آیا بیت کوین 27 هزار دلاری در راه است ؟

خانهاخبارآیا بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین پس از آن که به سطح 25000 دلاری واکنش منفی نشان داد و با ریزش همراه شد، صبح امروز دوباره موفق شد سطح 24000 دلاری را پس بگیرد. در یک هفته اخیر قیمت بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار با رشد 6 درصدی همراه بوده و در شبانه روز گذشته نیز ریزش 1 درصدی را تجربه کرده تا نشانه هایی از فاز تثبیتی را در بازار ببینیم. در همین حین نمودار بیت کوین نشان دهنده تشکیل شدن اوج ها و کف های بالاتر است که نشانه صعودی برای این ارز محسوب می‌شود.

اگر بیت کوین بتواند برای مدت مشخصی سطح 24000 دلاری را حفظ کند، می‌توان هدف 27000 دلاری را برای روزهای آینده در نظر گرفت و در آن سطح با مقاومت سنگینی مواجه خواهد شد. حتی اگر شاهد ریزش قیمت و حرکت به سمت 23000 دلار نیز باشیم، دیدگاه تکنیکالی نمودار نشان از صعودی بودن بیت کوین دارد که می‌تواند به معنای قدرت زیاد خرید در این ارز باشد. با این حال برای آن که بیت کوین بتواند سطوح فعلی را حفظ کند باید شاهد افزایش قدرت خرید در بازار باشیم.

- Advertisement -

تحلیل نمودار روزانه بیت کوین

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، قیمت در محدوده 24100 دلاری در حال معامله است و در طول یک هفته اخیر نیز با رشد خوبی همراه بوده است. بنابر سطوح فیبوناچی اصلاحی، اگر قیمت موفق شود خود را بالای سطح 23.6 % فیبوناچی حفظ کند، هدف بعدی بیت کوین سطح 38.2 % خواهد بود.

این حرکت قیمتی نشان می‌دهد که مقاومت بعدی در سطح 27000 دلاری قرار دارد. همچنین یک حرکت اصلاحی می‌تواند باعث سقوط تا 23000 و سپس 20000 دلار شود. در آخرین دوره معاملاتی حجم معاملات بیت کوین در محدوده قرمز رنگ قرار گرفت که نشان دهنده کاهش قدرت خرید در بازار است.

تحلیل تکنیکال

تحلیل نمودار BTC

آخرین حرکت شکل گرفته در نمودار بیانگر کاهش قدرت خرید در این ارز بود. فاز تثبتی و خنثی نیز تاثیر بسزایی در دیدگاه تکنیکالی نگذاشت و RSI بیت کوین با وجود آن که بالای سطح 50 قرار گرفته است اما با کاهش جزئی همراه بود. زمانی که این شاخص بالای 50 باشد به معنای برتری خریداران نسبت به فروشندگان در بازار است. نکته دیگر قرار داشتن قیمت بالای میانگین 20 روزه است که به معنای برتری خریداران و همچنین تقاضا در سطوح پایین است.

مطلب مفید: آموزش صفر تا صد ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

تحلیل اندکاتورهای نمودار بیت کوین
تحلیل اندکاتورهای نمودار بیت کوین

در همین حین، اندیکاتور MACD نیز سیگنال خریدی را برای بیت کوین صادر کرده است. در این اندیکاتور دو میانگین متحرک یکدیگر را در جهت صعودی قطع کرده و هیستوگرام نیز سبز رنگ شده که نشانه صعود و خرید است. با این حال در زمان نگارش مطلب، اندیکاتور CMF که میزان سرمایه ورودی و خروجی یک نمودار را اندازه گیری می‌کند در زیر سطح میانی قرار گرفته که نشان از خروج بیشتر سرمایه نسبت به ورود آن در بیت کوین دارد.

هودل نات سرمایه کاربران را مسدود کرد

یکی از اتفاقات تاثیرگذار بر بازار کریپتو در چند روز اخیر را نیز می‌توان به پلتفرم پس انداز کریپتویی هودل نات در سنگاپور نسبت داد که به دلیل شرایط بحرانی در بازار تمامی برداشت های خود را مسدود کرد. زمانی که کاربران این مجموعه تهدیدات خود را پیرامون اقدامات قانونی علیه پلتفرم آغاز کردند، هودل نات به بندی در شرایط و ضوابط پلتفرم اشاره کرد که بنابر آن می‌تواند بدون اطلاع قبلی بخشی و یا تمامی سرویس های مشتریان خود را مسدود و معلق کند.

گفتنی است که دادگاه سنگاپور نیز احتمالا به نفع پلتفرم رای خواهد داد چرا که تمامی این موضوعات را از قبل در شرایط و ضوابط توضیح داده است. این اتفاقات باعث خشم کاربران و سرمایه گذاران شده است و باید دید تصمیم مقامات در نهایت چه خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان