اتهام فوربس به بایننس: صرافی در حال سوءاستفاده از دارایی کاربران است

خانهاخباراتهام فوربس به...

آنچه می‌خوانید...

مجله فوربس به‌تازگی صرافی بایننس را متهم به سوءاستفاده از دارایی کاربران کرده است و مدعی شده که این پلتفرم 1.78 میلیارد دلار را در قالب استیبل کوین به صندوق‌های پوشش ریسک منتقل کرده است. فوربز در بررسی‌های تازه آن چین خود از صرافی بایننس متوجه شده است که این پلتفرم معاملاتی سرمایه کاربران را به صندوق‌های مختلف منتقل کرده است. بر اساس داده‌های فوربس، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بدون کاهش موجودی، به‌صورت کامل وثیقه توکن B-USDC را خالی کرده است.

به نقل از بین‌کریپتو، در حالی که مجله فوربس چنین اتهاماتی را علیه صرافی بایننس مطرح کرده است، بسیاری از اعضای جامعه معتقدند که هدف این رسانه ایجاد ترس، عدم قطعیت و شک علیه برترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال است.

- Advertisement -
توییت فوربز

آیا بایننس قانون خود را شکسته است؟

صرافی بایننس برای تسهیل استفاده از توکن‌های دیگر بلاک چین‌ها در زنجیره بی ان بی از توکن‌های B استفاده می‌کند. این پلتفرم تنها زمانی توکن B مربوطه را صادر می‌کند که 100% وثیقه از توکن اصلی را تهیه کرده باشد. برای مثال به ازای 100 توکن B-USDC، صرافی 100 یو اس دی سی به‌عنوان وثیقه در اختیار خواهد داشت.

با این حال، صرافی در ماه اوت قانون خود را شکست و شاهد برداشت 3.63 میلیارد دلار از کیف پول توکن B و انتقال به کیف پول سرد صرافی بودیم. این پلتفرم پس از آن، 1.85 میلیارد دلار از سرمایه انتقالی را بازگرداند اما 1.78 میلیارد دلار دیگر را به کیف پول سرد دیگری منتقل کرد. کمی بعد، بایننس سرمایه اشاره شده را میان شرکت‌های مختلف کامبرلند، آمبر، آلامدا و جاستین سان توزیع کرد.

نحوه انتقال سرمایه بایننس

در ماه ژانویه و پس از ابراز نگرانی از سمت جامعه، سخنگوی صرافی اشاره داشت که سرمایه‌های وابسته به دارایی اصلی به‌صورت اشتباهی به کیف پول‌هایی سرد منتقل شده‌اند. پاتریک هیلمن، مدیر استراتژی صرافی نیز به مجله فوربس گفت که اتفاق عجیبی در جریان نبوده و تنها امور تجاری عادی انجام شده است.

مطلب مفید: مدیریت ریسک چیست و چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

B-USDC چهار ماه را با وثیقه صفر سپری کرد

زمانی که صرافی بایننس در ماه اوت، 1.78 میلیارد و اس دی سی را برداشت کرد، موجودی B-USDC را کاهش نداد. درنتیجه وثیقه و پشتوانه این ارز به صفر رسید و پلتفرم تا 4 ماه این اشتباه خود را درست نکرد.

وثقه یو اس دی سی

فوربس در ادامه بررسی‌های خود ادعا کرده است که توکن B-USDC در سه زمان دیگر نیز دچار کمبود وثیقه به ارزش 1 میلیارد دلار شده است. این رسانه معتقد است که صرافی بایننس نیز مشابه صرافی ورشکسته FTX در حال سوءاستفاده از دارایی کاربران خود است.

فوربس در مقابل بایننس

باید اشاره داشت که اعضای جامعه در مناسبت‌های مختلف به این موضوع اشاره داشته‌اند که مجله فوربس در برابر سم بنکمن فرید موضع بسیار نرم و آرامی دارد اما در مقابل ژائو همواره به گسترش ترس و شک پرداخته است. سال گذشته، یکی از وکلای حوزه کریپتو مدعی شد که گزارش‌های فوربس دروغ است و این رسانه اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند. همچنین ژائو پیش‌تر از این مجله به دلیل دروغ و افترا شکایت کرد اما در سال 2020 شکایت خود را پس گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان