تریدر مطرح: در روزهای آتی، احتمال سقوط قیمت بیت کوین به 18000 دلار وجود دارد

خانهاخبارتریدر مطرح: در...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از باز شدن بازار وال استریت به محدوده 19200 دلاری رسید. در ادامه، بیت کوین تا 19300 دلار افزایش یافت اما نوسانات قیمتی شدید در بازار دوباره این ارز را به محدوده 19100 دلاری بازگرداند.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

تحلیلگر مطرح: امیدی برای بازگشت قیمت بیت کوین وجود ندارد

بیت کوین همزمان با انتشار داده های مربوط به نرخ تورم آمریکا با نوسانات شدیدی همراه شد و در پی آن صدها میلیون دلار در معاملات خرید و فروش لیکوئید شد. اکنون و در حالی که با رشد 2000 دلاری در شبانه روز گذشته تا حدودی ورق برگشته بود، به نظر می‌رسد این ارز همراه با ریزش دوباره بازار سهام جهتی نزولی به خود گرفته است.

در زمان نگارش این مطلب، شاخص S&P 500 ریزش 1.9 درصدی را تجربه کرده و نزدک نیز با سقوط 5.4 درصدی همراه شده است. در رابطه با بررسی وضعیت کنونی بازار، آلاسدایر مکلئود، مدیر تحقیقات شرکت گلدمانی (Goldmoney) به سود اوراق قرضه بلند مدت آمریکا اشاره کرد و گفت که می‌توان آن را فاکتور کلیدی در فشار روی بازار رمزارزها و سهام تلقی کرد.

به گفته مکلئود، سود اوراق خزانه داری آمریکا همواره در حال افزایش است، در نتیجه و تا زمانی که شاهد چنین اتفاقی باشیم، هیچ امیدی برای بازگشت قیمت دارایی های مالی دیگر مانند بیت کوین وجود ندارد.

علاوه بر آن، شاخص دلار آمریکا که معمولا مانعی بر سر راه دارایی های ریسکی است نیز در روز اخیر حرکت صعودی قدرتمندی از خود نشان داده و از 113.4 نیز عبور کرده است.

نمودار شاخص دلار
نمودار شاخص دلار

با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده برای ماه سپتامبر و مشخص شدن نرخ تورم، احساسات سرمایه گذاران به سمتی رفته که انتظار دارند فدرال رزرو در ماه نوامبر 0.75% نرخ بهره را افزایش دهد. بنابر داده های ابزار FedWatch، احتمال آن که نرخ بهره کمتر از 0.5% افزایش یابد تنها 2.1% است.

مطلب مفید: مون‌ریور (Moonriver) چیست؟

در همین حین مکلئود اشاره داشت که حتی با وجود قدرت گرفتن دلار آمریکا در چند وقت اخیر، ارزهای بزرگ بازار مانند ین ژاپن و یوان چین نیز در تلاش برای افزایش قدرت خود هستند. این در حالی است که ین ژاپن روز گذشته به پایین ترین حد خود در 34 سال گذشته در برابر دلار آمریکا رسید.

در رابطه با حرکات قیمتی بیت کوین در روزهای آینده، بیشتر تحلیلگران جهت نزولی را برای این ارز در کوتاه مدت پیش بینی کرده‌اند. Il Capo of Crypto، یکی از تحلیلگران مطرح بازار گفته است که احتمالا قبل از سقوط به سمت یک کف قیمتی تازه شاهد حرکت صعودی بیت کوین به سمت 21000 دلار خواهیم بود. یکی دیگر از تحلیلگرهای بازار با نام مستعار Trader J نیز معتقد است که سقف فعلی 20000 دلار است و به احتمالا فراوان شاهد سقوط تا 18000 دلار در روزهای آتی خواهیم بود.

تحلیل Trader J

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح و مدیرعامل شرکت Eight نیز معتقد است که سطح فعلی قیمت بیت کوین از اهمیت بالایی برخوردار است. وی اشاره داشت که سطح 19400 دلاری بسیار مهم بوده و حفظ آن می‌تواند منجر به صعود بیشتر شود. وی در صحبت های خود گفت که حفظ این سطح باعث رشد قیمت تا 20800 دلار و سپس 22400 دلار می‌شود.

تحلیل مایکل ون دی پوپ
تحلیل مایکل ون دی پوپ

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان