احتمال ایجاد دوگانگی پس از به روزرسانی مرج؛ آیا ماینرها اتریوم کلاسیک را انتخاب خواهند کرد؟

خانهاخباراحتمال ایجاد دوگانگی...

آنچه می‌خوانید...

شبکه اتریوم که در حال حاضر قدرت خود را از پردازنده های گرافیکی می‌گیرد، سال گذشته برای ماینرها درآمدی 19 میلیارد دلاری را به همراه داشت. اما با آماده شدن این شبکه برای انتقال به اثبات سهام از طریق به روزرسانی مرج در ماه سپتامبر، چنین درآمدهایی نیز در معرض خطر قرار گرفته است. ممکن است بسیاری از ماینرها در برابر به روزرسانی شورش کرده و به استخراج در اتریوم اثبات کار قبلی که در نتیجه هارد فورک جدا خواهد شد، ادامه دهند.

یک نظرسنجی توسط شرکت مدیریت سرمایه گالویس کاپیتال در حوزه کریپتو نشان می‌دهد که 33.1 % از مشارکت کنندگان معتقدند به روزرسانی مرج باعث ایجاد دو شبکه موازی خواهد شد که یکی از آنها اثبات سهام و دیگری اثبات کار است. علاوه بر آن، 53.7 % از مشارکت کنندگان نیز باور دارند که انتقال شبکه از اثبات کار به اثبات سهام به سادگی و بدون مشکل صورت خواهد گرفت.

- Advertisement -
نظرسنجی گالویس

آیا ایجاد شدن شبکه اتریوم اثبات کار غیرمنطقی است؟

هارد فورک های ادامه دار در شبکه های بلاک چینی موضوع تازه ای نیستند. در حقیقت شبکه اتریوم فعلی در پی هارد فورکی در سال 2016 و در تلاش برای جبران 60 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفته ایجاد شد. در پی این هارد فورک شاهد جدا شدن شبکه اتریوم کلاسیک و اتریوم فعلی بودیم.

اکنون چنین اتفاقی باعث شده تا شاهد بحث های زیادی در رابطه با اتریوم کلاسیک در مقابل اتریوم اثبات کار باشیم. بر اساس صحبت کارشناسان زیادی در فضای مجازی، از آنجایی که اتریوم کلاسیک خود یک شبکه اثبات کار است، ایجاد شدن یک شبکه دیگر با قابلیتی یکسان بی فایده خواهد بود. از دیگر دلایلی که کاربران برای شکست چنین شبکه ای عنوان کرده‌اند می‌توان به جذاب نبودن برای کاربران، سقوط دیفای و NFT ها در شبکه های اثبات کار و دامپ شدن توکن های آن به منظور استیک اتریوم اشاره کرد.

علاوه بر مسائل اشاره شده، بسیاری از مشارکت کنندگان در نظر سنجی شرکت گالویس معتقدند که صرافی ها و پروژه های مختلف از جمله تتر در فرایند هارد فورک بیشتر از شبکه اثبات سهام حمایت خواهند کرد.

معنای این اتفاق برای اتریوم کلاسیک چیست؟

پس از رسیدن به اوج خود در ماه مه 2022، هش ریت شبکه اتریوم با یک روند نزولی همراه شد که نشان از توقف و یا تعطیلی فعالیت ماینرها در چندین هفته فاصله تا به روزرسانی مرج دارد. از سویی دیگر ممکن است که این ماینرها در حال تبدیل شدن به استیک کنندگان در شبکه اثبات سهام اتریوم باشند.

هش ریت اتریوم
هش ریت اتریوم

مطلب مفید: تاریخچه رمزنگاری (history of cryptography)

بر اساس شاخص قیمت پردازنده گرافیکی شرکت Tom Hardware، خروج ماینرها از اتریوم را می‌توان به صورت کاملا مشهود و از طریق میزان فروش پردازنده ها در بازارهای ثانویه مشاهده کرد. علاوه بر آن، در فضای مجازی نیز پست های زیادی را می‌توان دید که نشان از استراتژی ماینرهای اتریوم و مهاجرت آنها به شبکه ای سودمند پس از به روزرسانی مرج دارد. گفتنی است که تا روز گذشته و بر اساس داده ها، اتریوم کلاسیک اولین و محبوب ترین گزینه ماینرها با توجه به سود 116 درصدی آن در هفته است.

توییت Acheson

گفتنی است که این اتفاقات در قیمت اتریوم کلاسیک نیز بی تاثیر نبوده و شاهد رشد 200 درصدی قیمت این ارز در ماه جولای بوده‌ایم. با این وجود باید توجه داشت که اتریوم کلاسیک نسبت به اتریوم پروژه ای بسیار کوچک است و تعداد آدرس های فعال روزانه آن به 53 هزار می‌رسد. این در حالی است که تعداد آدرس های فعال اتریوم بیش از 763 هزار است.

چنین موضوعی نشان می‌دهد که رشد قیمتی این ارز تنها به دلیل شایعات و اخبار بوده است. چرا که این شبکه پروژه های بسیار کمی را در خود جای داده و از نظر یک زنجیره خیلی کاربردی نیست. در همین زمان احتمال ایجاد یک شبکه اثبات کار از اتریوم در به روزرسانی مرج می‌تواند تقاضا برای اتریوم کلاسیک را کاهش دهد.

هدف قیمتی ETC

در نمودار هفتگی، اتریوم کلاسیک به ناحیه مقاومتی خود رسیده و با انتشار اخبار مثبت پیرامون مرج و حتی آغاز به روزرسانی در آستانه شکست این سطح قرار دارد. این سطح مقاومتی در نزدیکی سطح 78.6 % فیبوناچی اصلاحی و خط روند نزولی چند ماهه اتریوم کلاسیک قرار گرفته است.

گفتنی است که این دو در گذشته نیز چندین بار مانع از صعود بیشتر قیمت شده بودند. با این حال در صورت خروج قیمت از محدوده مشخص شده، هدف بعدی قیمت، 75 دلار خواهد بود که در نزدیکی سطح 61.8 % فیبوناچی قرار دارد.

از سویی دیگر، واکنش منفی به سطح فعلی یا سطح 61.8 % فیبوناچی می‌تواند باعث سقوط قیمت اتریوم کلاسیک تا محدوده خط روند حمایتی و سطح حمایتی کانال نزولی شود. ار چنین سناریویی عملی شود شاهد سقوط 75 درصدی قیمت تا محدوده 10 یا 12 دلاری در ماه سپتامبر خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان