۴ اتفاق مهم در بازار ارزهای دیجیتال که در هفته‌های آتی باید دنبال کنید

خانهاخبار۴ اتفاق مهم...

آنچه می‌خوانید...

همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، اتفاقات مهمی در بازار ارزهای دیجیتال در حال رخ دادن است که باید آنها را در هفته‌های آتی مدنظر قرار دهید. در این مطلب که ترجمه‌ای از وب‌سایت د بلاک است، نگاهی به ۴ اتفاق مهم و حائز اهمیت انداخته‌ایم.

دادگاه سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی بزرگ FTX قرار است در تاریخ 3 ژانویه (13 دی) پس از مجموعه اتهاماتی که علیه وی مطرح شده است، در دادگاهی در نیویورک حاضر شود. بنکمن فرید در تاریخ 12 دسامبر در باهاما دستگیر و پس از استرداد به آمریکا، با قید وثیقه آزاد شد.

- Advertisement -

روند دادگاه مدیرعامل سابق صرافی FTX قطعا پیامدهای مهمی برای کل بازار و صنعت ارزهای دیجیتال به همراه خواهد داشت.

تاثیر طوفان آمریکا بر بیت کوین

مشکلات مربوط به آب‌و‌هوا در روزهای آتی همچنان ممکن است بر استخراج‌کنندگان بیت کوین تاثیر بگذارد؛ مطلبی که در روزهای آغازین سال نوی میلادی باید حتما به آن توجه کرد. هفته گذشته، طوفان زمستانی بزرگی سراسر آمریکا را درگیر خود کرد و به دنبال کاهش شدید دما و قطعی برق گسترده، بسیاری از کسب و کارها را با اختلال مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: کاهش 30 درصدی هش ریت بیت کوین به دنبال کولاک شدید در آمریکا

به طور کلی، فرآیند استخراج به برق پایدار متکی است و هرگونه قطعی طولانی‌مدت، پیامدهای جدی را برای شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، سرمای شدید می‌تواند در سیستم‌های استخراج اختلال ایجاد کند. در روزهای آتی، توصیه می‌کنیم حتما روند هش ریت بیت کوین را زیر نظر داشته باشید.

FTX، بایننس و ثبات بازار

اتفاقات اخیر و ورشکستگی صرافی FTX باعث شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به صرافی‌های بزرگ از دست بدهند و نسبت به امنیت دارایی خود تردید کنند. در واکنش به این اتفاقات، بسیاری از صرافی‌های بزرگ تلاش کردند تا با انتشار گواه اثبات ذخایر، مشتریان خود را از امنیت دارایی‌شان مطمئن کنند.

بر اساس گزارشی از رویترز، حتی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان نیز اخیرا شاهد خروج گسترده دارایی‌های مشتریانش بوده و به منظور بازگرداندن اعتماد، تلاش بسیاری کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز متعهد شده تا در زمینه «شفافیت»، بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

به همین منظور، بایننس در ابتدا برای ارائه گواه اثبات ذخایر خود، به سراغ شرکت حسابرسی مازارس (Mazars) رفت، با این حال، گزارش این شرکت از ذخایر بایننس چندان اعتماد کاربران را به خود جلب نکرد و تردیدهایی را برانگیخت. علاوه بر این، این تردیدها با حذف گواه اثبات ذخایر بایننس از وب‌سایت این شرکت حسابرسی و قطع همکاری آن با سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال تشدید شد.

بیشتر بخوانید: گواه اثبات ذخایر صرافی بایننس از وب‌سایت شرکت حسابرس آن حذف شد

بدون حسابرسی کامل، هیچ راه‌حل واضحی برای تایید اینکه شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال، دارایی کافی برای پوشش بدهی‌های خود دارند وجود ندارد.

طی چند هفته آینده باید ببینیم چه تحولاتی در این زمینه رخ خواهد داد.

سرنوشت بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023

بازار ارزهای دیجیتال در سالی که گذشت، بیش از مقداری که تصور می‌شد کاهش داشت به طوری که بیت کوین، از اوج 69000 دلاری خود به حدود 16900 دلار کاهش یافته است. سایر ارزهای دیجیتال نیز در این سال عملکرد خوبی نداشتند و شرکت‌های فعال در بازار رمزارزها نیز در تلاشند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

علیرغم زیان فراوان در سال 2022، بسیاری از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال امیدوارند سال 2023، ثبات و افزایش نقدینگی را به این فضا به ارمغان بیاورد. اخیرا با توجه به تعطیلات کریسمس، حجم معاملات کاهش یافته و پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی قرار است در چند هفته اول سال جدید بیفتد، تا حدودی دشوار است.

برخی از تحلیلگران معتقدند ممکن است تا تثبیت قیمت‌ها در بازار، مدتی طول بکشد. با این حال، همزمان با ورود به سال 2023، بسیاری از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال خوش‌بین‌اند و امیدوارند عملکرد بهتری را در سال نوی میلادی تجربه کنیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

3 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان