سقوط 20 درصدی بیت کوین و آلت کوین ها در راه است !

خانهاخبارسقوط 20 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

آیا سقوط بیت کوین در راه است ؟ پس از آن که الگوی سه گوش افزایشی در نمودار ارزش بازار و در روز 17 اوت شکسته شد، ارزش بازار کریتو به 1 تریلیون دلار سقوط کرد تا خریداران در رسیدن به حمایت 1.2 تریلیون دلاری ناموفق باشند. در پی این اتفاق اکنون قیمت بیت کوین و اکثر آلت کوین ها در معرض سقوط 20 درصدی و حرکت به سمت کف های جدید قیمتی قرار گرفته‌اند.

نمودار ارزش بازار کریپتو
نمودار ارزش بازار کریپتو

باید توجه داشت که این اوضاع وخیم تنها به بازار کریپتو محدود نمی‌شود. روز گذشته قیمت نفت تگزاس با ریزشی 3.6 درصدی همراه بود و اکنون با اوج خود در 122 دلار فاصله ای 28 درصدی دارد. بازده 5 ساله اوراق خزانه داری آمریکا نیز که در ابتدای ماه به کف خود در 2.61 % رسیده بود اکنون با روند بازگشتی همراه شده و در محدوده 3.16 درصدی قرار دارد. تمامی این اتفاقات نشانه های آن هستند که سرمایه گذاران درباره سیاست های بانک مرکزی مبنی بر نیاز به پول بیشتر اطمینان لازم را ندارند.

به تازگی، دیوید کاستین، مدیر بانک گلدمن ساکس، گفت که ریسک به ریوارد شاخص S&P 500 پس از رالی 17 درصدی در ماه ژوئن، اکنون نزولی شده است. از نظر وی، افزایش شوک برانگیز تورم در ماه های آینده می‌تواند بانک مرکزی را مجبور به رویکردی سختگیرانه تر کند که نتیجه آن تاثیر منفی بر ارزش دارایی های ریسکی مانند بیت کوین خواهد بود.

در همین حین، ادامه دار بودن قرنطینه ها به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و همچنین مشکلات بدهی در کشور چین باعث شده تا بانک مرکزی این کشور نرخ بازگشت وام 5 ساله خود را از 4.45 % به 4.3 % کاهش دهد. نکته قابل توجه آن است که این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که بانک مرکزی این کشور در اقدامی تعجب برانگیز نرخ بهره را کاهش داد.

احساسات سرمایه گذاران در لبه خنثی-نزولی قرار گرفته است

ریسک و احتمال افزایش تورم در ماه های آتی باعث شده تا سرمایه گذاران انتظار بیشتر شدن نرخ بهره را داشته باشند. چنین اتفاقی دید سرمایه گذاران را نسبت به رشد سهام، کامودیتی ها و ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین منفی می‌کند. در نتیجه تریدرها به منظور حفظ سرمایه های خود در برابر تورم به دلار آمریکا و اوراق بهادار حفاظت شده روی خواهند آورد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین
شاخص ترس و طمع بیت کوین

روز گذشته شاخص ترس و طمع بیت کوین به محدوده 27 رسید که در 30 روز اخیر پایین ترین نرخ ثبت شده این شاخص است. این حرکت نشان دهنده تغییر احتمالی در احساسات سرمایه گذاران است چرا که در 16 اوت این شاخص در محدوده خنثی 44 قرار داشت. بنابر حرکت نزولی شاخص ترس و طمع می‌توان نتجیه گرفت که تریدرها نسبت به رفتار قیمتی بیت کوین و بازار کریپتو در کوتاه مدت  دچار ترس شده‌اند.

تصویر زیر نشان دهنده برنده ها و بازنده های چند روز اخیر بازار و همزمان با سقوط 12.6 درصدی ارزش بازار کریپتو به محدوده 1.04 تریلیون دلاری است. در حالی که بیت کوین نیز با ریزش 12 درصدی همراه بوده، برخی از آلت کوین ها در همین مدت با ریزش های سنگین تر 23 درصدی یا بیشتر همراه بوده‌اند.

بهترین و بدترین عملکرد دارایی های دیجیتال
بهترین و بدترین عملکرد دارایی های دیجیتال

در همین بازه زمانی ارز ایاس در پی مثبت بودن احساسات اعضای جامعه خود نسبت به هارد فورک مندل با جهش 34 درصدی همراه شد. گفتنی است که در پی این به روزرسانی، همکاری ایاس با بلاک وان قطع خواهد شد. ارز چیلیز پس از سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری Socios.com برای استیک 25 درصدی در بازوی دیجیتالی جدید باشگاه بارسلونا با رشد 2.6 درصدی همراه شد.

مطلب مفید: مالکیت NFT ؛ بررسی حقایق و تصورات درباره مجوز NFT ها

عملکرد منفی اکثر توکن ها و افزایش تقاضای خرد در چین

شاخص پریمیوم OKX تتر یک مقیاس اندازه گیری خوب برای میزان تقاضا در میان تریدرهای خرد کشور چین است. این شاخص تفاوت میان معاملات نظیر به نظیر در چین را با دلار آمریکا محاسبه می‌کند. اگر شاهد افزایش تقاضا باشیم این اندیکاتور به بالای 100 % حرکت خواهد کرد و در زمان بازارهای نزولی شاهد فاصله 4 درصدی و یا بیشتر این شاخص با عدد 100 خواهیم بود.

شاخص OKX تتر
شاخص OKX تتر

روز 21 اوت، قیمت تتر در معاملات نظیر به نظیر آسیا به بالاترین سطح خود در 2 ماه گذشته رسید و اکنون با فاصله ای 0.5 درصدی دنبال می‌شود. با این حال باید گفت که شاخص همچنان در محدوده منفی و خنثی باقی مانده که نشان از تقاضای پایین در میان خریداران خرد دارد.

علاوه بر آن، داده های گلسنود حاکی از آن است که حتی با وجود حرکت بیت کوین به سمت 24 هزار دلار، حجم تراکنش های این ارز همواره در حال کاهش بوده که نشانه دیگری مبنی بر کاهش تقاضا در میان سرمایه گذاران است.

دیگر نشانه کاهش تقاضا را نیز می‌توان در سرمایه ورودی به صرافی ها دید. بر اساس داده ها، میزان سرمایه ورودی به صرافی ها به پایین ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده تا سرمایه گذاران دلیل دیگری نیز برای نگرانی از سقوط قیمت بیت کوین داشته باشند.

به منظور جداسازی عوامل خارجی از شاخص تتر، سرمایه گذاران باید بازارهای آتی را نیز مورد بررسی قرار دهند. قراردادهای پرپچوال یک نرخ ثابت و معمولا 8 ساعته دارند که صرافی ها از آنها برای پرهیز از ریسک های مربوط به عدم تعادل در بازار استفاده می‌کنند.

فاندینگ ریت قراردادهای پرپچوال
فاندینگ ریت قراردادهای پرپچوال

قراردادهای پرپچوال پس از آنکه نرخ فاندینگ ریت بیت کوین و اتریوم در محدوده خنثی باقی ماندند، احساسات خنثی را در بازار بازتاب دادند. کارمزد کنونی این قراردادها نیز نتیجه تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار است. در رابطه با آلت کوین ها نیز باید گفت که حتی فاندینگ ریت هفتگی و منفی 0.40 درصدی نیز نتوانسته انگیزه فروشندگان اتریوم کلاسیک را از بیین ببرد.

سقوط 20 درصدی بیت کوین دور از ذهن نیست

بنابر اندیکاتورهای معاملاتی و مشتقه، سرمایه گذاران نگران اصلاح در بازارهای جهانی هستند. عدم وجود خریداران در فاصله جزئی تتر در هنگام قیمت گذاری به یوان چین و نرخ فاندینگ ریت صفر که در بازارهای آتی می‌بینیم کاملا مشهود است. این اندیکاتورهای نزولی و خنثی با توجه به ریزش ارزش بازار و قرار گرفتن در محدوده حمایتی 1 تریلیون دلاری نگران کننده است. اگر فدرال رزرو به سیاست های سختگیرانه خود ادامه دهد، سقوط بیت کوین و در پی آن ارزش بازار کریپتو دور از انتظار نخواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان