هشدار گلدمن ساکس در رابطه با ریزش بازار سهام؛ سقوط بیت کوین همچنان محتمل است

خانهاخبارهشدار گلدمن ساکس...

آنچه می‌خوانید...

گلدمن ساکس، یکی از بزرگ ترین بانک های سرمایه گذاری در آمریکا به تازگی درباره روند حرکتی اقتصاد آمریکا به مردم و کاربران خود هشدار داده است. این بانک بزرگ در پی هشدارهای خود از احتمال سقوط قیمت بیت کوین به سطح 12000 دلاری نیز صحبت کرده است.

بیت کوین در فاز کف قیمتی قرار گرفته است؟

تیمی از اقتصاددان های بانک گلدمن ساکس تحت رهبری جان هاتزیوس، به پیش بینی سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تاثیرات آن بر اقتصاد آمریکا پرداختند. آنها اشاره داشتند که باتک مرکزی این کشور در ماه سپتامبر 0.75% و در ماه نوامبر 0.5% نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این در حالی است که چند وقت پیش این تیم 0.5% و 0.25% را برای این دو ماه درنظر گرفته بود.

- Advertisement -

نرخ بهره اعلامی فدرال رزرو در چند ماه گذشته نقش کلیدی را در معین کردن جهت حرکتی قیمت بیت کوین ایفا کرده است. با تغییر نرخ بهره از تقریبا صفر تا 2.25 و 2.5%، سرمایه گذاران دارایی های ریسکی تر را کنار گذاشته و به دارایی های جایگزینی مانند پول نقد روی آوردند.

بیت کوین از ابتدای سال تاکنون ریزش 60 درصدی داشته و اکنون در محدوده حمایت مهم 20000 دلاری خود در حال معامله است. برخی از تحلیلگران مانند Doctor Profit، معتقدند که این ارز در سطوح فعلی وارد فاز کف قیمتی شده است. با این حال تحلیلگر اشاره شده گفت که تصمیم فدرال رزرو را مد نظر قرار داد، افزایش 0.75 درصدی قبلا اتفاق افتاده و افزایش 1 درصدی می‌تواند در بازار خون به پا کند.

عملکرد قیمت بیت کوین
عملکرد قیمت بیت کوین

از سویی دیگر، همبستگی بالای بیت کوین و بازار سهام مانند نزدک همواره نشان از ریزش و سقوط بیشتر این ارز دیجیتال دارد. شارون بل، یکی از استراتژیست های گلدمن ساکس معتقد است که رالی های اخیر در بازار سهام تله ای برای خریداران بوده و هشدار داده است که اگر فدرال رزرو برای مقابله با تورم دست به اقدامات سختگیرانه تری بزند، احتمال سقوط 26 درصدی بازار سهام وجود خواهد داشت.

مطلب مفید: آیا می‌دانید فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چگونه عمل می‌کند؟

نکته قابل توجه آن است که بنابر داده های CME در گزارش هفتگی کمیسیون معاملات آتی آمریکا، این هشدارهای گلدمن ساکس با افزایش معاملات فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران سازمانی همزمانی پیدا کرده است. در همین راستا، نیک، یکی از تحلیلگران و اقتصاددان های مطرح گفت که چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که مردم انتظار سقوط بیشتر دارایی های ریسکی در فصل پاییز را دارند.

داده های CME
داده های CME

بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار در 12000 دلار

قراردادهای آپشن بیت کوین که در پایان سال 2022 منقضی می‌شوند نشان از آن دارند که اکثر تریدرها انتظار سقوط قیمت تا محدوده 10000 و 12000 دلاری را از این ارز دیجیتال دارند.

به صورت کلی، نرخ معاملات خرید به فروش روز 18 سپتامبر در محدوده 1.90 قرار داشت و معاملات خریدی با قیمت 45000 دلاری بیشترین سهم را داشتند. با این حال معاملات فروش برای قیمت 10000 تا 23000 دلار بسیار بیشتر از معاملات خرید هستند و به ازای هر معامله خرید، 4 معامله فروش برای قیمت های اشاره شده وجود دارد.

از طرفی دیگر و با دیدگاهی تکنیکلی نیز قیمت بیت کوین ممکن است با ریزشی 30 درصدی به سمت 13500 دلار حرکت کند. قیمت در نمودار روزانه الگوی فنجان و دسته برعکس تشکیل داده که هدف قیمتی آن محدوده 13500 دلاری است. با این حال باید گفت که رالی صعودی به بالای میانگین 50 روزه در نزدیکی 21250 دلار می‌تواند الگوی نزولی را بی اعتبار ساخته و قیمت بیت کوین را در آستانه حرکت به سمت 25000 دلار قرار دهد.

نمودار BTC
نمودار بیت کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان