‌بینی کرد اتریوم طی چند هفته آینده به 650 دلار کاهش خواهد یافت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x