علیرغم نزدیک بودن مرج اتریوم، داده ها سقوط احتمالی قیمت را نشان می‌دهند

خانهاخبارعلیرغم نزدیک بودن...

آنچه می‌خوانید...

در ماه ژوئن، قیمت اتریوم با یکی از بزرگ ترین روندهای نزولی خود همراه شد و سقوط زیادی را نیز تجربه کرد اما پس از آن موفق شد یک روند پیوسته و صعودی را برای خود ایجاد کند. در دو ماه گذشته، اتریوم همواره در حال تشکیل کف های بالاتر بوده تا در حین نزدیک شدن به روزرسانی مورد انتظار مرج شبکه اتریوم، شاهد روند صعودی قیمت نیز باشیم.

با این حال و علیرغم حرکت صعودی در دو ماه اخیر، روزهای آخر هفته برای کل بازار خوب سپری نشد و بیت کوین و اتریوم هرکدام از سقوط های سنگین قیمت رنج بردند. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتر با ریزشی 10 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 1636 دلاری قرار گرفته و ارزش بازار آن نیز به محدوده 199.6 میلیارد دلاری سقوط کرده است.

چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

همزمان با سقوط قیمت، اتفاقات جالب توجهی در شاخص های درون زنجیره ای اتریوم رخ داد. داده های گلسنود حاکی از آن است که میانگین متحرک 7 روزه و نشان دهنده حجم خروجی اتریوم از صرافی ها به پایین ترین حد روزانه خود در 14.56 میلیون دلار رسیده است. این کاهش نشان دهنده سقوط بیشتر قیمت است چرا که کاهش حجم خروجی دارایی از صرافی ها معمولا نشانه ای نزولی تلقی می‌شود.

حجم اتریوم های انتقال یافته به صرافی ها
حجم اتریوم های انتقال یافته به صرافی ها

علاوه بر آن، همزمان با کاهش حجم کوین خروجی، میزان ورودی به صرافی ها افزایش یافت تا احتمال سقوط قیمت در روزهای آینده بیش از پیش شود. همزمان با سقوط قیمت، دامیننس اجتماعی این ارز افزایش یافت و اعضای جامعه شروع به صحبت کردن اظهارنظر درباره این ارز کردند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که سقوط قیمت باعث رقم خوردن آن شد، کاهش در موجودی کوین های در سود بود که از 63790 به 49999 رسید تا در یک شبانه روز شاهد رسیدن این شاخص به اوج سه ماهه خود باشیم.

کوین های در سود
کوین های در سود

مطلب مفید: سخت کردن کمّی (Quantitative Tightening) چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟

شاخص نرخ ارزش بازار ارزش تحقق یافته (MVRV) که اندیکاتوری بر اساس رفتارهای قیمتی است نیز نشان از ادامه دار بودن روزهای تیره و تار اتریوم دارد. بر اساس نمودار زیر، شاخص MVRV در بالای عدد 1 قرار گرفته که نشان از سقوط بیشتر قیمت در روزهای آینده دارد. گفتنی است که قرار گرفتن این شاخص زیر 1 نیز می‌تواند به معنای کف قیمتی احتمالی در یک دارایی باشد.

شاخص MVRV
شاخص MVRV

بررسی نمودار اتریوم

همزمان با شاخص های درون زنجیره ای بسیاری که نشان از سقوط احتمالی قیمت اتریوم دارند، نمودار 4 ساعته قیمت این ارز نیز به نظر می‌رسد در حال ترسیم کردن تصویری تیره برای دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا است. در نمودار مشاهده می‌کنیم که پس از تشکیل شدن یک الگوی سه گوش نزولی قیمت با ریزش همراه شده است. همانطور که از باندهای بولینگر پیداست، اتر در محدوده نوسانی بسیار قدرتمندی قرار گرفته بود که می‌تواند به سقوط بیشتر در روزهای آینده منجر شود.

نمودار قیمت
نمودار قیمت اتریوم

RSI نمودار در پی سقوط قیمت اتریوم وارد محدوده اشباع فروش شده و احتمال یک اصلاح صعودی در کوتاه مدت را افزایش داده است. اگر شاهد چنین حرکتی باشیم، می‌توان 1600 دلار را به عنوان حمایت جدید قیمت در نظر گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان