مدیرعامل صرافی FTX: احتمال راه‌اندازی مجدد این پلتفرم معاملاتی وجود دارد

خانهاخبارمدیرعامل صرافی FTX:...

آنچه می‌خوانید...

جان ری، مدیرعامل جدید صرافی رمز ارزی FTX است که قبل از آغاز فرایند ورشکستگی پلتفرم توسط دادگاه به این مقام منصوب شد. اکنون و بر اساس گزارش‌های مختلف به نظر وی قصد دارد با ایجاد یک گروه ویژه دوباره صرافی FTX را راه‌اندازی کند.

به نقل از کوین تلگراف، روز 19 ژانویه وی در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اشاره داشت که همه گزینه‌ها برای آینده صرافی روی میز است و یکی از آنها شامل راه‌اندازی مجدد می‌شود. باید اشاره داشت که FTX.com و FTX Trading از 130 شرکت زیرمجموعه هولدینگ FTX محسوب می‌شوند.

- Advertisement -

احیای صرافی FTX

ری قصد دارد دوباره این صرافی رمز ارزی را احیا کند. این پلتفرم در 17 ژانویه و در گزارشی اشاره داشت که در تحقیقات خود 5.5 میلیارد دلار سرمایه را شناسایی کرده است و علاوه بر آن 3 میلیارد دلار نیز به 50 طلبکار مختلف بدهی دارد. بر اساس صحبت‌های ری، مدیرعامل صرافی FTX در انتظار شنیدن بازخورد و نظرات سهام‌دارانی است که این صرافی را یک بیزینس زنده و موفق می‌دیدند.

فروپاشی صرافی و پس از آن اتهام‌های مختلف به مدیران آن باعث شد تا حوزه کریپتو در سال 2022 با مشکلات زیادی مواجه شود. کارولاین الیسون، مدیرعامل سابق آلامدا و گری وانگ، از بنیان‌گذاران صرافی FTX در اتهامات کلاه‌برداری متهم شناخته شدند اما سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق پلتفرم تمامی اتهامات علیه خود را رد کرد. وی تمامی اتهامات را رد کرد و اکنون باید در ماه اکتبر برای محاکمه به دادگاه برود.

بر اساس گزارش‌ها، الیسون و وانگ در شناسایی و ردگیری سرمایه‌های صرافی FTX کمک زیادی به جان ری کرده‌اند. در همین اما ری و سم بنکمن فرید در توییتر به‌طور فعال مشغول مجادله با یکدیگر بوده‌اند. بنکمن فرید ادعا کرده است که توسط شرکت حقوقی سالیوان و کراول و همچنین شورای کلی FTX آمریکا تحت‌فشار قرار گرفته تا جان ری را قبل از اعلام ورشکستگی مدیرعامل صرافی FTX اعلام کند.

مطلب مفید: تله خرسی (Bear Trap) در معاملات چیست؟ چطور گرفتار آن نشویم؟

ری نیز در پستی اشاره داشت که بنکمن فرید دیگر نقشی در صرافی ندارد و نمی‌تواند از جانب آن صحبتی کند. ری در صحبت‌های خود اشاره داشت که لازم نیست با سم بنکمن فرید درباره وضعیت صرافی صحبتی شود، وی چیزی نگفته است که ما از قبل آن را ندانیم.

توییت SBF

بنکمن فرید در یک پست توییتری روز 12 ژانویه در مورد نمای کلی قبل از مرگ صرافی FTX گفت که اگر پلتفرم راه‌اندازی مجدد شود، ممکن است امکان بازپرداخت مشتریان با دارایی‌های موجود وجود داشته باشد. باید اشاره داشت که تیم رسیدگی کننده به روند ورشکستگی و بنکمن فرید به‌طور علنی در مورد رویکردهای محاسبه ترازنامه FTX با یکدیگر اختلاف نظر دارند و مدیرعامل سابق مدعی است که این پلتفرم به‌طور کامل ورشکسته است.

قابل‌توجه است که پس از صحبت‌های جان ری مبنی بر احتمال احیا و راه‌اندازی مجدد صرافی FTX، کلاه‌برداران حوزه کریپتو دست‌به‌کار شده و توکن جعلی FTX 2.0 را با هدف فریب کاربران این پلتفرم ساختند. مهاجمان با جعل هویت صرافی و با وانمود کردن تأمین نقدینگی، توکن FTX 2.0 را در صرافی‌هایی مانند بایننس و کوکوین ایردراپ کرده‌اند. کارشناسان امنیتی معتقدند که هدف هکرها از این اقدام، حمله فیشینگ و دسترسی به حساب‌های کاربران است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان