بررسی اتفاقات تاثیرگذار بر بازار رمزارزها در هفته ششم سال ۲۰۲۳

خانهاخباربررسی اتفاقات تاثیرگذار...

آنچه می‌خوانید...

بازار ارزهای دیجیتال در وضعیت نسبتاً حساسی قرار دارد و پس از ریزش قیمت بیت کوین و اکثر آلت کوین‌ها در روزهای گذشته اکنون در انتظار اخبار اقتصادی مانند نرخ تورم و همچنین موضع‌گیری قانون‌گذاران است. اعلام داده‌های تورم در روز سه‌شنبه می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی از وضعیت سلامت اقتصادی آمریکا به سرمایه‌گذاران بدهد. در همین حین قانون‌گذاران و عملکرد آنها نیز از اتفاقات مهم هفته جاری است که باید زیر نظر گرفت.

تأثیر داده‌های تورم آمریکا بر بازار ارزهای دیجیتال

به نقل از بلاک، پس از یک هفته تسلط کامل اقدامات قانون‌گذاران در سراسر بازارهای مالی، اکنون تمامی این بازارها چشم انتظار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند. داده‌های تورم برای ماه ژانویه عصر روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد. تحلیلگران انتظار دارند که این شاخص در مقیاس سالانه با افزایش به 6.2% برسد و نسبت به ماه گذشته خود یعنی دسامبر کاهش یابد. گفتنی است که در ماه دسامبر و پس از کاهش نرخ تورم، بازار ارزهای دیجیتال و سهام با رشد همراه شدند.

باید توجه داشت که انتظار افزایش 0.4 درصدی نرخ تورم ماه‌به‌ماه وجود دارد و فدرال رزرو نیز از نزدیک داده‌های منتشرشده فردا را رصد خواهد کرد. افزایش تورم نسبت به ماه گذشته می‌تواند منجر به ادامه‌دار شدن افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو شود. اتفاقی که بر دارایی‌های ریسکی و بازار ارزهای دیجیتال تأثیر منفی خواهد داشت.

روز جمعه، بازبینی سالانه اداره کار و آمار نشان داد که نرخ تورم در ماه‌های آخر کمی بالاتر از داده‌های اعلام شده بوده است. تورم در ماه دسامبر پس از بازبینی از منفی 0.1% به 0.1% تغییر کرد. برای ماه نوامبر نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم و نرخ تورم از 0.1 به 0.2 تغییر کرد.

مطلب مفید: معرفی ۱۰ بازی بلاک چین بدون سرمایه اولیه (آپدیت ۲۰۲۳)

سرکوب قانون‌گذاری

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با اقدامات هفته اخیر خود علیه صرافی بزرگ کراکن به بسیاری از شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال هشدار داد. این نهاد روز پنجشنبه گفت که واسطه‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هنگام ارائه خدمات سرویس‌های وام‌دهی و استیکینگ باید مطابق با قوانین اوراق بهادار عمل کرده و الزامات مربوط به آن را رعایت کنند.

در پی اقدامات این نهاد علیه صرافی کراکن، پلتفرم معاملات به نظر توافق کرده است که تا سرویس استیکینگ آن چین خود را متوقف و 30 میلیون دلار نیز جریمه پرداخت کند. گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا درباره اقدامات علیه کراکن توضیح داد که شرکت‌ها و پلتفرم‌های دیگر در حوزه بازار ارزهای دیجیتال باید از این اتفاق درس بگیرند و هرچه سریع‌تر خدمات خود را مطابق با قوانین عرضه کنند.

در همین راستا، پائول گریوال، رئیس حقوقی صرافی کوین بیس گفت که محصول استیکینگ این شرکت نباید توسط قانون‌گذاران محدود شود. وی همچنین توضیح داد که اقدامات بعدی کمیسیون بورس آمریکا می‌تواند مانند هفته گذشته تأثیرات زیادی بر شرکت‌ها و بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان