top banner adv

هارد فورک شاپلا اتریوم در شبکه آزمایشی اجرا شد

هارد فورک شاپلا اتریوم در شبکه آزمایشی اجرا شد
0
بازدید : 7139

به گزارش فکت کوینز، هارد فورک شاپلا (Shapella) در شبکه آزمایشی Goerli اجرا شده است. این آخرین آزمایش قبل از اعتبار سنجی اتریوم است که می‌تواند اتر (ETH) خود را از شبکه بیکن خارج کنند.

با این حال، مشکلاتی در مورد این هارد فورک وجود داشت. تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده هسته اتریوم، خاطرنشان کرد که سپرده‌ها در حال پردازش بودند و این فرآیند به همان راحتی که می‌توانست اجرا نشد. زیرا چندین رگولاتور شبکه آزمایشی، نرم‌افزار خود را قبل از فورک Goerli ارتقا ندادند.

او رگولاتورای شبکه آزمایشی را مقصر دانست که انگیزه کمتری برای این ارتقا دارند. با توجه به اینکه اتر موجود روی شبکه Goerli بی‌ارزش است، اما انتظار دارد رگولاتورها تنظیمات مناسب را قبل از فورک شبکه اصلی اتریوم انجام دهند.

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین از فاز جدید نقشه راه اتریوم با نام اسکرج (Scourge) رونمایی کرد

کاربر terence.eth که یک فعال شناخته شده در حوزه تحقیقات اتریوم است توضیح داد که 15 دوره طول کشید تا شاپلا بتواند در شبکه آزمایشی Goerli فورک شود. زیرا مشارکت شبکه زیر آستانه‌ی دو سوم بود.

از طریق پیشنهاد سرمایه‌گذاری اتریوم با شناسه EIP-4895، اتریوم مستقر از شبکه بیکن (Beacon Chain) به لایه اجرای منتقل می‌شود.

ارتقاء شاپلا شامل پنج EIP مختلف است. اما EIP-4895 بسیار مورد انتظار بود. زیرا اتریوم را یک قدم به سیستم اثبات سهام کاربردی نزدیکتر می‌کند.

اجرای هارد فورک شاپلا در شبکه آزمایشی

ارتقا شاپلا چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین راهکاری برای ساخت یک بلاک چین بسیار ایمن ارائه داد

انتظار می‌رود که ارتقا شاپلا در اوایل آوریل بر روی شبکه اصلی اتریوم پس از چند تاخیر در آماده‌سازی شبکه‌های آزمایشی سپولیا (Sepolia) و Goerli برای فورک، اعمال شود.

هارد فورک امکان برداشت جزئی و کلی را فراهم می‌کند. از نظر تئوری 17.6 میلیون ETH در هنگام فورک شاپلا در دسترس قرار می‌گیرد. این تعداد با قیمت‌های فعلی معادل بیش از 30 میلیارد دلار است.

با این حال، طبق گفته بنیاد اتریوم، چندین مکانیسم برای جلوگیری از ورود سیل عرضه ETH به بازار وجود دارد.

تعداد برداشت‌های مجاز در یک دوره 24 ساعته فقط حدود 0.40٪ از کل ETH استیک شده را نشان می‌دهد. زیرا فقط روزانه 2200 برداشت قابل پردازش است.

بیشتر بخوانید : بررسی ۳ دلیل احتمالی که از سقوط بیشتر قیمت BNB خبر می‌دهند

بیشتر بخوانید : سرقت ۶۰۰ میلیون دلاری در پی کلاهبرداری راگ پول پروتکل وام دهی کرولند (CroLend)

این مسئله به این دلیل است که در بیشتر موارد، حداکثر 10 رگولاتور را می‌توان به یک دوره اختصاص داد و تقریباً پنج یا شش دقیقه طول می‌کشد تا یک دوره‌ی پردازش کامل شود.

اگر هر یک از 2200 رگولاتور، 32 اتریوم استیک شده در روز را به طور کامل برداشت کنند، تنها حدود 70 هزار اتر را به خود اختصاص می‌دهد. این میزان کسری از 17.6 میلیون اتر استیک شده است.

بیشتر بخوانید : همکاری کاردانو با چین لینک برای ساخت قراردادهای هوشمند پیشرفته

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x