زنگ خطر برای بیت کوین؛ احتمال فروش سنگین در ناحیه ۲۱۰۰۰ دلاری وجود دارد

خانهاخبارزنگ خطر برای...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به اوج شش هفته‌ای برخی از قدیمی‌ترین کوین‌های بازار در حال بازگشت به چرخه هستند. به گزارش کوین تلگراف، با آغاز حرکات بازگشتی از اواسط ماه اکتبر، هولدرهای بیت کوین نیز در حال تغییر رفتار خود پس از یک بازار نزولی یکساله هستند.

بیدار شدن از خواب زمستانی

بنابر داده‌های پلتفرم تحلیلی گلسنود، تعداد بیت‌ کوین‌هایی که قبلاً به مدت 7 تا 10 سال در کیف پول‌ها ثابت بودند، اما دوباره فعال شده‌اند، در 29 اکتبر به بالاترین حد یک ماه خود رسید. با حرکت‌های قیمتی اخیر این اتفاق پس از 1 اکتبر برای اولین بار است که تکرار می‌شود.

بیت کوین‌های غیرفعال به مدت 7 تا 10 سال

داده‌های بیشتر نشان می‌دهد که تراکنش‌های خروجی خرج نشده (UTXO) در سود نیز در 28 اکتبر به اوج یک ماه خود رسیده است و قصد دارد سطوح ماه سپتامبر را تحت الشعاع قرار دهد. داده‌های گلسنود حاکی از آن است که تعداد بیت کوین‌های انتقال یافته در سود بیش از کوین‌های منتقل شده در زیان است.

UTXOهای در سود
UTXOهای در سود بیت کوین

شاخص SOPR بیت کوین

داده‌های اشاره شده همگی بیانگر این تئوری هستند که علاقه سرمایه گذاران به سیو سود حتی میان هولدرهای فصلی بیت کوین در قیمت فعلی بیشتر شده است. حتی در صورت رشد نسبی و متوسط قیمت نیز سیو سود می‌تواند به سرعت میان تریدرها افزایش یابد. آخرین داده‌های شاخص SOPR نشان می‌دهد که رشد بیشتر قیمت، بیت کوین را در شرایط سیو سود توسط سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

مطلب مفید: آشنایی با کلید عمومی و کلید خصوصی ؛ نحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

این شاخص در حقیقت نشان دهنده آن است که موجودی بیت کوین در سود یا زیان فروخته می‌شود. با قرار گرفتن در محدوده 1، این شاخص در بازارهای نزولی به سمت منفی‌ها حرکت کرده و در صورت عبور از 1 و حرکت به سمت سطوح بالاتر نشان از افزایش موجودی دارد که بر قیمت دارایی نیز تاثیرگذار است. رناتو شیراکاشی، سازنده این شاخص در سال 2019 و هنگام معرفی SOPR گفت که در بازار نزولی همه در حال فروش هستند یا به دنبال موقعیتی برای فروش هستند.

زمانی که شاخص به 1 نزدیک یا از آن بالاتر است، مردم بیشتر به فروش روی می‌آورند. بالا بودن این عدد به معنای افزایش موجودی است که تاثیر آن کاهش قیمت است. با این حال و برخلاف این داده‌ها باید اشاره داشت که صرافی بزرگ بایننس در هفته گذشته شاهد بزرگ‌ترین خروج بیت کوین از پلتفرم خود بود و در یک روز 55 هزار کوین از این صرافی خارج شد.

شاخص SOPR
شاخص SOPR

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان