پیش بینی تحلیلگران از ادامه روند بیت کوین؛ آیا سقوط به 20000 دلار در راه است؟

خانهاخبارپیش بینی تحلیلگران...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: تحلیلگران می‌گویند قیمت بیت کوین به منظور جلوگیری از سقوط بیشتر و رسیدن به 20000 دلار باید سطوح کنونی را حفظ و به سمت اهداف بالاتر حرکت کند.

نمودار بیت کوین

آیا قیمت 20000 دلاری در راه است؟

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بیت کوین پس از بازگشایی بازار بورس وال استریت در روز گذشته هنوز موفق به حفظ 30000 دلار به عنوان حمایت خود نشده است. پس از بسته شدن کندل هفتگی در محدوده 31300 دلاری، قیمت همواره با کاهش همراه شده است تا شاهد رکورد هفت هفته متوالی فشار فروش و کندل قرمز رنگ باشیم.

حتی با وجود آنکه بنیاد لونا اعلام کرد بیشتر بیت کوین های خود را برای حفظ اکوسیستم ترا به فروش رسانده و دیگر سرمایه گذاران نیاز به نگرانی از فروش احتمالی در آینده ندارند باز هم شاهد واکنش خاصی و افزایش قیمت این دارایی نبودیم. فونیکس، یکی از تحلیلگران بازار در یک پست توییتری گفت:

«اگر بیت کوین موفق به حفظ سطوح فعلی نشود، از نظر من تا 21 یا 23.8 هزار دلار شاهد سقوط قیمت خواهیم بود. فکر نمی‌کردم که دوباره به چنین چیزی فکر کنم. همچنین درباره ساختار سه ماهه اول سال اشتباه فکر می‌کردم و آن ساختار آغاز یک روند بازگشتی نبود.»

فونیکس تنها تحلیلگری نیست که احتمال سقوط قیمت به سطوح پایین تر مانند 24000 یا 20000 دلار را در نظر گرفته است. رکت کاپیتال، یکی دیگر از تحلیلگرهای مطرح بازار، سطح 20000 دلاری را هدف بعدی بیت کوین در صورت عدم حفظ سطح کنونی معرفی کرد.

تحلیل رکت کاپیتال

وی در این باره افزود که رفتار قیمتی هفته گذشته یک محدوده قیمتی تازه را ایجاد کرد که بنابر آن سقف بیت کوین 28800 دلار است. اگر این سناریو محقق شود، سطح مذکور نقش مقاومت را ایفا خواهد کرد و اجازه پیشروی را به بیت کوین نخواهد داد.

با این حال تمامی تحلیلگران نیز نسبت به روند بیت کوین بدبین نیستند. برای مثال، مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف بازار کریپتو با نگاهی مثبت نسبت به روند کوتاه مدتی اظهار داشت:

«مطمئن نیستم که دوباره شاهد آزمایش سطح 28400 دلاری از سمت بیت کوین باشیم، اما من منتظر رسیدن قیمت به این سطح هستم. همچنین نقطه مهم برای من 30200 دلار است که در صورت شکست آن انتظار رشد قیمت تا 32800 دلار را نیز دارم.»

مطلب مفید: پاراسواپ چیست؟ صفر تا صد آشنایی با ParaSwap

بیت کوین مترادف نوسان است!

در دید اقتصاد کلان، همه چیز همانند هفته گذشته است، بازار سهام تحت فشار فروش سنگین قرار دارد و دلار آمریکا نیز در حال قوی تر شدن است. شاخص دلار آمریکا روز 13 مه به 105 رسید و دیروز در صدد آزمایش مجدد این سطح قرار گرفت که با مقاومت رو به رو شد. شاخص S&P 500 و نزدک نیز به ترتیب 0.6 و 1.3 % با کاهش همراه شدند. سهام توییتر نیز دوباره خبر ساز شد و این بار عملکرد بدتری نسبت به دیگر شرکت های فناوری از خود به جای گذاشت.

این اتفاقات باعث شد تا مایک مک گلون، استراتژیست ارشد شرکت بلومبرگ مقایسه هایی را با حباب دات کام (حباب اقتصادی که از سال 1995 تا 2000 در آمریکا به طول انجامید و مربوط به رشد شرکت های فناوری بود) صورت دهد.

توییت مک گلون

وی در این باره گفت:

«اگر موج دارایی های ریسکی فروکش کند، یکی از بهترین دارایی های جهان در این زمینه یعنی بیت کوین احتمالا با تئوری mean reversion رو به رو خواهد شد. با این حال رشد روزهای ابتدایی این دارایی در پی پذیرش جامعه ممکن است به کمک آن بیاید. همچنین باید توجه داشت که بیت کوین و S&P 500 هر دو میانگین های متحرک 100 هفته خود را از دست داده‌اند.»

میانگین متحرک بیت کوین و S&P 500

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان